مدیر فولکسواگن آقای هربرت دایس اذعان کرده که رویهی کوچک کردن پیشرانهها به آخر خط رسیده است.
در اکتبر سال ۲۰۱۶ خبری به نقل از رویترز منتشر شد که در آن گفته شده بود فولکسواگن، جنرال موتورز و رنو به علت آلایندگی بیشتر تولید شده توسط پیشرانههای کمحجم ۳ و ۴ سیلندر شروع به افزایش حجم پیشرانههای خود کردهاند.
هماکنون دایس در مصاحبه با تلگراف گفته که این خودروساز آلمانی پیشرانههای کوچکتر از ۳ سیلندر و ۱ لیتری بنزینی را تولید نخواهد کرد و البته حجم پیشرانههای دیزلی نیز کمتر از ۱.۶ لیتر نخواهد بود.
معمولاً پیشرانههای کوچک به گونهای هستند که باعث داغ شدن بیشازحد توربوها میشوند. متعاقب این امر خودروسازان پیشرانههایی را برای تزریق سوخت اضافی و به منظور جلوگیری از اینگونه مشکلات توسعه دادهاند. همین امر منجر به تولید سطوح بالاتری از هیدروکربنها، مونوکسید کربن و دیگر آلایندهها میشود.پیشرانههای دیزلی کوچک اقتصادی نیستند. در حال حاضر ۳۰ درصد مدلهای پولو از نوع دیزلی هستند اما از آنجایی که مدلهای دیزلی به منظور برآورده کردن تستهای آلایندگی واقعی گرانتر تمام میشوند بنابراین محبوب نخواهند بود. روش کمحجم کردن پیشرانهها به آخر خط رسیده است. هرچقدر که پیشرانهها کوچک میشوند آلایندگی بالاتر میرود.
منبع: carscoops
هژبر
۲ اسفند ۱۳۹۵خدازو شکر
سامان اذری
۲ اسفند ۱۳۹۵یه نفر اینو به رنو بگه
3 سیلندر 800 سی سی ????
Ace
۲ اسفند ۱۳۹۵مسخره بازیه دیگه واقعا.
800 سی سی یعنی نصف بطری نوشابه .
سامان اذری
۲ اسفند ۱۳۹۵راه نمیره مجبوری گاز بدی دور موتور رو ببری بالا اونوقت ماشین صدای تراکتور میده مصرف هم اندازه همون 4 سیلندرها میشه
مجید
۲ اسفند ۱۳۹۵سکه دو رو داره:
روی اول :موتور های کم رمق و تقریبا بدون تغییر بازدهی به نسبت قبل تو بعضی برند ها و پیچیدگی فنی و هزینه ساخت و نگه داری بالا
روی دوم :بروز شدن موتورها با سیستم های جدید مثل تزریق مستقیم سوخت توربو و سوپرشارژ و … و ایجاد نمونه های عالی از راندمان و کارایی مثل موتور 1.4TSi فولکس واگن با 140 اسب قدرت و یا موتور 3 لیتری سوپرشارژ جگوار با 375 اسب که قوائد و انتخاب های بازار رو تغییر دادند
به هر حال امیدوارم موتور های جدید اکثر برند ها هیجان انگیز تر و پاک تر بشن و یک روزی تو ایران عزیزم مردم بتونن یک ماشین سالم و بروز سوار شن(نه مثل حالا که هنوز موتورهای 8 سوپاپه تو راس تولید هستند)
سینا
۲ اسفند ۱۳۹۵شخصا انتخابم موتور دو لیتری تنفس طبیعی هست برا خرید خودرو،
هم قدرت مناسب داره(حدود۱۵۰ اسب)
هم مصرف سوختش مناسبه(حدود۶-۷لیتر)
هم استهلاکش کمه(بعلت توربو نداشتن)
حسین
۲ اسفند ۱۳۹۵استهلاک موتور های توربو بیشتر به خاطر بنزین با اکتان پایین اتفاق میافته ولی هرکاریش کنن موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگس
آرین*
۲ اسفند ۱۳۹۵منطقیه
کاملا موافقم
ASA
۲ اسفند ۱۳۹۵این شد تصمیم
به شخصه از حجم پایین خیلی بدم میاد و یه جوری حس اینو میده که غذا زیاد نخور چون معده نداری، طول روده هاتم سر جمع یک متره
ASTON
۲ اسفند ۱۳۹۵بهتر بابا حالمون بد شد از انجینهای فسقلی
این ژاپنیها انقدر ماشین تولید انبوه کوچک ساختن و فروختن پدر شرکتها ی آمریکایی رو در آوردن حالا خودشون واسه ما سکویا میزنن
به شخصه دوست دارم موتور ماشین 2 لیتری باشه با ابعاد مناسب ضرت و ضرت هم دنبال مدل عوض کردن نباشم
مک میسل
۶ اسفند ۱۳۹۵خداروشکر
من پیکانتو رو میبینم حالم بد میشه هم از موتورش هم از خودش
بنزین به جهنم….
ادم باید حال کنه!!!!
ماشین باید6سیلندر باشه باید قورت دادن بنزین رو توسط ماشین حس کنی
ولی به شخصه تو شرایط ایران من 2انتخاب میکنم بین موتور ها
موتور1.8 جی دی ای که هم مصرفش معقوله دور و بره6-7 و قدرتشم خوبه دور و بر160-170اسب
و یکی هم 3800 6سیلندر.که برو باشه