فراخوانها،طرحهای تعویض و ذهنیتهای بدی که اخیراً درباره خودروهای دیزلی به وجود آمده شاید باعث ایجاد جنگ قیمتی بین خودروسازان شوند.
نشریه تلگراف که نظرات تعدادی از کارشناسان صنعت خودروسازی را جویا شده نتیجه گرفته که تلاشها برای حذف خودروهای دیزلی آلاینده میتواند یک تاکتیک بازاریابی برای افزایش فروش خودروهای جدید باشد.
در برخی کشورها نظیر بریتانیا و آلمان، مالکان خودروهای دیزلی میتوانند با پرداخت مبلغی خودروی قدیمی خود را تحویل داده و مدلی جدید و صفرکیلومتر تحویل بگیرند. یکی از تحلیل گران صنعت میگوید این حرکت تنها یک وضعیت برای شروع جنگ قیمتی است.
او گفت:
این طرحها سرخط اخبار بسیاری را به خود اختصاص میدهند اما همان جنگ قیمتی با نامی دیگر است. اکثر این طرحها تا پایان سال هستند اما اگر افت بازار ادامه یابد ما تلاشهای دیگری را نیز خواهیم دید.
این تحلیلگر خبره میگوید تلاشها برای تعویض محصولات دیزلی میتواند بریتانیاییها را برای خرید خودرویی جدید ترغیب کند.
سردبیر نشریه Car Dealer نیز نگرانیهایی درباره اقدامات خودروسازان درباره اوراق کردن خودروهای دیزلی قدیمی یا فروش آنها دارد.
او میگوید:
این عمل قطعاً یک بازاریابی هوشمندانه است اما اگر خودروسازان خودروهای قدیمی را گرفته و حذف کنند موضوعی خوب خواهد بود اما این کار زمانی رخ خواهد داد که واقعاً اوراق کردن خودروها رخ دهد.
علیرغم نظرات گوناگون تحلیل گران، یکی از منابع نزدیک به یک خودروساز بزرگ گفت:
بجای روبرو شدن با هزینههای اوراق کردن و بازیافت خودروها، حرفهای بیپایه و اساس زیادی همانند فروش شرایطی مناسب در رسانهها گفته میشود.
DEADPOOL
۱۵ شهریور ۱۳۹۶عشق است عکسه آخر? به کسی برنخوره منظوری ندارم
فرشاد
۱۵ شهریور ۱۳۹۶به نفع مصرف کننده و بر علیه رقبا، میشه فیرپِلی مالی رو رعایت نکرد.
hussein
۱۵ شهریور ۱۳۹۶تو سوئد که زندگی میکنم دیروز دولت خبرداد که برای خرید دوچرخه های برقی یا الکترییکی دولت 25 درصد هزینه شو میپردازه. چون تو سوئد خیلی از شهرها کوچیکه و به جز کسانی که به قولی برای رفتن به محل کار و یا درس و دانشگاه اصطلاحا pendlar میکنن، اکثرا با دوچرخه اینور اونور میرن . پندلار یعنی رکاب زدن ولی در اصل همون رفتن به محل کار و یا دانشگاه یا یک محل روتین با مترو تراموا یا اتوبوس هست. تو سوئد سال پیش 600 هزار دوچرخه فروخته شد و 45 هزار تای اون برقی بود. چهل و پنج هزار دوچرخه ی برقی تو سوئد که جمعیتش اندازه ی تهران هم نمیشه
وقتی یه کشور اروپایی میگه میخواییم ورود خوردوهای فسیلی داخل هسته ی شهر رو ممنوع کنیم، یعنی همین. دارن راهکارهایی ایجاد میکنن بسترهایی میسازن که مردم لنگ نمونن. اگه به یه جهان سومی بگن که دولت میخواد ورود خودروهای فسیلی رو به هسته ی شهر ممنوع کنه حتما میترسه و نگران میشه و نفرین میکنه دولتو. ولی اینجا مردم خوشحال میشن میگن وای یعنی دولت چه برنامه ایی داره؟ هیجان زده میشن که حتما شهرشون بهتر از گذشته میشه. یک نمونش همین بیست و پنج درصد پرداخت هزینه ی خرید دوچرخه ی برقی که با یکبار شارژ حداقل پنجاه کیلومتر رو میشه باهاش رکاب زد و قطعا حتی نیاز به خرید اتومبیل هم نیست
اونایی هم که میگن ماشین فقط هشت سیلندر عضلانی امریکایی قطعا سوادش در حد همون صدای اون ماشینه نه بیشتر.
نوید جهرمی
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ب لقمان گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان.
بارها در مقایسه با کارهایی ک بلاد کفر انجام میدن با خودمون ب حرف بالا رسیده ام. فک کنم نیگا میکنن ما چی کار میکنیم اون کارو نمیکنن :)
شاید منظور از صدور انقلابمون به جهان همین بوده
aston martin
۱۶ شهریور ۱۳۹۶من نفهمیدم یه چیزی رو
گفته شد دوچرخه با هر بار شارژ پنجاه کیلومتر رکاب زده میشه.. خب چطوریه که هم باید شارژش کنی هم رکاب بزنی باهاش؟ :))
aston martin
۱۶ شهریور ۱۳۹۶تو کشورای غربی تا یه شرکت تقلب میکنه خواه فلکس واگن باشه یا هرچی مدیرش رو حتی به حبس محکوم میکنن و همه رو توبیخ میکنن تا رفع مشکل
بعد تو مملکت ما ده ها خودرو گاز سوز منفجر میشه حین سوخت گیری و با کلی تلفات فقط تصمیم میگیرن موقع سوخت گیری توصیه کنن سرنشین ها پیاده شن… ینی ارزش به حقوق انسان موج میزنه توی رفتارهای این مدعیونی که … هعی چیزی نگم بهتره