متفرقه

کیسه‌های هوای تاکاتا و قربانی‌‌های دیگر

فراخوان ایربگ‌های تاکاتا گوی سبقت را از رسوایی آلودگی فولکس‌واگن ربوده و تبدیل به بزرگترین کمپین ایمنی در تاریخ خودروسازی شده است.

massive-airbag-recall-prompts-safety-concerns
کیسه‌های هوای منفجر شونده تاکتا که اشیای نوک‌تیز را به سمت سرنشینان پرتاب می‌کنند، بنابر بر گزارش‌های اخیر در امریکا، جان  ۱۰ نفر را گرفته  است که یکی از آنها، یک دختر ۱۷ ساله سوار بر یک هوندا سیویک مدل ۲۰۰۲ در «فورت بند کانتی» ایالت تگزاس، در تصادفی در ۳۱ مارس بوده است. با برخورد این خودرو به خودروی جلویی، کیسه‌های هوا فعال شده و تیغه‌ها به سمت گردن وی پرتاب شده‌اند. مطابق گفته «دنی بک‌ویت» که تحقیقات تصادف را برعهده داشته، این موضوع باعث مرگ راننده شده است. «بک‌ویت» به این موضوع اشاره کرده که هیچ سرعت بالایی در این زمینه دخیل نبوده و راننده، کمربند ایمنی‌ را نیز بسته بوده است.

huma-hanif-takata-airbag-death
این هوندا سیویک در حالی به صورت دست‌دوم خریداری شده که هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در مورد حضور این مدل در خودروهای فراخوان‌شده انجام نگرفته است. این در حالی است که به گفته سخنگوی خودروساز، جفری اسمیت (Jeffery Smith)، هوندا بیش از ۱۱/۹ میلیون کارت پستی، ۹/۹ میلیون نامه، ۴/۵ میلیون ایمیل و ۱۲/۸ میلیون تماس مستقیم و اتوماتیک به صاحبان این خودروها داشته و روش‌هایی مانند تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی را نیز آزموده است.

Takata air-bag
علی‌رغم تلاش‌های هوندا و دیگر خودروسازان در آگاهی‌رسانی در ایالات متحده، تعداد ۱۰ نفر در حوادث مربوط به ترکیدگی کیسه‌های هوای تاکاتا جان باخته‌اند که ۹ مورد از آنها در محصولات هوندا و یک مورد آن در یک مدل فورد رخ داده است. فهرست زخمی‌ها نیز از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است.

Tenth death
در مجموع ۲۴ میلیون وسیله نقلیه از ۱۴ خودروساز در ایالات متحده فراخوان شده‌اند تا ۲۸ میلیون ماژول متورم‌کننده کیسه‌های هوای آنها تعویض شود. در ماه گذشته، NHTSA اعلام کرد که بیش از ۷/۵ میلیون از این ماژول‌های تاکاتا جایگزین شده است؛ به این معنا که هنوز تا تعویض کامل آنها، فاصله زیادی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. احسان آیودی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    هر عقل سلیمی درک میکنه ابعاد رسوایی تاکاتا خیلی خیلی بزرگتر از رسوایی دیزل گیت هست
    دیزل گیت صرفا با بازی رسانه ای که واضح هست از سوی چه شرکتایی حمایت میشد، بزرگنمایی شد

    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      هر دوتا فاجعه بودن.

  2. Nima

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    لعنت به تاکاتا. طرف توى ماشین ایمن نشسته
    از ضربه هاى داشبورد و شیشه و ستون نمیمیره از ایربگ که براى نجات جونشه میمیره.
    باید در شرکت رو تخته کنن.

