آلمان مهد خودرو و خودروسازان درجهیک است اما خب این کشور نیز از گذر زمان در امان نیست زیرا صدراعظم این کشور آنگلا مرکل اذعان داشته روزهای خودروهای احتراق داخلی کمکم به پایان میرسد.
مرکل در مصاحبه با Super Illu گفت که تصمیم کشورهای اروپایی برای ممنوعیت تردد خودروهای بنزینی و دیزلی مرسوم یک روش صحیح است. او گفت شاید آلمان نیز در نهایت به کشورهایی چون نروژ و بریتانیا بپیوندد اما به این نکته اشاره کرد که هنوز نمیتوان زمان دقیقی برای این کار تعیین کرد.
علیرغم بیان حقایق، مرکل به این نکته اشاره کرد:
ما هنوز به پیشرانههای دیزلی مدرن که بتوانند استانداردهای نیتروژن اکسید را پاس کنند نیاز داریم.
او گفت که استفاده از پیشرانههای دیزلی توجیه دارد زیرا آلایندگی کمتری نسبت به نمونههای بنزینی دارند.
برخی مقامات پیشنهادهایی برای ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی داشتهاند اما مرکل این ایده را رد کرده و میگوید:
دولت باید هر کاری را برای جلوگیری از ممنوعیتهای رانندگی انجام دهد زیرا ما مردمی را تنبیه میکنیم که با اعتقادی صحیح یک خودرو را خریدهاند.
پس از این مصاحبه، گروه زیستمحیطی آلمانی Deutsche Umwelthilfe گفت تلاشهای کنونی برای کاهش آلایندگی پیشرانههای دیزلی مؤثر نبوده است.
رهبر این گروه در بیانیهای گفت:
دو هفته پس از برگزاری نشستی درباره خودروهای دیزلی، بسیاری از مالکان این خودروها فهمیدهاند که بهروزرسانیهای نرمافزاری باعث جلوگیری از منع تردد نمیشود. یک تحلیل دقیق نشان میدهد که بهروزرسانیهای نرمافزاری باعث کاهش نیتروژن اکسید در ماههای فصل زمستان نمیشوند.
رهبر این گروه گفته که مشوقهای در نظر گرفته شده برای مالکان خودروهای قدیمی به منظور خرید مدلهایی پاکتر چیزی بیش از یک لقمه چرب و نرم برای دایناسور صنعت خودرو نیستند!
Sajjad
۲۸ مرداد ۱۳۹۶قانون مداری، نظم، بها دادن به افراد نابغه، اخلاق، فراهم آوردن تمام شرایط ممکن برای پیشرفت، توجه به طبیعت و…
اینها هستند که باعث پیشرفت یک کشور میشوند که نمونه عالی هرکدوم رو تو کشور آلمان میشه دید که باعث پیشرفت دیوانه وار این کشور شده که دقیقا هیچکدام در کشور ما اجرا نمیشه. میدونستید آلمان ۸۵ درصد انرژی مورد نیازشو از راه های تجدید پذیر و پاک بدست میاره؟
تمام مسئولین و گروه های مختلف نشستن تفکر کردن تا بهترین تصمیمو درباره ی دیزلی ها بگیرن.
بعد یک گروه آدم خود بزرگ بین و نادان به این نتیجه رسیدن که با منع خودرو های بالای ۲۵۰۰ میتونن به آلودگی کمک کنن.
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
هنوز برای منع تردد یه ذره زوده.
این کار باید به تدریج انجام بشه و اول از همه فروش این این ماشین ها کاهش پیدا کنه.
فرض کن از همین فردا تردد خودرو های بنزینی ممنوع بشه چه بدبختی سر ما میاد.
امیر.عارف
۲۸ مرداد ۱۳۹۶نمیدونم کی تو ایران سواد و توانایی بجای ….. برای انتخاب مدیران ارشد لحاظ میشه تا مثل ادوار گذشته سرعت رشد اقتصادی منطقی دنبال بشه