محققان دانشگاه میشیگان با بررسی مدلهای فروخته شده در سال گذشته در بازار ایالات متحده، دریافتند که مصرف سوخت میانگین خودروها در این سال نسبت به سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۱ با ۰.۵۷ لیتر کاهش به ۹.۸۸ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت رسیده است.
اگر فکر می کنید که این آمار نشان از مصرف سوخت بالایی دارد باید خاطر نشان کنیم که همه نوع خودرو شامل هیبریدی تا شاسی بلند و کامیونت ها در این آمار منظور شده اند. در مجموع میزان مصرف سوخت خودروها ۱۹ درصد نسبت به سال ۲۰۰۷ کاهش نشان می دهد. قسمت عمده ای از این کاهش را باید مدیون خودروهای هیبریدی و الکتریکی نظیر شورولت ولت و نیسان لیف بدانیم و همچنین حضور پر رنگ تر خودروهای کوچک و کم مصرف مثل مدلهای مختلف فورد و فیات ۵۰۰ در پایین کشیدن این آمار نقش زیادی داشته اند.البته هنوز این دانشگاه آمار تفکیکی مصرف سوخت خودروها مثلا برای سواریها و خودروهای تجاری را اعلام نکرده است.
Hesam
۲۰ دی ۱۳۹۱امار ایران رو نداری؟
حسين
۲۰ دی ۱۳۹۱امار ایران و چی کار داری؟
بحث در باره امریکاست!
reza
۲۱ دی ۱۳۹۱اقا حسین راست میگه لازم نیست تو این سایت صحبتی از ایران بشه هرجا در مورد پراید نوشته بود اون موقع بیا بگو مال ایران پر اینجا از این ماشین
رهام
۲۱ دی ۱۳۹۱تو آمریکا خوب رانندگی میکنند و به ماشین فشار نمیارند مثل ما این خودش خیلی مصرفو کم میکنه.
میثم
۲۲ دی ۱۳۹۱یک نظری بده که یک چیز ثابت شده و علمی باشه ادم سرش نکوبه رو میز!!!
اینکه ایرانیا به ماشین فشار میارن از کجا در اوردی؟
اولا حجم موتور ماشین های امریکاای چندین برابر لگن های داخلی و متعاقبا وزن اونا هم تا 2 برابر وزن لگنهای داخلی هست ولی مصرفشون از ما کمتره!!!
درسته که فرهنگ رانندگیمون مثل اونا قوی نیست ولی دلیل اصلی مصرف سوخت پایین خودروهای امریکایی و کشورهای پیشرفته دیگه استفاده از تکنولوژی روز و بنزین با کیفیت هستش
رهام
۲۴ دی ۱۳۹۱اگه 4تابرنامه راجع به ماشین میدیدی اینو نمی گفتی تو همین تخته گاز یه بی ام و 8سیلندرو با یک تویوتا پریوس 1 اندازه بنزین زدند با سرعت 80 کیلومتر راه رفتن ب ام و بیشتر رفت مجریاشم میخواستد همینو ثابت کنندشما سرتو به میز نکوبی.
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳بنده ی خدا اونجا پر ماشین هیبریده که با یه لیوان بنزینشون میتونی بری دور دنیارو بگردی اونم تازه بنزین با کیفیت نه آب و ماسه ای ایران که میریزن تو پرشیا که صدی 20 لیتر میسوزونه
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۱جناب رهام چجوری حساب کردی که اونا به ماشین فشار نمیارن؟
اونجا آخر هفته ها بیشتر میرن پیست یا اینجا؟تعداد خودروهایی که میرن پیست اونجا بیشتره یا اینجا؟
تعداد اتوبانهای اونجا بیشتره یا اینجا؟
رهام
۲۴ دی ۱۳۹۱تازه خود من یه ال نود دارم اگه درست برم مصرفش میشه 7 ولی درست نمیرم میشه9
میثم
۲۴ دی ۱۳۹۱اقا چرا سراغ برنامه هایی بری که ماشینایی که ازش استفاده میکنن 360 درجه با افتابه های داخلی فرق داره اگر هم چیزی تو اون بر نامه ها دیدی وقتی تو ایران بخوای عملیش کنی باید بری بنزین Euro 2 بریزی تو باک ماشینت نه euro 5 که تو اون برنامه ها ازش استفاده میشه!!!
