هلیکورن ۱۹۳۲ که در سال ۲۰۰۰ در انباری در فرانسه پیدا شد، خودرویی عجیب و بینظیر است. این یک خودروی قدیمی پرسروصدا است که برای نیروی پیشران از ملخ استفاده میکند و هماکنون در تنسی حضور دارد. حال ویدئوی جدیدی از کانال یوتیوب Barcroft Cars نمایی کلی از این خودروی منحصربهفرد ارائه کرده که بهطور کامل و البته خلاصه ویژگیهای عجیب آن را نشان میدهد. هلیکورن بهطور کامل بازسازی شده و ملخ و همهٔ ویژگیهای آن برای تردد در جادهها قانونی هستند.
این خودرو تا حد امکان با قطعات اصلی بازسازی شده اما بااینحال برخی قسمتهای آن مثل قاب دور ملخ باید از نو ساخته میشدند. همچنین هرچند داشبورد خودرو به همراه رینگهای سیمی ۱۹ اینچی، چراغهای جلو، پدال ترمز، غربیلک فرمان، سوئیچ چراغها و پلاک همگی همچنان فابریک هستند اما آمپرها هم باید تعمیر میشدند. هلیکورن ۴۲۶ سانتیمتر طول دارد و هدایت آن از طریق چرخهای عقب صورت میگیرد. طراحان این ماشین در زمان ساخت، شاسی را چرخانده و محفظهٔ پیشرانه را در جلو و چرخهای فرمان پذیر را در عقب قرار دادهاند و به همین دلیل، دایرهٔ چرخش بزرگ هلیکورن رانندگی را خستهکننده میکند.
پیشرانهٔ اصلی هلیکورن یک نمونهٔ دو سیلندر تخت بوده که همراه با خودرو پیدا نشد و به همین دلیل، طی فرایند بازسازی از یک پیشرانهٔ قویتر و مدرنتر ساخت سیتروئن استفاده شد. این پیشرانه از طریق میللنگ خود که مستقیماً به توپی ملخ متصل است، آن را به چرخش درمیآورد. بااینحال، هلیکورن اصلاً خودروی سریعی نیست و یک تپهٔ ساده میتواند راننده را مجبور به خروج از خودرو و هل دادن آن کند. البته فرمان، پدال گاز و ترمز بهراحتی از بیرون خودرو در دسترس هستند که این باعث میشود هل دادن هلیکورن کمی ایمنتر و راحتتر از خودروهای معمولی باشد!
هلیکورن ۱۹۳۲ شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. در این ماشین، بجای آنکه پیشرانه از طریق گیربکس، میلگاردان و دیفرانسیل چرخها را به حرکت درآورد، از طراحی بسیار سادهتری استفاده شده است: یک ملخ! خودروهای ملخی که در دهههای اولیهٔ قرن بیستم ساخته میشدند، معمولاً از پیشرانههای سادهٔ موتورسیکلتها استفاده میکردند اما این ایده هیچگاه فراگیر نشد و بسیار از خودروهای ملخدار آن دوران جان سالم به درنبردند هرچند که گواهی بر خلاقیت و نبوغ طراحان و مهندسان آن سالها بودند.
MAJking2
۲۳ آذر ۱۴۰۱مانع جلوش بیاد چرخ کرده تحویلش میده!
DoctoR
۲۳ آذر ۱۴۰۱خداروشکر مالکش نشدم وگرنه تیغ فلزی میذاشتم جای پره ی موتور 6 سیلند هم میذاشتم پشتش
ممکن بود اشتباهی از جلوی خونه بدخواهام رد بشم🙄
مجتبی .
۲۳ آذر ۱۴۰۱🤣🤣🤣
Amir mahdi @-1387
۲۴ آذر ۱۴۰۱معلوم نیست طراح اون کی بود چی زده
بود آخه هواپیما مخلوط ماشین
shayan1renault
۲۳ آذر ۱۴۰۱اون زمان مردم ایران خر سواری میکردن..
خر از این بهتره
SLR _ 722
۲۳ آذر ۱۴۰۱خوب حداقل میشه گفت رانا و تارا واقعا ایمنی در برابر عابر پیاده بیشتری دارند
TESLA
۲۳ آذر ۱۴۰۱Wow , این ماشین مربوط به ۹۰ سال پیشه ، ۱۹۳۲ یعنی ۳ سال قبل از وقوع جنگ جهانی دوم هر چند الان برای ما مسخره به نظر میاد ولی برای دوره خودش طراحی خیلی آینده نگرانه و فضایی داشته ببینید صحبت سر ۹۰ سال پیشه یعنی زمانی که خیلی از غول های خودروسازی با تجربه حال حاضر به وجود نیومده بودن ، از نظر من برای اون زمان که هنوز تو خیلی از کشور ها به جای ماشین کالاسکه تردد میکرده یه اثر خلاقانه محسوب میشده
Doctor Who
۲۳ آذر ۱۴۰۱جنگ جهانی دوم سال ۱۹۳۹ شروع شد، ۳ سال قبلش میشه ۱۹۳۶
حالا شما چجوری سال شروع جنگ جهانی دوم رو ۱۹۳۵ در نظر گرفتی؟
مشتاقی
۲۳ آذر ۱۴۰۱باید بفرستنش موزه
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۱من باشم تو تابستون میذارم تو تراس خونمون به عنوان پنکه ازش استفاده میکنم کمتر عرق سوز بشم
DoctoR
۲۳ آذر ۱۴۰۱عجب ایده ای دادی پسر
نصف شب که خیلی گرم شد ی دنده3 به 2 میکشی خونه یخ میشه برای صرفه جویی دوگانه سوزشم میکنی👋عشق و حال سنگین
AMANTE
۲۳ آذر ۱۴۰۱طبیعیه که فرانسوی هست چون فرانسوی ها معمولا این چنین ایده های عجیب به سرشون میزنه.
توی قسمت ویژه گرند تور که برای ماشین های فرانسوی بود ریچارد هموند ماشین Leyat Helica رو تست میکنه که اونم جلوش ملخ داشت.
شهاب
۲۳ آذر ۱۴۰۱نمیدونم چرا وقتی بچه بودم از اون ماشینهایی که یک دسته در جلوی کاپوت و موتور داشتن و باید اون دسته رو تاب میدادی و در واقع هندل میزدی تا ماشین روشن بشه خیلی خوشم می اومد ، اون هندل در واقع استارت دستی بود و بیشتر هم در سریالها و فیلمهای خارجی این ماشینها رو می دیدم
مردیم از خوشی
۲۴ آذر ۱۴۰۱یکی از اون فیلم ها قصه های جزیره بود
شهاب
۲۴ آذر ۱۴۰۱آره یادمه
حسین
۲۳ آذر ۱۴۰۱موتور وسط و ملخ عقب بود ، فرمانپذیری جلو منطقی تر نبود؟
aMiRsHaYaN
۲۳ آذر ۱۴۰۱باز صد رحمت به اونی که تو گرند تور آوردن این دیگه چرخ گوشته 😐
Radmehr
۲۳ آذر ۱۴۰۱اون که خیلی افتضاح تر بود مال عصر دقیانوس بود
Hassan
۲۳ آذر ۱۴۰۱زمانی که موتورها بازدهی کمی داشتند . مهندسان مکانیک سعی می کردند با لطایف الحیل توان بیشتری بگیرند. این رو مثلاً برای زمین های گلی طراحی کردند که گیر نکنه . یه خوبی داره دیفرانسیل ندارن و زوزه دف رو رفع کرده بودند! قطار با نیروی ملخ هم آلمان ها ساخته بودند! سیستم جعبه فرمان این ماشین باحاله .!
بازدیدکننده
۲۵ آذر ۱۴۰۱توی کارتون ژاپنیه گمان کردم الکیه