چقدر باید از بازگشت خودروهای آمریکایی خوشحال باشیم؟
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
۵۷ خواندن این مطلب 7 دقیقه زمان میبرد
چندی است که نام پنج خودرو از برند آمریکایی شورولت در لیست خودروهای مجاز به واردات در کشورمان قرار گرفتهاند و این امر سر و صدای زیادی در رسانهها و سایتهای خودرویی به پا کرده است. البته تجربه نشان داده است که هر خودرویی که در این لیست قرار میگیرد، الزاماً نمیتوانیم مطمئن به حضورش در بازار کشورمان باشیم، چرا که در طی سالهای اخیر خودروهایی از برندهایی مانند اشکودا، فولکسواگن، پورشه، بنز و برخی برندهای دیگر نیز در این لیست قرار گرفته، اما عملاً بسیاری از آن خودروها به کشورمان وارد نشدهاند. از طرف دیگر مسئلهای که بسیار سؤالبرانگیز است، نمایندگی واردات خودروهای شورولت است که یک شرکت بسیار گمنام و ناشناخته است و هیچ اطلاعیه رسمی از طرف واردکننده مبنی بر واردات این خودروها داده نشده است. ضمناً این واردکننده نه سایت معتبری درزمینهٔ واردات خودرو دارد و نه هیچ نمایشگاهی برای فروش محصولات.
اما اگر تردیدها را در این زمینه کنار بگذاریم و واردات این خودروها به کشورمان را قطعی بدانیم، میخواهیم به این سؤالات پاسخ دهیم که این خودروها واقعاً چقدر ارزش دارند و چقدر باید منتظر ورود آنها به کشورمان باشیم و اینکه واقعاً واردات این سه مدل از خودروهای شورولت تا چه حد میتواند در شرایط موجود در کشورمان تأثیرگذار باشد؟
همگان بهخوبی میدانند که خودروهای آمریکایی تا زمان انقلاب اسلامی حضور نسبتاً قابلتوجهی در کشور ما داشتند و بهشدت مورد استقبال اشراف و درباریان آن زمان بودند. اما پس از وقوع انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی، تمامی روابط اقتصادی و دیپلماتیک کشورمان با آمریکا قطع شد و در نتیجه ورود خودروهای آمریکایی به کشورمان نیز متوقف شد. پس تا اینجا همین که خودروهایی از یک برند آمریکایی توانستهاند مجدداً در لیست خودروهای مجاز برای واردات قرار بگیرند، در نوع خود تاریخی و جالب توجه است.
خودروهایی آمریکایی در نظر مردم ما خودروهایی قدرتمند، سختجان و با ابهت هستند که راحتی بینظیری به سرنشینان اهدا کرده و پرستیژ خاصی نیز در خیابانها دارند. البته این دیدگاه بسیار درست است، چرا که در دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی، خودروهایی آمریکای واقعاً تمامی این صفات را دارا بودهاند و یکهتاز صنعت خودروی جهان محسوب میشدند. در آن زمان نه ژاپن حرف زیادی در صنعت خودروسازی جهان داشت و نه کره جنوبی اصلاً توانایی ساخت خودرو را داشت. حتی بسیاری از کمپانیهای اروپایی نیز به دلیل شرایط بد سالهای پس از جنگ جهانی دوم، با مشکلات فراوانی دستوپنجه نرم میکردند.
اما بهتدریج شرایط در صنعت خودروسازی جهان تغییر کرد. در دهه ۸۰ میلادی با افزایش قیمت و کاهش فروش نفت توسط کشورهای عربی، بحران بزرگی در صنعت خودروسازی جهان پدید آمد. این بحران به خودروسازان آمریکایی بیش از هر کشور دیگری ضربه زد؛ چرا که خودروسازان آمریکایی حتی با استانداردهای آن زمان هم مصرف سوخت بسیار بالا و آلایندگی بیشاز حد قابلقبول داشتند. در نتیجه تقاضا برای خودروهای آمریکایی بهشدت کاهش یافت و در عوض خودروسازان کشورهای دیگر، بهویژه خودروسازان ژاپنی که تلاش بسیاری جهت کاهش مصرف سوخت انجام میدادند، به یکباره با استقبال زیادی مواجه شدند.
بنابراین، خودروهای ژاپنی که پیش از این حرفی در برابر آمریکاییها نداشتند و از سوی رسانهها و مردم آمریکا به دلیل تواناییهای پایین حرکتی مورد تمسخر قرار میگرفتند، ناگهان سهم قابلتوجهی از بازار آمریکا را به خود اختصاص دادند. این روند با گذشت سالها سرعت گرفت تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۷ تویوتا توانست به امپراطوری ۷۷ ساله و بلامنازع جنرالموتورز در دنیای خودروسازی خاتمه دهد و بزرگترین خودروساز دنیا لقب بگیرد. روزهای بد جنرالموتورز به همینجا ختم نشد، چرا که بحران اقتصادی آمریکا، مدیریت غلط و بهرهوری پایین جنرالموتورز سبب اعلام ورشکستگی این غول خودروسازی در سال ۲۰۰۹ شد. البته جنرالموتورز در این ورشکستگی تنها نبود، چرا که دو خودروساز بزرگ دیگر آمریکایی یعنی فورد و کرایسلر هم در این ورشکستگی با جنرالموتورز همراه بودند. این پایان کار خودروسازان آمریکایی نبود، چراکه با حمایتهای دولت آمریکا و تغییر ساختار مدیریتی، این خودروسازان توانستند دوباره خود را احیا کنند. اما مجبور به فروش یا تعطیلی بسیاری از زیرمجموعههایشان از جمله پونتیاک، هامر و ساترن شدند و البته تغییری بسیار مهمتر در آنها رخ داد. این ورشکستگی خودروسازان آمریکایی را مجبور به پذیرش واقعیت کرد: دیگر سبک خودروسازی آنها خریدار نداشت!
در واقع مردم به دنبال خودروهایی بهروزتر، باکیفیتتر و با مصرف سوخت پایینتر بودند، چیزی که خودروسازان ژاپنی و اخیراً کرهای بهخوبی به آنها هدیه میکردند. به همین دلیل هم گروه هیوندای تنها خودروساز بازار آمریکا لقب گرفت که نهتنها در دوره بحران اقتصادی فروشش کاهش نداشت، بلکه توانسته بود افزایش فروش را تجربه کند.
منظور از نوشتههای بالا این است که اعلام کنیم خودروهای آمریکایی امروز تفاوت بسیاری با آن تصویری که در ذهن ما ایرانیان است، دارند. آن غولهای آهنی با طراحی سربالا و موتورهای پرحجم و پرمصرف دیگر وجود خارجی ندارند. سبک طراحی خودروهای آمریکایی بسیار به سبک رایج در سایر خودروهای جهان شباهت پیدا کرده است، موتورهای آنها بسیار کمحجمتر است و مصرف کمتری نسبت به قبل دارند. اما هنوز هم در مقایسه با رقبای ژاپنی، اروپایی و حتی کرهای از نظر طراحی، مصرف سوخت و کیفیت ضعفهای قابلتوجهی دارند. همین مسئله باعث شده است که در بازار داخلی خود آمریکا درزمینهٔ فروش در کلاس خودروهای لوکس، خودروهای سواری، خودروهای کوچک و حتی شاسیبلندهای متوسط برتری مطلق با برندهای غیر آمریکایی، خصوصاً برندهای ژاپنی باشد. البته هنوز هم آمریکاییها درزمینهٔ ساخت وانتهای غولپیکر، شاسیبلندهای بزرگ و خودروهای اسپرت و عضلانی استادانی بلامنازع هستند، اما درزمینهٔ ساخت کلاسهای دیگر از خودروها بهشدت از رقبای خود عقب افتادهاند.
