متفرقه

استفاده از کارشناسان صحنه تصادف برای بهبود ایمنی خودروها

اخیراً تعداد بیشتری از خودروسازان در حال معرفی کارشناسان صحنه‌ی تصادف خود برای بهبود ایمنی محصولاتشان می‌باشند.


در مقاله‌ای که توسط نیویورک‌تایمز منتشر شده می‌خوانیم سابقه‌ی این کار به دهه‌ی ۷۰ میلادی و استفاده‌ی ولوو از نظرات این کارشناسان بازمی‌گردد.


این خودروساز سوئدی یک تیم تحقیق تصادفات ترافیکی داشت که در ۲۴ ساعت شبانه‌روز سر صحنه‌ی تصادفاتی که محصولاتی از ولوو در آن دخیل بودند حضور می‌یافتند. این تیم به‌صورت خودکار با استفاده از سیستم ولوو آن کال شرکت از وقوع تصادفات باخبر می‌شدند.


کارشناسان و بازرسان ولوو از مقامات محلی اجازه گرفته بودند تا روی تصادفات کار کنند و البته زمانی که کار تیم‌های امداد و نجات به پایان می‌رسید آن‌ها شروع به بررسی خودروها کرده، از آن‌ها عکس می‌گرفتند و پارامترهای گوناگونی را اندازه‌گیری می‌کردند. ولوو تمامی داده‌های به دست آمده از تصادفات را دسته‌بندی کرده و از اطلاعات آن‌ها برای بهبود ایمنی محصولاتش استفاده می‌کرد. همچنین ولوو در برخی موارد خودروهای تصادفی را می‌خرید تا مطالعات بیشتری روی آن‌ها انجام دهد.


ب ام و نیز به‌طور مشابه از سال ۱۹۷۷ یک برنامه‌ی تحقیق تصادف را راه‌اندازی کرده و در حال حاضر آن را در چین، آلمان و آمریکا هدایت می‌کند. این برنامه ۳ هزار داده از خودروهای تصادفی را جمع‌آوری می‌کند. این خودروساز حتی از نرم‌افزاری پیشرفته برای بازسازی تصادفات و جزئیات نقاط برخورد، استفاده از کمربند ایمنی، عملکرد سیستم‌های محافظت از سرنشینان، میزان جراحت و محل تصادف استفاده می‌کند.

سوبارو نیز تیمی از بازرسان و کارشناسان را در مراکز تصادفات مستقر کرده و خودروسازان دیگری همچون هوندا تحقیقات پس از تصادف گسترده‌ای انجام می‌دهند. تسلا نیز به تناوب تیم‌هایی را به محل تصادفات خودروهای خود می‌فرستد.


اگرچه خودروسازان با روش‌های گوناگونی به بررسی صحنه‌های تصادف اقدام می کنند اما هدف تمامی آن‌ها بهبود ایمنی خودروهاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (892 ديدگاه)

    اینام نمی دونن از بیکاری چیکار کنن ما اینجا امبولانسم سر صحنه تصادفات حاظر نمی کنیم چه برسه به تیم کارشناسان والا….

    1. محمد

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آمبولانس؟؟ نه بابا خود ملت ۴ طرف مصدومو میگیرن میندازن تو ماشین عبوری میبرن
      وقتی ما یه استاندارد شل و ول خودمونم رعایت نمیکنیم دیگه چه توقعی دارین؟؟؟
      اجرای ۱ ترمز ضد قفل و ۲ تا ایربگ واسه ما عذاب علیمه!!!
      همه هم بخاطر انحصار تولیده

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    بِهبود ایمنی برای سایپا و ایرانخودرو هم بر این اساس بَنا شده که اگر مثلاً قبلاً طرف تیکه تیکه میشد و قابل شناسایی نبود ، الان چهارتا مفتول آهنی میزاره تو درهای خودروها و الان سرنشینان دیگه تیکه تیکه نمیشن ، بلکه به چهار قسمت مساوی تقسیم میشن و خوبیه کار اینجاست که حداقل راحت تر قابل شناسایی هستند که برای سایپا و ایرانخودرو بزرگترین دستاورد ایمنی به حساب میاد .

  3. هادی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم آدم چی میتونه بگه، چقدر برای جان انسان ارزش قائلن?
    زبان قاصر از این نوع تفکر و رفتار انسانی
    کاش روزی کشور ما هم به این حد از ،تفکر و رفتار برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا