متفرقه

تصاویر جذاب‌ از بهترین خودروها در همایش 2022 Villa d’Este Concours d’Elegance

همه‌ساله در کومو ایتالیا گردهمایی خودرویی Villa d’Este Concours d’Elegance برگزار می‌شود که آن را می‌توان معادل رویداد خودرویی پبل بیچ دانست. این مراسم در محلی زیبا برگزار می‌شود و برخی از کمیاب‌ترین و ارزشمندترین خودروها در آنجا حضور دارند. این محل یک فرصت عالی برای نوازش چشم‌ها و گوش‌ها محسوب می‌شود. سال ۲۰۲۲ نیز همچون سال‌های قبل شاهد حضور بهترین‌های دنیای خودرو بوده است. حدود ۵۰ خودرو از کشورهای گوناگون به کنار دریاچه کومو انتقال یافته‌اند. علاوه بر طیف وسیع خودروهای تولیدی قبل از جنگ جهانی، محصولات خاطره‌انگیز برای نسل‌های جوان‌تر نیز حضور داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به لامبورگینی کانتاش اشاره کرد.

مراسم امسال در هشت بخش مختلف برگزار شد که شامل موارد زیر بود:

  • عصر هنر دکو در طراحی خودروها
  • مرسدس بنز سوپرشارژردار
  • چگونه ورودی‌های بزرگ در یک زمان خاص ساخته می‌شد
  • نمایش هشت دهه فراری در هشت نماد
  • یکشنبه برنده شو، دوشنبه بفروش
  • خودروهای M بی ام و به همراه اجداد آن‌ها
  • پیشتازانی که به دنبال رکورد ۳۰۰ کیلومتر در ساعت بودند
  • جایزه طراحی برای کانسپت ها و پروتوتایپ ها

هیئت‌داوران جایزه بهترین خودروی این رویداد را به بوگاتی ۵۷ S 1937 اعطا کردند، خودرویی که در تملک اندرو پیکر از موناکو قرار دارد. برندگان هشت بخش مختلف یاد شده نیز به ترتیب خودروهای زیر بوده‌اند:

  • بوگاتی ۵۷ S
  • مرسدس بنز 540K کابریولت ۱۹۳۶
  • کرایسلر بوانو کوپه ۱۹۵۶
  • فراری ۳۵۶ برلینتا تره پستی
  • پورشه ۳۵۶ B کررا آبارث GTL 1961
  • بی ام و ۰ CSL 1972
  • پورشه ۹۵۹ اسپرت ۱۹۸۹
  • بوگاتی بولاید کانسپت ۲۰۲۰

البته خودروهای قابل‌توجه دیگری نیز حضور داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به بوگاتی تایپ ۵۸ اسپرت ۱۹۳۴ اشاره کرد. خودروی دیگر نیز بی ام و ۷۰۰ RS 1961 بود که فقط دو نمونه از آن تولید شده و یک رودستر بسیار سبک‌وزن و کوچک با قدرت ۷۰ اسب بخاری است. این خودرو در دهه ۶۰ میلادی پیروز چندین مسابقه تپه نوردی شد و یکی از کمیاب‌ترین خودروهای تاریخ بی ام و محسوب می‌شود. کانسپت تازه احیا شده استون مارتین بولداگ نیز جزو دیگر خودروهای جذاب بود.

محصولات بی ام و معمولاً در این رویداد خودرویی خوش می‌درخشند زیرا این برند یکی از حامیان مالی Villa d’Este می‌شود. البته رویداد امسال خاص‌تر از همیشه بود زیرا گرامی داشت ۵۰ سالگی M نیز محسوب می‌شود. یکی از سورپرایزهای امسال کانسپت ۱۹۷۲ توربو بود که از درب‌های گالوینگ و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی مرتبط با پیشرانه ۲۰۰۲ توربوی مشهور سود می‌برد. این خودرو چراغ سبز تولید را دریافت نکرد اما تأثیر زیادی روی M1 به عنوان اولین خودروی M گذاشت. بی ام و همچنین از M4 CSL و M 1000 RR گرامی داشت ۵۰ سالگی M نیز رونمایی کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Jdm باز

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به به
    چه حالی میده بری همچین همایش هایی

    موافقم 14
  2. بی نام

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ب ام و ❤❤❤
    می شه لطفا بگین اون ب ام و خفنه چه مدلی هست؟؟ عالیه ❤❤❤

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. مسعود

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (512 ديدگاه)

      Bmw e25 turbo concept

  3. BMW

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    عجب ماشین های خوشگلی در همایش بود عالی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. جناب ایکس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بی ام و توربو و ام۱ ❤️❤️❤️❤️

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. دیجی

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    فقط 2002افسانه ای تو ایران دیدیم بقیه اش فقط عکساشو دیدیم

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا