در این نوشتار به بررسی ۱۰ مشکل معمول خودروها خواهیم پرداخت و خودروهایی که احتمالاً این مشکلات را دارند یا خواهند داشت را به شما معرفی خواهیم کرد.
بسیاری از افراد در بازار خودروهای کارکرده به دنبال نمونههایی با بهای کمتر هستند اما میزان اطمینان این خودروها فاکتور مهمی است.
درحالیکه خرید خودروهای دستدوم از نظر اقتصادی وسوسهبرانگیز است اما باید هزینههای تعمیر خودرو در صورت اتمام گارانتی را نیز در نظر گرفت. اکثر خودروها گارانتی سه ساله دارند. هرچند استفاده از گارانتی افتر مارکتی میتواند تا حدودی خیال شما را از بابت هزینههای سنگین تعمیرات خودرو آسوده سازد.
به همراه موسسه Warrantywise که گارانتی افترمارکتی را برای خودروها تهیه میکند به ۱۰ نمونه از مشکلات معمول خودروها میپردازیم. مدیرعامل این شرکت میگوید:
اگر شما خودرویی با عمر بیش از سه سال میخرید در سه سال بعدی احتمال اینکه با مشکلات مکانیکی یا الکتریکی برخورد کنید ۸۴ درصد است. آمار ما نشان میدهد که مشکلات گیربکس و کلاچ نسبتاً معمول هستند و گارانتی پس از فروش، اطمینان خاطر بیشتری را ایجاد میکند.
- گیربکس
از مارس ۲۰۱۵ تابهحال نزدیک ۵ هزار گزارش خرابی گیربکس به لیست اضافه شده که ۸.۴ درصد کل مشکلات را تشکیل میدهد.
- اوپل-واکسهال آسترا
- فولکس واگن گلف
- بامو سری ۳
- الکتریکی
هماکنون خودروها بیش از هر زمان دیگری به تکنولوژیهای جدید مجهز هستند و به همین خاطر مشکلات الکتریکی در رده دوم بزرگترین مشکلات قرار گرفتهاند.۸.۲ درصد کل خرابیهای خودرو را این دسته از مسائل تشکیل میدهند.
- بامو سری ۳
- اوپل-واکسهال کورسا
- آئودی A3
- کلاچ
هر چقدر میزان کارکرد خودرو بالا میرود، سوختن کلاچ و تمام شدن آن عادیتر میشود. مشکلات مربوط به کلاچ خودرو ۷.۸ درصد کل مشکلات یک خودرو را تشکیل میدهد.
- اوپل-واکسهال آسترا
- فورد فوکوس
- فولکسواگن گلف
- توربو
یکی از هزینهبرترین مشکلاتی که میتواند خودروی شما با آن روبرو شود مربوط به خرابی توربو است. این دسته از مشکلات معمول بوده و ۴.۷ درصد ادعاهای مربوط به گارانتی Warrantywise را تشکیل میدهد.
- فورد فوکوس
- فولکسواگن گلف
- بامو سری ۳
- ترمزها
عملکرد کامل و صحیح ترمزها اساسیترین ویژگی خودروی شما است بنابراین جای ناامیدی است که این مقدار از خرابی را باید در خودروهای دستدوم دید (۴.۷ درصد).
- فولکسواگن پاسات
- لندروور دیسکاوری
- بامو سری ۳
- آلترناتور
آلترناتورها و دینامهای مرسوم با همهگیری خودروهای هیبریدی و الکتریکی میتوانند از رده خارج شوند اما در خودروهای دستدوم این بخش مشکلاتی را دارد که درصد آن به ۴.۳ میرسد.
- اوپل-واکسهال آسترا
- لندروور دیسکاوری
- فورد فوکوس
- واشر سرسیلندر
دود سفید و نشتی ماده خنک کننده از نشانههای خرابی واشر سر سیلندر هستند. ۳.۱ درصد خودروهایی که سال پیش به تعمیرگاه مراجعه کردهاند این خرابی هزینهبر را داشتهاند.
