متفرقه

همکاری لوسید موتورز و سامسونگ برای تولید نسل جدید باتری‌ها

همین چند وقت پیش بود که ابرکمپانی سامسونگ کره در یک معامله بزرگ شرکت معروف آمریکایی هارمان را به‌منظور دسترسی به تکنولوژی‌های خودرویی آن خریداری کرد. اکنون سامسونگ یک قدم دیگر در راستای برنامه‌های خودرویی خود برداشته و با کمپانی آمریکایی لوسید موتورز قرارداد همکاری امضا کرده است. طبق این قرارداد جدید، شرکت سامسونگ کار تأمین سلول‌های باتری لیتیوم یونی لوسید را بر عهده خواهد گرفت.

intro_lucid_blog_desert
خودروی جدید لوسید موتورز قرار است هفته آینده رونمایی شود. در هفته‌های اخیر تصاویر جاسوسی زیادی نیز از آن منتشر شده است. تولید این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۸ شروع می‌شود. هنوز اسمی برای این سدان لوکس انتخاب نشده و انتظار داریم در آینده نزدیک نام این مدل از سوی مقامات لوسید موتورز اعلام شود. در اواخر ماه نوامبر، لوسید اعلام کرد که قصد دارد کارخانه هفت‌صد میلیون دلاری خود را در ایالت آریزونا احداث کند. لوسید ابتدا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ با تولید سالانه ۱۰ هزار دستگاه خودرو، بیش از ۲۰۰۰ شغل ایجاد کند. تمرکز آن‌ها بیشتر روی استخدام افراد باتجربه می‌باشد و هدف نهایی تولید ۶۰ هزار دستگاه خودرو در سال را مقامات این کمپانی دنبال می‌کنند. مشخصات فنی اولین خودروی لوسید هنوز اعلام نشده ولی برخی می‌گویند مدل مذکور یا یک خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری با ۴۸۰ کیلومتر مسافت قابل طی با یک بار شارژ خواهد بود، یا یک مدل با ۶۴۰ کیلومتر مسافت قابل طی یا یک پک باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی. حتی پک باتری کم‌تر از این نیز می‌تواند نیروی زیادی در اختیار خودرو قرار دهد. گفته شده اولین مدل لوسید صفر تا صد را در سه ثانیه پر خواهد کرد. شروع قیمت این خودرو به‌احتمال‌زیاد از بالای ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود.

lucid-thecar_energy_1920x1280_2
سامسونگ و لوسید می‌گویند با همکاری یک دیگر نسل جدیدی از سلول‌های استوانه‌ای تولید کرده‌اند که قادر است بنچمارک‌های فعلی در مواردی مانند تراکم انرژی، نیرو، طول عمر و ایمنی را افزایش دهد. یکی دیگر از موارد قابل‌توجه این باتری‌های جدید توانایی شارژ سریع آن‌ها می‌باشد. قبلاً گزارش‌هایی منتشر شده بود که تکنولوژی شارژ سریع می‌تواند تأثیر بدی روی طول عمر باتری خودروهای الکتریکی داشته باشد. از سویی دیگر، شارژ سریع موضوعی است که اهمیت بالایی در خودروهای الکتریکی دارد؛ خودروهای هیدروژنی از این نظر که مانند خودروهای الکتریکی نیازی به توقف طولانی مدت در ایستگاه‌های سرویس به‌منظور شارژ شدن ندارند بسیار به خودروهای معمولی شبیه هستند.

lucid-sedan-prototype-profileh
معاون فروش سامسونگ SDI دراین‌باره می‌گوید:

به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری‌های لیتیوم یونی در دنیا، ما از افزایش سهم خود در دنیای خودرو استقبال می‌کنیم.

اوایل امسال فارادی فیوچر اعلام کرده بود که با شرکت LG به‌منظور تأمین باتری‌های لیتیوم یونی به توافق رسیده است؛ کمپانی ال‌جی که رقیب دیرینه سامسونگ محسوب می‌شود، در حال حاضر کار تأمین باتری‌های جنرال موتورز، تسلا و آئودی را بر عهده دارد.

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. volvo fh

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    ال جی خیلی بهتر از سامسونگه
    این ماشینشون مثل نوت هفت منفجر نشه

  2. فرزام

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اینکه شرکت هایی مثل الجی و ساسونگ وارد دنیای باطری خودروها شدن واقعا خوبه ……
    ولی خداکنه سامسونگ فاجعه باطری نوت 7 رو برای ماشینها تکرار نکنه …. شوخی کردم ..

  3. محمدرضا

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    بیچاره بخش باتری های سامسونگ که به خاطر بخش موبایلش کلی اسمش بد دررفته. مشکل از طراحی داخلی گوشی بوده ولی باتری ها مقصر شناخته شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا