متفرقه

چالش‌های الکتریکی‌سازی خودروها و دست‌یابی به اهداف آب و هوایی

نتایج مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که اگر آمریکایی‌ها در رسیدن به اهداف توافق آب و هوایی پاریس جدی هستند باید سریعاً میلیون‌ها خودروی بازار خود را الکتریکی سازند.

مطالعه صورت گرفته توسط دانشگاه تورنتو نشان می‌دهد ۹۰ درصد خودروهای سبک آمریکایی باید تا سال ۲۰۵۰ الکتریکی شوند تا اهداف مربوط به محدودیت ۲ درجه سانتی گرادی گرمایش زمین تحقق یابد. به منظور دست‌یابی به این هدف باید تمامی خودروهای جدید بازار آمریکا تا سال ۲۰۳۵ الکتریکی باشند. همین هدف را اخیراً فرماندار کالیفرنیا اعلام کرده است.

گفته می‌شود اگر اهداف سال ۲۰۳۵ کالیفرنیا به‌صورت ملی در سراسر آمریکا اعمال شود ۳۵۰ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۵۰ در این کشور تردد خواهند کرد که البته خود این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

اول اینکه آمریکا به‌صورت رسمی از توافق پاریس خارج شده و بنابراین این کشور اهداف آب و هوایی مدنظر توافق‌نامه یاد شده را دنبال نمی‌کند. موضوع دیگر هم به منع فروش خودروهای درون‌سوز جدید مربوط می‌شود که در این صورت باید زیرساخت‌های زیادی برای خودروهای الکتریکی ایجاد شود.

یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید:

ما باید از خودروهای الکتریکی استفاده کنیم اما خب باید واقع‌بین بود زیرا خود خودروهای الکتریکی شاید در مراحل اولیه کافی نباشند.

نویسندگان این مقاله معتقدند پایدارترین راه برای دست‌یابی به اهداف آب و هوایی کاهش وابستگی عموم به خودروهای شخصی خواهد بود. در دهه‌های آینده یک خودروی متوسط کارکرد بیشتری خواهد داشت اما تقاضای سفرهای شخصی در همین حد کنونی باقی بماند تنها ۵۱ درصد خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۵۰ نیاز به الکتریکی شدن خواهند داشت تا اهداف توافق پاریس محقق شود. تنها راه رسیدن به این هدف سرمایه‌گذاری سنگین روی حمل‌ونقل عمومی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. آرش وان

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (316 ديدگاه)

    آینده قطعاً از آن خودروهای برقیست و برای تمجید از پیشگامان آن باید در مقابل دو نفر ؛ کلاه از سر برداشت:

    – کارلوس گون
    – ایلان ماسک

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. Hadi

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      تویوتا یه جمله گفته که باید اونو با طلا نوشت:
      هیبرید ها مهم تر از الکتریکی ها هستند……
      بنظر منم کاملاً درسته
      نه اینکه با الکتریکیا مخالف باشم
      نه!
      بنظرم وقتی ماشین هیبریدی تولید بشه که برق باتریشو از انرژی ترمز و چرخ هاش بدست بیاره نه از سوزاندن سوخت فسیلی تو نیروگاه با مصرف صدی کمتر از ۲ لیتر دیگه عملا نیازی به ماشین الکتریکی دیده نمیشه…
      به جز برا گشتاور و شتاب…

      موافقم 9
      مخالفم 10
  2. Ho3in

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    نه لعنتی نرو سمت برق ?
    هنوز هم‌میشه موتور های سوختی (هیبریدی)تولید کرد
    یا یکم‌توی سوخت تغییر ایجاد کنن که
    دست به دامن برق نشیم?

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. Aria

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      یعنی میخوای بخاطر صدای موتور آینده بچه هامون آینده‌کره زمین و خیلی چیزای دیگه رو زیر پا بذاری؟
      خواستی ی اسپیکر بخر بذار زیر صندلی صدای موتور ماشین بده???

      موافقم 13
      مخالفم 9
      1. Sina

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        اینا همش بازی های تبلیغاتی هستن.
        با این کارا هم کروه زمین نابود میشه هم صدای موتور های V8

        موافقم 6
        مخالفم 10
    2. Maserati

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      هعی روزگار،ما ماشین بازا صدای موتور میخوایم گیربکس میخوایم به کییی بایدددد بگیممممممم

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    چون نیروگاه تو شهر نیست و آلاینده هاش
    مستقیم تو شهر دود نمیشه پس خودروی برقی
    محیط زیست رو آلوده نمیکنه و دوستدار محیط
    زیسته :)

    * برای اون شخص نباید از سر کلاه برداشت
    نهایتا باید انگشت دست افراشت!

    موافقم 10
    مخالفم 8
  4. Sina

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    متاسفانه با همین تفکر کره زمین خیلی زودتر از بین میره
    چند وقت پیش یه تحقیق کرده بودن اگه آدم یه مزدا CX-3
    بخره دی اکسید کربن کمتری نسبت به یه تسلا تولید میکنه
    خیلی واضحه که آلودگی بنزینیا رو مستقیم میشه اندازه گرفت
    ولی برقیا رو خیلیا نمی بینن
    برق از کجا میاد؟؟؟ جوابش واضحه ، که میشه سوخت های فسیلی،
    تنها کشور هایی تو دنیا واقعا برقشون پاکه کشوری مثل نروژه که بسیار کوچیک و کم جمعیته
    حالا باتری چجوری درست میشه؟؟؟
    خب معلومه اون هم آلودگی خودش رو داره
    بازیافت میشه ولی برای اینکه بازیافتی رو به ارزش اصلی برسونن باز هم باید تغییراتی بهش بدن که دوباره آلودگی داره
    بهترین راه سوخت های گیاهی هستن.
    و البته پلاگین هیبرید.
    اینا همش تبلیغاته ، تا ابد نمیتونن به اون پیمان هیچ کشوری برسه .
    معلومه میگه من آلودگی خود ماشینام صفره ولی برقشون چی؟
    باتری هاشون چی؟
    همه ماشینا پر از پلاستیک هستن اونا چی؟

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. sina

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (34 ديدگاه)

      برق برای یه 50 سسال دیگه خوبه ن الان ک دارن واسه برق سرو کله میشکونن دولتا مخصوصا اروپاییا ک خیلی دارن برنامه میچینن واس تامین خودشون

  5. محمد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    هرچی میخواین خودزنی کنید زیر این پست اینده واسه ماشینای برقی و خودرانه ،سالی یک درصد از گونه های گیاهی و جانوری از بین میرن باهمین فرمون بریم جلو یک قرن بعد زمین یک سیاره مرده میشه این توافق حمل و نقل یه گوشه کوچیکشه از پوشاک و خوراک تا اموزش به نسل بعد رو شامل میشه و میتونه مارو یه قدم به ارمانشهر نزدیک کنه البته اگه چین و امریکا و هند همراهی کامل بکنن

    موافقم 8
    مخالفم 6
  6. sina

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    ولی این برقی ها هم الودگیشون کم نیستا! من ک مخالف با اینکه اکثریت با برقی باشه بنظرم بای راهو واسه هیبریدیا باز کنن اونا پاک ترن و حس رانندگی توشون هست

    ولی خب میگن با این الگوی مصرف کنونی (البته فککنم تو سال 2016) شصت سال دیگ دخایر نفت تموم میشه ک سر جمع بگیم با این روش تا 100 سال دیگ نفت ته میکشه

  7. Maserati

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    هایبرید خیلی بهتر از برقی و بنزینی دقیقا ایرادات هردو پیشرانه رو میپوشونه هم تو دور پایین گشتاور و قدرت زیاد داره هم اینکه حداکثر سرعتش بیشتره بخاطر موتور بنزینی

    منطقی تر نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا