متفرقه

نمایشگاه‌های فروش خودرو در آینده

اگر «اَپل» وارد بازار اتومبیل شود، چیزی که به عقیده بسیاری از ناظران اجتناب‌ناپذیر است، این موضوع فقط به خودروها مربوط نخواهد بود و حداقل به فروشگاه‌هایی که این خودروها در آن به فروش خواهند رسید، کشیده می‌شود. آداب و رسوم «اپل استور» با تعامل غیرمستقیم با مشتری، پاسخگویی مناسب به مشکلات و سرعت در ارائه خدمات تبدیل به یکی از مشخصه‌های مهم فروشندگان در هر سطحی شده است. این «تجربه مشتری» در کنار طراحی ساده و زیبای محصولات، ارتباط بسیار زیادی با موفقیت اپل دارد و وفاداران به این کمپانی را مجبور می‌کند برای خرید محصولات جدید صف بکشند.

rockair-feature
این نوع فضای فروش کمتر در فروشگاه‌های اتومبیل دیده شده است؛ جایی که برای دهه‌ها، تاکتیک‌های فروش سنتی و چانه‌زنی، موجبات رنجش و عدم‌اطمینان مشتریان را ایجاد کرده‌اند. البته برخی از نمایندگی‌های رؤیاپرداز، سعی کرده‌اند رویکرد اپل را در این زمینه امتحان کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که چیزی بیشتر از تماشای تلویزیون و «دونات‌»های مجانی، برای جلب توجه مشتریان کم‌طاقت و آشنا به تکنولوژی‌های روز نیاز است.

car dealership
بِرَد میلر (Brad Miller)، رئیس «میلر-نیکلسون» است که مالکیت «هوندا در سیاتل» و«تویوتا در سیاتل» را بر عهده دارد. «میلر-نیکلسون» یک مجموعه غیرمعمول از چند نمایندگی است که یک ساختمان جدید شش طبقه در حاشیه جاده بین ایالتی شماره ۵ در امریکا و در نزدیکی ورزشگاه شهر دارد. چیزی که «میلر» تاکنون ساخته است، کمتر از یک آزمایشگاه برای تست روش‌های جدید فروش خودرو نیست. وی در عین حال، می‌گوید که با اینکه به دنبال یک تجربه مشابه و رضایت‌بخش برای مشتری بوده، ولی سعی نکرده از «اپل استور» تقلید کند.

Miller-nicholson
شعار این است؛ «یک شخص، یک قیمت، یک ساعت». به گفته «میلر»:

وقتی یک خودرو انتخاب شد، اگر واقعاً این چیزی باشد که مشتری خواسته باشد، ما باید بتوانیم مهمان‌مان را در عرض یک ساعت به جاده بفرستیم.

خودروهای جدید بدون هیچ حاشیه، با یک قیمت قطعی به فروش می‌رسند. حتی امکان کف‌پوش‌های رایگان نیز وجود ندارد. فروشنده‌های که کمیسیونی نمی‌گیرند، یک مشتری را به فرآینده فروش یا لیزینگ و شامل مراحل سرمایه‌گذاری و فرم‌های دیگر راهنمایی می‌کنند. از بخش معمول سرمایه‌گذاری و بیمه که گاهی اوقات فشار زیادی را برای درخواست یک گارانتی اضافه به مشتری وارد می‌کند، خبری نیست. در این حالت، شرایط سرمایه‌گذاری کاملاً به «سنجش اعتبار» شما بستگی دارد.

rockair-feature
«میلر» علی‌رغم شرایط سخت این تغییر و تحوّل، نتایج اولیه این روش را رضایت‌بخش می‌داند. فروشگاه‌های وی فروشندگانی را استخدام و تعلیم می‌دهند که تاکنون تجربه کار در نمایندگی خودرو نداشته‌اند و یا اینکه زمان کوتاهی را در این مکان‌ها گذرانده‌اند و در عین حال، یک روحیه «خدمتگزاری» دارند. با توجه به پیچیدگی‌هایی که در هر یک از داد و ستدها وجود دارد (از جمله مالیات فروش، مدارک بیمه و قوانین دولتی، یک «منحنی یادگیری» با شیبی فراتر از نیاز به تسلط بر ویژگی‌های محصولات، آپشن‌ها و تکنولوژی‌ها وجود دارد.

The-Dealership-of-the-Future
«میلر» همچنین اشاره می‌کند که یکی از بزرگترین چالش‌ها، جواب‌دادن به تردیدها و بدبینی‌های مشتریان است. به همین دلیل وی از برخی سیستم‌های تشخیص نقص رایگان در بخش خدمات خود استفاده کرده و بر روی واکنش مثبت مشتریان در شبکه‌های اجتماعی حساب باز کرده است.

rockair-feature-033
ولی اینکه تجربه «میلر» در سیاتل امریکا با موفقیت همراه باشد، اینکه همین روش بتواند در بازارهایی که با مشتریان نه‌چندان «جوان، سرزنده و آشنا به تکنولوژی» همراه هستند، با شک و تردیدهایی همراه است. البته تحلیلگران به این نکته نیز اشاره می‌کنند که با توجه به وضعیت رو به رشد فروش خودروها، نمی‌توان انتظار داشت که نمایندگی‌ها فشار زیادی را برای تغییر رویه خود احساس کنند.

rockair-feature
با این حال، خودروسازان، خودشان نگاهی رو به جلو در نمایشگاه‌های فروش خود دارند. به عنوان نمونه، تویوتا به زودی و به صورت محدود، معاملات آزمایشی بدون چانه‌زنی را در نمایشگاه‌های لکسس آغاز می‌کند. برخی دیگر از خودروسازان نیز بر روی تجربه نمایندگی‌ها تمرکز می‌کنند. شورولت، اخیراً نزدیک به ۱۸ هزار پرسنل نمایندگی‌های خود را برای کارگاه «مهمان‌نوازی‌ درمانی» به انستیتوی «دیزنی» فرستاده است. ب‌ام‌و قصد دارد تا با استفاده از تربیت ۱۰۰۰ متخصص «نخبه» محصولات، شرایط معامله برای مشتریان جدید این کمپانی راحت‌تر کند؛ این متخصصان در نمایندگی‌ها به صورت راهنمای مشتریان فعالیت خواهند کرد.

rockair-feature
هر فرمول جادویی که برای این موضوع به کار می‌رود، در نهایت همه‌چیز به بازدهی نهایی آن بستگی دارد. «میلر» با اشاره به نسل جدید که به «نسل هزاره» موسوم است، می‌گوید:

شما این جمعیت بزرگ باورنکردنی خریدار را در پیش رو دارید و در همین حال، با یک عدم‌ارتباط گسترده، و این بی‌اعتمادی بزرگ در مورد معاملات خودرو روبرو هستید. شرایط حساسی است و باید واقعاً بتوانیم آن را درست انجام دهیم.

BMW-Auto-Dealership-Interior-Showroom-Architectural

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. great britain

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    فروشندگان خودرو در ایران.(بعضی ها )
    آقا این خودرو چنده
    صاحب: کدوم خودرو؟
    مشتری: اون
    صاحب مشغول خوردن: کدوم
    مشتری:ای بابا اونو میگم اون.
    صاحب:200 ملیون
    مشتری: آقا اون خودرو که قیمته واقعیش 160 ملیونه.
    صاحب:یه چند روزی هست که به خاطر تحریم ها گرون شده(الکی میگه)
    مشتری:بابا چه خبره 40 ملیون اومده رو قیمتش؟
    صاحب:همین الان یه مشتری دست به نقد بود گفت 190 ملیون قبول نکردم(الکی میگه)
    مشتری:برو بفروش به همون.
    ترک نمایشگاه توسط مشتری.
    صاحب در حال داد زدن: بیااااااااااااااااا حالا صحبت میکنیم.
    مشتری:در حال دیدن جریمه بر روی خودروی قبلی خود.و توجه نکردن به حرف صاحب و با بد و بیراه گفتن به صاحب محل فروش رو ترک میکنه.

    1. mehdi

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      پدال جان جثارتا احساس نمی کنی یکم کند شدی؟کلی ماشین جدید معرفی شدن هیچ کدومو نزاشتین.نمونشم یاریس سدان ۲۰۱۶ هست که یه کپی کاری بزرگی کرده.عین مزدا سه هست.لطفا بررسیش کنین.

      1. ПпП

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (544 ديدگاه)

        حاجی پلت فرمشون یکیه چون. کپی نکرده

        1. Mohammadreza

          ۱۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (223 ديدگاه)

          حاج آقا ПпП حالا اگه هیوندای این کارو میکرد دیگه پلت فرم مشترک معنا نداشت. کپی برداری محض میشد و حتما اونم با کیفیت پایین تر

  2. CORVETTE Z06

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خرید خودرو تو ایران واقعا یک دردی شده واسه خودش

  3. ali ayat

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    از نظر طراحی
    سونوتا lf لایک
    شورولت مالیبو دیس لایک

  4. king 918

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خریدن خودرو یه سوژه ست واسه خودش اون به کنار امروز بعد مدت ها یه پانامرا سفید دیدم بد جا تو خیابون وایساده بود یه چند دقیقه ایی رو وایسادم خوب ببینمش یهو پلیس اومد گفت راننده خودرو یه سکوتی کرد با بقل دستیش یه چیزی گفت بعد بلند گفت راننده خودرو سفید بزرگ اقا حرکت کن حسی که تو اون لحظه داشتم وصف نشدنی بود

    1. Hitler

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      خودرو سفید بزرگ خخخخخ

  5. Nima

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    فقط یه شخص کاربلد میتونه توى ایران یه ماشین سالم دست دو بخره
    نو هم بهتره توى ایرانیا نخرى
    خارجى هم باید بدون چونه زدن بخرى

  6. ali ayat

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    این مقایسه داغ بین این دوخودرو رو هرگز از دست ندید کاش که ترجمه بشه در همین سایت
    http://www.caradvice.com.au/401231/kia-optima-gt-v-hyundai-sonata-premium-comparison-review/

  7. moein

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    آخه مگه تو ایران حق انتخاب خودرو هست

  8. احمد باقری

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    معلوم نیست کی قراره این گرفتاریها تموم شه.

  9. حميد

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اموزش احترام به مشتری چه کار خوبی تو این دنیای پر رقابت شرکتها باید روشهای جدید جذب مشتری داشته باشند

  10. احسان(احسان)

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    خوشبختانه تو ایران خودروها هر 50 سال یکبار تغییر می کنن و دیگه نیازی به اموزش ملت نیست.فروشنده ها که به مشتری احترام نمی ذارن و واسه مشتری بی اعصاب هم که توضیح دادن باد هواس.
    کار فروش با چنتا تا قسم دروغ دو طرف و کلاس گذاشتن فروشنده و زدن تو سر جنس مشتری پیگری میشه و اخر سر میرسه به چک کارمندی و غیرکارمندی و دردسر پاس شدن چک و تماس های بی پاسخ خریدار بابت نبود خدمات پس از فروش و تماس های بی پاسخ فروشنده برای اعتبار نداشتن چک و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا