آگاهی از بازار چین و تحولات آن برای هر فردی که جویای دنیای خودروست، بسیار مهم است، آنهم به این دلیل که در این بازار بیشترین تعداد خودرو به فروش رسیده و خیلی از کمپانیهای معروف دنیا هم در آن سرمایهگذاریهای هنگفتی انجام دادهاند. ازجمله این خودروسازان مشهور میتوان به شرکت فولکسواگن اشاره نمود که تابهحال بیش از ۸۰ میلیارد دلار در این بازار سرمایهگذاری کرده است. بهجرئت میتوان گفت که امروزه این کمپانی در بازار فروش خودروهای سدان چین سلطان بیمنازع! میباشد.
کشور چین بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی در حدود ۳۲۴/۱ میلیارد نفر جمعیت دارد که تقریباً ۴ برابر جمعیت ایالاتمتحده آمریکا و ۱۷ برابر ایران است و چون درآمد سرانه مردم آن دائماً در حال صعود است پس هر کمپانی که در آن به موفقیت برسد، آینده کاری خود را تا حد زیادی تضمین نموده است. بهجرئت میتوان گفت که در حال حاضر بازار این کشور یکی از متنوعترین و رقابتیترین بازارها در دنیاست. در این بازار وسیع و بیکران بیش از ۱۰۰ برند چینی و خارجی برای کسب سهمی ناچیز! به معنای واقعی کلمه در حال جنگیدن هستند! در سال ۲۰۱۳ میلادی در حدود ۰۰۰/۹۸۰/۲۱ خودرو در این بازار فروخته شده است. چینیها بازار را بین سه گروه خودرویی سدان/کوپه/هاچبک و SUV و MPV تقسیم کردهاند که این نوشته به ۱۰ خودروی پرفروش گروه نخست اشاره میکند.
رتبه اول: فولکس واگن لاویدا با فروش ۲۰۳/۰۰۸ دستگاه
رتبه دوم: فولکس واگن سانتانا جدید با فروش ۱۶۱/۹۵۲ دستگاه
رتبه سوم: فولکس واگن ساگیتار با فروش ۱۵۵/۳۹۳ دستگاه
رتبه چهارم: فولکس واگن جتا با فروش ۱۵۲/۶۲۱ دستگاه
رتبه پنجم: بیوک اکسل با فروش ۱۴۷/۴۰۴ دستگاه
رتبه ششم: نیسان سیلفی با فروش ۱۴۵/۲۱۴ دستگاه
رتبه هفتم: فولکس واگن پاسات با فروش ۱۳۵/۹۵۴ دستگاه
رتبه هشتم: شورولت کروز به فروش ۱۲۶/۲۳۶ دستگاه
رتبه نهم: فولکس واگن بورا با فروش ۱۲۳/۲۸۷ دستگاه
رتبه دهم: شورولت سایل با فروش ۱۱۹/۶۶۲ دستگاه
همانطور که ملاحظه میکنید ۱۰ رتبه اول فروش در کلاس سدان/ هاچبک/ کوپه در اختیار برندهای اروپایی، آمریکایی و نیز ژاپنی است، اما پرسش مهم این است که وضعیت برندهای چینی در این بازار به چه ترتیب میباشد؟ با نگاهی به جدول میتوان اینطور گفت که سدانهای چینی راه درازی را در پیش دارند تا نوک این قله را فتح کنند و با بزرگان این عرصه هماوردی نمایند زیرا هنوز همسطح وفاداری مشتریان چینی به برندهای داخلی کم است و همین مسئله که اهمیت آن کم نیست، عرصه عمل را برای برندهای چینی بسیار سخت کرده است. این وضعیت درست برخلاف حالتی است که در ژاپن و کره وجود دارد که در آنجا دلبستگی مشتریان به برندهای داخلی بسی بیش از خارجیهاست و از این نظر خطر کمتری از ناحیه برندهای بیگانه آنها را تهدید میکند.
بااینوجود میتوان گفت که علیرغم همه کاستیها و نقصانها تلاش و همت خودروسازان چینی قابلتحسین است. همینکه آنها توانستهاند در مدتی کوتاه به موفقیتهای بزرگی دست یابند که مهمترینشان تولید بیش از ۵ میلیون خودرو با برند چینی و صادرات میلیونی خودرو در سال ۲۰۱۲ است خودش گام بزرگی است، زیرا برای خودروسازان ایرانی که سابقهای بهمراتب بیشتری از چینیها دارند هنوز رسیدن به صادرات صد هزارتایی آرزوست.
خودروسازان چینی زمانی فعالیتشان را بهطورجدی آغاز نمودند که بازارشان کمابیش توسط اتومبیلهای خارجی تسخیر شده و رقابت در آن فوقالعاده سخت و دشوار بود. آنها مجبور بودهاند که زیر فشار شدید رقابت و از نقطه صفر کارشان را شروع کنند و همین نکته مهم است که عمل آنها را ارزشمند جلوه میدهد. کافی است به سابقه بعضی از برندهای چینی نگاهی بیندازیم تا به عمق تلاش و همت آنها پی ببریم. بهطور مثال میتوان به همین شرکت جیلی که در ایران هم نامی آشناست، اشاره نمود که از سال ۱۹۸۶ میلادی فعالیت خود را به عنوان سازنده یخچالهای خانگی! شروع کرد. بعد از سالها این شرکت توانست اولین خودروی تولیدی خود را در سال ۲۰۰۲ میلادی به بازار عرضه نماید و تا جایی پیش برود که در سال ۲۰۰۷ تأمین بخشی از تاکسیهای شهر لندن هم به آن واگذار شود. میتوان شرکت چری که محصولات آن با نام MVM در کشورمان به فروش میرسد را مثال زد که اولین خودرو تولیدی آن در سال ۱۹۹۷ میلادی به بازار عرضه شد و در حال حاضر بزرگترین صادرکننده خودرو در چین است. بگذریم!
برای ختم کلام به چند سدان و هاچبک چینی دیگر هم که در ایران به فروش میرسند و نیز جایگاه آنها در بازار فروش این کشور اشاره میگردد.
رتبه بیست و یکم: CHANGAN EADO با فروش ۷۴/۵۵۳ دستگاه پرفروشترین سدان چینی در نیمه اول سال ۲۰۱۴ بوده است. این خودرو قرار است توسط شرکت سایپا مونتاژ شود.
رتبه بیست و ششم: GEELY EMGRAND 7 با فروش ۶۴/۵۵۳ دستگاه. این خودرو توسط شرکت جیلران موتور در ایران عرضه میگردد.
رتبه سی و پنجم: MG 350 با فروش ۵۶/۰۹۲ دستگاه. این خودرو توسط شرکت مدیا موتورز در ایران عرضه میشود.
رتبه شصت و یکم: GREATWALL C30 با فروش ۳۳/۷۸۸ دستگاه. این خودرو در حال حاضر توسط خودروسازان راین مونتاژ میشود.
رتبه شصت و دوم: BESTURN B50 با فروش ۳۳/۵۶۶ دستگاه. این خودرو توسط شرکت بهمن عرضه میگردد.
رتبه هشتاد و دوم: ZOTYE Z300 با فروش ۲۵/۰۶۰ دستگاه. شرکت سایپا این خودرو را برای مونتاژ انتخاب نموده و قرار است که آن را با نام S300 و یا آریو در این شرکت مونتاژ کند. اولین پارتی آن چند ماه پیش به خریداران تحویل داده شد.
رتبه نود و هشتم: MG3 با فروش ۱۷/۶۳۱ دستگاه. این خودرو قرار است در آینده توسط شرکت مدیا موتور به ایران وارد شود و در حال حاضر ثبتنام رسمی از آن انجام میگیرد. علاوه بر چین، خودروی مذکور در بازار انگلستان هم عرضه شد.
در همین ارتباط: پرفروشترین خودروهای بازار چین در نیمه اول سال ۲۰۱۴ (بخش دوم-شاسی بلندها)
نوشته و گردآوری: سام کاویانی – کارشناسی مکانیک
farzad
۱ مهر ۱۳۹۳چینی ها به ما ماشین چینی به درد نخور میندازن خودشون فولکس واگن و شورلت سوار میشن
رضا ... فقط مرسدس بنز
۱ مهر ۱۳۹۳اون قسمت بالا رو خوب خوندین؟
خودرو ساز های چینی زمانی کارشان را شروع کردند که بازار کشورشون تسخیر شده بود و مجبور بودند تحت فشار از نقطه صفر شروع کنند…..
الهی بمیرم این ایرانخودرو و سایپا چقدر تحت فشار بودن بیچاره ها :-( نه حمایتی از سوی حکومت…نه جای خالی تو این بازار شلوغ پلوغ ایران…گمرک هم که باز…
آدم دلش ریش ریش میشه واسشون :'(
ارشیا
۲ مهر ۱۳۹۳پر فروش ترین خودروی داخل ایران هم پرایده !
آیا پراید ماشین خوبیست ؟!
پس لزوما فروش بالا نشان دهنده کیفیت نخواهد بود.
دقیقا مثل فیلم هایی می مونه که برای گیشه ساخته شدن .
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳چین خوب داره پیشرفت میکنه.آفرین بهش
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳چرا دیسلایک میدین مگه خوب پیشرفت نمی کنه؟؟؟
چرا بعضی ها تو این سایت الکی کامنت رو نخونده دیس می کنن.
یعنی چی؟؟؟همه میدونن سرعت پیشرفت چین خوبه
mahdi
۱ مهر ۱۳۹۳درود دراگون جان
داداش حرفت منطقی بود
اما چینی ها دارند برندهای دیگه رو میخرند
زیاد نمیشه روی خودکفایی و تلاش و ……… تاکید کرد
فقط دارند مراحل رو بصورت زیرکانه ای (خرید و استفاده از تکنولوژی برندهای معتبر مثل ولو ) بدست میارند
بهتر اینه که توی کامنتت بجای چین از کره استفاده کنی
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
مرتضی
۲ مهر ۱۳۹۳اینجا اصلا به مثبت و منفی خیلی توجه نکن درواقع اصلا جدی نگیر!
جواد بنز
۱ مهر ۱۳۹۳ای کاش کمی به ما بر میخورد!!!
ياكان
۲ مهر ۱۳۹۳این چه حرفیه داداش!!؟ به ایرانی جماعت این همه ظلم بر بخوره؟چه کاریه خب؟سایپا و ایرانخودرو سوار میشنو حالشو میبرن! توبه کن و بگو استغفرالله!!
Amir
۱ مهر ۱۳۹۳ماشاالله فولکس واگن،چینی ها هم خوب پیشرفت کردن ولی هنوز کار دارن…
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳ممنون از آقای سام کاویانی
اطلاعات جدید در اختیارمون قرار دادی.
سام کاویانی
۱ مهر ۱۳۹۳با عرض سلام و ادب به تمامی کارکنان و دوستداران سایت پدال
خواهش می کنم. انجام وظیفه بود.
Ahmad..F12
۲ مهر ۱۳۹۳اگه فولکس نبود باید تعجب میکردیم
بیخودی که نیست پرفروش ترین شرکت شناخته شده
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳همینه دبگه عرضه نداشته باشی سوارت میشن.
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳اینا که همشون فولوکسن!
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳وولوکس واگن بیشترین سررمایه گذری رو توچین داره..
PEUGEOT
۱ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز(Night Fury) شما چرا عکس آواتارت منو گذاشتی؟
مگه شما هم طرفدار خودروهای پژو هستی که از این آواتار استفاده می کنی؟
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳به به پژو.بالاخره اومدی!داداش کجایی نیستت؟
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳نه داداش طرف دار خودرو های پژو نیستم. می خواستم اسمم مقداری به آواتارم بخوره.
PEUGEOT
۱ مهر ۱۳۹۳والا یه مقدار سرم شلوغه نمی تونم بیام کامنت بزارم ولی مطالب پدالو دنبال می کنم
راستی اتفاقا آواتارتم به اسمت میاد
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳ولی خوشحال شدم که اومدی.
(مصطفی سابق).
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳انقدر دیگه چین برا خودروسازان مهم شده که خودروی اختصاصی برا بازار چین تولید می کنن
kurdishlambo
۱ مهر ۱۳۹۳اینو بیخیال!اینو بچسب!
0-100 در 2.8 و تاپ سپید 350 کیلومتر بر ساعت.عجیب نیست ولی اگه بگم با سوخت آب شور دیگه فک کنم باورش یکم اونجوریه!…
خودروهای اسپرت ممکن است چندان سازگار با محیط زیست نباشند اما نمونه جدید طراحی شده توسط شرکتی در کشور لیختناشتاین تنها با استفاده از آب شور میتواند به سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست یابد.
