نیسان لیف الکتریکی جایگاه اول خود به عنوان پرفروشترین خودروی الکتریکی دنیا را به بایک EV واگذار کرد. این خودروی چینی در دو ماه ابتدایی سال جاری توانسته عنوان محبوبترین خودروی الکتریکی را به خود اختصاص دهد.
اما رنو Zoe هم جایگاه سومی خود را از دست داده و فاصله فروش ۱۷۱۷ دستگاهی با خودروی بالاتر از خود داشته است. البته این سوپرمینی فرانسوی توانسته تسلا مدل S را پشت سر بگذارد. این خودروی آمریکایی افت فروش ۴۰ درصدی داشته و فروش ۴۱۵۶ دستگاهی را ثبت کرده است.
رتبه ششم پرفروشترین خودروی الکتریکی دنیا نیز به چری و خودروی EQ1 آن با فروش ۴۱۴۹ دستگاهی رسیده است. فولکسواگن e-Golf با فروش ۴۰۹۱ دستگاهی فاصله کمی با چری داشته و البته از افزایش فروش ۲۴۳ درصدی لذت میبرد.
تسلا در ماههای ژانویه و فوریه ۲۰۱۸ تنها ۴۰۴۷ دستگاه از مدل ۳ جدید را به مشتریان تحویل داده درحالیکه هیوندای آیونیک الکتریکی با فروش ۳۸۰۱ دستگاهی از رشد فروش قابلتوجه ۲۲۷ درصدی خشنود بوده است.
نهایتاً پایان بخش این لیست دیگر محصول تسلا یعنی مدل X است که فروش آن با افت ۲۵ درصدی به ۳۶۷۴ دستگاه رسیده است.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷تسلا یک روند شروع کرد ولی الان داره خودش عقب میمونه و باید یک تکونی به خودش بده هنوز تمام خودروسازهای بزرگ وارد نشدن ولی از سال 2020 یعنی کمتر از دو سال لشگری از خودروهای الکتریکی از برندهای معروف وارد بازار میشه و کار تسلا خیلی سخت میشه من هنوزم بزرگتریم مشکل تسلا را طراحی بیرونی اون میدونم ونبود جلوپنجره به زیبایی این برند لطمه زده برای درک بهتر حرفم نسل اول تسلا مدل s با نسل دوم مقایسه کنید
Saeed Boroomand
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷یکی از دلایل زیبایی مدل اس حداقل فیس لیفتش نبود جلو پنجره هست. البته طراحی جلوی مدل سه خوب نیست، هر چند در کل ماشین خوش ساختیه از نزدیک.
توی دو سه ماه اول سال فروش ماشین کلا توی امریکا کمه به خاطر استفاده از بازگشت مالیاتی و غیره معمولا خرید ماه های آخر زیاده و تابستون.
مدل سه اگه به روند فعلی اش ادامه بده همین الانش تولیدش بیشتر از همه ی بقیه هست. و مشکلات خط تولیدش کم تر شده نسبت به چند هفته قبل.
در کل طراحی تسلا پخته نیست هر چند رویه مینیمالیستی شون در دراز مدت جواب خواهد داد، و با یکی دو نسل پالیش کردن حل میشه طراحی هم.
برای ایران که وارد کننده هست، رشد اقتصادی و تولید ارزون قیمت چین میتونه خیلی سودمند باشه.
طی بیست سال آینده اکثر شرکت های خودروسازی در صورت تداوم جهانی سازی ورشکست خواهند شد، و در کل عرضه ی ماشین هم توی کشور های صنعتی کاهش پیدا میکنه به خاطر اشتراک خودرو،
همین الانش اشتراک دوچرخه داره خیلی رشد چشمگیری پیدا میکنه، ماشین ها هم نهایتا همین مسیر رو طی خواهند کرد. که شما اولین ماشین پارک شده رو استفاده میکنی و هر جا دوست داشتی در مقصد پیاده میشی و نفر بعدی استفاده میکنه .
Explorer
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷چرا تویوتا وارد به این سگمنت نشده؟؟؟
تیاگو
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷پس پریوس کو؟!
datsun
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷پریوس هیبریده برادر
حسین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷این بایک چرا تو ایران نیس؟
حمیدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷بازار بزرگ چین باعث شده خودروسازای این کشور برن تو لیست پرفروش ترین ها
Sepehr
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا بایک شرکت خیلی خوبی هست بین چینیا. من خودم بیش تر از دوساله بایک سابرینا دارم و همه جا هم باهاش رفتم به جرات میگم که با هیچ خودرویی تو این قیمت قابل مقایسه نیست.امکاناتش خیلی مناسبه شتابش و کشش عالیه و مهم تر ازهمه اینکه فوق العاده کم خرج و بی دردسره و تا الان کوچکترین خرجی رو دست من نذاشته .تنها مشکلش اینه که مزخرف ترین شرکت جهان یعنی دیار خودرو خدماتشو میده که البته در وا قع هیچ خدماتی نمیده