خودروهای گروه پیکاپ تنها بخش کوچکی از بازار چین را تشکیل میدهند و سالیان سال است که از حضورشان در مناطق شهری این کشور جلوگیری میشود. اما اخیراً خبرهایی به گوشمان رسیده که نشان از تغییر وضعیت فعلی در آینده نزدیک دارد.
فورد و جنرال موتورز در حال مذاکره برای عرضه وانتهای مختلف خود در چین هستند. به گزارش پایگاه خبری رویترز (Reuters) شورولت، به عنوان زیرمجموعهای از جنرال موتورز، اخیراً از آغاز فروش مدلهای کلرادو (Colorado) و سیلورادو (Silverado) در چین طی سال میلادی آینده خبر داد. فورد هم قصد دارد در موعد زمانی مشابه، F-150 را از میشیگان راهی این کشور کند یا حتی بسته به نیازمندیها و مقررات موجود، نسخهای اختصاصی برای چشم بادامیها بسازد.
کسانی که رَپتور میخرند شاید خودروهای خاص دیگری هم داشته باشد؛ این درواقع حکم یک سرگرمی جداگانه را برایشان دارد. چنین اشخاصی درمجموع چهار دستهاند: ثروتمند، اهل تجارت، رانندگانی که یک خودروی همهجا رو میخواهند و “عشقِ ماشینها”.
علیرغم وجود قانون منع رانندگی با تراک در ساعات شب در برخی از شهرهای چین، میزان محبوبیت این گروه از خودروها روندی صعودی را تجربه میکند. بعضی دیگر از استانها نیز در حال آزمایش میزان بازدهی و مصرف سوخت پیکاپها و همزمان تعبیه راهکارهایی برای افزایش اقبال عمومی آنان هستند.
یان نینگیا (Yan Ningya) از مسئولان مربوط به یکی از همین پروژههای آزمایشی در استان هِبِی (Hebei) پیشبینی کرده که بازار خودروهای وانت چین در آینده نزدیک بسیار گسترده و وسیع خواهد بود.
در حال حاضر برخی خودروسازان چینی همچون گریت وال (Great Wall) و جیانگلینگ (Jiangling) نیز مدلهای وانت تولید میکنند، اما گفته شده که ورود انواع آمریکایی توجه بسیار بیشتری را به این قسمت از بازار جلب خواهد کرد. البته مالیات ۲۵ درصدی واردات احتمالاً موجب میشود غربیها گزینههای به مراتب لوکستری نسبت به انواع وطنی باشند.
تب پیکاپ در چین به ورود فورد و شورولت محدود نمیشود. تخمینهای مبتنی بر بعضی دادههای مالی رسمی از بلوغ آمار فروش امسال به رقم ۳۶۸,۷۹۱ دستگاه حکایت دارند که افزایش ۱۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد؛ این یعنی اختصاص ۱.۴ درصد از کل بازار خودروی چین به گروه وانتها. برای مقایسه در نظر داشته باشید که گمان میرود سال جاری در بازار ایالات متحده ۲.۷ میلیون دستگاه مدلهای پیکاپ به فروش برسد که برابر است با ۱۵ درصد کل بازار خودروی این کشور. احتمال دارد ورود فرزندان تنومند دو کمپانی مذکور نیز به جریان موجود (در چین) کمک کرده و سبب افزایش محبوبیت این سگمنت میان اقشار مختلف چشم بادامیها شود.
منبع: automobilemag
ونوم
۱۴ آذر ۱۳۹۵بعید میدونم جلوی پیکاپ های قدر وینگل و کاپرا و… حرفی برا گفتن داشته باشن حالا شاید اف 150 رپتور شاید اونم یه حرفی بزنه
ارش
۱۴ آذر ۱۳۹۵عاشق پیکاپ های امریکا هستم از جمله فورد.به امید روزی که به ایران هم ورود کنن
علي دانشمند
۱۴ آذر ۱۳۹۵در دسته چهارم قرار میگیرم من.
نه ثروتمند هستم نه اهل تجارت
راننده همه جارو هم نیستم حتی
“عشقِ ماشینها” دقیقتر تر بگم ماشین باز بی ماشین هستم
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ آذر ۱۳۹۵خوشا به سعادتشون چینی ها
احمد باقری
۱۴ آذر ۱۳۹۵چینی ها سوار شن، حال کنن.
ASTON
۱۴ آذر ۱۳۹۵سیلورادو خیلی خوبه خیلیییی
f150 هم معرکه است
اما چه کنم دلم پیش کله قوچ آرم RAM گیره اصن عاشق ایل و طایفه دوج هستم
ولی خدایی خیلی حال بدیه انتخاب از بین پیکاپ های آمریکایی واقعا سخته همه خوبن گریه آدم در میاد آخه چرا استکبار جهانی با دل آدم این کار رو میکنه
Ali.usa
۱۵ آذر ۱۳۹۵حتی چین پیشرفن کرد
ما هنوز سر تعصب هامونیم
واقعا اونی که اسم جهان سوم روی ما گزاشته تا 3بیشتر نمیتونسته بشماره ?
volvo fh
۱۵ آذر ۱۳۹۵ما کاپرا و دانگ فنگ و…. میخریم.چینیها با فروش به ما پولدار میشن.فورد و جی ام سی میخرند.