از سال ۲۰۱۹ تاکنون فروش پیشرانه های ۳ سیلندر در آمریکا رشد قابلتوجهی داشته و درعینحال از محبوبیت پیشرانه های ۶ و ۸ سیلندر کاسته شده است.
چشمانداز بازار خودروی آمریکا با تغییرهای زیادی همراه است و این موضوع تنها به خود خودروها مربوط نمیشود بلکه درباره زیر کاپوت آنها نیز صدق میکند. دادههای جدید روند جالبی را نشان میدهند که حاکی از محبوبیت روزافزون پیشرانه های ۳ سیلندر و در همان زمان کاهش فروش پیشرانه های ۶ و ۸ سیلندر است. تا قبل از سال ۲۰۱۹ سهم خودروهای صفرکیلومتر مجهز به پیشرانه ۳ سیلندر در آمریکا تقریباً صفر بود اما سهم این نیروگاههای آهنین از بازار آمریکا با عرضه در سهماهه اول ۲۰۱۹ رشد کرد و به ۵.۶ درصد در سهماهه دوم امسال و ۶.۲ درصد در سهماهه سوم رسید.
بنا به گفته کارشناسان صنعت خودرو، دلیل محبوبیت روزافزون پیشرانه های ۳ سیلندر در آمریکا افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه کوچک یا ساب کامپکت همچون بیوک انکور GX، فورد برانکو اسپرت و شورولت تریل بلیزر بوده است. دادههای منتشر شده توسط اس اند پی گلوبال نشان میدهد فروش خودروهای ساب کامپکت پلاس صفرکیلومتر در آمریکا به حدود ۵۸۹ هزار دستگاه رسیده است درحالیکه فروش خودروهای ساب کامپکت نیز حدود ۱۲۳ هزار دستگاه گزارش شده است.
اما پیشرانه های ۴ سیلندر همچنان محبوبترین گزینه در بازار آمریکا هستند و سهم آنها از بازار نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۵۷.۲ درصد رسیده است. به همین منوال تقاضا برای خودروهای ۶ سیلندر افت داشته و سهم آنها از ۲۸.۶ درصد سال قبل به ۲۶.۸ درصد در سال جاری میلادی کاهش یافته است. همچنین طرفداران پیشرانه های ۸ سیلندر نیز کاهش داشته و درحالیکه سال قبل سهم ۱۱.۵ درصدی از بازار آمریکا داشتهاند اما این میزان در سال جاری به ۱۰.۹ درصد رسیده است. گفته میشود افت فروش خودروهای ۸ سیلندر به عرضه محصولات ۶ سیلندر پرقدرت و همچنین کممصرفتر مربوط میشود. مثال بارز این موضوع جیپ واگونیر و گرند واگونیر ۲۰۲۴ است که بجای پیشرانه های ۸ سیلندر تنفس طبیعی از نیروگاه آهنین ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو استفاده میکنند. با یورش سریع خودروهای برقی به بازار انتظار میرود این روند ادامهدار باشد.
rita
۱۹ مهر ۱۴۰۲این برای طرفردارای محیط زیست خوبه ولی برای ماشین بازا……نه💔💔💔
Saeed
۱۹ مهر ۱۴۰۲اتفاقاً برعکس تویوتا gr یاریس که سه سیلندر هست خروجی خیلی خوبی داده و خیلی از ماشین بازا ازش راضی هستن
و کلی ماشین سه سیلندر دیگه
زیاد بودن سیلندر پیشرانه شاید قدرت زیادی رو تولید کنه ولی مصرف سوخت و وزن بالاش رو هم در نظر بگیر
Moein
۲۰ مهر ۱۴۰۲ماشین بازا چه اهمیتی دارن
arash
۱۹ مهر ۱۴۰۲با عرض تاسف در هر زمینه ای از رشد و پیشرفت فناوری ، توسعه در سقف آن به آمریکا می رسیم در حدی که حتی حسین شریعتمداری ضد آمریکایی هم آی مک اپل بروی میزش خودنمایی میکند و خدا بیامرز حاج بخشی معروف هم آمپلی فایر را بروی وانت بلیزرش میگذاشت و شعار مرگ بر آمریکا میداد لذا ضمن باور بر سیاستهای استکباری و صهیونیستی و سرمایه داری کثیف سردمداران سودجو آمریکایی ، درود بر محصولات پیشرفته و های تک و صنعتگران و کارگران زحمتکش و خلاق آمریکایی.
aliasn
۱۹ مهر ۱۴۰۲نفهمیدم اینایی که فرمودید چه ربطی به این پست داشت ولی حاج بخشی تا جایی که میدونم لندروور داشت یا تویوتا لندکروزر.
Mr
۲ آبان ۱۴۰۲زیاد موافق نیستم
کمپانی های موفق آمریکایی در زمینه تکنولوژی های دیجیتال و چیز های مرتبط با تراشه ها (مثل گوشی ، لپتاپ ،تبلت ، ساعت هوشمند و …) خیلی خوب عمل میکنند و بهترینند
اما در بقیه زمینه های تکنولوژی پیشتاز نیستند
چند وقت پیش یک موسسه استرالیایی یک گزارش منتشر کرد که توسط مجله گاردین بازنشر شد(اسم گفتم که فکر نکنید دروغ میگم برید بگردید خودتون پیدا میکنید)
طبق برسی که اون موسسه و چند جای دیگه باهم انجام داده بودند آماری که بدست آوردن رو برسی کردند و به این نتیجه رسیدند:
از ۴۴ حوزه فناوری و نوآوری های کاربردی در جهان مدرن ، در ۳۷ مورد چین پیشتاز بود! ۷ مورد هم آمریکا پیشتاز بود بقیه کشورها هم رتبه های پایین تر بودن هیچکدوم تو رتبه اول نبودن(😶😂)
این آمار رو استرالیا و بریتانیا اعلام کردن دیگه ایران نگفته که بگین با چین قرار داد ۲۵ ساله بسته!
یا یک مقاله دیگه تو همین گاردین گفته بود دانشگاه های چین و بریتانیا در حال سبقت گرفتن از دانشگاه های آمریکا هستن (بریتانیا توی حوزه های علمی و تحقیقاتی پیشرفته ، چین هم از نظر نوآوری و خلاقیت و تعداد مقالات منتشر شده علمی توسط دانشجو ها)
زیاد خودتون رو درگیر این بازی کثیف رسانه ای آمریکایی ها نکنید
درسته آمریکا در بعضی حوزه ها خیلی پیشرفته هست
اما نه اونطوری که مردم ایران فکر میکنن
دوره بهترین بودن آمریکا هم خیلی وقته تموم شده
جزو بهترین ها هست ولی دیگه بهترین نیست
بانک بین المللی پول و دارایی (مقر اصلیش تو نیویورک هست خود آمریکا، ایرانی نیست) هم اعلام کرد تا سال ۲۰۳۵ چین به اقتصاد اول جهان تبدیل میشه !
در حوزه خودرو هم آمریکا اصلا به گرد پای اروپا نمیرسه، درسته جزو پیشرو هاست ولی نه آمریکا ، نه ژاپن و نه کره و نه چین و نه … هیچکدوم فعلا در حد و اندازه اروپا نیستند
sina
۱۹ مهر ۱۴۰۲پیشرانه مورد علاقه من
چهار سیلندر دو لیتری تنفس طبیعی که قدرتش حوالی 170-200 اسب باشه و مصرف سوختش حوالی 6-9 لیتر
Tesla Pussy
۱۹ مهر ۱۴۰۲فقط عشق است ۴ سیلندر ۱۵۸۷ سی سی با ۱۱۰ اسب ملقب به موشک زمینی 😍😍🔥🔥🚀🚀
کیان
۱۹ مهر ۱۴۰۲بنظرم با این درخواست شما 2.5 لیتری خیلی بهتر باشه، 2 لیتری باشه بنظرم زور میزنه یکمی مگر اینکه موتور تخت باشه و … که اونم باز مسائل دیگه میتونه داشته باشه
ولی بنظرم 2.5 لیتری 6 سیلندر تنفس طبیعی بهترین گزینه میتونه باشه قدرت داری، مصرف کم داری، موتور هم جون داره به اندازه دلخواه و لذت بخش
sina
۱۹ مهر ۱۴۰۲شیش زیاده کیان جان :)
همون چهار سیلندر 2.4 لیتری که تو کمری استفاده میشه بنظرم گزینه معقول تری باشه
MOHAMMAD
۱۹ مهر ۱۴۰۲مرسدس AMG glc 2025 با ۴ سیلندر ۲لیتری ۴۷۰ اسب بهترین ۴ سیلندریه که میشه داشت
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۲دو لیتری vtec هوندا
blackwing
۱۹ مهر ۱۴۰۲قطعاً قیمت بنزین ، مصرف سوخت ، مشوقهای فدرال… خیلی موثر بوده ، وگرنه امریکاییا هیچوقت به حجمهای پایین روی خوش نشون نداده بودن.
به قول خودشون :
There is no replacement for displacement
Mohammad 84
۱۹ مهر ۱۴۰۲بجای اینکه بیای تعداد سیلندر رو کم کنی سوخت هیدروژن رو جایگزین بنزین و گازوییل و…. کن.
هم پاک تره و انرژی حرارتی ۳برابری نسبت به سوخت های فسیلی داره(افزایش قدرت و گشتاور)
فقط باید مخزن ایمن سازی بشه چون اگر بترکه قدرتش چندین برابر مخزنCNG و قطعات داخلی موتور از آلیاژ محکم تری ساخته بشه
بعد هر چقدر خواستی تعداد سیلندر رو ببر بالا آثار مخرب هم برای محیط زیست نداره
فقط بخاطر اینکه اهداف برقی و هیدروژنی از نوع پیل سوختی عقب نیفته موتور احتراقی هیدروژنی نمیسازن.(میتوانند ولی نمیخوان)
حالا برید برقی بسازید باتری بیشتر از ۷-۵سال بیشتر عمر ندارد بعدش هم دیگه قابل بازیافت نیست بعد حرف از محیط زیست میزنن!
Enzo Ferrari 2008
۱۹ مهر ۱۴۰۲چرا 3 سیلندر
شاهین
۱۹ مهر ۱۴۰۲پس چند سیلندر؟
Aliasn
۱۹ مهر ۱۴۰۲دو سیلندر ژیان 😂
Tesla Screwed Up
۱۹ مهر ۱۴۰۲تک سیلندر مثل ارتش تک نفره ی CG125 😍😍🔥🔥🚀🚀
هومن توسکی
۲۲ مهر ۱۴۰۲چرا دو سیلندر؟ 🤣
Genius
۱۹ مهر ۱۴۰۲تو متن بدرستی اشاره شده انجین سه سیلندر پرخوران برای کلاس ساب کامپکت نه مثل چری ام وی ام x22 روی مثلا کراس اووری که بایست قلدری نسبی واسه چهارتا شونه خاکی و شیبراهه زدن هم داشته باشه