همانگونه که در جریان هستید، پیشرانههای احتراق داخلی به طرز اجتنابناپذیری در حال از دست دادن سهم خود از بازار هستند. هر ساله خودروسازان به دنبال راههای جایگزین بوده و قوای محرکهی نوینی را توسعه میدهند؛ اما بنا به گزارش اتوموتیونیوز، یک استارت آپ جدید آلمانی با نام مایکرو ویو ایگنیشن AG ادعا میکند به تکنولوژیای دست یافته که پیشرانههای احتراق داخلی را حفظ خواهد کرد.
MWI میگوید این تکنولوژی نوظهور میتواند مصرف سوخت را تا ۳۰ درصد و آلایندگی را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. تمامی این بهبودها با استفاده از میکرو موجهایی که به جای شمعها به سوخت مشتعل فرستاده میشود به دست میآید. سپس مصرف سوخت به خاطر دمای پایینتری که سوخت میسوزد کمتر خواهد بود.
شاید این کمپانی در شهر کوچک Empfingen قرار داشته باشد اما پیشرفتهای تکنولوژیک آن میتواند چشمها و سرمایهگذارهای زیادی را به خود جلب کند. یکی از این سرمایهگذاران مدیر اجرایی اسبق پورشه یعنی Wendelin Wiedeking است که به همراه گروه دیگری از سرمایهگذاران شخصی حدود ۲۰ درصد از کمپانی MWI را خریداری کردهاند. این شرکت پیش از این به دنبال خریداران و شرکای بینالمللی بوده تا به تجاریسازی این ایده و تکنولوژی کمک کنند.
اگر تکنولوژی کاهش مصرف سوخت MWI به واقعیت بدل شود آیندهی فوقالعادهای برای پیشرانههای احتراق داخلی ایجاد خواهد کرد. تکنولوژی موردبحث میتواند در زمانهای که خودروهای الکتریکی خبرسازی زیادی انجام میدهند به بقای پیشرانههای احتراق داخلی کمک نماید.
سروش
۲۴ آذر ۱۳۹۷هر چند خبر بسیار خوبیه برای دوستداران خودرو اما بیشتر استارتاپ ها موفق نمی شوند. اگه بشه چی عالیه میشه
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۷بخاطر علاقه خیلی از خودروسازان و خریداران به موتورهای احتراق داخلی
و از طرفی فشار فزاینده کاهش مصرف با موتورهای هیبریدی-الکتریکی
و سختگیریهای قانونی
و همینطور حضور افراد کارکشته و سرشناس در این کمپانی،
احتمال موفقیتش بسیار بالاست
اگه همین کارایی روی کاغذ رو در عمل هم داشته باشه،
۱۰۰٪ مطمئن باشید که فراگیر خواهد شد
عبدالله علیپور
۲۹ آذر ۱۳۹۷?این راهکار حتی اگر موفق بشه (که البته هنوز اول راهه) تنها هنرش سرگرم کردن مردم به چند سال بیشتر ضرر دیدن با موتورهای آلاینده و ضد محیط زیسته…
وگرنه
?سوخت فسیلی مرگش فرا رسیده?
ولی حجم بالای نیاز ب انرژی هست که چند نفس مهلت براش گذاشته
??راههای تولید برق بسیار متنوع و پاک و پیشرفت در موتورها و باتری های الکتریکی راهگشای دفن موتورهای انسان کش میشه
aston martin
۲۴ آذر ۱۳۹۷تلفات هرساله کل کشور های عضو اتحادیه اروپا “تقریبا کل یک قاره”در طی یک سال برابر با کل تلفات یک سال ایرانه
زیبا نیست؟
s.h
۲۴ آذر ۱۳۹۷منظورتون هرز روی سرمایست ؟
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۷اینکه جان خریدارانشون،
خط قرمز لابی خودروسازانشونه
و جان رو فدای سود بیشتر نمیکنن زیبا نیست؟
اینکه واسه ایمنی خریدارانشون، بیکاری کارگران کارخانه ها رو توجیه نمیکنن
اینکه با جریمه های سنگین مواجه میشن،
زیبا نیست؟
morykeys
۲۴ آذر ۱۳۹۷واقعا مطلب جالبی بود دلم نیومدپیام نزارم
من به شخصه خیلی دوس دارم ماشینای احتراق درونی حذف بشن چونکه هوا رو آلوده می کنن و هزار دردسر دیگه از سوی دیگه دوس دارم ماشینای الکتریکی همه گیر شن
اما اینم ایده خیلی خوبیه چون ماشینای الکتریکی هنوز به تکامل کافی نرسیده
ahmad
۲۶ آذر ۱۳۹۷جالبه شما یه عشق ماشین هستین،؟
emad1990
۲۴ آذر ۱۳۹۷جالبه بدونید مزدا هم در نسل جدید موتور های بنزینیش شمع رو حذف کرده منتها با روشی متفاوت از روش بالا
حتما در مورد موتورهای اسکای اکتیو ایکس مطالعه کنید
سید جبرائیل عبدالملکی 009
۲۵ آذر ۱۳۹۷نظرات سیاسی شد 4ماه دیگه کاربرا عادت میکنند به نقد موش کافنه طراحی خودروها میپردازند
Vahid
۲۵ آذر ۱۳۹۷ایده ی خوبیه
کاش استارت آپ های ایرانی هم بهشون بها و اجازه ی عرض اندام میدادن در صنعت خودرو (ببخشید مونتاژ)ایران
OMID
۲۵ آذر ۱۳۹۷عجیبه با کاهش دما مصرف سوخت باید افزایش پیدا کنه نه کاهش تازه چطور یه جسم اندازه شمع ماشین امواج با این انرژی رو ازاد میکنه که سوخت اتش بگیره ؟
علیرضا
۲۶ آذر ۱۳۹۷خیلی سادست ، شما دستگاه ماکروفر رو در نظر بگیرید