پس میتوانیم نتیجه بگیریم که باید تصویری که در گذشته از خودروهای آمریکایی داشتیم را فراموش کنیم. این خودروهای جدید دیگر آن غولهای قدرتمند و غران نیستند، بلکه در اکثر کلاسها بچهگربههایی سربهراه و مظلوم هستند که مقهور قدرتنمایی رقیبان آسیایی و اروپایی شدهاند و حتی در بازار داخلی خود آمریکا هم جزو پرفروشترینها نیستند. ضمن اینکه این خودروهایی که در حال حاضر در لیست واردات به کشورمان قرار گرفتهاند، نه در خود آمریکا، بلکه در کارخانه جنرالموتورز در کره جنوبی به تولید میرسند. این کارخانه که قبلاً کارخانه دوو بود، پس از در اختیار گرفتن مالکیت دوو توسط جنرالموتورز، تولید محصولات دوو در آن بهتدریج متوقف شد و اکنون این کارخانه تنها محصولات جنرالموتورز را برای بازار کره جنوبی و برخی دیگر از بازارهای آسیایی تولید میکند. در نتیجه میتوان گفت که این خودروها از نظر کیفیت مونتاژ نیز برتری خاصی نسبت به رقبای کرهای نخواهند داشت. محصولاتی که از شورولت برای سال ۹۵ در لیست مجاز برای واردات خودرو قرار گرفتهاند عبارتاند از: آوئو، کروز، سونیک، ترکس و کپتیوا. اکثر این مدلها از خودروهای ارزانقیمت شورولت هستند که بیشتر در کشورهای در حال توسعه فروش دارند. آوئو یک خودروی ساب-کامپکت است که در بازار آمریکا با نام سونیک به فروش میرسد و نکته جالب اینجاست که هر دو این اسامی در لیست مجاز واردات به کشورمان قرار دارند. البته این امکان وجود دارد که یکی از آنها نسخه صندوقدار و دیگری نسخه هاچبک آن باشد. در بازار آمریکا در کلاس خودروهای ساب کامپکت شورولت سونیک پس از کیا سول و نیسان ورسا در رتبه سوم فروش قرار گرفته است. شورولت کروز یک خودروی کامپکت است که فروش آن در بازار داخلی آمریکا پس از تویوتا کرولا، هوندا سیویک و هیوندای الانترا در رتبه چهارم قرار دارد. شورولت ترکس یک کراس اور ساب کامپکت است که در بازار آمریکا پس بیوک انکور دومین خودرو پرفروش این کلاس بوده و درنهایت شورولت کپتیوا یک شاسیبلند سایز متوسط هفت نفره است که در خود آمریکا به فروش نمیرسد. قطعاً ما مخالف ورود برندها و کمپانیهای جدید به بازار نیستیم؛ خصوصاً اگر آن برند شورولت و آن کمپانی جنرالموتورز باشد. ما هم مانند همه خودرو دوستان آرزومندیم که بهترین خودروهای روز دنیا برای عامه مردم کشورمان قابل استفاده باشد. در نتیجه از بازگشت شورولت به کشورمان با خوشحالی استقبال میکنیم و امیدواریم که بهزودی سایر مدلهای شورولت و همچنین سایر خودروسازان آمریکایی وارد کشورمان شوند و مردم کشورمان بتوانند از آنها لذت ببرند. اما این خودروها را نباید بیش از آنچه که هستند بزرگ کرده و از آنها توقع زیادی داشته باشیم. همگی آنها خودروهای اقتصادی جنرالموتورز هستند و در کره جنوبی ساخته میشوند. اغلب آنها در بازار آمریکا در برابر رقبای کرهای و ژاپنی فروش چندان مناسبی نداشتهاند و در بازارهای عمده دیگر جهان، یعنی چین و اروپا نیز اصلاً حضور جدی نداشتهاند. البته باز هم حضور این خودروها با برند شورولت از آن جهت باعث خوشحالی است که میتواند باعث افزایش رقابت در بازار کشور ما گردد و گوی انحصار را از کف رقبای آسیایی برباید. اما اگر هر کدام از آنها را خریداری کردید نباید توقع داشته باشید که برتری فوقالعادهای نسبت به همکلاسان کرهای یا ژاپنی داشته باشد (همانطور که در خود آمریکا هم استقبال مردم از خودروهای کرهای و ژاپنی در این کلاسها، بیشتر از خودروهای شورولت بوده است که نام آنها در این مطلب آمد). من به شخصه تجربه رانندگی با فورد اِج ۲۰۱۳ در جزیره کیش را دارم و باید به شما بگویم که با دیدی بسیار مثبت سوار این خودرو شدم و انتظار داشتم که تفاوت بسیار زیادی با هیوندای سانتافه که قبلاً مدتها تجربه رانندگی با آن را داشتم، داشته باشد. اما پس از مدتی رانندگی با فورد اِج، نهتنها در آن برتری خاصی نسبت به سانتافه ندیدم، بلکه از نظر ارگونومی، راحتی سرنشین و طراحی اجزا ضعفهای مشهودی در مقایسه با سانتافه در فورد اِج مشاهده میشد. نمیخواهم بگویم فورد اِج یا بهطورکلی خودروهای آمریکایی خودروهای بدی هستند، اما آن اختلاف قابلتوجهی که مردم ما انتظار دارند که بین خودروهای آمریکایی و ژاپنی یا کرهای باشد، در واقع وجود ندارد. بلکه بهطورکلی در جهان امروز تقریباً تمامی خودروهایی که برندهای معتبر از سراسر دنیا در یک کلاس میسازند از استانداردهای یکسانی پیروی میکند و در نتیجه اختلاف فاحشی بین برندهای مختلف وجود ندارد. با این وجود، باز هم امیدواریم که نمایندگی شورولت در ایران هر چه سریعتر بتواند خود را سر و سامان داده و واردات این خودروها را بهصورت اصولی و منصفانه و با ارائه خدمات پس از فروش مناسب انجام دهد. همچنین امیدواریم در بحث قیمتگذاری نیز واردکننده دقت کافی را انجام دهد تا قیمتهای پیشنهادی هم به نفع مردم باشد و هم بتواند جای برند شورولت را در بازار کشورمان دوباره محکم سازد. هرچند که بعید به نظر میرسد که خودروهای شورولت از خودروهای کرهای و ژاپنی که در حال حاضر در کشورمان موجود هستند ارزانتر قیمتگذاری شوند و در نتیجه متأسفانه باز هم از دسترس اکثریت جامعه به دور خواهند بود. در نهایت بهعنوان سخن پایانی باید اعلام کنیم که هرچند که ورود خودروهای شورولت به ایران میتواند باعث افزایش تنوع، گسترش رقابت و بیشتر شدن گزینههای خرید برای مشتریان گردد، اما در کل با توجه به وضعیت فنی این خودروها، آنچنان چیز جدیدی به بازار ما افزوده نخواهد شد. ضمن آنکه محدوده قیمتی آنها نیز قطعاً بسیار بالاتر محدوده خرید قشر متوسط جامعه خواهد بود. در نتیجه متأسفانه اوضاع برای اکثریت جامعه چندان تغییر نخواهد کرد، بلکه این اقشار صرفاً میتوانند نظارهگر ویراژهای افراد مرفه با این خودروها در خیابانهای کشورمان باشند.
به هیچ وجه در مقایسه با بقیه پائینترن الان یه سری متعصب حمله میکنن(یه سری هم از کشور متحدشون یعنی ایالته پنجاو یکم حمله میکنن که قابله شناساین) این یه واقعیته تلخه براشون خودروسازهای آمریکایی گندن فقط این گندگیم فقط تو ظاهرشونه چیزه خاصی ندارن
نویسنده دقیقا حرف دل من رو زد منم تا قبل این که شهر مامنطقه بشه ماشینهای امریکایی رو به عنوان ماشینی میشناختم که پر قدرت جنس از تیر اهن که با هر ماشینی تصادف کنه لهش میکنه ولی خدا شاهده اول یکی از دوستام جنسیس کوپه جدید خریده بود 348 اسب سوارش شدم عالی بود هم شتاب هم هندلینگ و کیفیت مواد داخلی (نسبت به قیمت ) ولی بعد اوس سوار ماستنگ 6 سیلندر شدم همه رویا ها رو سرم خراب شد از نظر ظاهری عالی بود ولی از نظر فنی و مصرف سوخت و کیفیت کابین از جن کوپ عقب تر بود حتی درگ انداختند جن کوپ برنده شد ولی خودم شاهد بودم که نیسان 370 زد هم ماستنگ هم کامارو ار اس هم جن کوپ رو با اختلاف له کرد ولی اینم بگم که از سال2014 خودروهای امریکایی خیلی پیشرفت داشتند واقعا کارشون عالیه الان تو لیست بالا فقط کاپتیوا و کروز تو شهر ما فروش داشته اونم خیلی خیلی کم هم قیمت با کاپتیوا میشه تویوتا راو4 و هوندا CRV خرید که از کاپتیوا خیلی سرتره کرولا مزده 3 و هوندا سویک هم که کلا از هر لحاظ از شورلت کروز برتره
جدیدا شایعه شده مثه این وزارت صنعت و معدو نعمت زاده میخوان مجوز ماشین امریکای برای سال 95 یعنی شورلت و باطل کنند گفتن مثه اینکه واردات اجناس لوکس امریکای حتی واردات از کشور ثالث هم باشه (کره) ممنوعه خدا کنه صحت نداشته باشه
بعضیا یه چیزایی میگن آدم خندش میگیره. مصرف سوخت:وایپر که مظهر مصرف سوخته 20 میسوزونه،ما زانتیا داریم 12 لیتر میسوزونه تو 100km موستانگ شلبی 350r هر 100 کیلومتر 11 لیتر. طراحی داخلی: همین امسال طراحی داخلی شورولت طراحی برتر دنیا شد. ساخت موتور:موتور های خودرو های آمریکایی فوق العاده هستن نسبت به قیمت ……داج چلنجر و چارجر هلکت 707 اسب…..موتور 8 سیلندرکوروت با 2تا توربو روی هنسی ونومه 468 تا رفته و 1200 اسب…..اونوقت بوگاتی ویرون با 16سیلندر 4 تا توربو 432 تا رفته.1200 اسب …. موستانگ پرفروش ترین کوپه ساله اونوقت میان میگن فلان .! داآشی اون موستانگی که سوار شدی 60 تا 70 میلیون قیمتشه مناطق آزاد موستانگ شلبی350r سقف سرعتش 315 تاس چسبندگیش فوق العاده و طراحیش استثنایی قیمتش 57000 دلاره……. موستانگ های برای 40 سال پیش کیفیت رنگشون و قدرت و استایلشون از جنسیس کوپه بهتره حالا بعضیا میان میگن جنسیس از موستانگ بهتره. کادیلاک های 20 سال پیش رو با بنز های الآن مقایسه میکنن….تو همین پدال سرچ کنید کادیلاک….یا سرچ کنید بیوک اویستا ……یا سرچ کن جی ام سی ……..یا سرچ کن فورد پلیس……. بعضیا که هیچی سرشون نمیشه میان نظر میدن اینجا،خودرو های کره ای از آمریکایی بهترن??? شورولت کوروت با قیمت 70000 دلار داره کل پورش 911 و نیسان گودزیلا و آئودی آر 8 بالای 200000دلاری رو میخابونه شما بگید جنسیس از کوروت بهتره. میدونید چی میخوام بگم آمریکا هنوز هم تو خودروسازی غوله. کیفیت رنگ آمیزی براق معروف آمریکایی کل خودروسازی کره رو میارزه.چون اصالت داره امضا داره…….کوره های رنگ دیترویت …❤
عمو من نگفتم کره از امریکا بهتره من به واسطه یکی از دوستام سوار اکثر ماشینهای منطقه شدم شما الان شلبی رو با جنسیس کوپه 3.8 لیتری مقایسه میکنی میتونم بگم که جنسیس کوپه از موستانگ پایه 6 سیلندر برتره نه تنها من بلکه کلی مجله های معتبر تست کردند هر دو 6 سیلندر و قیمت حدود 30 هزار دلار دارن من رو هیچ برندی تعصب ندارم … بر بالا رو بخون نوشته تو خود امریکا ماشین کره ای و ژاپنی تو امریکا بیشتر فروش میره مردم امریکا از منو شما بیشتر حالیشونه جنس خوب خوبه جنس بد هم بد الان خود امریکا داره خوب پیشرفت میکنه کره و ژاپن هم همینطور پس زیاد تعصب نداشته باشد
در جریانی قیمت بنزین تو امریکا جقدره؟منظوره سایتو خوب متوجه نشدی عزیز منظورش از لحاظ اقتصادیه و دلیل کم اوردن خودرو امریکایی مصرف سوختشه ثانیا تو وزن داج هلکت ۲۴۰۰ کیلویی رو و فورد موستانگ ۲۴۸۰ کیلویی رو با جنسیس مقایسه کردی ایمنیشونو باهم مقایسه میکنی جالبه
بعضی ها مثل دایناسور میمونن نمیخوان تغییرات رو بپذیرن دوست من ، گذشت اون روزگاری که سوار کادیلاک دویل بشی و ساعتی یه باک پر کنی و بنز رو مسخره کنی اون موتور اکو بوست فورد که این سالای اخیر کلی جایزه گرفت ۹۹۹ سی سی حجم داشت نه ۵۷۰۰ سی سی ! میدونی یعنی چی؟ این یعنی خود آمریکایی ها هم فهمیدن دنیا عوض شده و مردم دیگه ماشین ۷۰۷ اسب بخار نمیخوان ! اینا چیزی از گذشته بی نظیر آمریکایی ها کم نمیکنه ولی اون گذشته دیگه گذشته و برای به اوج برگشتن باید نیاز مشتری رو بسنجن و برآورده کنن
همین امروز وزیر صنعت و معدن و اردات ماشین های امریکایی رو از هز طریق ممنوع کرد و شرکتی هم که داشت وارد میکرد قراره مجوزش لغو و بسته شه
نعمت زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضوع واردات خودروهای آمریکایی چیست، گفت: من خودم نمی دانستم که دستور پیگیری دادم و ظاهراً در سال 93 یک شرکتی از خودروهایی که از طریق کشور ثالث بود اما تولید آمریکا بود از ما مجوز نمایندگی گرفته است و اواخر سال 94 این مجوز داده شد و البته هنوز نمی دانم که این خودرو وارد شده است یا نه.
وی افزود: یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم و یا بگوییم از آن استفاده نکند.
وای وای چقد خوشحال شدم !!اگه وارد کشور بشه اونقد درامد ملتمون خوبه که هر عضوخانواده یکی میخره!!اخه بیاد نیاد چه فرقی به حال من میکنه که قدرت خرید یک پراید رو هم ندارم
بابا منظورم درباره طرز فکر نویسنده بود که سعی در بی کیفیت بودن خودروی آمریکایی داشته …یعنی آقای نویسنده قطعا ماشین ایرانی یا چینی داره یا اینکه مدیرعامل سایپاست !!!
