حتی معتبرترین و ثروتمندترین مجلات تخصصی خودروی جهان برای گردآوری همزمان سه هایپرکار فراری لافراری، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مکلارن P1 دچار دردسر میشوند. اما افرادی وجود دارند که مالک هر سه این خودروها و بسیاری دیگر از خودروهای ارزشمند و کمیاب بوده و از تماشای روزانه و راندن آنها لذت میبرند.
پل بیلی (Paul Bailey) مشتاق جمعآوری سوپراسپرتها است. او ابتدا مک لارن P1 با رنگ نارنجی آتشفشانی را تحویل گرفت. این درواقع دومین P1 ساخت مک لارن بود. چند هفته پیش نیز او به نمایندگی فراری در ناتینگهام مراجعه کرد تا لافراری خود را با رنگآمیزی فیورانو روسو تحویل بگیرد. او درحالیکه سوار شاهکار مارانللو بود، توسط همسرش که سوار P1 بود مشایعت میشد. با این وجود به نظر میرسید که هنوز این کلکسیون به اندازه کافی چشمگیر نیست. بنابراین سر راه بازگشت به خانه، آنها به نمایندگی پورشه در کمبریج سرزده و ۹۱۸ اسپایدر سفید رنگ خود را نیز تحویل گرفتند. در کمال تعجب باید گفت که پل بیلی، تنها فردی نیست که مالک همزمان این سه هایپرکار است و لااقل سه یا چهار نفر دیگر نیز دارای این سه خودرو میباشند با این تفاوت که آنها چندان به قرار گرفتن در معرض رسانهها نمیاندیشند. پرسش جالب از این خریداران میتواند این باشد که به کدام یک از این سه شاهکار بیشتر دلبسته هستند.۷۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محمدرضا ♥BMW♥
۱۳ بهمن ۱۳۹۳پی 1 خیلی خفنه خدایی از بقیشون خاص تر و دوست داشتنی ترو کلا بهتره :)
امیر محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اتفاقا لافراری و مخصوصا 918خاص تر و جذاب تره
E36
۱۳ بهمن ۱۳۹۳تا وقتی لامبورگینی نداره انگار هیچی نداره !…
علیرضا
۲۵ تیر ۱۳۹۴داش لامبورگینی فقط یه مدل خاص داره که دو میلیون دلار قیمتش هست و سرعتش از اینا پایین خاصتی راجع بهش تحقیق کنی اسمش سستو المنتو هست
ASTON MARTin
۴ اسفند ۱۳۹۳بچه ها مکلارن از جلو این شکلیه
http://veldan.ir/wp-content/uploads/rgrg.jpg
ولی بازم جیگرشو.. میخوامش
Mclaren
۱۳ بهمن ۱۳۹۳خوشم میاد مکلارن این همه دشمن داره تو پدال فقط تو ایران اینجوره دیسلایک ها اینو نشون میده نمیشه حرف حق زد اینجا :D
هرچی موفق تر دشمن ها بیشتر اما لایک و دیس لایک اینجا مهم نیست واقعا پی 1 زیبا تر از بقیه
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بیخیال داداش
اتفاقا من قیافه P1 رو بیشتر از لافراری میپسندم
هر ماشینی ارزش خودشو داره!
.
.
.
ولی خدایی 918 یه چیز دیگه ست!!!! :-D
godfather
۱۴ بهمن ۱۳۹۳عشق بنز رو صنعت المان به سختی غیرت داریا
پورش قطعن اسپورت ساز به نامیه ولی باید قبول کرد تو رده هایپر کارها نازه وارده باید صبر کرد تا رفابت فیس تو فیس انجام بده تا ببینیم میشه گفت یچیز دیگست یا نه
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳باور کن عاشق قیافه 918 هستم !!!
خیلی به دلم میشینه…
شایان
۱۳ بهمن ۱۳۹۳p1 ماشینه خوبیه ولی نه تکنولژی 918 داره و نه جذابیت لافراری و در کل من 918 رو بیشتر از همه دوست دارم بخاطر تکنولژی عجیب و غریبش
Mclaren
۱۴ بهمن ۱۳۹۳آقا رضا مخلصیم شما عزیزی
=================================
آقا شایان این نظر شخصی شماست و قابل احترام اما هر کدوم برتری به دیگری داره و قدرت مطلق دست یک خودرو نیست بین این سه مورد…پی 1 فوق العاده قدرتمنده قویتر از 918 و در سطح لافراری اما خیلی اختلاف کم…حداقل توی تست های معتبر و غیر معتبر از 918 رد شده یعنی شکست ته تکنولوژی پورش و منتظر رقیب اصلیس لافراری هستیم :D
شایان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳Mclaren کدوم تست؟! به فرضم هم که اینی که شما میگی درست باشه اصلا منظورم سرعت نیست کی گفته شکست در تست شکست در تکنولژیه تقریبا همه من جمله مهندسای مک لارنم بر این عقیده هستن تکنولژی 918 چیز دیگه ایه چیزی که مخصوص خوده پورشست و به دنیا عرضه کرده در همه چیز جز سرعت پورشه حرفه اولو میزنه گرچه در سرعتم در شتاب اولیه مک لارنو میگیره
Mclaren
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آقا شایان حرف شما متین و درسته اصلا منکرش نیستم تکنولوژی وحشتناکی روی 918 پیاده شده و در این که یکی از هیولاهای زاده شده از آلمان هست و کاملا قابل احترام ولی بنظر شما اولین و مهمترین آیتمی که برای هایپر در نظر میگیرن سرعت و شتاب هست هم اولیه هم ثانویه و تاپ اسپید هست تا امکانات رفاهی… توی هر سه مورد هم لافراری هم مکلارن پی 1 البته به جز شتاب اولیه 0 – 96 کیلومتر اختلاف میلی ثانیه با 918 دارند چون ادعای پورش با واقعیت و تست های خودشون کمی تنافض داشت و در شتاب ثانویه از 918 سبقیت میگیرن و در مجموع سرعت باز هم پی بالاتر از همه هست…ولی فکر میکنم نسل بعدی هایپر پورشه خیلی خیلی وحشی تر هست و شاید از مکلارن و فراری رد بشه.
godfather
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اگر صحبت زیبایی باشه باید توجه کرد که زیبایی یک کمیت نسبی و بسیار متغیر میباشد. مکلارن اولین خودرویی بود که رکورد 300km/h زد ولی اینکه چندین سال ماشیتی برای رقابت تو این کلاس نداشت یه خورده از طرفداراش کاسنه شد
ولی در کل mr.mclaren روحیه قوی داری یه تنه پای حرفت ایستادی
Mclaren
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ممنون از لطفت چون همیشه سعی کردم بهترین رو انتخاب کنم که اگر تعصبیهم نظر دادم به حقیقت نزدیک باشه نه بیام بگم این از اون صد در 10000 قدرتمند تره ولی واقعیت نداشته باشه.
سامورایی
۱۳ بهمن ۱۳۹۳وقتی لا فراری می بینم گریه ام میگیره
ایمپرزا
۱۴ بهمن ۱۳۹۳paul بابایی قرار شد اگه ماشینامو بهت دادم نری باهاشون پز بدی
.امان از دست پسر بد ……………
محمدرضا ♥BMW♥
۱۴ بهمن ۱۳۹۳تاحالا تو یه روز انقدر دیسلایک نخورده بودم :)
حمید
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اتفاقا دوستان 918 سرتر از هر دوشونه کافیه به رکوردایی که دستشه و سیستم های خاصی که داره نگاهی بندازین.ولی در کل هر سه خیلی شاخن.ولی من جای یکی از این افراد بودم پول هر سه تاشونو میزاشتم واسه یه کونیخزگ وان.عاشقشم
خاصترین و شاخترین خودرو جهان
ASTON MARTin
۴ اسفند ۱۳۹۳والا
173 نفر بی سلیقه :|
ASTON MARTin
۴ اسفند ۱۳۹۳فقط دو تا سوال از این یارو دارم
شغلش چیه و چطور به اینجا رسیده
behzad
۱۳ بهمن ۱۳۹۳این آقای بیلی جان از زندگی چیز دیگه ایم میخواد؟
واقن این سه تارو بغل هم دیدن یه سعادته بعد فک کن سه تاش واس خودت باشه
فرید
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بیلی متولد 1937 و این ثروت رو از راه نویسندگی رمان جمع کرده !
F…..
http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Bailey
Jeremy
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اینجا بهترین رمان هم بنویسی یه لاتسیک پرایدم بهت نمیدن
هنر و ادبیات خیلی بی ارزش شده
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۳@.F
فکر کنید پسره این اقا باشید
تو پارکینگ خونتون 5 تا فراری 2 تا مکلارن
پورشه اونم از نوعه 918 و دیگه خدا میدونه چه شاهکارهایی باشه
با کدوم میرید دانشگاه؟
با کدوم میرید گردش؟
واقعا با کدوم میرید دور دور؟
چند روز پیش تو اتوبان چمران تو ترافیک بودم ناگهان چشمم به یه پورشه کاین s قهوه ای افتاد که یه پسر بچه ی حدوده 6 تا 8 سال داشت تو مانیتوره عقب بازی میکرد
با خودم گفتم پسر تو الان 6 سالته بابات کاین s داره
بزرگ بشی بابات چی میخره!؟
امیدوارم همه به ارزوهاشون برسن
4MATIC
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ازپورشه مخصوصا کاین خیلی خوشم می اد ولی هرچی فکرمی کنم می بینی پورشه 911
(DNA)اش با بقیه پورشه ها فرق می کنه
4MATIC
۱۳ بهمن ۱۳۹۳دیروز یه دونه اگهی لافراری گذرموقت توشیپوردیدم زده بود 12ملیارد اونم تو اصفهان
bardia
۱۳ بهمن ۱۳۹۳دروغه احتمالا
فکر نکنم فروش ماشین های لیمیتد ادیشن فراری به همین سادگی باشه؛باید از کمپانی هم اجازه بگیرن
اصلا بعید میدونم از 499 تا لافراری یدونش مال یه ایرانی باشه چون باید قبلش حداقل چهارتا فراری از خود کمپانی خریده باشه
محمدرضا ♥BMW♥
۱۳ بهمن ۱۳۹۳شماره پل بیلی چنده باهاش رفیق شیم :)
4MATIC
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اون با تو رفیق نمی شه
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳چه غلطا…
مثلا کیه که نخواد رفیق بشه؟
خیلی هم دلش بخواد…
بچه های به این گلی کجا دیدین اخه؟!؟!؟! :-D
فرزاد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سلام من دبی هستم میخواهم بنز بخرم شما کدام را پیشنهاد میکنیدglkمثبت.c200 نیو فیس منفی
4MATIC
۱۴ بهمن ۱۳۹۳glkدرواقع روی پلتفرمcساخته شده ولی من باشم بین این دوتا glkروبرمی دارم
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درود
سی بخر حالشو ببر
یا اینکه منتظر نسل بعد GLK باش بعد انتخاب کن
moein
۱۳ بهمن ۱۳۹۳واقعا موندم بعضی از آدمها چی کار تو زندگیشون کردن که اینقدر باید خوش اقبال باشن که از همه چیز بهترین رو داشته باشن؟
واقعا دیدن عکس این سه تا خودرو آدم رو سر ذوق میاره
جالبه همچین میگن سر راه برگشت به خونه رفتن پورشه رو تحویل گرفتن انگار که میخواستن برن تره بار یه کیلو سبزی خوردن بگیرن!! :D
اما خوشم میاد رخ و ابهت لافراری لامصب اصلا یه چیز دیگه است
آدمو میگیره حسابی
امیرحسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بیلی رو خدا بقل کرده . . .
سامان از تبریز
۱۳ بهمن ۱۳۹۳یه نفر هم تو تبریز هست به نام اقای محمد رضا نیکجو (صاحب کارخانه نقشینه چاپ )
یه دونه مازراتی گرن توریسمو ایران پلاک چندتا بنز و لکسوس . یه دونه لامبورگینی اونتادور 2013 یه فراری 458 اسپایدر 2013 یه بنتلی کانتنینتال 2014. یه مکلارن mp4-12 و یه رولزرویس فانتوم هم داره که تا چند روز دیگه پلاک میشه
عکس همشونو هم دارم
4MATIC
۱۳ بهمن ۱۳۹۳مبارکش باشه به خوبی وخوشی
امين
۱۳ بهمن ۱۳۹۳داداش فراری برای محسن نیکجوه و بنتلی و مک لارن هم صاحباشون یکی دیگس
Lord Cezar
۱۳ بهمن ۱۳۹۳چرا امار اشتباه میدی . اونتادورش 2014 هست . همچنین فراری 458 . بنتلی مال ایشون نیست . مکلارن هم فروخته شد به یکی دیگه.
reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳هی وای من.اخه چی بگم که…
Lion26
۱۳ بهمن ۱۳۹۳به نظر من،از نظر قشنگی:
1:پورشه
2:فراری
3:مک لارن
در عکس اول باید جای راننده ها عوض می شد،چون چهره فراری خشن تر از چهره پورشه هست.
Just France.
احمد باقری
۱۳ بهمن ۱۳۹۳واقعا اگر بدون تعصب می گفتی و بدون اینکه واقعا علاقه مند به یک برند خاص باشی نظرت رو می گفتی باید قبول کنی که از نظر ظاهر(نه از نظر فنی و مسائل دیگه که خودش جای بحث داره)، پورشه حرفی برای گفتن نداره، باز خدا را شکر این طرح، با طرحهای قبلیش یک فرقی کرده و سعی کرده ظاهر قورباغه ای شکل جلویی رو یک خورده کم جلوه تر نشون بده وگرنه واقعا روی طراحی کار نمیکنه. ببین چه طرحهای قشنگی توسط لامبورگینی، فراری، مکلارن، حتی مرسدس بنز و … ارائه میشه حالا پورشه رو نگاه کن. بعد که میگن طرحش افتضا است همین شما عاشقان برند پورشه با تعصب بی مورد میگید اصالتش رو حفظ کرده عجب چیزی ساخته. البته این مسلما نظر بنده است ولی من مطمئنم که اگر عاشق برند پورشه نبودی و همین الان یکدفعه این سه ماشین رو کنار هم میدیدی از نظر ظاهری واقعا به پورشه رأی نمیدادی. بدون تعصب یعنی اینکه علاقه و اشتیاق قبلی خودت نسبت به یک برند رو کنار بذاری و واقعا در هر جنبه، مثلا قدرت، سرعت، ظاهر و … نظرت رو جوری بدی عین اینکه همین الان تازه این ماشین رو می بینی، خصوصا در مورد ظاهر باید جوری نظر بدی که انگار هیچ اطلاعی از فنی ماشینها نداری و فقط همین لحظه به ظاهرشون نگاه میکنی.
سیاوش
۱۳ بهمن ۱۳۹۳نظر کارشناسیت خیلی خنده دار بود پورشه قشنگ نیست استیل رو ببین فکر کنم از قورباغه خاطره بد داری
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳جناب آقای احمد باقری طراحی یه چیز کاملا سلیقه ای هست
این که شما خوشت نمیاد دلیل نمیشه بقیه هم خوششون نیاد و به هرکی که خوشش نیاد بگی متعصب
واقعا کار یه عده رو درک نمیکنم
عین نقل و نبات از این واژه استفاده میکنن…
Lion26
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اتفاقا من از پورشه،فراری و… خوشم نمیاد.
درخودروهای آلمانی هم ،BMW , VW دوست دارم واز همه بیشتر، خودرو های فرانسوی وژاپنی را دوست دارم.
از همه تشکر می کنم.
انشاالله همیشه پیروز و موفق باشید.
Just France.
Maysam
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اول لافراری بعد مکلارن P1 بعد پورشه 918 اسپایدر
Maysam
۱۳ بهمن ۱۳۹۳کی میاد با هم پول بذاریم بریم هر سه تاشو بخریم روی این یارو رو کم کنیم؟!!!
sajadzb
۱۳ بهمن ۱۳۹۳تا موقعی که یه ویرون نذاره تو پارکینگش،کلکسیونش ناقصه.
MOHAMAD TBAG
۱۳ بهمن ۱۳۹۳لامبو نیست …!!
پس فایده نداره …..
در کل 918 رو ترجیح میدم ….
رامتین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳دوستان نظر غیرکارشناسی ندهند. آنچه که کاملا مشهوده اینه که لافراری از دو اتومبیل دیگر سرتره. از نظر من بین این سه هایپرکار ابتدا لافراری بعد مکلارن و بعد 918. گرچه همه اینها و یا بوگاتی در برابر هنسی ونوم حرفی برای گفتن ندارند…
Mclaren
۱۴ بهمن ۱۳۹۳پس شما شکست های پی در پی بوگاتی توسط لافراری و پی1 ندیدی چه خیابانی چه درگ معتبر و چه ثبت رکورد پیست آلمان…
احمد باقری
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اگر واقعا تعصب رو بذاریم کنار، چون من عاشق و شیفته یک مدل ماشین و یک کمپانی نیستم. اگر واقعا راحت برخورد کنیم می بینیم که پورشه از نظر فنی و ساختاری، حرفهای زیادی برای گفتن داره و داره مثل بعضی از خودرو سازهای مشهور بهترین ماشینها رو روانه بازار میکنه که واقعا در این شکی نیست، اما هر چه باشد باید طرفداران پورشه هم بدون تعصب قبول کنند که از نظر طراحی و شکل ظاهری، واقعا حرفی برای گفتن در مقابل این همه طراحیهای زیبا از مکلارن، فراری، لامبورگینی مرسدس بنز و … نداره. واقعا طرح جلوش اصلا هیچ امتیازی در مقابل بقیه ماشینها نداره. یک طرح قورباغه ای شکل تو رفته و دیگر هیچ. خیلی هم اصرار داره که این طرح خیلی قشنگه و مدام همونو تکرار میکنه. فقط ببینید لامبورگینی چقدر نمای جلوی زیبایی داره، مکلارن و فراری رو ببینید واقعا کار شده و زحمت کشیده شده. درسته که پورشه از نظر فنی قابل مقایسه با این کمپانیهاست ولی واقعا باید قبول کرد که طراحی این ماشین مخصوصا نمای جلویی واقعا افتضا است. حالا این ماشینی که در این صفحه از پورشه قرار داده شده باز نسبت به مدلهای قبلی اون قابل تحمل تر است و یک فرق کوچکی کرده. به نظر بنده، برند پورشه جایگاهش محترم است و خیلی خیلی خوب داره میکنه از لحاظ فنی، ولی ایکاش برای طراحیهای جدید هم کمی هزینه می کرد. البته درست است که اکثر مدلهای مثلا لامبورگینی هم نمای جلویی مشابهی دارند، ولی واقعا طراحی دل انگیزی داشته و نمای عقبی رو هم خوب کار می کنند. پس بهتراست بدون تعصب نظر بدیم و واقعا ماشینها را از نظر ظاهری هم کنار هم بذاریم و بدون اینکه الکی فقط روی قدرت و سرعت و حجم موتور و … بحث کنیم کمی هم روی ظاهر صحبت شود، اگر دقت کنید واقعا در مقابل بقیه حرفی برای گرفتن از نظر ظاهر نداره، ولی چون عاشقان این برند دیگه عاشق این برند شدند به هر صورت هر چیزی هم که بزنه باید بگن عالیه عالیه عالیه و این درست نیست.
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود. صحبت هاتون درست بود اما یه انتقاد دارم:
«مکلارن و فراری رو ببینید واقعا کار شده و زحمت کشیده شده» . . . یعنی پورشه کار شده و زحمت کشیده شده نیست؟؟؟
یه نکته خیلی مهم: هیچ وقت، هیچ وقت، هیچ وقت ظاهر یک ماشینو از روی عکسش داوری نکنید (جمله ایه که کارشناسا میگن)
رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۳فراری لا فراری این دیگه چه جوری مدلیه واقعا بدترین اسم مدل فراری هست با 458ایتالیا یعنی چه؟
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود. la در زبان ایتالیایی برای اشاره و تاکید استفاده میشه. دقیقا مثل کلمه The در زبان انگلیسی
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳عذر میخوام یادم رفت 458 رو توضیح بدم: 458 نشون دهنده موتور 4.5 لیتری 8 سیلندر هستش و ایتالیا هم که معلومه برای چی رو اسمش گذاشته شده
mclaren
۱۳ بهمن ۱۳۹۳***** سلطان اول و آخر mclaren ******
شایان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳چرا زور میزنی مک لارن حذابیت و محبوبیت اون دوتا رو نداره یه نگاه به ده کامنتی که تا اینجا گذاشتی بکن و منفی ها تو ببین بعد بیا نطر بده همه میدونن عاشقه مک لارنی این از اسمتم پیداست لازم نیست هی تکرار کنی و رو اعصاب باشی
مسعود
۱۵ بهمن ۱۳۹۳فقط مکلارن
حوصله ندارم برای شما بچه ها توضیح بدم
فقط مک لارن
مک لارن اف وان برای رسیدن به سرعت بوگاتی فقط به صد اسب بخار نیاز داره نه هزارو بوق این هنر مکلارنو نشون میده
هی نگید موتورش بی ام وست اگه بی ام و میتونست حتما خودش این کارو میکرد
شایان
۱۶ بهمن ۱۳۹۳تا صبح بگو فقط مک لارن مطمئن باش اون یکی دو نفری هم که از مک لارن خوششون میاد دیگه نفرت پیدا میکنن چون میبینن طرفداراش چه کسایی هستن
Mclaren
۱۵ بهمن ۱۳۹۳البته که من با ایشون یکی نیستم و فکر نمیکنم کامنت گذاشتن کسی به شما مربوط باشه!!! و در جوابتون باید عرض کنم مکلارن توی کشور های جهان سومی مثل ما شناخته شده نیست و فقط کسایی میشناسنش که از قدرتش از قدیم تا الان با خبر هستن نه کسانی که سنشون حتی قد نمیده به سن مکلارن اف1….اولین کمپانی که سرعت 300 کیلومتر رو ثبت کرد اولین کمپانی که باز سرعت 396 رو ثبت کرد اولین کمپانی که اسطوره ای داره که تا 16 سال سریعترین ماشین جهان با موتور تنفس طبیعی بود و هنوزم سریعترین خودروی تنفس طبیعی جهانه…و در آخر لایک یا دیس لایک های اینجا نشانه بی اطلاعاتی کسی نیست بارها دیدم کامنت های کاملا منطقی بیشترین دیس لایک رو خورده و یک کامنت بی ارزش تعصبی بیشترین لایک….
خاص بودن یعنی چی؟ یعنی اینکه یه عده خاص دنبال کننده برندی باشه.
از آقا مسعود هم تشکر میکنم نیازی نیست به کسی بفهمونیم مکلارن چی بوده و هست کسی که از قدیم ماشین باز بوده باشه و تعصب هم بذاره کنار قدرت مکلارن رو درک میکنه.مگه میشه کسی تو دنبای ماشین باشه و کمپانی های خاص مثل مکلرن یا فراری رو دوست نداشته باشه.
مسعود
۱۶ بهمن ۱۳۹۳اون موقع که اف وان ساخته شد برای همه رقبا افسانه بود
behdad
۱۳ بهمن ۱۳۹۳واقعا حالم از جلوی لافراری بهم میخوره ولی عقبش نه مکلارن و 918 از همه بهترن
پیکان جوانان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳تکنولوژی پورشه بالاتر از بقیس و صدی 4 میسوزونه ولی از لحاظ پرستیژ بعد از فراری و مکلارن قرار میگیره
Houman
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یه نکته ای که بچه ها در موردش اطلاع ندارن در مورد یه آقای ایرانی به نام مانی خوشبین هست که داره تو ارواین زندگی میکنه و تو کار خرید و فروش خونه هست. این اقا صاحب دو تا ویرون یه دونه مک لارن p1 دو تا فانتوم و کلی ماشین خاصه دیگه هست .من یه بار فقط با ویرون منصوری دیدمش
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۱۶ بهمن ۱۳۹۳خسته نباشی هومن چند وقته تو پدالی
همین 5 ماه پیش خود پدال این مطلبو گذاشت البته منوچهر همون مانی خوشبین تو کالیفرنیا آمریکا زندگی میکنه زنشم لیلا میلانی یه ایرانی کانادایی و بازیگر هالیووده
یه سرچ بکن مطلب قدبمیش تو پدال هست
Mclaren
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دست ما رو هم بگیره :D
godfather
۱۴ بهمن ۱۳۹۳لافراری مثه بوکسوری که حریف و تو 30ثانیه ناک اوت کرده
از فیسش غرور و خشم میباره
hossein
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خوشم میاد پولداره و دل داره پولشو خرج کنه . واقعا لافراری اسطوره طراحی مفهومی هست . بعد اونم پورشه 918 اسپایدر و در آخر p1 .
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فقط پورشه
kurdishlambo
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ایشون بعداز گرفتن 918 سر راه خود(خونش یه کم دوره( به نمایندگی سایپا برخورد کرد و یک عدد تیبا و پراید138نیز یه این مجموعه افزود…
hamed
۱۵ بهمن ۱۳۹۳دارندگی برای زندگی…..
arman
۱۶ بهمن ۱۳۹۳خوشم میاد اینقد همه تعصبی هستن هیچکس مطلقا حرف هیچکسو قبول نمیکنه!!!!!! خیلی نظرات کارشناسی مفیدی بود …!!!!!
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۱۶ بهمن ۱۳۹۳من هر سه تاشونو دوست دارم ولی خداییش بدون تعصب چیزی که تو فیلما میبینیم مردمی که از نزدیک با این سه خودرو رو می بینن با دیدن لافراری بیشتر هیجان زده میشن و از یه نفر که هر سه تا یه اینارو تست کرده بود نمیدونم مال مجله evoبود فکر کنم پرسیده بودن گفته بود لافراری هیجان بیشتری داره