انکار کردن فایده ندارد. تراک ها نرمتر میشوند و این چیز بدی نیست.
من تراک های قدیمی را دوست دارم اما حسرت برای آن روزهایی که با پدربزرگ و پشت شورلت قدیمی سوار بودیم هنوز باقی مانده است. تراک های امروزی راحتتر و تواناتر از هر زمانی هستند. در حقیقت، از پشت فرمان، تراک های مدرن احساسی شبیه کراس اوورهای بزرگ دارند و هیچیک بیشتر از هوندا ریجلاین این احساس را ایجاد نمیکنند.
این عملکرد هوندا را در صدر سگمنت پیکاپ های میدسایز با پیشرانههای بنزینی قرار میدهد. البته فقط شورلت کلرادوی دیزلی مسافت بیشتری را با یک باک طی میکند. بهتر از همه اینکه ریجلاین به خاطر مصرف سوخت خوب از قدرت پیشرانه نگذشته است. در هنگام تخت گاز، این خودرو سریع احساس میشود و هوندا ادعا میکند که در این سگمنت ریجلاین سریعترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را دارد.
نکتهی دیگری که بهوضوح در این سگمنت تحت تسلط ریجلاین قرار میگیرد به “هندلینگ” مربوط میشود. به لطف مشارکت بزرگ سیستم برداری گشتاور که میتواند قدرت را بسته به شرایط بهطور انفرادی به هر چرخ بفرستد، ریجلاین به خوبی پیچها را پشت سر میگذارد و حتی عبور از مسیرهای ناهموار باعث از دست دادن تعادل و یا سواری سفت و ناراحتکننده در عقب نمیشود. سیستم تعلیق کاملاً مستقل نیز نقش پررنگی را در این ماجرا بازی میکند. حالا باید گفت که ماهیت بازی زیاد بخش عقبی تراک ها در ریجلاین کمرنگ شده اما احساس اعتمادبهنفس وجود دارد و این حس مطلق در شما به وجود میآید که این تراک در هرزمانی تحت کنترل است.
فرمان پاسخگو و صریح خودرو نیز باعث شگفتی است و به تراک این اجازه را میدهد تا هم در بزرگراهها و هم در مسیرهای ناهموار با راحتی و اعتمادبهنفس مثالزدنی به راه خود ادامه دهد. نویزهای داخل کابین به خوبی مدیریت شده اما بهتر از کلرادو یا جی ام سی کانیون نیست، دو خودرویی که مثالهای بارز سکوت در سگمنت تراک ها هستند.
تکنولوژی جدید همچنین کمک میکند تا ریجلاین ایمنتر باشد. سیستم احساس هوندا در این تراک در دسترس بوده و مواردی همچون کروز کنترل تطبیق شونده، دستیار حفظ خطوط، کاهش خروج از خط، هشدار برخورد جلو، هشدار ترافیک عقب و تشخیص نقاط کور را در برمیگیرد. دستیار حفظ خطوط شناختهشدهترین سیستم بوده اما ممکن است که هنگام رانندگی در بزرگراهها باعث مزاحمت شود. این سیستم تلاش دارد تا خودرو را در مرکز خط نگه دارد که امری ایدهآل است اما با کوچکترین تغییری، تراک برخلاف حرکت دستان شما تلاش میکند و احساسی غیرطبیعی ایجاد میشود.
نمای داخلی تمام جدید ریجلاین یک طراحی واضح و کاربردی را به همراه نمایی زیبا با جزئیات پیانوبلک و کمی چرم در برخی مدلها نشان میدهد. سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا بهخوبی کار میکند و آپشن های ارتباطی زیادی را با اپل کارپلی، اندروید اتو و سیستم ناوبری پیشنهاد میدهد.
خب سواری این خودرو بهتر از رقبا است اما ریجلاین چگونه از عهدهی کارهای سخت برمیآید؟ اول، برخی تغییرات در محفظهی بار برای کشش و حمل بار صورت پذیرفته است. همچنین فضای اضافی به محفظهی بار اختصاصیافته و امکان حمل مواردی همچون وسایل نقلیه ATV فراهم گشته است.
محفظهی بار ریجلاین در مقایسه با رقبا کاملاً کمعمق بوده که این یک نقطهضعف برای این تراک است. باز شدن درب پشتی به طرفین به شما کمک میکند تا بهخوبی به محفظهی بار دسترسی داشته باشید اما ریجلاین هنوز هم از ارتفاع بالاتری برای قرار دادن بار در پشت این تراک برخوردار است.
بکسل کردن هم یکی از مهارتهای ریجلاین است که رکورد این تراک در این بخش حداکثر ۲۲۶۷ کیلوگرم است. دینامیک ریجلاین با وجود بار سنگین دچار نقصان نمیشود. حتی با اضافه کردن بار اضافی به بخش عقب، عبور از پیچها احساس کنترل تراک توسط بار را ایجاد نمیکند. تنها بخش خودرو که حس میشود توسط تریلر تحت تأثیر قرارگرفته پیشرانه است که برای ایجاد قدرت موردنیاز به دورهای بالاتر موتور نیاز دارد.
خریداران دنبال تراک پیکاپی هستند که اطمینان و راحتی را در تمام ایام هفته ارائه دهد اما درعینحال نیز بتوانند آخر هفته خوش بگذرانند. با این تفاسیر قطعاً هوندا ریجلاین ۲۰۱۷ میتواند انتخاب مناسبی باشد. این پیکاپ تجهیزات زیادی داشته و در جاده نیز سواری خوبی ارائه میکند.
نقاط ضعف: آفرود پر سروصدا، فضای بار کمعمق، دستیار حفظ خطوط پردردسر
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری
قدرت: ۲۸۰ اسب بخار، ۲۶۲ پاوند فیت گشتاور
گیربکس: ۶ سرعته ی اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۳.۰۶/۹.۴/۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت در ایالاتمتحده: شروع از ۲۹۴۷۵ دلار
منبع: autoguide
سامان اذری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی عالیه
کم استهلاک پر قدرت و ایمن
ولی فکنم هایلوکس از این بهتر باشه
نوید جهرمی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من که از کنیون و کلورادو بیشتر از بقیشون خوشم میاد. لامصب ابهتی که دارن بقیه ندارن.
Sasan
۵ خرداد ۱۳۹۶ابهت میخای
فقط نیسان TITAN
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵این آگهی لا فراری چیه تو سایت باما 17 میلیارد ؟؟؟؟
Mehdi
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵تازه پلاک ملی میکنه
بهنام طیبی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵قدرت موتور 280 اسب بخار مناسب براش
احسان(احسان سابق)
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵جایی خوندم که تو امریکا فقط 15 درصد خریدارای وانت ها برای کار اون ها رو میخرن و این موضوع برام خیلی جالب بود.یعنی امریکایی ها وانت رو به عنوان یک ماشین برتی مصارف عادی و روزانه هم میخرن
احمد باقری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا آمریکاییها با تراک ها و پیکاپها حال می کنن، حس ابهت و خشونت رو بهشون میده.
نت
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال طراحی سایت رو بهتر کن.پستهایی گه میزاری در هم بر همه.باترتیب و نظم پستها و مطالب نیست.