    1. mohsen

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (39 ديدگاه)

      یه خورده یواش اشتباه تو همه جای دنیا هست و ماشین امریکایی سنگشو به سینه میزنی از این برند استفاده میکنن

  3. Archi KHAN

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    تعجب میکنم ، ژاپنی هایی که به بخاطر عدم تحویل پروژه ای در زمان مورد نظر خودکشی میکنن ! چطور اینقدر مسبب این آبروریزها هستن …

    1. احسان ایودی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      اصل اول در فضای مجازی :
      هر ادعایی دلتون میخواد بکنید مگه اینکه سند خلافش صریحا موجود باشه
      اینا صرفا یه سری توهم هست

      1. Archi KHAN

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2202 ديدگاه)

        دوست عزیز
        چیا توهم هست ؟

        1. احسان ایودی

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          ادعاهایی که راجع به خیلی از ملیتا میشه
          فلان کشور به فلان کشور قطعه سفارش داده بود گفته بود تو هزار تا سه تاش خراب باشه مشکلی نداره
          اینام چون نمیدونستن قطعه خراب چیه سه تا قطعه معیوب گذاشتن و گفتن ما نفهمیدیم منظور شما چیه
          تو فلان کشور به خاطر دیر تحویل دادن خودکشی میکنن
          تو فلان کشور اگر طراحیشون مشکل داشته باشه مهندساش خودکشی میکنن و ……
          یه سری ادعاهای بچه گانه که میانگین سنی طرفداران اون کشور رو به خوبی نشون میده

        2. Archi KHAN

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (2202 ديدگاه)

          دعوا که نداریم آقای بزرگ ، حالا شوما ببخش
          یه سرچی بکن پیرامون این موضوع !
          شما با این سن و سال کهن ات حتما زبان انگلیسی خوبی هم داری ، آخه زمون شما پرسنل شرکت نفت همه انگلیسی بودن !
          بزرگی به اونِ که طرف وقتی میخواد یه گلی پَر کنه اول سرچ کنه بعد گرد و خاک به پا کنه …

        3. Archi KHAN

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (2202 ديدگاه)

          1-ازکیا مصطفی؛جامعه شناسی توسعه، موسسه نشر کلمه،چاپ چهارم81
          2-شایگان،داریوش؛آسیا دربرابر غرب،موسسه انتشارات امیر کبیر،چاپ چهارم،82
          3-حسین رزمجو، آداب و رسوم در جامعه ژاپن؛مجله کیهان فرهنگی، شماره 86 تیر 1371 -»
          4-ابوالفضل بختیاری،فرهنگ آموزش در ژاپن

          اینا را مطالعه کردی بعد بیا باهم صحبت کنیم !
          البته اگه اهل مطالعه باشی و نه فقط اهل حرف …

      2. AMIN

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (121 ديدگاه)

        در واقع میشه گفت برندهای ژاپنی خدا نیستند که بخوایم بپرستیمشون ولی اینو فهمیدم که مطمئن ترین هستن… حالا 10 تا کشته داده… قضیه فایرستون رو نمیگید که یک قرن سابقه داشت…
        این همه تنها فشار تبلیغاتی بالا یی هست که رقبا تو آمریکا بوجود آوردن دوست من… ولی هر بار توجه کنی خود مردم آمریکا خودروهای ژاپنی رو تو بالای لیستشون قرار میدن..

        1. احسان ایودی

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          جدی ؟؟تو بالای لیستشون قرار میدن ؟؟
          چه قدر جالب
          معلومه اون اصلی که در کامنت اول بهش اشاره کردم رو خوب انجام میدی

  4. king 918

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    من که بعید میدونم همچین چیزی صحت داشته باشه مگه” کمبات” تیغ پرتاب شه تو صورت راننده ……

  5. HoSeIn

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اگه تو ایران بود کاملا عادی به نظر می رسید

  6. شکوفه های کویری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    فکر میکنم که روسا و عوامل تولید در شرکت تاکاتا ژاپنی نیستند ، چون از یک شرکت ژاپنی اینگونه اتفاقات و اشتباهات بعید بنظر میرسه، ژاپنی ها اصولا خیلی دقیق و متعهد هستند ولی بهرحال انسان جایزالخطاست .حالا خوبه فراخوان دادن چون تو ایران اگه همچین اتفاقی و حتی بدتر از این اتفاق بیافته کاملا عادی بنظر میاد مثل آتش گرفتن پژو ها و نا امن بودن و سایر ایرادات و نقص فنی در فرغون های ایرانخودرو و سایپا که از روزهای اول تحویل با آنها دست و پنجه نرم میکنیم.چند سال پیش برادرم یک سایپا 132 از سایپا گرفت، روز دوم استفاده در حال حرکت وسط خیابون ناگهان سیم گاز ماشین در رفت و ماشین گاز نمیخورد

