با توجه به دادههای منتشر شده توسط انجمن ایمنی ملی آمریکا، ۳۸,۸۰۰ نفر جان خود را در سال ۲۰۱۹ در جادههای این کشور از دست دادهاند؛ و اگرچه این رقم حاکی از کاهش میزان تلفات برای سومین سال پیاپی است اما هنوز هم رقم بزرگی محسوب میشود.
نظرسنجی جامعی که توسط کانسومر ریپورتز انجام شده نشان میدهد ما اگر از تکنولوژیهای ایمنی مدرن کنونی در تمامی خودروهای جدید استفاده کنیم آمار تلفات جادهای در هرسال نصف خواهد شد. بهطور ساده اگر استانداردهای صنعت خودرو در زمینه تجهیزات ایمنی به تمامی خودروها تسری یابد از فوت حدود ۲۰ هزار نفر در سال پیشگیری خواهد شد.
ویلیام والاس مدیر سیاستگذاری ایمنی در کانسومر ریپورتز میگوید:
بجای ارائه ایمنی برای تمامی افراد خودروسازان این مسئولیت را روی دوش مشتریان گذاشته و معمولاً خواهان مبلغی بیشتر برای تکنولوژیهایی هستند که باعث حفظ جان افراد میشوند. چندین دهه طول کشیده تا تکنولوژیهای ایمنی در خودروهای جدید الزامی شوند. سیاستگذاران باید روش متفاوتی را انتخاب کنند که این امر منجر به نجات جان افراد خواهد شد.
کانسومر ریپورتز تخمین میزند اگر ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر و پایش نقاط کور بهصورت استاندارد در تمامی خودروهای جدید بازار آمریکا نصب شوند جان حدود ۱۱,۸۰۰ نفر در سال نجات خواهد یافت. همچنین در صورت نصب تکنولوژی پیشگیری از مستی راننده در خودرو جان ۳,۷۰۰ تا ۷,۴۰۰ نفر حفظ خواهد شد. همچنین با استفاده از تکنولوژی ارتباطی خودرو به خودرو میتوان از فوت حداقل ۱۳۰۰ نفر در تصادفات جلوگیری کرد.
طبق تحقیقهای کانسومر ریپورتز اگر ما تمامی تکنولوژیهای کنونی را در خودروهای جدید استفاده کنیم جان ۱۶,۸۰۰ تا ۲۰,۵۰۰ نفر حفظ خواهد شد. این تکنولوژیها هماکنون موجود بوده و اساساً همه خودروسازان به آنها دسترسی دارند و بنابراین باید قوانین بهتری در این زمینه تصویب شوند.
والاس اظهار میدارد:
ما از تمامی اعضای کنگره میخواهیم تا ایمنی را اولویت اول قرار داده و جان افراد را نجات دهند. این تکنولوژیها میتوانند باعث کاهش ۵۰ درصدی تلفات جادهای شوند اما اگر رهبران آمریکا چنین قوانینی را تصویب نکنند یک تراژدی در تلفات جادهای وجود خواهد داشت.
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۹واقعا واسه کشور پیشرفته ای مث امریکا فاجعه باره وبیشتر درحد کشورهای جهان سومیه هرچند خیلی از جاهای امریکا کیفیت جاده واسفالت پایینی دارن و دراخرین گزارش انجمن عمران امریکا به جاده هاش رتیه پایینی داده بودن
MehdiTurbo
۱۲ تیر ۱۳۹۹عزیزم وسعت امریکا اندازه چند تا ایران تو تعداد تقسیم بر وسعت و کشوراش بکنی عدد ترازش باید مقایسه کنی.
آرمان
۱۲ تیر ۱۳۹۹بجاش باید درامد و رفاه امریکا رو هم حساب کنی
Arashk
۱۲ تیر ۱۳۹۹واسه کشورای جهان سوم همچین آماری افت داره . اونا تو روزای عیدشون همین اندازه تلفات میدن. خیلی حرفه ایین
NAVID۰۰۹۸
۱۲ تیر ۱۳۹۹دوستان اگر فکر میکنید امیر دروغ میگه یا از خودش در آورده ، بروید سرچ کنید و ببینید درسته یا نه .
دقیقاً دیروز هم علی بخردی به همین نکته اشاره کرده بود که جاده و خیابانهای آمریکا خرابه و تصورات ایرانیا از آمریکا بیشتر رویائیه تا واقعیت .
ولی جاده و خیابان فاجعه میخواهید ، بروید هند را ببینید که انگار جنگه تو خیابون و جادههاشون پر از دستاندازه .
نامجو
۱۳ تیر ۱۳۹۹بانک جهانی رتبه امریکا رو در بین کشورهایی با بهترین زیرساخت هفتم قرار داده و مجمع جهانی اقتصاد هم رتبه امریکا رو سیزدهم تعیین کرده که برای کشوری به مساحت و جمعیت امریکا رتبه بدی نیست (بزرگترین کشوری که امتیازی بهتر از امریکا داره آلمانه که می دونیم مساحتش فقط درصدی از ایرانه). موسسات امریکایی خیلی از استانداردها رو در جهان تعیین کردن و صرفا وضعیت زیرساخت های امریکا رو نسبت به این استانداردها و ایده آل ها میسنجن نه نسبت به وضعیت کشورهای دیگه.
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۳۹۹به فرض مثال اگرم این تکنولوژی رو ماشینهای سایپا و ایرانخودرو نصب بشه بازم فایده نداره چون یه همچین آپشنی با ماشینهایی که طراحیشون واسه چهل سال پیشه اصلاً جور در نمیاد
سورنا
۱۲ تیر ۱۳۹۹خدا کنه هیچکس هیچوخت تصادف نکنه چون خیلی بده
بدترین کار عمرم این بود که تاره ماشین گرفته بودم بالای ۲۰۰ تا رفتم
الان که فک میکنم به خودم فحش میدم که چه اشتباهی مردم اگر اتفاقی میفتاد …
Mohsen. G
۱۲ تیر ۱۳۹۹وقتی نه تکنولوژی اش رو داریم و نه خودروهایی که بشه این سیستم ها رو به صورت کاربردی روش نصب کنیم بهتره به فکر اجرای دقیق همین قوانین راهنمایی و رانندگی فعلی باشیم… محدودیت سرعت رو اجرا کنیم… وقتی به تابلوهای محدودیت سرعت تو شهر و جاده دقت کنیم متوجه میشیم که در صورت رعایت اونها درصد بالایی از تلفات جاده ای کاهش پیدا میکنه، واقعا وقتی در پیچ جاده اگه سرعت رو به 40 یا 60 کیلومتر در ساعت کاهش بدیم امکان تصادف مرگبار از بین میره… گاهی اوقات که به این تابلوها دقت میکنم میبینم که در صورت رعایت اونها واقعا رانندگی و حتی تصادف ایمن تر میشه… وقتی به تابلوی محدودیت 30 کیلومتر در ساعت احترام بذاریم نیاز به هیچ سرعت گیری تو خیابون و جاده نیست…
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۳۹۹محسن دقیقاً درست میگی منم بارها به چشم دیدم و نمیدونم بعضیا چه فکری پیش خودشون میکنن که در اتوبان با پراید 170 تا یا 180 تا سرعت میرن!!! به نظر من اینا چهارپایان به ظاهر دوپا هستن و فقط یه دُم کم دارن وگرنه هیچ فرقی با چهارپایانی مثل گاو ندارن ولی البته بازم صد شرف به گاو که هزار جور منفعت واسه انسانها داره از گوشتش و شیرش بگیر که غذای اصلی انسانهاست تا پوستش که تبدیل به چرم میشه ولی همچین آدمایی نه تنها هیچ خاصیتی ندارن بلکه واسه یه عده بی گناه هم مشکل آفرین میشن
Mohsen. G
۱۳ تیر ۱۳۹۹کاملا درست میفرمایید، شما دل پری از این آدمها دارید و حق هم دارید… بالاخره یه روز پلیس ایران مجبور به اجرای صد در صدی این قوانین میشه
Peyman56
۱۲ تیر ۱۳۹۹فرهنگ رانندگی مون خیلی ضعیفه.حتی خود من.بزرگترین کابوسم ابنه که برای خرید باید اغلب از عرض خیابون سر کوچمون رد بشم برم اونور بلوار.راننده های محترم فکر میکنن تو پیست فرمول یک هستن و زدن عابر امتیاز داره
.وقتی عابر رو میبطنن بجای کم کردن سرعت بیشتر گاز میدن .حالا اینکه بیست متر نرن جلوتر تو اوج ترافیک از بریگی سمت مخالف دور میزنن و اگه راننده مقابل شاکی بشه فحشم میدن.
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۳۹۹در همون آمریکا و اروپا هم اگر قانونهای مستحکم بالاسر مردم نباشه همین وضعیت هست موضوع اینه که در حال حاضر قوانین راهنمایی و رانندگی داخل ایران خیلی ضعیفه و احتیاج به یه بازنگری و تغیرات اساسی داره
حسین دهمرد
۱۳ تیر ۱۳۹۹قوانین درسته ولی اجرا نمیشه منم اگه بدونم حقوق یک ماهم واسه یه سرعت غیر مجاز میپره حواسمو جمع میکنم. یه بار که پول از جیبم بدم تاثیر خودشو میزاره. البته البته البته اگه پلیس خیلی عرضه داره بره خر خودروسازی ها رو بگیره. اصلا تولید محصولات کنونی هم غیر قانونیه. اگه قانون هست باید واسه همه باشه. نه اینکه پولو فقط از ما بگیرن . بزارن ماشین خوب برسه دست مردم اونوقت از روی مدل ماشین هرکس جریمه ش کنن. یه لکسس به قیمت جهانی بدن به ما اونوقت اگه خلاف کردیم اصلا ماشینو مصادره کنن واسه پلیس.
حسین دهمرد
۱۳ تیر ۱۳۹۹اونجا کنار ساحل هم استفاده از مشروبات الکلی ممنوعه و پلیس برخورد میکنه.(نه اینکه کتک بزنن فوقش اخطار میدن یا میریزنش رو زمین) دیگه در حال رانندگی که جای خود داره.عجیبه با اینهمه سختگیری قانونی سالی چندهزار نفر بخاطر مستی در حال رانندگی تصادف میکنن.
Cowboy
۱۳ تیر ۱۳۹۹داداش اینا اکثرا بعد کار که میرن بار یا خونه رفیق میگن دو شات میخوریم ولی میشه چهار تا و فکر میکنن که خوبن بعد تو راه تازه میفهمن وضع چیه که اونموقع هم میگن یکم راست اروم میرم ولی بازم تمرکز ندارن.
باز حالا به لطف اوبر خیلی هاشون ماشینو میزارن و با اوبر برمیگردن.
خیلی هاشونم زده بخاطر الکل ولی الکل با مواد مخصوصا شیشه نابودشون میکنه.
فری
۱۳ تیر ۱۳۹۹من توی شهر همیشه یواش میرم و برای عابر ترمز کامل میکنم حتی اگه خط کشی نباشه ولی تو اتوبان 120 تا خیلی کمه به نظرم نباید محدودیت سرعت باشه
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۳۹۹آخه با پراید بالای 120 تا !!!! هیچ آدم عاقلی همچین کاری نمیکنه