سیستم محرک خودروی جدید 1300 کیلوگرمی کوانت موسوم به Quant e-Sportlimousine میتواند صفر تا 100 کیلومتر را ظرف 2.8 ثانیه پر کند که آن را در رده سرعت خودروی مکلارن P1 قرار داده است.
فناوری آبشور پس از اولین حضور در نمایشگاه خودروی ژنو 2014 اکنون برای استفاه در جادههای اروپا تائیده گرفته است.
خودروی 920 اسب بخار جدید کوانت از چیزی موسوم به سامانه نیروی سلولی جریان الکترولیت برای تامین نیروی چهار موتور الکتریکی درون خودرو بهره میبرد.
اگرچه عملکرد آن مشابه سلول سوخت هیدروژنی است اما مایع مورد استفاده برای ذخیره انرژی، آب شور است.
مایع از میان غشایی بین دو مخزن عبور کرده و یک بار الکتریکی تولید میکند . برق تولید شده سپس توسط ابرخازنها ذخیره و توزیع میشود.
این خودرو، آب را در دو مخزن 200 لیتری حمل کرده و به راننده اجازه میدهد با یکبار سوختگیری تا 600 کیلومتر رانندگی کند.
اندازه کلی این خودروی چهار سرنشینه شامل 5.25 متر طول، 2.2 متر عرض و 1.35 متر ارتفاع است و چرخهای 22 اینچی آن در زیر دو درب گالوینگی (پروانهای) قرار میگیرد.
درون Quant e-Sportlimousine یک داشبورد کامل تعاملی وجود دارد که دارای امکانات با تم چوبی و یک سیستم سرگرمی مبتنی بر آندروید است.
هنوز قیمت یا تاریخ فروش برای این خودرو مشخص نشده اما به گفته برخی کارشناسان، احتمالا قیمت آن بیش از 1.7 میلیون دلار خواهد بود.
شرکت NanoFlowcell AG، سازنده این خودرو در کشور لیختناشتاین اکنون قصد دارد خودروی خود را در جادههای عمومی آلمان و مناطق دیگر اروپا به منظور تولید مجموعهای آغاز کند.
به ادعای سازندگان، فناوری مورد استفاده در این خودرو تا پنج برابر ظرفیت انرژی بیشتری نسبت به باتریهای لیتیوم یونی با وزن مشابه ارائه میکند.
خاک تو سر فرغون سازا!
farzad
۱ مهر ۱۳۹۳اقا دم مخی که پشتش بوده گرم
فقط یکمی گرونه
mehran911
۱ مهر ۱۳۹۳ممنونم دوست عزیز اطلاعات خوبی بود
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳زیاد مهم نیست چون در حد یه نمونه آزمایشی.رو خط تولید نمیره.
kurdishlambo
۱ مهر ۱۳۹۳نخوندی چرا حرف میزنی؟
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳اطلاعاتت خوب بود.
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳کلیپ این ماشین رو دیدم.موضوع قدیمی هست.
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳درهای خودرویی که میگی به صورت گالوانیک هست.
kurdishlambo
۱ مهر ۱۳۹۳الان دقیقا داری نقش توفیقی رو بازی میکنی؟!؟!؟!؟
DRAGONBORN
۲ مهر ۱۳۹۳خب چی میشه از تو که خیلی میدونست!!!!!!
امید
۱ مهر ۱۳۹۳فقط باید حسرت بخوریم تا کی باید این وضع و نا عدالتی رو تحمل کنیم خسته شدیم از این بی عدالتی
هادی
۱ مهر ۱۳۹۳تا وقتی که یکی از […] تو یه پراید تیکه تیکه شه که هرچند زیر بنز سوار شدن براشون افت داره
وحید
۱ مهر ۱۳۹۳فولکس واگن بازار چینو کنتورات برداشته. خسته نباشی حشره!
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳حشره!!!!!!!!!
منظورت چیه وحید؟؟؟
وحید
۱ مهر ۱۳۹۳به یکی میگن شما به اون حشره ای که میره شهد تمام گل ها رو میمکه میبره باهاشون عسل درست میکنه چی میگید؟ میگه ما بهش میگیم خسته نباشید حشره!
reza
۱ مهر ۱۳۹۳لامصب چه فروشی داره فولکس واگن تو چین !!!
طراحی هاش ساده در عین حال شیک و دوست داشتنی ان.