    1. احسان ایودی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      بله فرمایش شما متین
      این ها همه توطیه امریکا و اسراییل و انگلیس هست
      ژاپنیا که اصلا نمیدونن قطعه معیوب یعنی چی

      1. شکوفه های کویری

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        نه دوست عزیز، این توهمات توطئه فقط در ایران هست و توسط عده ای خاص بکارگرفته میشود و کاربرد دارد،البته در یک برهه ای از تاریخ علاوه بر اشتباه مردم (البته نه همه ی مردم) بعضی از کشورهای غربی و یک شرقی هم کمک کردن که ما الان به این وضع افتادیم و درگیرش هستیم . اگه دقت کرده باشی بنده نوشتم انسان جایزالخطاست و ممکنه ژاپنی ها هم در کار اشتباه کنند . ضمنا اون قضیه خودکشی بخاطر دیر به پایان رسیدن پروژه و ناقص انجام دادن کار حقیقت داره و همه ی دنیا اینو میدونن ، اصلا ژاپنی ها استاد خودکشی هستند و یکی از بیشترین آمارهای خودکشی متعلق به ژاپن است ، در گذشته هم سامورایی ها به دلایل خاصی زیاد پیش میومده که خودکشی کنن. کلا ژاپنی ها معروفن به با ادب بودن،نظم ، دقت ، خودکشی . احسان جان شما هم مثل اینکه فقط ایران رو دیدی که طرف کار رو درست انجام نمیده و از کار میزنه و دزدی میکنه و… و یه لیوان آب هم روش

        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          قضیه ی خودکشی زیاد ژاپنی ها کاملا درسته.

      2. AMIN

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (121 ديدگاه)

        دوست عزیز احسان جان.. آمریکا بهترین نیست بلکه سعی کرده بهترینها رو داشته باشه… از هر طیف و گروهی هم که باشه…
        10 نفر کشته شدن ببین چه میکنن رقبا ولی زمانی که آلودگی فولکس مطرح شد و عواقب خطرناک آلودگی زیست محیطی… و خودت بیشتر میفهمی که تا حالا کدوم عواقب خطرناکتری داشتن…
        اینو بدون کسی که خودرو و جنس ژاپنی میخره نه برای ظاهرش و اصالتشه بلکه به خاطره کارایی و بهره وری بسیار بالای اون کالاست…

  7. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    از سال 2007 تا حالا ارزش سهام این شرکت 92 درصد سقوط داشته و با ادامه این وضع معلوم نیست چه بلایی سر این شرکت بیاد

    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      تقصیر خودشه.

  8. احمد باقری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    خیلی عجیبه، مدل ماشین مربوط به سال 2002 هست، یعنی ببینید از کی این کیسه های هوای خطرناک نصب می شده، بدون هیچ گونه نظارت و بررسی دقیق، چطور شد که اینطوری شد. طرف پول میده ماشین خوب سوار شه، ولی اطمینان خاطر نداره، این وضعیت، واقعا وضعیت خیلی بدیه.

  9. erfan

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    واقعا خاک بر سرشون با این رسوایی

  10. بهنام طیبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    تعجب ژاپنی های پر ادعا همچین گافی دادن ولی بازم کم و بیش در خودروسازان دیگه ای هم پیش میاد.

    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      هر کسی اشتباه میکنه دیگه

  11. علیرضا4225

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    فکر کنم مدیرتاکاتا یکی از مدیرای سابق ایرانی بوده بخاطر خدمات ارزنده اش در شرکت های ایرانی فرار مغزها کرده ناشناس رفته ژاپن

  12. mohsen

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خدایی 10 سالم بگذره و مشکل ایر بگا درست نشه به اندازه 5 ماه پراید تلفات نمیده
    ملت غیور ایران چه احساسی کامنت میدن” لعنت به تاکاتا” ” واقعا خاک بر سرشون با این رسوایی”جو گرفتتشا !!! خخخ
    استو کیو متری خوندی؟ یه ماه بشینی استو کیومتری فرایند باز شدن کیسه های ایر بگ اونارو نمیتونی بفهمی با تمدن 2500 سالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا