Euro NCAP مخفف عبارت European New Car Assessment Programme به معنی (برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی) است و این موسسه وظیفه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی که در قاره اروپا تولید و یا مورد استفاده قرار میگیرند، عهدهدار است. این موسسه از سال ۱۹۹۷ در بروکسل بلژیک و با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات ترابری، زیر نظر وزارت ترابری بریتانیا، کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر معتبرترین موسسه تست ایمنی خودرو است.
volvo xc90 euroncap در آخرین تستهای انجام شده توسط یورو انکاپ ۹ مدل جدید (۲۰۱۵) مورد آزمایش قرار گرفتهاند که شامل: ولوو XC90، آئودی Q7، فورد گلکسی، فورد S-Max، فولکس واگن توران، تویوتا آونسیس، رنو کجار (برگرفته از نام سلسله قاجار!)، مزدا C-X3 و میتسوبیشی L200 هستند. بهترین نتایج کسب شده مربوط به دو SUV سایز کامل یعنی ولوو XC90 و آئودی Q7 بود. volvo xc90 euroncap ولوو XC90 در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال ۹۷ درصد، ایمنی سرنشینان کودک ۸۷ درصد، ایمنی عابران پیاده ۷۲ درصد و تجهیزات کمک ایمنی ۱۰۰ درصد موفق عمل کرده است، بنابراین یورو انکاپ تمام ۵ ستاره را تقدیم آن کرد. audi q7 ratings آئودی Q7 هم در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال ۹۴ درصد، ایمنی سرنشینان کودک ۸۸ درصد، ایمنی عابران پیاده ۷۰ درصد و تجهیزات کمک ایمنی ۷۶ درصد موفق عمل کرده است و ۵ ستاره کامل از یورو انکاپ دریافت کرده است. vw touran ratingsford smax ratingsford galaxy ratings سه مدل آزمایش شده در بخش MPV (وسایل نقلیه چندمنظوره) شامل فولکس واگن توران و مدلهای گلکسی و S-MAX فورد هستند که هر سه امتیاز ۵ ستاره را دریافت کردهاند. toyota avensis ratingsrenault kadjar ratings دو مدل دیگری که موفق به کسب رتبه ۵ ستاره شدند، تویوتا آونسیس و رنو کجار هستند که در تمام بخشها نتایج خوبی کسب کردهاند.
بر اساس گزارش یورو NCAP، حفاظت خوب از سرنشینان هنوز هم بر پایه مقاومت در این نوع آزمونها است، اما از این پس مقبولیت و عملکرد خوب در اجتناب از انحراف و وجود سیستمهای کمکراننده که نهایت راه رسیدن به وسایل نقلیه کاملاً خودکار را فراهم میکنند، نقش کلیدی در امتیاز کلی دارند.
mazda cx3 ratingsmitsubishi l200 ratings دو مدل نهایی تست شده مزدا CX-3 و میتسوبیشی L200 هستند، که تنها به کسب نمره ۴ ستاره اکتفا کردند. به نظر میرسد که امروزه کسب امتیاز کامل ۵ ستاره بدون وجود سیستمهای ایمنی خودکار غیرممکن است.
مهندس صنایع و از علاقهمندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وبسایت های خبری دیگر در حوضه آیتی مینوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آیتی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.