- اوپل-واکسهال کورسا
- سیتروئن C3
- پژو ۲۰۷
- کندانسور سیستم تهویه مطبوع
کولر و سیستم تهویه مطبوع برای روزهای گرم ضروری است. کندانسورهای جدید باعث ایجاد ۳.۱ درصد مشکلات شدهاند.
- فولکسواگن گلف
- اوپل-واکسهال زافیرا
- آئودی A4
- سوپاپ EGR
سوپاپهای به جریان درآورنده گازهای اگزوز درست در قلب رسواییهای آلایندگیهای اخیر قرار دارند. دادهها نشان میدهند که قطعات خراب این بخش ۲.۹ درصد مشکلات را تشکیل میدهند.
- لندروور دیسکاوری/دیسکاوری اسپورت
- اوپل-واکسهال آسترا
- فولکسواگن ترانسپورتر
- موتور شیشهبرقی
روزهایی که با دست پنجره را میبستید دیگر تمام شده است. اما حتی موتورهای جدید شیشههای برقی نیز خراب میشوند و باعث ایجاد سهم ۲.۲ درصدی از مشکلات خودرویی سال گذشته شدهاند.
- رنو مگان
- رنو سنیک
- آئودی A5
منبع: autoexpress
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵مقاله مفیدی بود.مرسی شاهین جان
درضمن خودرو هم بدون نقص و ایراد و مشکل هم نمیشه.بلاخره مشکلاتی بوده و رفع کردن که همین باعث پیشرفت خودروساز میشه.دیگه از روز اول که بی عیب نبودن.درطول زمان به اینجا رسیدن.
سامان اذری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵فکنم هرکی اپل داشته دهنش سرویس شده
خداییش یه دونه هم ژاپنی تو لیست نبود
ای والله
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ژاپنی ها واقعا عالی کارمیکنن.البته بی عیب هم نیستن ها
amir
۱۷ مرداد ۱۳۹۵و همینطور حتی یدونه کره ای
Sina
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ماشالا.. همه اروپایی هستن
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۸ مرداد ۱۳۹۵یک جای کار میلنگه. شاید مقایسه بین اروپایی ها و آمریکایی ها بوده. حتی یک جا اسم نبردن از ماشین های کره ای و ژاپنی…
رضا
۱۸ مرداد ۱۳۹۵راستی قضیه خرابی ایربگ های تویوتا به کجا رسید؟
mohammad-fm480
۳۰ مرداد ۱۳۹۵سوئدی هم تو لیست نبود
<<<<<
۱۷ مرداد ۱۳۹۵مطمئنید بی ام و سری 3 اینقدر مشکلات داره؟!
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ولی امین عزیز فکرکنم این منابع خبری ها هم نیمه معتبر.
یعنی همه این سایت ها نظرات متفاوتی دارن نسبت به بررسی خودروها
شاهین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵سلام
این شرکتی که گارانتی های پس از فروش رو ارایه داده بر مبنای درصد مراجعاتی که خودروهای مختلف و برای مشکلات مختلف داشتن اسم خودروها رو آورده.حالا راست و دروغش پای خودشون هست.
مخلصم
Hamid
۱۷ مرداد ۱۳۹۵تو ایران هر کی سری 3 خریده هر 2000 کیلومتر یه بار تعمیرگاه رفته واقعا پدر در می اره به خاطر همین پر استهلاکترین خودروی دنیا شناخته شده
Developer
۱۷ مرداد ۱۳۹۵طبق کدوم آمار پر استهلاک ترین! خودروی دنیا شناخته شده ؟ فقط خواهشا نگین فامیلمون داشت و اینجور چیزا ! آمار معتبر بگو.
Hamid...Audi
۱۸ مرداد ۱۳۹۵میتونید آمار پر خرج ترین برندها و پر خرج ترین ماشین های دنیا رو تو همین پدال پیدا کنید که چند وقت پیش از یه منبع معتبر(دقیقا یادم نیست اسمش چی بود) پوشش داد.
ب ام و پر خرج ترین برند و سری 3 پر خرج ترین ماشین دنیاست.
حسین
۱۸ مرداد ۱۳۹۵حمید جان حالا استهلاک ب ام و بالاس, قبول ولی این “ترین” رو از کجا آوردی چسبوندی به سری 3؟ اون 2000 کیلومترو از کجا اوردی؟ سری 3 معمولا یکی از مدلهای کم استهلاک ب ام و بوده. البته توی نسلای مختلفش متفاوته.
یه نگاه به این پست بندازید
http://www.pedal.ir/بی-ام-و/مقایسه-اطمینان-آئودی-بامو-بنز/
امین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵من هم شک دارم به این آمارها
مگه میشه bmw و فولکس واگن این همه دردسر داشته باشن.
تا الان که از هرکی میپرسیدی میگفت از نظر کیفیت و دوام آلمانی ها برترن و بعدش ژاپنیا
kaveh
۱۷ مرداد ۱۳۹۵فک کنم دوام ژاپنیا بیشتر باشه?
Sina
۱۸ مرداد ۱۳۹۵جدا؟؟؟
که المانی ها با دوام تر هستن !??
عجب!!!
شما ظاهرا یه ۴۰ سالی از دنیای ماشین عقبی دوست عزیز
صدرا
۱۷ آبان ۱۳۹۸به 2 دلیل منطقی، اینهمه ایراد منطقیه:
1- سری 3 ماشین چندان خاصی نیست؛ ماشین نرمالی از کمانی بزرگی مثل BMW هست که قیمتشم چندان بالا نیست.
2- این مقاله دست دوم سری 3 رو مورد بررسی قرار داده؛ BMW نه از نظر خرابی های و ارور های کلی سابقۀ پاکی داره، نه از نظر فنی میشه برترین دونستش. دیگه سری 3 دست دوم-سوم هم جای خود دارد!
میهمان
۱۷ مرداد ۱۳۹۵اوپل-واکسهال آسترا فک کنم ساخت ایرانه تو همش بود تقریبا طرف نگیره سنگین تره
reza
۱۷ مرداد ۱۳۹۵بی ام و ماشین فوق العاده ای هست
اما باید دید چ کسی اون ماشین رو میرونه.چون بی ام و ماشین خشن و با هندلینگ بالا و جوان پسند هست. پس قرار نیست مثل ی بنز اروم و متین رانندگی کنن.
برای همین این مشکلات بنظر من عادی هستن
بنز چون بقولی باکلاس تره رانندگی اروم تری باش دارن ولی بی ام و …..
و از نظر من این جور مقاله ها اشتباه هستن
سجاد
۱۷ مرداد ۱۳۹۵چه ربطی داره به خرابی قطعات!
با این حساب پورشه هم باید جزء لیست ها باشه که نیست.
صدرا
۱۷ آبان ۱۳۹۸BMW آلمانی هست، خوب هست، به روز هست، در بعضی موارد خاص هست… اما نه عالیه، نه با دقته، نه در همۀ موارد قابل اعتماده، نه قابل پیشبینی!
سری 3 هم جای خودشو داره!!! ارزون، غیر خاص، با تنظیمات میکس اسپورت و نرمال که اگه دست دوم هم باشه دیگه وااااااویلااااا!!!
در کل به نظر من ماشینی که فنیش درست باشه، طراحیش خوب باشه، به درد اکثر جاده ها هم بخوره، فقط از دست پورشه و بعضا بنز برمیاد! مابقی ماشینا یه «امّا» تو کارشون هست؛ ولی «امّا»ی پورشه یه خرده کمتره! :)
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۷ مرداد ۱۳۹۵دوستان این اگهی هارم یه نگاه بندازید
http://bama.ir/car/details-2-4058538/2011-rolls-royce-phantom-convertible-for-sale
http://bama.ir/car/details-2-4055519/2012-lamborghini-aventador-for-sale
http://bama.ir/car/details-2-4055543/2013-bentley-continental-convertible-for-sale
http://bama.ir/car/details-2-4084625/2012-jaguar-xj-for-sale
http://bama.ir/car/details-2-4072891/2013-ferrari-458spyder-for-sale
ferrari
۱۷ مرداد ۱۳۹۵از دیدن این اتومبیل های فوقالعاده، لذت بردم. دمت گرم چه قیمت های خوبی هم داشتن
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۷ مرداد ۱۳۹۵فدات:)
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۷ مرداد ۱۳۹۵و همچنین این
http://bama.ir/car/details-2-4055556/2016-porsche-turbo-911-for-sale
احمد باقری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵مثل اینکه فولکس واگن و اوپل خیلی جاها هستند.
كوروش
۱۷ مرداد ۱۳۹۵افرین اپل یکم دیکم دیگه کار کنه میاد بقل ایرانخودرو سلطان خرابی واسه خودش
محمدرضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۵بنظر متن قدیمیه و شامل خودروهای جدید نمیشه
حسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵درود. بنازم این نسل سری 3 رو که همه جا حضوری فعال داره. فقط نمیدونم چرا تو آمار ماشینای مقرون به صرفه و کم استهلاک (توی پدال پستش بود) هم سری 3 وجود داشت.
فولکس و اوپل هم که ترکوندن.
_________________________________________________________
نکته مهم اینکه این 10 مورد در مجموع 49.4 کل مشکلات رو تشکیل میدن که رقم بالاییه
Alex@nder
۱۷ مرداد ۱۳۹۵با عرض سلام و احترام
خیلی جالبه حتی یک خودروی ژاپنی بین اونا نیس
hamid
۱۷ مرداد ۱۳۹۵مقاله بسیار خوب و بدرد بخوری بود.مشکلات جلوبندی رو هم بد نبود میاووردن تو لیست
مهمان
۱۷ مرداد ۱۳۹۵البته سال ساخت ماشین ها هم مهمه که در اینجا ذکر نشده
علیرضا4225
۱۷ مرداد ۱۳۹۵یه نکته ریز تو عیب واشر سر سیلندر اگه دقت کنید رد پای فرانسوی ها همیشه هست نمونه اش تو کشور خودمون 405 و 206 ونکته دیگه اینکه پس ژاپنی ها ایتالیا یی ها و سوئدی هادقیقا کجا هستن ؟
احمدرضا خواجه زاده
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ب ام و چقدر مشکل داره سری3
Sina
۱۸ مرداد ۱۳۹۵از قدیم گفتن
بی ام و = سرطان
پارسا
۱۸ مرداد ۱۳۹۵بنظر بنده آمار ارائه شده را باید با تعداد خودروهای موجود آن برند تفسیر کرد، شاید تعداد سری 3 در اون منطقه خیلی بیشتر از سایر خودروهاست، خوب بالطبع باید هم آمار مراجعه به تعمیرگاه باید زیاد باشه
Mehrbod
۱۸ مرداد ۱۳۹۵دوستان به منبع آمار توجه نکردند !
این آمار مربوط به انگلستان است و در این کشور ، ژاپنی هایی مانند تویوتا و کره ای ها ، حضور پررنگی ندارند .
در انگلستان به دلیل قرار داشتن فرمان در سمت دیگر ، خودروهای پرفروش ، خودروهای کارخانه هایی مانند فورد و واکسال (اپل) و .. است که در آنجا کارخانه دارند .
ترکیب خودروها در انگلستان ، با بسیاری از جاهای دیگر دنیا ، متفاوت است .