من نمیدونم نویسنده این مطلب چه منظوری داشته ولی بودن کارخانه جنرال موتورز در کره ربطی به کیفیت محصولات نداره ..کارخانه جنرال موتورز در کره تحت نظارت و لیسانس متخصصان آمریکاست و شورلت و دیگر برندهای آمریکا با این تفکرات ارزششون پایین نمیاد ..اون فورد اج هم که در کیش سوار شدی لابد مشکل داشته ..پس لطفا سعی در بی ارزش نشون دادن اتومبیل آمریکایی نداشته باشید !!
دادا شماها چرا اینقد ساده اید نویسنده میخواد اینو القا کنه که این ماشینا آش دهن سوزی نیستن آخه یه بنده خدایی یکی دوروز پیش یه حرفایی زد که به نظر میرسه دیگه باید با شورولت تو ایران خداحافظی کرد امیدوارم حدس زده باشین. تلاش جناب رحیقی ستودنی است اما اگه دست منو شما بود این مملکت گلستان میشد
من نمی خواهم ضد خودرو های امریکایی بگم اما واقعا نویسنده درست میگه دیگه اکثر خودرو های امریکایی انقدر متفاوت نیستند توی منطقه ازاد ارس بنده سوار همین تراکس شدم واقعا از توسان پایین تر بود درسته موتوش ضعیف تره اما سواری بد ، صدای ناجور موتور ، فرمان بشدت گنگ ماشین واقعا اذیت می کرد من فکر نمی کنم بجز ماسل ها و تراک ها خودرو هاشون زیاد با کره و ژاپن فرق کنه
کوروش جان، الان یعنی شما دارین میگین که ماشین های ژاپنی سواری بد، صدای ناجور موتور و فرمان به شدت گنگ دارند !!!!!!!!!!!!!! آقا کوروش، این حرفها واقعا تاسف آور و زشته
من نمیدونم فاز این نویسنده چی بوده اگه مستند تاپ گیر مجموعه 22رودیده باشین کوروت رو تو پیست انداختن از پورشه باکستر که خیلی از همه نظر بهتر بودو موقعی رکورد کوروت رو گفتن ریچارد هموند دیوونه شده بود رکورد کوروت از بنز SLS، پورشه کاررا جی تی، اودی ار 8 بهتر شده بود وتونسته اونارو شکست بده به این میگن اصالت من خودم تو کیش شورولت کامارو سوار شدم با یک گازی که پشت چراغ قرمز میدادم تمام توجه ها جلب میشد به نظر من هیچی ماشین آمریکایی نمیشه
چون ماشین های بغلیت یه عده کره ای بی مصرف و ژائنی در حد متوسط بودن و اگزوز ماشینت صدای فیک میداده منظورم اینه مثل فراری یا لامبو صدای موتو نبوده و صدای اگزوز بوده + گنده بودن و بی خاصیت بودن اگه یه M4 M4 E AMG کنارت بود کافی بود اون یه گاز بده …
نویسنده ی محترم جان هر کی دوست داری اول اطلاعاتتو زیاد کن بعدمقاله بنویس … ماشینی ساخته 37 سال پیش با موتور 5700 سی سی با انژکتور 8نقطه ای پاشش مستقیم با ای سی یو مصرف حدودی 14 لیتر در صد کیلومتر داخل شهر ( اینو خودم تست کردم بار ها بارها) … تهویه اتوماتیک ، قفل مرکزی الکترونیکی و دزدگیر فابریک کارخونه … تنظیمارتفاع اتوماتیک چهار چرخ دیسکی با فن خنک کننده صندلی 8 جهته برقی و اینه های برقی… حتی با معیار های الانم کم مصرفه … برای مثال همین 405 اگه بهش تو شهر بچرخی چقدر بنزین مصرف میکنه ؟ البته مقایسه کادیلاک سویل لوکس با 405 درست نیست…اگه با ماشینای لوکس الان مقایسه بشه اکثرا همین قدر مصرف دارن …
حالا دوستان میبینید خودروسازان امریکایی چقدر دشمن دارند تو همین مملکت البته که چیزی که خوبه همیشه هم همینطور بوده نویسنده محترم هم انگاری تا حالا ماشین امریکایی از نزدیک ندیده هر زمان پرنده خوش بختی روی دوشت نشست و یه کاپریس مدل1980 از نزدیک دیدی میفهمی که کیفیت چیه دقیق همان زمانی که گفتی افت کردن البته همین یدونه هم نیستا خیلی اما به همین اکتفا میکنم
اگه اینه که شما میگی تویوتا هم چندسال پیش بخاطر فراخوانش ابروش رفت ولی الان اول ربطی نداره راستی بگو ببینم امریکاییا چکارت کردن اینقدر حرص داری ازشون شاید از خودروسازای مورد علاقت بیشتر فروختن اره فعلا که فروش امریکاییا بالاست مطالبو خوب نمیخونیا خوب بخون
چقدر بعضی ها تعصب دارن روی برندهای امریکایی ! خب برادر من اینهمه نویسنده دلیل اورده ، شما هم در مقابل هر کدوم دلیل بیارین که مثلا ماشین های اسم برده شده فروششون بیشتر از چیزیه که گفته شده بابا اینجا مردم یه خاطره خوش از 40 سال پیش دارن و همونجور فریز شدن ، مردم خود آمریکا که اینجوری نیستن ، مطمئن باشین از ایرانی ها خیلی هم بیشتر برند های خودشون رو دوست دارن ، ولی بازار فروش خود آمریکا (بقیه جهان پیش کش) واقعیت رو غیر از تعصب بعضی ایرانی ها نشون میده
ما هر دلیلی بیاریم دوستان متعصب قبول نمیکنند مثل همون پیامبر بزرگی که از دل کوه به اراده ی خداوند شترهایی را بیرون اورد ولی مشرکین بازهم با دیدن این صحنه ایمان نیاوردند رکورد فروش بالای امریکاییها رو دارن منکر میشن
جیگر امریکایی واسه عظلات ماشینش به موتور پر مصرفی نیاز داره.تحقیق کن امریکا بنزین لیتری چند دلاره معلوم نیست فاز نویسنده چی بوده اومده ماشین امریکایی رو با فروش و این چرت پرتاش وصف کرده
ماشین های امریکایی ن میگم بدن ن میگم خوبن ولی ماسل هاشون عالین حرف ندارن وقتی پشت کامارو یا ماستنگ یا چلنجر میشینی و یه گاز میدی همه بهت نگاه میکنن یه دقه احساس غرور بهت دست میده می ارزه به یه عمر سواری با ماشینای کره ای
نویسنده اون قدر بد نوشته که من فکر کردم . در مورد سایپا نوشته.همچنین فروششان هم خیلی کم نیست.و کادیلاکct6 و لینکلن کانتیننتال را از یاد برده و من یک م وستانگ دارم مثل هواپیما است
تا وقتی پراید و پژو 405 تولید میشه/ ایرانخودرو وسایپا وجود داره هیچ امیدی به بازار ماشین ایران نیست ما تو سال 70 گیر کردیم از نظر نوآوری و امکانات ماشین های ساخت داخل
اصلا به قول نویسنده ماشین آمریکایی آش دهن سوزی نیست.فورد از سانتافه ضعیف تر است!!!! و هزاران دلیل دیگر که بی مورد ترینش فروش کمتر اشاره شده که این دلیل بستگی شدیدی به قیمت خودرو دارد. به هر حال رکود در آمریکا اون هارو به سمت خودرو ارزان تر سوق داد. ولی یک برند امریکایی در اذهان عمومی همیشه خوب و معقول و منطقی به نظر خواهد رسید به دلایل مشخص و روشن. چون خوب هستند.در ضمن دوست داشتم مدل فورد اج مورد تست شما با مشخصات فنی اون رو هم بدونم.
من درخواست حذف این مطلب کاملا غلط و اشتباه و بقیه مطالب متعصبانه و کذب آقای رحیقی از سایت رو دارم در حال پیگیری این موضوع با سردبیر هستم هرچند احتمال حذف مطلبی از سایت تقریبا غیر ممکنه ولی بنده مراتب اعتراض خودم رو به سردبیر و مسئولین سایت رسوندم و امیدوارم لااقل این نویسنده از نویسندگی برای پدال کنار گذاشته بشه شخصا دیگه نمیتونم ببینم سایت اینقدر سطحش اومده پایین تحلیل های ساده لوحانه و غیر حرفه ای، ترجمه بسیار بد در حد Google translate، کشیده شدن بحث و جدل بین برخی طرفداران به میان مطالب سایت و حتی کپی از مطالب سایت های دیگر(که کاملا در پدال بی سابقه است ) این اواخر دیده شدن فقط هم بحث خودروهای امریکایی نیست مطالب متعصبانه در مورد تمامی خودروسازان از تمامی ملل در حال انتشار در سایت پدال هستن بنظر میاد جنگ و بحث برخی دوستان به جای بخش کامنتا به مطالب سایت کشیده شده! و نبود یک فیلتر مناسب و نظارت بر مطالب این موضوع رو تشدید کرده قصد ندارم مته به خشخاش بذارم ولی این وضعیت برای هیچ خودرو دوستی قابل قبول نیست فکر نکنم کسی از کاربرای پدال دوس داشته باشه مطالب سایت به صحنه مبارزه و جنگ و جدل بین طرفداران خودروسازان مختلف تبدیل بشه جناب سردبیر یک نگاهی به بخش کامنتا بندازید کاربران ازین مطلب به دلایل منطقیِ گوناگون ناراضی هستند لطفا اقدامی بفرمایید
اتفاقا اینگونه بحث ها باعث تبادل اطلاعات گاه با تعصب و یا تغییرات هم باشد باعث رشد اطلاعات و درک عمومی کاربران سایت می باشد متاسفانه شما بدلیل عدم قبول مطالب صحیح و درست دیگران سعی در تحمیل عقاید شخصی خودتان نه به عنوان خواننده بلکه تصمیم گیرنده برای دیگران!!!!!!!!!! دارید اینگونه نظرات دیکتاتور معابانه (خخخخخ) جایی در این سایت ازاد و محیط دوستانه ندارد با تشکر (برو کنار بزار باد بیاد بابا حالا می خوای واسه یه مطلب کرکره سایتو بیاریم پایین می خوای به ستاد جرایم اینترنتی گذارش بدیم نه می خوای؟؟؟)
نویسنده کلا درست نوشته ولی مسایل رو نباید با هم قاطی کرد. آره دوران امپراطوری جنرال موتورز در دنیا سر اومده، ولی هنوز هم این شرکت از بهترین پرفروش ترین نوآورانه ترین شرکتهای تولید ماشین در دنیاست و مخصوصا در ۳-۴ سال اخیر مدل های بسیار زیبایی معرفی کرده. اینکه گفته بشه بطور کلی ماشینهای امریکایی پرمصرف اند، حرف بی ربطیه. هر شرکتی از جمله شورولت چندین کلاس مختلف ماشین داره. از شورولت اسپارک یک ماشین بسیار کوچک و کم مصرف شهریه، بگیر تا وانتهای بزرگ و سه سایز مختلف شاسی بلند. من در کانادا زندگی می کنم و شخصا طراحی تویوتا رو دوست ندارم و مثلا مدل کمری رو اکثرا پیرمردها سوار می شن. من طراحی شورولت رو خیلی دوست دارم و به همین دلیل بین هوندا آکورد شورولت مالیبو و تویوتا کمری، شورولت مالیبو رو انتخاب کردم . این ماشین با اینکه بزرگه ولی موتورش فقط ۱.۵ لیتره و مصرفش از بقیه کمتره. الان ۲ ماهه که دارمش و خیلی عالیه. با تخفیف ویژه جی ام در با قیمت ۲۲ هزار دلار خریدمش البته قسطی. قبلش هم مالیبو ۲۰۱۰ داشتم ولی این کم مصرفتر، زیباتر و پر از تکنولوژیهای جدید. خلاصه اینکه آره، دیگه مثل قدیم فرق زیادی بین ژاپنی ها و امریکایی ها نیست، انتخاب ها به سلیقه شما بستگی داره
کلا برندهای امریکایی در کلاس خودروهای کوچکتر خیلی عالی نیستن.برای همین الان که قیمت بنزین و بیمه تو امریکا پایین اومده و فروش کراس اورها و شاسی بلندهای بزرگتر رشد یافته میبنیم که در سال 2016 برندهای امریکایی اوضاع فروششون خیلی بهتر از رقبای غیرامریکاییشون هست.حتی با تغییر ساختار این شرکت ها هنوز هم امریکایی ها رابطه خوبشون رو با بنزین بیشتر قطع نکردن
خسته شده
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به هیچ وجه در مقایسه با بقیه پائینترن الان یه سری متعصب حمله میکنن(یه سری هم از کشور متحدشون یعنی ایالته پنجاو یکم حمله میکنن که قابله شناساین) این یه واقعیته تلخه براشون خودروسازهای آمریکایی گندن فقط این گندگیم فقط تو ظاهرشونه چیزه خاصی ندارن
سامان اذری
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵نویسنده دقیقا حرف دل من رو زد
منم تا قبل این که شهر مامنطقه بشه ماشینهای امریکایی رو به عنوان ماشینی میشناختم که پر قدرت جنس از تیر اهن که با هر ماشینی تصادف کنه لهش میکنه
ولی خدا شاهده اول یکی از دوستام جنسیس کوپه جدید خریده بود 348 اسب سوارش شدم عالی بود هم شتاب هم هندلینگ و کیفیت مواد داخلی (نسبت به قیمت )
ولی بعد اوس سوار ماستنگ 6 سیلندر شدم همه رویا ها رو سرم خراب شد
از نظر ظاهری عالی بود ولی از نظر فنی و مصرف سوخت و کیفیت کابین از جن کوپ عقب تر بود
حتی درگ انداختند جن کوپ برنده شد
ولی خودم شاهد بودم که نیسان 370 زد هم ماستنگ هم کامارو ار اس هم جن کوپ رو با اختلاف له کرد
ولی اینم بگم که از سال2014 خودروهای امریکایی خیلی پیشرفت داشتند
واقعا کارشون عالیه
الان تو لیست بالا فقط کاپتیوا و کروز تو شهر ما فروش داشته اونم خیلی خیلی کم
هم قیمت با کاپتیوا میشه تویوتا راو4 و هوندا CRV خرید که از کاپتیوا خیلی سرتره
کرولا مزده 3 و هوندا سویک هم که کلا از هر لحاظ از شورلت کروز برتره
به امید ویران شدن سایپا و ویران خودرو
یاعلی
Ashkan
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵جدیدا شایعه شده مثه این وزارت صنعت و معدو نعمت زاده میخوان مجوز ماشین امریکای برای سال 95 یعنی شورلت و باطل کنند گفتن مثه اینکه واردات اجناس لوکس امریکای حتی واردات از کشور ثالث هم باشه (کره) ممنوعه
خدا کنه صحت نداشته باشه
Pagani
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵بعضیا یه چیزایی میگن آدم خندش میگیره.
مصرف سوخت:وایپر که مظهر مصرف سوخته 20 میسوزونه،ما زانتیا داریم 12 لیتر میسوزونه تو 100km
موستانگ شلبی 350r هر 100 کیلومتر 11 لیتر.
طراحی داخلی: همین امسال طراحی داخلی شورولت طراحی برتر دنیا شد.
ساخت موتور:موتور های خودرو های آمریکایی فوق العاده هستن نسبت به قیمت ……داج چلنجر و چارجر هلکت 707 اسب…..موتور 8 سیلندرکوروت با 2تا توربو روی هنسی ونومه 468 تا رفته و 1200 اسب…..اونوقت بوگاتی ویرون با 16سیلندر 4 تا توربو 432 تا رفته.1200 اسب
….
موستانگ پرفروش ترین کوپه ساله
اونوقت میان میگن فلان .!
داآشی اون موستانگی که سوار شدی 60 تا 70 میلیون قیمتشه مناطق آزاد
موستانگ شلبی350r سقف سرعتش 315 تاس چسبندگیش فوق العاده و طراحیش استثنایی قیمتش 57000 دلاره…….
موستانگ های برای 40 سال پیش کیفیت رنگشون و قدرت و استایلشون از جنسیس کوپه بهتره حالا بعضیا میان میگن جنسیس از موستانگ بهتره.
کادیلاک های 20 سال پیش رو با بنز های الآن مقایسه میکنن….تو همین پدال سرچ کنید کادیلاک….یا سرچ کنید بیوک اویستا ……یا سرچ کن جی ام سی ……..یا سرچ کن فورد پلیس…….
بعضیا که هیچی سرشون نمیشه میان نظر میدن اینجا،خودرو های کره ای از آمریکایی بهترن???
شورولت کوروت با قیمت 70000 دلار داره کل پورش 911 و نیسان گودزیلا و آئودی آر 8 بالای 200000دلاری رو میخابونه شما بگید جنسیس از کوروت بهتره.
میدونید چی میخوام بگم
آمریکا هنوز هم تو خودروسازی غوله.
کیفیت رنگ آمیزی براق معروف آمریکایی کل خودروسازی کره رو میارزه.چون اصالت داره امضا داره…….کوره های رنگ دیترویت …❤
سامان اذری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵عمو
من نگفتم کره از امریکا بهتره
من به واسطه یکی از دوستام سوار اکثر ماشینهای منطقه شدم
شما الان شلبی رو با جنسیس کوپه 3.8 لیتری مقایسه میکنی
میتونم بگم که جنسیس کوپه از موستانگ پایه 6 سیلندر برتره نه تنها من بلکه کلی مجله های معتبر تست کردند هر دو 6 سیلندر و قیمت حدود 30 هزار دلار دارن
من رو هیچ برندی تعصب ندارم
…
بر بالا رو بخون نوشته تو خود امریکا ماشین کره ای و ژاپنی تو امریکا بیشتر فروش میره
مردم امریکا از منو شما بیشتر حالیشونه
جنس خوب خوبه جنس بد هم بد
الان خود امریکا داره خوب پیشرفت میکنه
کره و ژاپن هم همینطور پس زیاد تعصب نداشته باشد
عرفان
۷ مهر ۱۳۹۵در جریانی قیمت بنزین تو امریکا جقدره؟منظوره سایتو خوب متوجه نشدی عزیز منظورش از لحاظ اقتصادیه و دلیل کم اوردن خودرو امریکایی مصرف سوختشه ثانیا تو وزن داج هلکت ۲۴۰۰ کیلویی رو و فورد موستانگ ۲۴۸۰ کیلویی رو با جنسیس مقایسه کردی ایمنیشونو باهم مقایسه میکنی جالبه
roham
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بعضی ها مثل دایناسور میمونن
نمیخوان تغییرات رو بپذیرن
دوست من ، گذشت اون روزگاری که سوار کادیلاک دویل بشی و ساعتی یه باک پر کنی و بنز رو مسخره کنی
اون موتور اکو بوست فورد که این سالای اخیر کلی جایزه گرفت ۹۹۹ سی سی حجم داشت نه ۵۷۰۰ سی سی !
میدونی یعنی چی؟
این یعنی خود آمریکایی ها هم فهمیدن دنیا عوض شده و مردم دیگه ماشین ۷۰۷ اسب بخار نمیخوان !
اینا چیزی از گذشته بی نظیر آمریکایی ها کم نمیکنه ولی اون گذشته دیگه گذشته و برای به اوج برگشتن باید نیاز مشتری رو بسنجن و برآورده کنن
فورد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اون هامر h1 و عشقست ………در ضمن نه اینکه الان مرفه های بی درد ویراژ نمی دن
احمد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی هم خوشحال نباشید ما از این شانسا نداریم
همین امروز وزیر صنعت و معدن و اردات ماشین های امریکایی رو از هز طریق ممنوع کرد و شرکتی هم که داشت وارد میکرد قراره مجوزش لغو و بسته شه
نعمت زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضوع واردات خودروهای آمریکایی چیست، گفت: من خودم نمی دانستم که دستور پیگیری دادم و ظاهراً در سال 93 یک شرکتی از خودروهایی که از طریق کشور ثالث بود اما تولید آمریکا بود از ما مجوز نمایندگی گرفته است و اواخر سال 94 این مجوز داده شد و البته هنوز نمی دانم که این خودرو وارد شده است یا نه.
وی افزود: یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم و یا بگوییم از آن استفاده نکند.
ارش
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵وای وای چقد خوشحال شدم !!اگه وارد کشور بشه اونقد درامد ملتمون خوبه که هر عضوخانواده یکی میخره!!اخه بیاد نیاد چه فرقی به حال من میکنه که قدرت خرید یک پراید رو هم ندارم
Pagani
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵کیفیت رنگ آمیزی براق آمریکایی به کل خودروسازی کره میارزه!☺
(*مهرداد*)
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵امیدوارم اتفاق مبارک ورود اتومبیل های برند آمریکایی به ایران اتفاق بیفتد و چهره خیابانهای ایران از ماشین چینی های زشت و بی اصالت پاک شه ….
رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خلایق هر چه لایق !!!!
علیرضا سی بی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵منظورت چیه؟؟؟
سایپا خوبه شورلت بده؟؟؟
همه بدن ما خوبیم؟!!!
برو یه آب به دست صورتت بزن بعد نظر بده لطفا!
رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بابا منظورم درباره طرز فکر نویسنده بود که سعی در بی کیفیت بودن خودروی آمریکایی داشته …یعنی آقای نویسنده قطعا ماشین ایرانی یا چینی داره یا اینکه مدیرعامل سایپاست !!!
عليرضا سي بي
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵شرمنده بد متوجه شدم
مهرداد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمیدونم نویسنده این مطلب چه منظوری داشته ولی بودن کارخانه جنرال موتورز در کره ربطی به کیفیت محصولات نداره ..کارخانه جنرال موتورز در کره تحت نظارت و لیسانس متخصصان آمریکاست و شورلت و دیگر برندهای آمریکا با این تفکرات ارزششون پایین نمیاد ..اون فورد اج هم که در کیش سوار شدی لابد مشکل داشته ..پس لطفا سعی در بی ارزش نشون دادن اتومبیل آمریکایی نداشته باشید !!
kevin7360
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵دادا شماها چرا اینقد ساده اید نویسنده میخواد اینو القا کنه که این ماشینا آش دهن سوزی نیستن آخه یه بنده خدایی یکی دوروز پیش یه حرفایی زد که به نظر میرسه دیگه باید با شورولت تو ایران خداحافظی کرد امیدوارم حدس زده باشین. تلاش جناب رحیقی ستودنی است اما اگه دست منو شما بود این مملکت گلستان میشد
كوروش
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمی خواهم ضد خودرو های امریکایی بگم اما واقعا نویسنده درست میگه دیگه اکثر خودرو های امریکایی انقدر متفاوت نیستند توی منطقه ازاد ارس بنده سوار همین تراکس شدم واقعا از توسان پایین تر بود درسته موتوش ضعیف تره اما سواری بد ، صدای ناجور موتور ، فرمان بشدت گنگ ماشین واقعا اذیت می کرد من فکر نمی کنم بجز ماسل ها و تراک ها خودرو هاشون زیاد با کره و ژاپن فرق کنه
شکوفه های کویری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵کوروش جان، الان یعنی شما دارین میگین که ماشین های ژاپنی سواری بد، صدای ناجور موتور و فرمان به شدت گنگ دارند !!!!!!!!!!!!!! آقا کوروش، این حرفها واقعا تاسف آور و زشته
American and japan
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵باو آمریکایی رو داره میگه.گفت شورلت تراکس اینجوریه.اصلا اسم از ژاپن اورد؟
شکوفه های کویری
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵متن نظر ایشون رو یکبار دیگه بخونید ، بطور غیر مستقیم و درکمال ناباوری همچین صفاتی به ماشین ژاپنی دادن
Pagani
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵موستانگ پر فروش ترین کوپه دنیاس..
http://www.pedal.ir/%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af/%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%af-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/
Mostafa. Sh
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمیدونم فاز این نویسنده چی بوده اگه مستند تاپ گیر مجموعه 22رودیده باشین کوروت رو تو پیست انداختن از پورشه باکستر که خیلی از همه نظر بهتر بودو موقعی رکورد کوروت رو گفتن ریچارد هموند دیوونه شده بود رکورد کوروت از بنز SLS، پورشه کاررا جی تی، اودی ار 8 بهتر شده بود وتونسته اونارو شکست بده به این میگن اصالت من خودم تو کیش شورولت کامارو سوار شدم با یک گازی که پشت چراغ قرمز میدادم تمام توجه ها جلب میشد به نظر من هیچی ماشین آمریکایی نمیشه
mohsen
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵چون ماشین های بغلیت یه عده کره ای بی مصرف و ژائنی در حد متوسط بودن و اگزوز ماشینت صدای فیک میداده منظورم اینه مثل فراری یا لامبو صدای موتو نبوده و صدای اگزوز بوده + گنده بودن و بی خاصیت بودن
اگه یه M4 M4 E AMG کنارت بود کافی بود اون یه گاز بده …
عرفان
۷ مهر ۱۳۹۵از بیوک با صدای لاپ لاپ سلوش بگیر تا غرش داج هلکت همشون کله ماشینا کره و ژاپن رو ارزش داره اگر بحث صدا باشه ماشین امریکایی رو دس نداره
بهنام طیبی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵شورلت هر ماشینی بگی تولید کرده.واقعا کارش درست
tv
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵نویسنده ی محترم جان هر کی دوست داری اول اطلاعاتتو زیاد کن بعدمقاله بنویس … ماشینی ساخته 37 سال پیش با موتور 5700 سی سی با انژکتور 8نقطه ای پاشش مستقیم با ای سی یو مصرف حدودی 14 لیتر در صد کیلومتر داخل شهر ( اینو خودم تست کردم بار ها بارها) … تهویه اتوماتیک ، قفل مرکزی الکترونیکی و دزدگیر فابریک کارخونه … تنظیمارتفاع اتوماتیک چهار چرخ دیسکی با فن خنک کننده صندلی 8 جهته برقی و اینه های برقی… حتی با معیار های الانم کم مصرفه … برای مثال همین 405 اگه بهش تو شهر بچرخی چقدر بنزین مصرف میکنه ؟
البته مقایسه کادیلاک سویل لوکس با 405 درست نیست…اگه با ماشینای لوکس الان مقایسه بشه اکثرا همین قدر مصرف دارن …
ali
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵حالا دوستان میبینید خودروسازان امریکایی چقدر دشمن دارند تو
همین مملکت البته که چیزی که خوبه همیشه هم همینطور بوده
نویسنده محترم هم انگاری تا حالا ماشین امریکایی از نزدیک ندیده
هر زمان پرنده خوش بختی روی دوشت نشست و یه کاپریس مدل1980
از نزدیک دیدی میفهمی که کیفیت چیه دقیق همان زمانی که گفتی افت کردن
البته همین یدونه هم نیستا خیلی اما به همین اکتفا میکنم
Sajad
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین آمریکایی !!!
بهتره متن رو یه بار دیگه بخونی ، همین آمریکایی ها داشتن ورشکست میشدن.
اگه خوب بودن خود آمریکایی ها استقبال میکردن.
ali
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه اینه که شما میگی تویوتا هم چندسال
پیش بخاطر فراخوانش ابروش رفت ولی
الان اول ربطی نداره
راستی بگو ببینم امریکاییا چکارت کردن اینقدر
حرص داری ازشون شاید از خودروسازای
مورد علاقت بیشتر فروختن اره
فعلا که فروش امریکاییا بالاست مطالبو خوب
نمیخونیا خوب بخون
roham
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵داداش گلم هر وقت اسپارک ۲۰۱۵ از نزدیک دیدی میفهمی بی کیفیت یعنی چی!
امیرحسین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمیدونم اینا چه پدر کشتگی با ماشین های آمریکایی دارن
roham
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵داداش گلم هر وقت اسپارک ۲۰۱۵ از نزدیک دیدی میفهمی بی کیفیت یعنی چی!
MjM
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بعله نباید زیاد خوشحال شد…چون از مقامات بالا!! دستور رسیده که ماشین آمریکایی ممنوع!!
فکر کنم همین دیروز پریروز!
sadegh
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵انگارخودرو های خانواده کادیلاک رو فراموش کردیدکه الان باخودرو های آلمانی مقایسه میشن،البته قبول دارم خودروهایی که مجوز گرفتن ظاهرا!!!!چندان چنگی به دل نمیزنن باوجود رقبای ژاپنی وکره ای!
ali
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط وجود برند شورولت کافی و تضمین کننده فروش است
کره ای کی که بخواد شاخ شه
mostafa
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خوشحالیم که برگشتیم به 37 سال پیش!
احمد باقری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵این هامر، عجب چیزی بود، یک غول تمام عیار بود.
محمد حسین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵چقدر بعضی ها تعصب دارن روی برندهای امریکایی !
خب برادر من اینهمه نویسنده دلیل اورده ، شما هم در مقابل هر کدوم دلیل بیارین که مثلا ماشین های اسم برده شده فروششون بیشتر از چیزیه که گفته شده
بابا اینجا مردم یه خاطره خوش از 40 سال پیش دارن و همونجور فریز شدن ، مردم خود آمریکا که اینجوری نیستن ، مطمئن باشین از ایرانی ها خیلی هم بیشتر برند های خودشون رو دوست دارن ، ولی بازار فروش خود آمریکا (بقیه جهان پیش کش) واقعیت رو غیر از تعصب بعضی ایرانی ها نشون میده
ali
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ما هر دلیلی بیاریم دوستان متعصب قبول نمیکنند
مثل همون پیامبر بزرگی که از دل کوه به اراده ی خداوند
شترهایی را بیرون اورد ولی مشرکین بازهم با دیدن این
صحنه ایمان نیاوردند
رکورد فروش بالای امریکاییها رو دارن منکر میشن
عرفان
۷ مهر ۱۳۹۵جیگر امریکایی واسه عظلات ماشینش به موتور پر مصرفی نیاز داره.تحقیق کن امریکا بنزین لیتری چند دلاره معلوم نیست فاز نویسنده چی بوده اومده ماشین امریکایی رو با فروش و این چرت پرتاش وصف کرده
بنتلی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بابا وجدانا نویسنده راس میگه،اسپارک و کروز و ترکس خوبن ولی اون دوتا مخصوصا کاپتیوا دیگه قدیمی شدن،از طرفی ب خاطر محبوبیت شورلت حتما خیلی گرون میفروشن،البته مث اینکه اصن فروشی درکار نیس،ی نکته ای ک توی متن عجیبه زیرسوال بردن کیفیت مونتاژش توی کره هس ک ب نظرم اصن درست نیس
m.mehdi.z
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین های امریکایی ن میگم بدن ن میگم خوبن
ولی ماسل هاشون عالین
حرف ندارن
وقتی پشت کامارو یا ماستنگ یا چلنجر میشینی و یه گاز میدی همه بهت نگاه میکنن یه دقه احساس غرور بهت دست میده
می ارزه به یه عمر سواری با ماشینای کره ای
دانیال
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵این کروزه خیلی خوشگله
کادیللاک
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵نویسنده اون قدر بد نوشته که من فکر کردم . در مورد سایپا نوشته.همچنین فروششان هم خیلی کم نیست.و کادیلاکct6 و لینکلن کانتیننتال را از یاد برده و من یک
م وستانگ دارم مثل هواپیما است
ساسان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵تا وقتی پراید و پژو 405 تولید میشه/ ایرانخودرو وسایپا وجود داره هیچ امیدی به بازار ماشین ایران نیست ما تو سال 70 گیر کردیم از نظر نوآوری و امکانات ماشین های ساخت داخل
parham
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اصلا به قول نویسنده ماشین آمریکایی آش دهن سوزی نیست.فورد از سانتافه ضعیف تر است!!!!
و هزاران دلیل دیگر که بی مورد ترینش فروش کمتر اشاره شده که این دلیل بستگی شدیدی به قیمت خودرو دارد. به هر حال رکود در آمریکا اون هارو به سمت خودرو ارزان تر سوق داد.
ولی یک برند امریکایی در اذهان عمومی همیشه خوب و معقول و منطقی به نظر خواهد رسید به دلایل مشخص و روشن. چون خوب هستند.در ضمن دوست داشتم مدل فورد اج مورد تست شما با مشخصات فنی اون رو هم بدونم.
ali
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵این نظر شماست واقعیت یه چیز دیگس فقط پذیرشش سخته
mohsenn
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان چرا الکی بحث میکنید؟؟؟؟
خودروهای امریکایی خوب یا بد همین دیروز وارداتش ممنوع شد.
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵تازمانی که گمرک ظالم تو مملکت ماهست هیچ وقت نباید خوشحال باشیم
زیگما
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من درخواست حذف این مطلب کاملا غلط و اشتباه و بقیه مطالب متعصبانه و کذب آقای رحیقی از سایت رو دارم
در حال پیگیری این موضوع با سردبیر هستم
هرچند احتمال حذف مطلبی از سایت تقریبا غیر ممکنه ولی بنده مراتب اعتراض خودم رو به سردبیر و مسئولین سایت رسوندم و امیدوارم لااقل این نویسنده از نویسندگی برای پدال کنار گذاشته بشه
شخصا دیگه نمیتونم ببینم سایت اینقدر سطحش اومده پایین
تحلیل های ساده لوحانه و غیر حرفه ای، ترجمه بسیار بد در حد Google translate، کشیده شدن بحث و جدل بین برخی طرفداران به میان مطالب سایت و حتی کپی از مطالب سایت های دیگر(که کاملا در پدال بی سابقه است ) این اواخر دیده شدن
فقط هم بحث خودروهای امریکایی نیست
مطالب متعصبانه در مورد تمامی خودروسازان از تمامی ملل در حال انتشار در سایت پدال هستن
بنظر میاد جنگ و بحث برخی دوستان به جای بخش کامنتا به مطالب سایت کشیده شده!
و نبود یک فیلتر مناسب و نظارت بر مطالب این موضوع رو تشدید کرده
قصد ندارم مته به خشخاش بذارم ولی این وضعیت برای هیچ خودرو دوستی قابل قبول نیست
فکر نکنم کسی از کاربرای پدال دوس داشته باشه مطالب سایت به صحنه مبارزه و جنگ و جدل بین طرفداران خودروسازان مختلف تبدیل بشه
جناب سردبیر یک نگاهی به بخش کامنتا بندازید
کاربران ازین مطلب به دلایل منطقیِ گوناگون ناراضی هستند
لطفا اقدامی بفرمایید
كوروش
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اتفاقا اینگونه بحث ها باعث تبادل اطلاعات گاه با تعصب و یا تغییرات هم باشد باعث رشد اطلاعات و درک عمومی کاربران سایت می باشد متاسفانه شما بدلیل عدم قبول مطالب صحیح و درست دیگران سعی در تحمیل عقاید شخصی خودتان نه به عنوان خواننده بلکه تصمیم گیرنده برای دیگران!!!!!!!!!!
دارید اینگونه نظرات دیکتاتور معابانه (خخخخخ) جایی در این سایت ازاد و محیط دوستانه ندارد
با تشکر
(برو کنار بزار باد بیاد بابا حالا می خوای واسه یه مطلب کرکره سایتو بیاریم پایین می خوای به ستاد جرایم اینترنتی گذارش بدیم نه می خوای؟؟؟)
مجتبی (ساروی)
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان جوش نزنید …فرمودند ماشین امریکایی پر پر .خبری نیست
فرهاد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵نویسنده کلا درست نوشته ولی مسایل رو نباید با هم قاطی کرد. آره دوران امپراطوری جنرال موتورز در دنیا سر اومده، ولی هنوز هم این شرکت از بهترین پرفروش ترین نوآورانه ترین شرکتهای تولید ماشین در دنیاست و مخصوصا در ۳-۴ سال اخیر مدل های بسیار زیبایی معرفی کرده. اینکه گفته بشه بطور کلی ماشینهای امریکایی پرمصرف اند، حرف بی ربطیه. هر شرکتی از جمله شورولت چندین کلاس مختلف ماشین داره. از شورولت اسپارک یک ماشین بسیار کوچک و کم مصرف شهریه، بگیر تا وانتهای بزرگ و سه سایز مختلف شاسی بلند.
من در کانادا زندگی می کنم و شخصا طراحی تویوتا رو دوست ندارم و مثلا مدل کمری رو اکثرا پیرمردها سوار می شن. من طراحی شورولت رو خیلی دوست دارم و به همین دلیل بین هوندا آکورد شورولت مالیبو و تویوتا کمری، شورولت مالیبو رو انتخاب کردم . این ماشین با اینکه بزرگه ولی موتورش فقط ۱.۵ لیتره و مصرفش از بقیه کمتره. الان ۲ ماهه که دارمش و خیلی عالیه. با تخفیف ویژه جی ام در با قیمت ۲۲ هزار دلار خریدمش البته قسطی. قبلش هم مالیبو ۲۰۱۰ داشتم ولی این کم مصرفتر، زیباتر و پر از تکنولوژیهای جدید.
خلاصه اینکه آره، دیگه مثل قدیم فرق زیادی بین ژاپنی ها و امریکایی ها نیست، انتخاب ها به سلیقه شما بستگی داره
احسان(احسان سابق)
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا برندهای امریکایی در کلاس خودروهای کوچکتر خیلی عالی نیستن.برای همین الان که قیمت بنزین و بیمه تو امریکا پایین اومده و فروش کراس اورها و شاسی بلندهای بزرگتر رشد یافته میبنیم که در سال 2016 برندهای امریکایی اوضاع فروششون خیلی بهتر از رقبای غیرامریکاییشون هست.حتی با تغییر ساختار این شرکت ها هنوز هم امریکایی ها رابطه خوبشون رو با بنزین بیشتر قطع نکردن
aaa
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵هنوزم دود از کنده بلند میشه