چیزی که من میبینم اینه که ستون A تویوتا و رنو تکون خوردن که برای ماشینی که در سال 2015 ساخته شده غیر قابل قبوله، که وضعیت تویوتا خیلی هم بدتره اگر این تست در IIHS انجام میشد، بعید بود نمره قبولی رو دریافت کنه
نتایج ولوو XC90 جدید عالیه ایمنی 97 درصدی با توجه به وزن دو تنی ماشین فوق العادس احتمالا ایمن ترین ماشینی هست که تا بحال در یورو انکپ تست شده ولی یکی از نقاط ضعف یورو انکپ انجام ندادن تست مقاومت سقف هست به نظرم در حال حاضر IIHS امریکا تست های واقع گرایانه تر و کامل تری انجام میده
دوستان سوالی داشتم ، میشه در سایت پدال یک مسابقه طراحی ماشین خودمونی راه اندازی کرد. اخه من بد جوری عاشق طراحی هستم و کسان دیگری هم دیدم که احتمالا مثل من هستند.مثلا همین اقا HELL CAT از عکس کامنتش معلومه که علاقه به این کار داره. دیدین شاید از بین ماها FORD خواست یک طراح انتخاب کنه ، والا……… خدارو چه دیدین؟ کسانی که موافق هستند لطفا جواب بدین و بگین چجوری میشه با خود پدال این مسئله رو درمیون گذاشت.
Hell Cat جان اگه شما مزاح فرمودی که هیچ ولی باید گفت این نتایج EURONCAP برای خودروهای بازار اروپا است و خودروهایی که از کشور های دیگه بازار اروپایی دارن. اگه نتایج NHTSA و IIHS منتشر میشد قطعاً شاهد خودروهای آمریکایی بودیم.
نه باربد عزیز منظورم کلی تر بود یعنی بر میگرده به سال های 68 و شوخی راجب بازار خودروی داخلی بود آمریکا هم قبولش دارم ولی ایمنی euroncapخیلی سخت گیر تر از اون استاندارد های آمریکا هست اما ماشین آمریکایی چیز دیگریست…
خودم حدس زدم شما شوخی کردی Hell Cat جان. راستش در اروپا و آمریکا این مراکز تست امنیتی خودروها از اصول واحدی پیروی میکنن فقط در برخی موارد فرق داره. تو خود آمریکا هم واقعاً جدی میگیرن این بحث رو مثلاً اخیراً یه قانونی تصویب کردن که برای زانوی سرنشینان حتماً باید ایربگ در نظر گرفته بشه.یا مثلاً آلفا رومئو 4C که به خاطر مواد سبک وزن و کمی نا امن بدنش با مشکل ورود به آمریکا مواجه شد. بازار خودروی داخل هم که دیگه… چی میشه گفت؟ما هم تو کشورمون مرکز تست امنیتی داریم مثلاً :D جالب اینجاس که بار ها بحث این رو مطرح میکنن که از اصول EURONCAP تبعیت میکنن.!!!!!!! ارادت دارم Hell Cat جان.
ولو عالیه، فوق العاده، امن ،زیبا ولی در حین سادگی و با اصالت حالا یکسری نیان بگن ولو چون تو چین تحت لیسانس نولید میشه و مالکش (سرمایه گذارش) چینی هست و… که حرفهای جهان سومی و نادرستی هست
اگر بخوام یه ماشین درست و حسابی بخرم قطعا انتخابم ولوو خواهد بود. چون واقعا کیفیت ساخت و ایمنیش بالاست. درود بر شرف تمامی کارکنان این کمپانی بزرگ (ولوو). آلمانی ها هم مثل همیشه گل کاشتن و نیازی به تعریف ندارن. بی ادعا معتبرن :) یه سوال: کِشنده های ولوو هم مثل خودروهای سواریش در این سطح ایمنی قرار دارن؟
کشنده های ولوو هم جزو ایمن ترین کشنده ها هستن اگرچه تست رسمی برای ایمنی کشنده ها وجود نداره ولی معمولا ولوو ویدئو های تست ایمنی کشنده های خودش رو منتشر میکنه این ویدئو مربوط به تست ایمنی نسل جدید ولوو FH هست http://www.aparat.com/v/FyezN
یه چیز جالب اینه که….اثری از خودرو های کره ای نیست…حتی میتسو و مزدا تو این لیست هستن….ولی هیوندای و کیاا نیستن…بازم بگید کره…بازم بگید کیا …بازم بگید هیوندای ….درسته کره ای هااااا پیشرفت خوبی تو خودرو سازی داشتن…ولی میبینید که هنوزم با غول های خودرو سازی جهان خیلی فاصله دارن… …ماشین های کره ای درسته خیلی خوشکل و دل ربان…….وووولی از لحاظ ایمنی و کیفیت به درد نمیخورن….
یعنی استدلالت از پهنا تو حلق هیوندا و کیا!!! مرد حسابی، اینا نتایج تازه ترین آزمایشها هستن که روی ماشینهای تازه وارد بازار انجام شده!! شما اگر زحمت بکشی و یه سر به سایت یورو ان کپ بزنی، میبینی که تمام خودروهای کره ای هم تست شدن و تقریبا همشون نتایج عالی گرفتن (به غیر از مدل هایی که برای بازارهای جهان سومی مثل هند و… طراحی شدن که ایمنیشون خیلی خوب نیست)!! بعد میشه بنده و دوستان رو روشن کنید که ایمنی چه ربطی به کیفیت داره؟!!! یا حق
کره خودروهاش افتضاحه…به شخصه میگم و تجربه دارم چون چندین ساله تو این کارم…متاسفانه مردم با وجود برندهایی ژاپنی مثل تویوتا..هوندا..میتسوبیشی..نیسان..بازم از برندهای کره ایی استقبال میکنن..کره ایی های 2006 الان کجان?.!! ادوات برقی خراب..داشبورد ترک خورده..موتور با صدهزار کارکرد تو تعمیر..گیربکس گیج میزنه..ولی ژاپنی های 2006 هنوزم سرپا هستن….همین سوناتا yfداشبورد خشک..ترمز میزنی شیرجه میزنه…و…کیا موتور و هیوندا موتور خیلی میکشن رو قیمت واقعیشون نسبت به ژاپنی ها…گول ظاهر نخورید
حاجی جون..من اون قبلیارو هم دیدم..و دیدم با چنتااا ستاره تونستن…این مرحله رو رد کنن….رابطه ایمنی و کیفیتم الان برات روشن میکنم….کیفیت یه خودرو صد در صد رو ایمنی ماشینم تاثیر داره…..اگه یه ماشین با مواد خوب و باکیفیت ساخته بشه..مقاومتش میره بالاتر……در نتیجه میزان صدمه کم تر میشه…وو در نتیجه ایمنی یه خودرو معلوم میشه که در چه درجه ای قرار داره….خب حالا خودت بگوووووو..از لحاظ کیفیت ..کره بهتره یا ژاپن……صد بار گفتم…..هزار بار دیگه هم میگم….خوشکلی میخوای کره….کیفیت میخوای ژاپن…..هم ماشین ژاپنی سوار شدم هم کره ای
ایودی خیلی خوب عمل کرده … ایودی خیلی عالی داره عمل میکنه …. قیمتشم به مراتب از بقیه رقیبای هم وطنش پایین تره و مناسب تره … خیلی خوب داره عمل میکنه … امیدوارم تو ایران هم یه نمایندگی درست و حسابی بزنه و یه پشتیبانی عالی که کسایی که قدرت خریدش رو دارن …. بتونن از یه ماشین المانی بهره مند بشن نه از این کره ای ها …
امیر
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ایمنی ولوو عالیه ….
AliZeus
۱۵ شهریور ۱۳۹۴گویا اصلا به تویوتا آونیس توجه نکردی که از همه بیشتره! :)
Lord Cezar
۱۵ شهریور ۱۳۹۴تصاویر و نتایج یه چیز دیگه رو میگه !
با دقت یه بار دیگه به نتایج و در صد ها نگاه کنید لطفا .
AliZeus
۱۵ شهریور ۱۳۹۴حق با شماست، از بس عدد دیدم قاطی شد! پوزش :)
مهمان
۱۵ شهریور ۱۳۹۴چیزی که من میبینم اینه که ستون A تویوتا و رنو تکون خوردن که برای ماشینی که در سال 2015 ساخته شده غیر قابل قبوله، که وضعیت تویوتا خیلی هم بدتره
اگر این تست در IIHS انجام میشد، بعید بود نمره قبولی رو دریافت کنه
سارا
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ولوو شگفت انگیز!
97 درصد ایمنی راننده… 100 درصد سیستم های کمکی ایمنی!
SARD
۱۵ شهریور ۱۳۹۴جالبه! cx3! اگه بزته بهت از سه ساعت تو مینیبوس نشستن کم تر کوفته میشی ! :)
SS
۱۵ شهریور ۱۳۹۴نتایج ولوو XC90 جدید عالیه
ایمنی 97 درصدی با توجه به وزن دو تنی ماشین فوق العادس
احتمالا ایمن ترین ماشینی هست که تا بحال در یورو انکپ تست شده
ولی یکی از نقاط ضعف یورو انکپ انجام ندادن تست مقاومت سقف هست
به نظرم در حال حاضر IIHS امریکا تست های واقع گرایانه تر و کامل تری انجام میده
asa
۱۵ شهریور ۱۳۹۴اوه اوه وقتی اینا اینجوری شدن، اگه پراید بود فکر کنم مثل کاغد مچاله میشد.
asa
۱۵ شهریور ۱۳۹۴دوستان سوالی داشتم ، میشه در سایت پدال یک مسابقه طراحی ماشین خودمونی راه اندازی کرد. اخه من بد جوری عاشق طراحی هستم و کسان دیگری هم دیدم که احتمالا مثل من هستند.مثلا همین اقا HELL CAT از عکس کامنتش معلومه که علاقه به این کار داره. دیدین شاید از بین ماها FORD خواست یک طراح انتخاب کنه ، والا……… خدارو چه دیدین؟ کسانی که موافق هستند لطفا جواب بدین و بگین چجوری میشه با خود پدال این مسئله رو درمیون گذاشت.
آرمااااان
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ولوو همیشه تو ایمنی فوق العاده پیشتاز بوده
حرف نداره
HELL CAT
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ولوو کیسه ی های عابر یا افراد بیرون ماشین داره که ماشین های داخلی ما کیسه هوای داخلیشم کار نمیکنه جنسشم کیسه فریزره
Dani
۱۵ شهریور ۱۳۹۴نه داداش ما ارتقای کیفیت داشتیم
الان پوست چیتوزه :)
HELL CAT
۱۵ شهریور ۱۳۹۴داداش تو سازمان اختراع ایران خودرویی فکر کنم
چون اطلاعات به این مهمی کسی در نمیده خخخ
ارش
۱۵ شهریور ۱۳۹۴جای پراید واقعا خالیه!!بینی همشونو به خاک میمالید
رضا
۱۵ شهریور ۱۳۹۴لطفا نتایج تست رانا و دنا و لگن و آفتابه رو هم میگذاشتید
HELL CAT
۱۵ شهریور ۱۳۹۴همچنان آمریکا هیچ…..نمیتواند بکند
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ شهریور ۱۳۹۴Hell Cat جان اگه شما مزاح فرمودی که هیچ ولی باید گفت این نتایج EURONCAP برای خودروهای بازار اروپا است و خودروهایی که از کشور های دیگه بازار اروپایی دارن.
اگه نتایج NHTSA و IIHS منتشر میشد قطعاً شاهد خودروهای آمریکایی بودیم.
HELL CAT
۱۵ شهریور ۱۳۹۴نه باربد عزیز منظورم کلی تر بود یعنی بر میگرده به سال های 68 و شوخی راجب بازار خودروی داخلی بود آمریکا هم قبولش دارم ولی ایمنی euroncapخیلی سخت گیر تر از اون استاندارد های آمریکا هست اما ماشین آمریکایی چیز دیگریست…
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ شهریور ۱۳۹۴خودم حدس زدم شما شوخی کردی Hell Cat جان.
راستش در اروپا و آمریکا این مراکز تست امنیتی خودروها از اصول واحدی پیروی میکنن فقط در برخی موارد فرق داره.
تو خود آمریکا هم واقعاً جدی میگیرن این بحث رو مثلاً اخیراً یه قانونی تصویب کردن که برای زانوی سرنشینان حتماً باید ایربگ در نظر گرفته بشه.یا مثلاً آلفا رومئو 4C که به خاطر مواد سبک وزن و کمی نا امن بدنش با مشکل ورود به آمریکا مواجه شد.
بازار خودروی داخل هم که دیگه…
چی میشه گفت؟ما هم تو کشورمون مرکز تست امنیتی داریم مثلاً :D
جالب اینجاس که بار ها بحث این رو مطرح میکنن که از اصول EURONCAP تبعیت میکنن.!!!!!!!
ارادت دارم Hell Cat جان.
ali
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ولو عالیه، فوق العاده، امن ،زیبا ولی در حین سادگی و با اصالت
حالا یکسری نیان بگن ولو چون تو چین تحت لیسانس نولید میشه و مالکش (سرمایه گذارش) چینی هست و… که حرفهای جهان سومی و نادرستی هست
amir
۱۵ شهریور ۱۳۹۴خودرو های ما هم مجازی آزمایش میشند یعنی دلشون نمیاد حتی یه پراید رو واقعی آزمایش کنند
AHMADREZA
۱۵ شهریور ۱۳۹۴وایی این آوددی چقدر قشنگه
Erfan
۱۵ شهریور ۱۳۹۴اگر بخوام یه ماشین درست و حسابی بخرم قطعا انتخابم ولوو خواهد بود. چون واقعا کیفیت ساخت و ایمنیش بالاست. درود بر شرف تمامی کارکنان این کمپانی بزرگ (ولوو). آلمانی ها هم مثل همیشه گل کاشتن و نیازی به تعریف ندارن. بی ادعا معتبرن :)
یه سوال:
کِشنده های ولوو هم مثل خودروهای سواریش در این سطح ایمنی قرار دارن؟
SS
۱۵ شهریور ۱۳۹۴کشنده های ولوو هم جزو ایمن ترین کشنده ها هستن
اگرچه تست رسمی برای ایمنی کشنده ها وجود نداره
ولی معمولا ولوو ویدئو های تست ایمنی کشنده های خودش رو منتشر میکنه
این ویدئو مربوط به تست ایمنی نسل جدید ولوو FH هست
http://www.aparat.com/v/FyezN
حمید
۱۵ شهریور ۱۳۹۴نه حالا انصافا اگر پراید بود فکر میکنید چند ستاره میگرفت؟!! به نظرم اگه بود از بین 0تا5 بهش 5- میدادن…
Amir
۱۵ شهریور ۱۳۹۴به نظر شما پرایدم این ستاره هارو گرفته خخخخ
فرشاد
۱۵ شهریور ۱۳۹۴نتایج مستندی برای تولیدات داخلی وجود داره؟لااقل در مورد تولیدات جدید مثل دنا و آریسان
ИN
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ممنون از مطلب خوبتون.ولی همه ی اینا یه طرف قیافه ی ولوو بعد تصادف یه طرف اصن عاالیه D:
خیلی باحال شده
AMIR
۱۵ شهریور ۱۳۹۴با سلام
یه چیز جالب اینه که….اثری از خودرو های کره ای نیست…حتی میتسو و مزدا تو این لیست هستن….ولی هیوندای و کیاا نیستن…بازم بگید کره…بازم بگید کیا …بازم بگید هیوندای ….درسته کره ای هااااا پیشرفت خوبی تو خودرو سازی داشتن…ولی میبینید که هنوزم با غول های خودرو سازی جهان خیلی فاصله دارن… …ماشین های کره ای درسته خیلی خوشکل و دل ربان…….وووولی از لحاظ ایمنی و کیفیت به درد نمیخورن….
1>المان
2>ژاپن
3>امریکا
4>ایتالیا
5>انگلیس
6>فرانسه
>کره
>چین
>اااااااااااااایرااااااااان
حاجی تهرونی، بچه شمرون
۱۵ شهریور ۱۳۹۴یعنی استدلالت از پهنا تو حلق هیوندا و کیا!!!
مرد حسابی، اینا نتایج تازه ترین آزمایشها هستن که روی ماشینهای تازه وارد بازار انجام شده!! شما اگر زحمت بکشی و یه سر به سایت یورو ان کپ بزنی، میبینی که تمام خودروهای کره ای هم تست شدن و تقریبا همشون نتایج عالی گرفتن (به غیر از مدل هایی که برای بازارهای جهان سومی مثل هند و… طراحی شدن که ایمنیشون خیلی خوب نیست)!!
بعد میشه بنده و دوستان رو روشن کنید که ایمنی چه ربطی به کیفیت داره؟!!!
یا حق
Reza
۱۵ شهریور ۱۳۹۴کره خودروهاش افتضاحه…به شخصه میگم و تجربه دارم چون چندین ساله تو این کارم…متاسفانه مردم با وجود برندهایی ژاپنی مثل تویوتا..هوندا..میتسوبیشی..نیسان..بازم از برندهای کره ایی استقبال میکنن..کره ایی های 2006 الان کجان?.!! ادوات برقی خراب..داشبورد ترک خورده..موتور با صدهزار کارکرد تو تعمیر..گیربکس گیج میزنه..ولی ژاپنی های 2006 هنوزم سرپا هستن….همین سوناتا yfداشبورد خشک..ترمز میزنی شیرجه میزنه…و…کیا موتور و هیوندا موتور خیلی میکشن رو قیمت واقعیشون نسبت به ژاپنی ها…گول ظاهر نخورید
Mehrbod
۱۵ شهریور ۱۳۹۴کارایی عملگر های ایمنی ولوو در آزمون تصادف Euro NCAP ، خیره کننده است ..
AMIR
۱۵ شهریور ۱۳۹۴حاجی جون..من اون قبلیارو هم دیدم..و دیدم با چنتااا ستاره تونستن…این مرحله رو رد کنن….رابطه ایمنی و کیفیتم الان برات روشن میکنم….کیفیت یه خودرو صد در صد رو ایمنی ماشینم تاثیر داره…..اگه یه ماشین با مواد خوب و باکیفیت ساخته بشه..مقاومتش میره بالاتر……در نتیجه میزان صدمه کم تر میشه…وو در نتیجه ایمنی یه خودرو معلوم میشه که در چه درجه ای قرار داره….خب حالا خودت بگوووووو..از لحاظ کیفیت ..کره بهتره یا ژاپن……صد بار گفتم…..هزار بار دیگه هم میگم….خوشکلی میخوای کره….کیفیت میخوای ژاپن…..هم ماشین ژاپنی سوار شدم هم کره ای
محمد
۱۶ شهریور ۱۳۹۴میگم..پس این خودروسازا چینی وطنی که ادعا تست ایمنی وبالابودن ایمنی دارن کو؟؟؟کجان؟؟؟
احمد باقری
۱۶ شهریور ۱۳۹۴آفرین به ولولو که همچنان در مسیر پیشرفته.
M3 RS 4D
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ایودی خیلی خوب عمل کرده …
ایودی خیلی عالی داره عمل میکنه …. قیمتشم به مراتب از بقیه رقیبای هم وطنش پایین تره و مناسب تره … خیلی خوب داره عمل میکنه … امیدوارم تو ایران هم یه نمایندگی درست و حسابی بزنه و یه پشتیبانی عالی که کسایی که قدرت خریدش رو دارن …. بتونن از یه ماشین المانی بهره مند بشن نه از این کره ای ها …
بنده خدا
۱۶ شهریور ۱۳۹۴سلام.فقط یه مورد خیلی جلب توجه میکنه.چراغ و جلو پنجره رانا خیلی شبیه فورد گالاکسیه…