فولکس واگن هنوز همون فلسفه اولیه اش حفظ کرده خودرو هایی میسازه که عموم مردم بتونن ازش استفاده کنن.
نمی دونم چقدر سخته این فرغون سازهای داخلی برن با برندی مثل فولکس واگن همکاری کنن!
فعلا همه زدن تو کار چینی هایی که تو کشور خودشون خریدار ندارن!
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳بیاد ایران کولاک می کنه.
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳بزرگترین بازار خودرو چین اول ایرانه بعد روسیه بعد مصر بعد نیجریه.
همیشه ما تو خریدن جنس آشغاال تو خط مقدمی.
Alpha
۱ مهر ۱۳۹۳تا وقتی مسئولین ما هستن چرا خودروساز های چین باید نگران باشن ؟ مونتاژ میکنیم ، نشد وارد میکنیم نقد ! نقد نشد با نفت حساب میکنیم.نشد طلا میدیم.نشد گاز هست.بازم نشد بنزینو گرون میکنیم با پولش ماشین چینی میخریم .همه جوره خریداریم … چری لیفان جک برلیانس گک جیلی … همه رقم خریداریم !!!
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳چینم خوب بازاری داره ها!
یه پسر
۱ مهر ۱۳۹۳سلام
واقعا از اقای مهندس کاویانی به خاطر مطلب به این باحالی متشکرم
تاسف می خورم وقتی می بینم مردم توی ایران انتخابی بهتر از خودرو های چینی ندارند
بعد توی چین این خودرو ها رتبه های خنده داری برای فروش دارند
بازم دم دولت چین گرم که با تعرفه و فشار انتخاب رو برای مردم محدود نکرده
نتیجه اش هم پیشرفت لحظه به لحظه کمپانی های چینی
البته من بشخصه از اینکه چین تو بازار ایران هست خوشحالم چون نتیجه اش شده حرکت حداقلی ایرانخودرو به سمت جلو
باور کنید اگه لیفان 620 یا موارد مشابه تو بازار نبود هیچ موقع اتاق پرشیا تغییر نمی کرد
امیدوارم یه روز با مدیریت کلان صحیح شاهد پیشرفت باشیم تا ساخته شدن ماشین های عجیب غریبی مث تیبا
و مونتاز ماشین های مث زوتیا زد سیصد که رتبه هشتاد خورده فروش رو تو چین داره تازه با یه برند بد نام قرار تو ایران با قیمتی گرون تر از جیلی مونتاز بشه
جیلی که مجوز ورود تو اروپا رو داره
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳اکثرن شرکت های خارجی تو این کشور به خاطر دستمزد کم کارگرا سرمایه گذاری می کنن.
سام کاویانی
۱ مهر ۱۳۹۳با سلام
یه پسر عزیز ،از لطف و محبت جنابعالی به اینجانب بسیار سپاسگزارم.
Ahmad..F12
۲ مهر ۱۳۹۳سام عزیز ممنون
مثه همیشه عالی و پربار بود اطلاعاتت
سام کاویانی
۲ مهر ۱۳۹۳با سلام
لطف داری احمد جان.انجام وظیفه بود.
احسان(احسان سابق)
۱ مهر ۱۳۹۳فولکس واگن.شولت.بیوک.نیسان.پرفروشترین ماشینای چین
پراید.سمند.ام وی ام.پرفروشترین ماشینای ایران
زمانی که چینیا گوشت مردار همدیگه رو میخوردن پدرامون حداقل پیکان رو توی جوونیشون سوار میشدن.حالا کشوری که 20 برابر ما جمعیت داره سرانه درامدشون بالاتر از ایرانیاس
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳باور نمی کنین به مصر زن چینی هم صادر کردن.حاضرن مسلمون بشن بعد هم زنتون.
ایران بیاد واویلا میشه.
فکر کنم خوب میشه.عروس ارزان
آمار ازدواج هم بالا میره دیگه مشکل جمعیتی نداریم.
ببینید کی گفتم:در آینده ای نه چندان دور تمام بازار دنیا در دست چین خواهد بود.
NASSY
۱ مهر ۱۳۹۳دست رو دلمون نذار که خــــــــــــــون هست داداش !!!
پیکان اونموقع = فولکس واگن,شولت,بیوک,نیسان و … !!!
والا بقـــــــــران!!!
قبلا 50 سال جلو بودیم از کشور های اسیایی , الان 500 سال عقبیم!!!!!!!!!! :O
.
.
******* تفو بر این چرخ گردون تفــــــــــــــــــــــو! :( *******
مجتبی(ساروی)
۲ مهر ۱۳۹۳میدونی این شعر ماله کدوم قسمته شاهنامست؟اگه میدونستی بیشتر میسوختی
رضا...فقط مرسدس بنز
۲ مهر ۱۳۹۳مجتبی جان این شعر در اصل منسوب به رستم فرحزاد فرمانده سپاه ایران در جنگ با اعراب بوده……..
M Power///
۱ مهر ۱۳۹۳جهت اطلاع از بازار فروش ماشین در چین.
کل مردم اروپا در سال ۲۰۱۳ پانزده میلیون و خورده ای ماشین خریدن.
مردم چین به تنهایی در سال ۲۰۱۳ شانزده میلیون و خورده ای ماشین خریدن.
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳فک کنم پراید تا الآن یه10میلیونی فروش داشته باشه.
فرامرز
۱ مهر ۱۳۹۳البته این تنها رکورد میلیونی پراید نیست فکر کنم با توسعه گروه ایکس ۱ به یه رکورد میلیونی دیگه البته در آمار کشته شدگان جاده ای هم میرسه!!!
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳بیش از 10 میلیون باید باشه.
به هرجا بنگرم پراید چو بینم
چیز دیگه ای نیست که سوارش بشن مردم بیچاره ما…
خیلی نامردن.الان 1 نفر رو هم تو کل ایران پیدا نمیکنی از ایران خودرو و سایپا راضی باشه
Night Fury
۱ مهر ۱۳۹۳اونوقتم می گن:
سایپا مطمئن!
DRAGONBORN
۱ مهر ۱۳۹۳و همچینین راه تو را میخواند.
راه غلط میکنه ما رو میخواند.با این ماشینهای فکسنیشون.
خدا رو شکر شر خودروی ایرانی از سر من و خانوادم کم شد.
sunmartin
۱ مهر ۱۳۹۳چانگان ایدو با رقم فروش بالا در چین با حذف سایر برندهای اروپایی و ژاپنی بیشترین فروش را دارا بوده طراحی اثولی استفاده از سیستم بلوکور مانند اسکای اکتیو مزدا برگ برنده اینخودرو میباشد امیدوارم سایپا با قیمت منطقی و شرایط نقد و اقساط این خودروی با کیفیت همانند جک جی 5 بدست مشتریان برساند
4MATIC
۱ مهر ۱۳۹۳جالبه چینی ها ماشینای تولید خودشونو قبول ندارن بعد ما توایران بابه به وچه چه می خریمشون
به یزدان اگه ماخردداشتیم…..
YaShaR
۱ مهر ۱۳۹۳ای کاش دوست عزیز قیمت هاشون + مشخصات هر خودرو رو هم می آوردید تا دلیل این رتبه بندی در فروش بیشتر آشکار میشد!
datsun
۱ مهر ۱۳۹۳جالبه خودرو ساخت کشور خودشون رو کمتر سوار میشن
بعد سایپا میره از اونا وارد میکنه به ملت میندازه
یونس
۱ مهر ۱۳۹۳چین کشور خوبی هستش شک نکنید.
متاسفانه جنس آشغالش رو بازرگانای آشغال ایرانی میارن.
وحید
۱ مهر ۱۳۹۳چین خودش چیز خوب نداره از خودشم ابداع و حرکت تازه ای نداره اگرهم کالای خوبی داره که شما مدنظرته اونم واسه غربیاست که بخاطر هزینه ها و دستمزد پائین تو چین, کارخونه هاشونو بردن اونجا
مرتضی
۲ مهر ۱۳۹۳چه سلطنتی داره اونجا فولکس!!!
4MATIC
۲ مهر ۱۳۹۳تنها ماشین چینی که ارزش خرید دارهMG6ویاMG550هست وبقیه ی ام جی ها مثل ام جی3 اشغاله ولی 550 از ام جی 6خوشگل تره هرچند که ام جی 6 باکیفیت تره
DRAGONBORN
۲ مهر ۱۳۹۳اکثرشون از مال ما خوبن ولی بازم چینی ان
شایان
۷ اسفند ۱۳۹۳بیخود نیست فولکس اینقدر پول داره پس بگو