قطعاً داشتن یک کلکسیون خودرویی خاص آرزوی هر ماشین بازی است و حتی دیده شده که افراد متمول اقدام به استخدام افراد برای نگهداری خودروهای خود در بهترین شرایط میکنند.
البته اکثر کلکسیونرها صرف اینکه مالک کلکسیون خودرویی هستند مبالغ هنگفتی را خرج نگهداری آن نمیکنند. هری مک کاف که بیشتر به خاطر راهاندازی کانال یوتیوبی “گاراژ هری” و همچنین تأسیس مجلهی اوو شناخته میشود یکی از کلکسیونرهایی است که اکثر خودروهای خود را میراند و خودروهای خود را برای کسب سود نگهداری نمیکند.
البته او ضرر کردن را هم دوست ندارد اما از یک مورد مطمئن هستیم و آن اینکه مالکیت چندین خودروی گرانقیمت باعث میشود در استفاده از آنها حداکثر احتیاط را داشته باشید. کلکسیونهای خودرویی هزینههای متنوعی دارند که از جملهی آنها میتوان به مالیات، بیمه، هزینههای تعمیراتی و نگهداری معمول اشاره کرد.
برای مثال، نگهداری کلکسیون مک کاف حدود ۵۰ هزار پوند در سال پیش خرج داشته است. واقعاً که این مبلغ بالاست. از طرف دیگر باید گفت مالکیت سوپرکارهای کلاسیکی همچون لامبورگینی کانتاش، فراری تستاروسا و لوتوس اسپریت قطعاً هزینههای تعمیر هنگفتی را در پی خواهد داشت.
هزینهی حدود ۵۰ هزار پوندی مک کاف برای نگهداری کلکسیونی متشکل از ۱۶ خودرو و ۱۴ موتورسیکلت است. اینجا یک بحث واضح پیش میآید و آن اینکه اگر میخواهید خودروها و موتورسیکلتهای خود را در شرایط خوبی نگه دارید باید پول خرج کنید.
با تماشای ویدئوی زیر خواهید فهمید که کدام خودروها نیازمند توجه بیشتر در سال پیش بودهاند و کدامیک از آنها جای خود را به تازهواردها دادهاند. مک کاف برای کلکسیون خود از سیاست “یک خودرو در گاراژ و یک خودرو در بیرون گاراژ” استفاده کرده است.
[دانلود ویدئو]
حسین
۲ بهمن ۱۳۹۷همش یاد اون مطلبی میافتم که نوشته بود خودرو های کلکسیون پادشان برونئی بخاطر شرایط نگهداری افتضاح رو به نابودی هستند!
کلکسیونی بزرگ با ماشین هایی خاص که بعضا تک هستند!
در حالی که از بعضی نمونه ها چند نسخه داره و با فروش نسخه های تکراری میتونه هزینه بازسازی کلکسیونش رو بدست بیاره!
سعید(تهران)
۲ بهمن ۱۳۹۷حسین جان فک میکنی مشکلش پوله؟!!! اشباع شده دوست من دیگه براش اهمیت ندارن
charger
۲ بهمن ۱۳۹۷اتفاقا 50 هزار پوند اصلا زیاد نیست من فکر میکردم خیلی بیشر از اینا باشه
emad1990
۳ بهمن ۱۳۹۷خدارو شکر که ما این دردسر هارو نداریم-بی پولیم عالمی داره