جیمز می صحبت کردن دربارهی خودروها را دوست دارد. او در ویدئوهایی که قبلاً منتشر کرده دربارهی دزدیدن یک جگوار، دنبال کردن خودرویی اشتباهی در زمان فیلمبرداری قسمتی از تاپ گیر و حتی بررسی کوتاه یک هوندا سیویک تایپ R صحبت کرده است. واضح است که جیمز می اوقات فراغت زیادی ندارد اما زمانی که چنین وقتی را پیدا کند دوست دارد روی نیمکت پارک نشسته و بازهم دربارهی خودروها صحبت کند!
در جدیدترین ویدئویی که کانال Drivetribe منتشر کرده، می دربارهی چیزهای زیادی صحبت کرده است. بخشی از این ویدئو که توجه ما را به خود جلب کرده جایی است که از می دربارهی خودرویی که ماشین بازها حتماً باید پیش از مرگ برانند سؤال پرسیده میشود. نظر او یک آلفارومئو یا یک مینی اصیل و کلاسیک نیست. انتخاب او فولکسواگن بیتل است و دلیل آن را به شما میگوییم.
از نظر من اگر شما به تاریخ خودرویی علاقهمند باشید و البته آن را با مفاهیمی همچون انسان و پیشرفت جامعه در نظر بگیرید باید بیتل را برانید. بدون هرگونه سؤالی باید گفت بیتل جالبترین خودروی تاریخ است. اصلاً به این فکر هم نکنید که بیتل پرفروشترین خودرو بوده است.
خب البته برخی با بخش پایانی سخنان می موافق نیستند. پرفروشترین خودروی تاریخ تویوتا کرولا بوده است که فروش آن بیش از ۴۵ میلیون دستگاه بوده و این در حالی است که میزان فروش فولکسواگن بیتل از سال ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳ برابر با ۲۱۵۲۹۴۶۴ دستگاه بوده است؛ اما از سویی فروش کرولا مربوط به نسل های مختلف و متمادی آن است در حالی که بیتل کلاسیک در واقع یک خودرو با تغییراتی جزئی بوده است.
مجری اسبق تاپ گیر اینگونه سخنان خود را ادامه داده است:
بیتل مهمترین خودروی تاریخ است. اگر شما به بحث خودروها علاقهمند باشید باید آن را برانید. شاید هم از این خودرو متنفر باشید اما باید آن را برانید. بیتل هرچه قدیمیتر باشد بهتر است.
می همچنین در بخشی از ویدئوی منتشر شده دربارهی هیجانانگیزترین خودروهایی که او بهزودی میراند و همچنین دربارهی دیگر موضوعات جالب صحبت کرده است. شاید بخشی از گفتههای او را لو داده باشیم اما بدانید که می تسلا را دوست دارد!
[دانلود ویدئو]
آرش وان
۲۸ خرداد ۱۳۹۸جالبه که بدونید جیمز می از رنو آلپین A110 هم خیعلی خوشش اومده و چند ماهیه که یدونه A110 خریده و به کلکسیون خودروهای لوکسش اضافه کرده
Khosrow
۲۸ خرداد ۱۳۹۸جیمز یک دور تاریخ اتومبیل رو رفته و برگشته به اصل / بیتل یادگار هیتلر ..
علی
۲۸ خرداد ۱۳۹۸جیمز می دوست داشتنی
فک کنم حداقل همه ماشین بازا با این حرف مشترک باشن ?
سعید(تهران)
۲۸ خرداد ۱۳۹۸قبل باز کردن مطلب فک کردم گفتم خب باید بیتل باشه دیگه! بیتل همونطور که از نامگذاری فولکس واگن یا خودروی مردم مشخصه واقعا باعث شد در اروپای اون زمان هر آلمانی عملا بتونه صاحب خودرو بشه که در نوع خودش بینظیر بود، حالا مقایسه کنید با دید فرانسوی به همین موضوع که باعث خلق سیتروئن2cv شد و اگه داشتی واقعا نمیدونستی بلاخره ماشین داری؟ نداری؟…
رنو 5 زرد قناری
۲۹ خرداد ۱۳۹۸( جهت اطلاع شما که سیتروئن 2cv مسخره کردی ) 2cv در زمان ورودش همانند بیتل انقلابی در صنعت خودروسازی فرانسه ایجاد کرد میدونم الان این حرفم شاید خنده داره بنظر برسه ولی اتفاقاً در اون زمان جزو خودروهای بروز و پر آپشن بود استارش دکمه ای بود و همینطور موتورش هندلی هم بود سقفش برای روزهای گرم تابستون قابل جمع شدن بود موتورش هم مثل بیتل هوا خنک بود اما چون از بیتل تکنولوژیش به روزتر بود دیرتر داغ میکرد سیستم تعلیقش هم که زبانزد همه هست بخاطر انعطاف زیادی که داشت هم دیرتر چپ میکرد و هم میشد باهاش از مسیرهای سخت و ناهموار که خیلی از ماشینها قادر به رفتن نبودن عبور کرد ودقیقا عین بیتل خودرویی بود که هر فرانسوی میتونست داشته باشد .
حمیدرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۸شخصیت می رو خیلی دوست دارم اروم و دنبال ماشین های راحت هست با اینکه چنتا از سریع ترین خودروهای تاریخ رو هم رونده
Ahmad
۲۸ خرداد ۱۳۹۸خیلی شخصیت باحالی هست ، تو برنامه تخت گاز و گرند تور هم از همه بیشتر باهاش حال کردم ولی به نظرم دو تا دیگه از خودروهایی که باید قبل از مرگ سوار بشی سیتروئن دی اس 1955 و سیتروئن اِس اِم 1972 هست ، خیلی از بزرگان اهل فن هم اینو گفتن .
حمیدرضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۸الان که فیلم رو دیدم خیلی برام جالب شد که به سوزوکی سلریو توجه کرده و الفا و کونتاش رو خوب دونسته تو گرند تور برندهای مخالفشونو استفاده می کرد
ASIMO
۲۹ خرداد ۱۳۹۸چقدر این حرفش درسته!
“بیتل هرچه قدیمیتر باشد بهتر است”
کاشکی بتونم یه روز یکیش رو بخرم