من 206 اس دی اوتومات دارم چندین بار محاسبه کردم برای داخل شهر 12/100 به دست اومد ولی ترکیبی 10 راحت میسوزونه حالا من تخته گازم رفتم لاک پشتی هم رفتم بازم فرقی نکرد!!!
سال 82 206 تیپ 2 داشتم اون 7/100 مصرف تو شهریش بود!!!
درسته که ماشینی که الان دارم موتورش 200cc بیشتره ولی به خاطر 200cc مصرفم باید نزدیک به دو برابر بیشتر باشه؟
نه اقا جون قبول کن که هم راه و اسفات جاده ها و خیابونا افتضاحه وهم بنزین تولیدی مون درپیته و از همه مهمتر سوار لگنایی میشیم که اشغال به تمام معنان
عرفان
۲۶ دی ۱۳۹۱آقـــــــــــــــــــــــایوووون…؟؟؟
دعوا نکنــــــــــــــین…!!!
به نظر من همه چی دست به دست هم میده ومصرف و میاره پایین
1-موتور خودرو(تاکید میکنم)(کیفیت قطعات به کار رفته)
2- کیفیت سوخت
3-طراحی خودرو(آیرودینامیک خودرو)
4-جاده ها-خیابونا
5-نوع رینگ-لاستیک(رینگ بایدسبک. تیتانیومی باشه نه فولادی)
6-و در مرحله ی آخر نوع رانندگی شخص
عليرضا
۲۷ دی ۱۳۹۱آخه وقتی کیفیت بنزینمان اینه مصرفش هم با این خودروها بالاست همه چیزمان باید به هم بخورد
peyman
۳ بهمن ۱۳۹۱با سلام بابا اینقدر L90 L90 نکنین حالم بهم خورد از این ماشین..فرقونی بیش نیست راستی کسی درباره L90 نظر نخواست
امیر
۴ بهمن ۱۳۹۱وقتی اینقدر محدودیت در تولید داشته باشیم تندر ما می شه گل سر سبد برین ببیننین ماشینهای 35 سال پیش خیابونهای تهرون چی بود .
امیر
۴ بهمن ۱۳۹۱آیا کسی خبر از کیفیت سمند lxداره بنزینی موتور معمولی ۀیا این ماشین آدم اذیت میکنه؟
عماد
۱۳ بهمن ۱۳۹۱تو ایران احتمالاً صدی 20 میشه
رضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۱اکثر خودروهای امریکایی موتورهای بزرگتر با سیلندرهای بیشتری دارن و همچنین سبک رانندگی در اونجا توی شهرهای بزرگ متفاوته هم از نظر ترافیکی و هم از نظر تایم رانندگی مرکز شهر هم که بیشتر ترن و تاکسی و غیره هست پس نمیشه با ایران مقایسه کرد حتی اگر بیشتر هم از ما مصرف کنن ولی بهینه و درست مصرف میکنن.. در ایران به دلیل عدم مدیریت درست حمل و نقل و فرهنگ پایین مصرف بهینه نیست و حتی اگر کمتر از اونها بسوزونیم دلیل بر بهتر بودن نیست چون حتی جمعیت مردم و خودروهای ما و فواصل بین جاده ای متفاوت می باشد..
در کل ما در این زمینه بسیار ضعیف و عقب مانده عمل میکنیم
سینا
۹ مهر ۱۳۹۲خودرو زشت بی بهره ای مثل 405 صدی14 میسوزونه بعد گرنجور3000ccصدی10 میسوزونه بنازم بر این حمایت از سرمایه ایرانی