یاماها ورود خود به کلاس پیشرانههای الکتریکی ۴۶۹ اسب بخاری (۳۵۰ کیلووات) را اعلام کرد. این شرکت ژاپنی میگوید پیشرانه الکتریکی و جمعوجورش با هدف استفاده از محصولات هایپر الکتریکی توسعه یافته است.
این پیشرانه اهمیت زیادی دارد زیرا به معنی توانایی بالای یاماها در تولید قطعات خودروهای الکتریکی و رقابت با بهترینهای بازار میباشد. پیشرانه یاد شده میتواند با ولتاژ عملیاتی ۸۰۰ ولتی مشابه پورشه تایکان و دیگر خودروها کار کند.
یاماها از ابعاد جمعوجور این پیشرانه به عنوان یکی از مزیتهای اصلیاش نام میبرد. در حقیقت یاماها قطعات الکتریکی و مکانیکی پیشرانه موردبحث را ترکیب کرده تا جای کمتری را اشغال کند. برای مثال دنده و اینورتر داخل یک واحد ادغام شدهاند.
این شرکت از سال ۲۰۲۰ تاکنون قراردادهای توسعه پیشرانههای الکتریکی را دریافت کرده هرچند آن پیشرانهها قدرت کمتری داشتهاند. به نظر میرسد یاماها به دنبال فروش این پیشرانه جدید به دیگر خودروسازان است. اگرچه یاماها بیشتر با موتورسیکلتهای خود شناخته شده اما به طراحی قطعات خودروهای دیگر کمکهای شایانی نموده است.
یاماها میگوید تجربه زیادی در تولید نمونههای پیشتولیدی برای کارخانههای مختلف داشته و میتواند آنها را در مدتزمان کوتاهی بر اساس نیازهای خودروسازان تولید کند.
مسابقه تولید خودروهای الکتریکی باعث شده خودروسازان بزرگ سرمایهگذاری سنگینی روی حملونقل الکتریکی انجام دهند. سرعت پیشرفت خودروهای الکتریکی به حدی است که برخی شرکتها از رقابت باز ماندهاند و اینجاست که یاماها میتواند وارد میدان شده و به شرکتهای کوچکتر کمک کند.
البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ میدهد. فولکسواگن قبلاً با امضای توافقی پلتفرم MEB خود را به فورد فروخته و آئودی و پورشه نیز از اعطای حق استفاده از پلتفرم PPE به سایر خودروسازان استقبال کردهاند.
قطعاً خرید پیشرانههای الکتریکی برای برخی خودروسازان بسیار ارزانتر از تولید آنها خواهد بود؛ و با توجه به ابعاد کوچک پیشرانههای الکتریکی، طراحی یک خودرو حول این محور چالش زیادی نخواهد داشت.
[دانلود ویدئو]
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰دس خوش حاالا من یاماها ترین چیزی که دیدم از نزدیک یکیش موتور بوده یکیش تبل
مهدی موتور
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تا گفتم چه صدا خفنی یه دفعه صدا ماشین لباس شویی زمانی که خوابی اومد??
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰حاجی قصد هیت ندارم اما یاد اون افنادم جارو برقی رو زیاد میکنی
البته یه نکته جا داره اضافه کنم الان ماشینای درون سوز ۱۰۰ ساله روشون توسعه یافته تا به اینجا رسیده قطعا خودروی کارل بنز پشم اسبای خفن زمان حودش نبود باس به برقی هام فرصت داد تا تکامل پیدا کنند
یه نکته جا داره بگم اونم اینه که کثیف تر از تولید برق به روش فسیلی نیست سوختو به جای اینکه فراروری کنی با بهترین قیمت به کشورای دیگه بفروشی یا از مواد پتروشیمیش بهره ببری و … هم هوا رو الوده کنی هم اونا رو نسازی
کیانوش
۲۹ فروردین ۱۴۰۰داداش الان اگه جای باک باتری بزاری جای پیشرانه بنزینی ی موتور الکتریکی ی ماشین الکتریکی داری و اینکه موتور های الکتریکی قبل از موتور های پیستونی ساخته شدن پس اینکه بگیم فعلا نباید به الکتریکی ها سخت گرفت چون ی تکنولوژی تازه است درست نیست بدنه خودرو ها که میتونن از همون بدنه خودرو های بنزینی استفاده کنن میمونه پیشرانه که عمر الکتریکی ها از بنزینی ها پیشتره البته که بازدهی بیشتری دارن ولی پاشنه آشیلشون باطریه
MOS
۲۵ فروردین ۱۴۰۰احتمالا تویوتا دوباره میره با یاماها همکاری می کنه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کاری به یاماها ندارم شرکت خیلی خوبیه مخصوصا برای موتور سیکلت اما عکس اول دقیقا عین آرمیچر میمونه!??اصلا درک نمیکنم أخه دنیای خودرو چه نیازی به سیم پیچ و آرمیچر داره…?♂️
بهزاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بر خلاف شیپورچیانی که فک و دهانشون بیشتر فعاله و محصولاتی که فقط تو ذهنشونه یا به عنوان کاردستی عرضه شده توسط اصغر صافکار ،این انسانها خیلی اهل لاف گزاف نیستن و کار میکنن و زمانی دهانشون باز میشه که از کارشون نتیجه گرفتن.
وقتی میگفتیم رقابت شروع نشده دقیقا به همین موارد اشاره داشتیم که یکسری از کاربران داشتن به عقب افتادگی اینها میخندیدن در حالی که چراغ خاموش داشتن ریشه قوی میکردند و در زمان مناسب با دست پر وارد میدان خواهند شد.
علی turbo s
۲۵ فروردین ۱۴۰۰فولکسواگن قبلاً با امضای توافقی پلتفرم MEB خود را به فورد فروخته.
دوستان اگهاین موضوع برعکس بود بنظرتون برخی
چند تا کامنت میدادن ؟!!!!!!!
Mr.t.e.s.l.a
۲۵ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز فورد خودش پلت فرم تمام برقی رو ساخته و داره و روی مک ای استفاده کرده
از فولکس به این دلیل گرفت که روی این پلت فرم صرفا برای بازار اروپا ماشین بسازه و هزینه هارو بیاره پایین چون جدیدا 23 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و تاسیسات کلن آلمان داره بروز میشه برای برقی هاش
از آلمان هم پلت فرم گرفته تا هزینه نهایی پایین بیاد… (صرفا برای بازار اروپا)
محمد مختاری آذر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰موتور خیلی خوبه هستش مخصوصا کامپکت و وزن کم می تونه در خیل از خودرو ها استفاده بشه
ولی کاش قدرتش بیش از این بود
میثم
۲۵ فروردین ۱۴۰۰یاماها تو زمینه های کاری خودش همیشه بهترینها رو ارائه کرده
بهترین ادوات موسیقی
بهترین موتورهای قایق تندرو
موتورسیکلتهاش از تاپ ترینها هستن
همکاری با لکسوس هم نتیجش شد LFA افسانه ای
در زمینه الکتریکیها در آینده از ژاپنیها خیلی بیشتر میشنویم
باتریهای پاناسونیک و تویوتا
دوربینها و سنسورهای سونی
موتورهای یاماها
😍😍😍😍
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰یاماها هم موتور میسازه هم طبل هم الات موسیقی گیتارو و پیانو و هم محصولات صوتی کلا بزرگوار تو کار سروصدا هستش.
ما هم همین یاماها رو دوست داریم خواهشا تو دیگه فریاد بی صدا نشو!
دانیال
۲۵ فروردین ۱۴۰۰یاماها خیلی شرکت قدَریه
به امید موفقیت های روزافزونش
ما تو بوشهر از استفاده از موتورهای با دوام و سخت جونش روی قایق هامون سالهاست جز خیر چیزی ندیدیم ، درود بر همه انسانهای سخت کوش و باوجدان
محسن
۲۶ فروردین ۱۴۰۰جالبه که بدونید حتی پورشه هم برای ارتقای توان موتورهای درونسوز خودش گاهی از یاماها همکاری میگیره، دیگه به توان مهندسی این شرکت پی ببرید.