متفرقهمشاهیر خودرویی

کوروش منصوری تکخال تیونینگ دنیا

بار دیگر مفتخریم که از یک ایرانی صاحبنام دیگر یاد کنیم ؛ کسی که در بین کارهایش مدل ارزانی دیده نمی شود, برای هر کسی نمی سازد و خاص بودن، بارزترین ویژگی محصولات این کمپانی است. کمپانی که امضایش، فیبر کربن است! پس در هرکجا خودرویی عجیب با ظاهری خاص و پر از قطعات فیبر کربنی دیدید، شک نکنید که ساخته ی کمپانی تیونینگ کوروش منصوری است.

Mansory tuning
کورش منصوری

کوروش منصوری متولد ۱۳۳۹ در چالوس، موسس کمپانی MANSORY میباشد . او در سال ۱۹۸۹ کمپانی  MPdesign را تاسیس کرد . شرکتی که قطعات تیونینگ دیگر شرکت‌های معتبر را تامین می‌کرد. اما این برای کوروش کافی نبود! او  تعریف دیگری از تیونینگ داشت. او می گوید شرکتهای مختلف تیونینگ قطعات مورد نیاز را از شرکتهای مختلف تهیه می کنند و روی خودروها سوار میکنند. اما منصوری قطعات مورد نیاز را طبق سلیقه مشتری خود تولید می کند و تنها قطعه ای که تولید نمی کند لاستیک است .

bugatti-veyron-linea-vincero-by-mansory-tuning
bugatti veyron linea vincero by mansory tuning

او سال ۲۰۰۴ اولین محصول کمپانی خود را رونمایی کرد؛ یک آستون مارتین DB9. درست یکسال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند Mansory، دومین فرزند باز هم از آستون‌مارتین متولد شد اما این‌ بار مدل Vanquish S با یک پوشش مشکی براق به همراه المان‌های زرد و طلایی، ترکیبی که می‌توان آن را سنت طراحی این شرکت خواند. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.

سال ۲۰۰۶ بود که برای اولین‌بار سراغ بنتلی رفت. مدل کانتیننتال GT. از دور چهره تهاجمی‌اش، تغییر ماهیت آن را نسبت به نمونه استاندارد نشان می‌داد. منصوری برای نخستین بار از کیت‌های تقویت پیشرانه استفاده کرد، حاصل کار خودرویی با ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت شد.
سال ۲۰۰۶، سال پرکاری برای او بود. یک آستون‌مارتین ونتیج هشت سیلندر به اضافه دو بنتلی کانتیننتال GTC و Spur از کارخانه‌اش بیرون آمد. آستون را در دو مدل ساخت. یکی زرد و دیگری تمام مشکی. می‌گویند ایده معلوم بودن کالیپرهای ترمز از پشت رینگ با این خودرو آغاز شده است. او برای بنتلی‌های گفته شده برنامه ویژه‌ای ترتیب داد. فضای کابین آنها را تلفیقی از حس و حال کلاسیک و اسپرت در نظر گرفت.
به ۲۰۰۷ که می‌رسیم، مدل انحصاری با نام Le Mansory به چشم می‌خورد. او توانست مجوز نام‌گذاری این خودرو را با تلاش زیاد از آن خودش کند. این خودرو نیز همان بنتلی کانتیننتال GT بود که تا بن دندان آرایش شده بود. سرعت نهایی این خودرو ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است
او اولین کسی بود که به سراق تیونینگ بوگاتی ویرون رفت , زیرا کسی تا بحال جرأت آن را نداشته که ادعا کند که میتواند این هیولای ۱۰۰۱ اسبی را وحشیتر کند ولی منصوری این کار را کرد و به نظر خود کوروش منصوری , این بهترین اثر خلق شده توسط کمپانی منصوری است.همچنین در تهران خودمان یک دستگاه پورشه پانامرا و یک پورشه کاین ساخته ی کمپانی منصوری تردد میکند. یکی از سیاست ها جالب منصوری این است که نام مشتریان و قیمت محصولاتش محفوظ است و این باعث شده تا هر نوع مشتری با هر سمت و پیشه ای را به سوی خود جلب کند !
از تیونینگهای دیگر او میتوان به benz SLS AMG , porsche panamera , grandtourismo اشاره کرد . همچنین در نمایشگاه ۲۰۱۲ ژنو کمپانی منصوری با ارائه ی لامبورگینی آونتادور عنوان بهترین تیونر را کسب کرد.
کوروش منصوری چندی پیش در آبان ماه ۱۳۹۰ برای سخنرانی در هفتمین همایش موتور های درون سوز به تهران آمد و بلافاصله تهران را به مقصد دوبی برای عرضه ی ۴ محصول در نمایشگاه بین المللی دوبی ترک کرد. او همچنین در تلاش است که نمایندگی منصوری را در تهران بنا کند و با توجه به اینکه دو برادر آقای منصوری ساکن تهران هستند , بر آن می افزاید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

فرید ملک

فرید ملک دانشجوی کارشناسی رشته ی ریاضی کاربردی دانشگاه خواجه نصیر و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۸۲ دیدگاه‌ها

  1. آرسین

    ۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش زمینه واسشون بود اینا تو ایران میتونستن کاراشونو بکنن که الان صنعت ماشینه ما یه چیزه دیگه بود ولی …

    1. Amir mahdi

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      دقیقاٌ علت پیشرفت نکردن ما همینه.

  2. سعید

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    همه چی مال پولداراس, اگه پول باشه همه چی هست و اگه نباشه والمعطلی کاش ما هم ملیاردر بودیم اونوقت به آقای منصوری سفارش میکردم یه موتور لامبوگینی رو تو یه پراید هاچ بک جاسازی کنه اونوقت چه حالی میده بری باحاش با ماشینای اخرین سیستم کورس بذاری و پوز زنی کنی

  3. احمدرضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به امید آن روز که خودروهای ایرانی از سطح کره ای ها بالاتر رود.
    شاید ان روز را من نبینم چون 23 سال دارم.

  4. Naser

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اگه میشه دسته مارو هم یکجا بند کنید متشکرم

    1. juve

      ۱۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      :))

  5. behrad

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    slm
    heyf nis aghayeh mansori dar iran nabashad?
    jedan heyf nis?

  6. pouya

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر من که اصلا حیف نیست.اتفاقا بر عکس.خیلی هم برای ایشون خوشحالم که نمی تونن در ایران فعالیت کنن.یه نگاه کوچولو به تاریخمون بندازین.اونوقت متوجه می شین که ما ایرونیها در طول تاریخ چه جوری آدمهائی رو که خواستن به کشورشون کمک کنن و برای مردمشون مفید باشند به یه شکلی سر به نیست کردیم.امیر کبیر…….مطمئنم اگه ایشون تو ایرون بودن تا حالا حتما یه بلائی سرشون آورده بودن.

    1. دیوید

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هر ایرانی باید برای کشور خودش هم خدمت کنه. حتی شما . کی میخوایم از عیب جویی دست برداریم و دست به زانو بگیگ یا علی و یک قدم کوچولو برای خودمون و مملکتمون برداریم

    2. سعید

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (479 ديدگاه)

      داداش ایرون نه ایران…به جان خودم زبان فارسی از بین میره ها!!!

  7. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بر ایرانی سلام بر چالوس سلام برمنصوری ها

  8. آرش

    ۱۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آفرین بر اینچنین ایرانیانی که نام ایران و ایرانی را آنچنان که هست به دنیا معرفی میکنند

    1. محمد حسین

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این خودشو به همه معرفی میکنه نه ایران و ایرانی رو

  9. Amir

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من خیلی دوسدارم مثل آقای منصوری ی تیونر حرفه ای بشم ولی نمیدونم باید چکار کنم…کسی میدونه بهم بگه؟؟! باید تحصیلاتم در باره چی باشه؟!؟!
    لطفا کمک کنید…

    1. عماد

      ۷ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (141 ديدگاه)

      امیر جون باید در رشته ی طراحی صنعتی یا در داخل یا در خارج از کشور ادامه تحصیل بدی و در کنار اون کلاسهای دیزاین رو هم بگذرونی. البته وارد شدن به این عرصه هم پول زیاد میخواد هم تحصیلات و هم ذهن خلاق ولی در کل صنعت باحالیه مشتریات همه پولدارند.

  10. بابك

    ۱۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این اقا به دلیل اینکه در ایران نیست ، موفق هستن.

    1. حمادی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (300 ديدگاه)

      دقیقا

  11. ALEX

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آره باید جذبش کنیم بیاد رو صدا اگزوز پراید وطراحی بی نظیر تیبا کارکنه
    حیف اون نیست بره رو ماشینای آشغال استکباری غربی وقت بذاره!!
    چه سالها که سرکلاس درس وقتمون به طراحی لامبو گذشت حیففف ماها.

  12. محمد جواد

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به جناب منصوری عزیز ضمن عرض خسته نباشیدیک ایده داشتم.

  13. محمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینجاست که می گن زنده باد ایران و زنده باد ایرانی

  14. امیر

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    درود به نامش که نشون داد ایرانی همیشه سلطانه

  15. زیگما

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    کوروش جان میدونم بالاخره اسم خودتو به فارسی تو گوگل سرچ میکنی و به این صفحه میرسی و نظرات مارو میخونی.اینو بدون الحق که باید بر دستانت بوسه زد.

  16. M_435

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    عجب سالاریه خداوکیلی مخصوصا با اون سیبیلاش…ازش خوشم اومد

  17. مرتضی احمدی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماهم فنی مون بد نیست اگه میشه یه کاری هم واسه مابکنید

  18. سهیل سیستم

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود به همه ایرانئ ها؛؛؛کوروش اگه ی روز از اینجا رد میشدئ من افرین بهت میگم و برام الگو و هدفئ سخت تلاش میکنم و بدون ی روز نزدیک ازت جلو میزنم من و یادت باشنه سهیل سیستم دوست دارت

  19. ر- ر

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مخلص آقای منصوری استاد دانشمندان من افتخار رانندگی منصوری(بنتلی)رنگ قرمز نارنجی مشکی از شماره ساخت 1 از 20 شما از مرز آستارا به روسیه را داشتم شما واقعآ افتخار ما هستید انشالله پایدار باشید و امیدوارم ابتکارات خود را از نوابقین ایرانی دریغ نفرمائید و ایران همیشه بزرگ وایرانی بودن را در مغز جهانیان برای همیشه حک نمائید. آرزوی ما از خداوند متعال عمر طولانی و سلامتی برای شماست همه ایرانیها در هرکجای دنیا باشید به شما افتخار میکنند

  20. داود

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز.
    درسته مشکل خساست دولتمردان ماست،اما او نمیتوانست یک شرکت خصوصی در ایران برای ایران بزند؟
    جای امل اینجاست که چرا حتی برای ایران یک قطعه کوچک هم نمیسازد؟
    همه و همه پول پول پول و…………
    ناراحت نباشید همیشه همینطور بوده فرار مغز ها هیچ وقت نبوده و اگر هم بوده فرار پول دوست ها بوده من هم نمیگویم که اجر زحمتشان را نگیرند بحث اینجاست که طمع همه ا زیاد است.(گرچه بنده شنیدم ایشان با مبلغی1/3که کشور های خرجی برای طراحی ماشین دریافت میکند را برای ایران برای طراحی ماشین پیشنهاد کرده)اما بنده معتقدم میتوانست که شرکت خصوصی در ایران بنا و با توکل بر خدا به مردم خوب ایران خدمت کند

    1. مهدی

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قدرت های عظیم خودرو سازی ایران مقابله می کنند نه رقابت. و نمی گذارند برندی بزرگتر باشد.

  21. parham

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (121 ديدگاه)

    پرایدمو می خوام ببرم منصوری تمام کربنی کنم!!!!!!!!!!!!!

  22. حنانه

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    همه یچیز گفتید.منم اومدم خودمو خواستمو اعلام کنم.در به در دونبالش میگردم اما نیست .نیست کسی که جواب بده یا راهنماییم کنه.فقط رفته بودم چالوس اسم کوروش منصوری رو شنیدم.من یه طرح دارم.طرح یه ماشین لوکس و اسپورت.اما ایران که قبول نمیکنه.شما هایی که اطلاعات دارین؟شما پسر دخترا و خانومها آقایون میشه به منم کمک کنین؟
    آقای منصوری که اینقد دنبالش کردم فقط عکسشو پیدا کردم.
    لطفا کمکم کنین شاید موفق شدم.

  23. مهدی

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آیامی توان شماره ی تماس یا ایمیلی یا آدرسی یا … چیزی که در ایران یا خارج بشود با ایشان تماس گرفت را یافت.

  24. رضا منصورى

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلى خوب مى شد اگه یک کارخانه در ایران مى داشت

  25. یه بنده

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    توفکرشن میخوان پراداکتروس کشنده زمینی پراداونتادور جت زمینی و….
    در ایندهای نچندان دور شاهد روند پراید کاوشگر در ناسا خواهیم بود
    ما میتوانم

  26. ایرانی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام چقدر ساده هستین شما شرکت منصوری قطعه سازه بعد چطور محفوظ مونده اسنای شرکتا منصوری شرکت رو تاسیس کرده برو ببین کارکنانش ایرانین یا نه من نمیدونم این دروغارو از کجا در میارن استون مارتینو سخته بوگاتی ساخته زود باور نکنین ماشین رو یک نفر آدم تولید نمیکنه یه نجموعه مهندسو طراحو کارگر داره

  27. امید منصوری

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.ای کاش می توانستم با کوروش منصوری یک مکاتبه یا صحبت وحتی یک ایمیل داشته باشم.چون من هم از ده سال پیش به خاطر علا قه ای که داشتم شروع به طراحی ماشین کردم البته به صورت نقاشی و مبتدی اما این باعث شد تا چند ایده برای آپشن های ماشین داشته باشم.که هم اکنون درحال ساخت یکی از اونها هستم.خیلی مشتاقم یک حامی برای این کار داشته باشم.ولی هنوز فرد یا شرکت مورد نظر را پیدا نکردم.اگر کسی را میشناسید به من خبر بدین.با تشکر

  28. javad

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا به کجا داریم میریم ما؟؟؟؟؟؟؟!!!تاکی….

  29. arash

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اگر ایشون ایران میموند شک ندارم دمپایی سایپا پراید وانت رو تیونینگ میکرد یا تو پارکا پوستر بوگاتی میفروخت

  30. هادی

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کو ببینید منصوری کارگر واسه کارخانه ماشین سازیش نمی خواد ما بریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا