متفرقه

احتمال فراخوان بیش از 50 میلیون خودرو برندهای معتبر جهانی

در صورت اتخاذ تصمیم نهایی NHTSA، احتمالاً چندین خودروساز معتبر حاضر در بازار آمریکا به زودی مجبور به فراخوان بیش از ۵۰ میلیون خودرو خود خواهند شد.

NHTSA آمریکا تصمیم اولیه خود درباره برخی باد کننده‌های کیسه هوای تولید شده توسط شرکت‌های آرک و دلفی را اعلام کرد و بر این اساس خودروهای مجهز به این کیسه‌های هوا باید فراخوان شوند. درصورتی‌که چنین حکمی نهایی شود شرکت‌های بی‌ام‌و، فورد، فیات کرایسلر، جنرال موتورز، هیوندای، کیا، مازراتی، مرسدس بنز، پورشه، تسلا، تویوتا و فولکس‌واگن باید محصولات خود را به نمایندگی‌ها فرا بخوانند.

سازمان یاد شده از سال ۲۰۱۶ تاکنون مشغول بررسی گزارش‌های مربوط به نقص عملکرد باد کننده کیسه هوای دو شرکت آرک و دلفی بوده است. در ماه آوریل بود که NHTSA با ارسال نامه‌ای به آرک درخواست فراخوان محصولات خود را کرد اما این کمپانی با رد ادعاها از انجام چنین کاری سر باز زد. این سازمان ایمنی در حکم اولیه خود تصریح می‌کند فرایند جوشکاری‌ای که باعث اتصال بخش‌های بالایی و پایینی باد کننده می‌شود امکان تولید ذرات مشخصی را خواهد داشت. این ذرات می‌توانند خروج باد کننده در زمان باز شدن کیسه هوا را مسدود کنند و اگر این ذرات به حد کافی بزرگ باشند احتمال نقص عملکرد باد کننده و پرتاب اشیای تیز و فلزی به سمت سرنشینان وجود خواهد داشت.

NHTSA می‌گوید بر اثر نقص عملکرد این قطعات هفت نفر مجروح شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است. این باد کننده‌ها که منجر به جراحت افراد شده‌اند در زمان‌های مختلف و در سه کارخانه تولید شده‌اند. یکی از اولین گزارش‌های حادثه در سال ۲۰۰۹ ثبت‌ شده و جدیدترین آن‌ها نیز به خودروی شورولت تراورس در مارس ۲۰۲۳ مربوط می‌شود. افراد مجروح شده نیز در خودروهای ساخت کیا، کرایسلر، هیوندای و فولکس‌واگن حضور داشته‌اند. چندی پیش بود که جنرال موتورز حدود ۱ میلیون شاسی‌بلند تولید بیوک، شورولت و جی ام سی را به خاطر نقص کیسه‌های هوا فراخوان کرد و شاید در ماه‌های آینده با نهایی شدن تصمیم NHTSA شاهد فراخوان‌های گسترده‌ای باشیم.

باد کننده‌های کیسه هوای موردبحث بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ تولید شده‌اند و در آن زمان آرک ۴۱ و دلفی ۱۱ میلیون باد کننده را تولید کرده‌اند. در ژانویه ۲۰۱۸ بود که آرک فرایند آزمایش جدیدی را برای تشخیص میزان ذرات جوشکاری اضافی در باد کننده‌ها بکار گرفت. سازمان ایمنی موردبحث نیز می‌گوید پس از شروع فرایند آزمایش جدید آرک هیچ گزارشی از نقص عملکرد باد کننده‌ها را دریافت نکرده است. NHTSA در ۱۳ مهر امسال با برگزاری رویدادی عمومی که به‌صورت زنده نیز پخش خواهد شد معیوب بودن یا نبودن باد کننده‌های کیسه هوای دو شرکت یاد شده را بررسی خواهد کرد هرچند فعلاً زمان اعلام تصمیم نهایی دراین‌باره اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. 제네시스

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (406 ديدگاه)

    آخ جون فراخوان 😋😝😜

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. Anti BTS

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چه به لوگوی پروفایلت و شرکت اصلیشم میاد آخه

      موافقم 34
      مخالفم 6
      1. Car love

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        این لوگوی سنچوری هست دیگه با توجه به اسکی ضایعی که از جنسیس رفته 🤣🤣🤣🤣

        موافقم 8
        مخالفم 29
        1. JDM

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1169 ديدگاه)

          لوگوی سنچوری فرق داره داداش

          موافقم 20
          مخالفم 1
        2. پیام

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          ماشین سنگ شوری 😂😂😂😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 16
        3. M.83

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (205 ديدگاه)

          کره ای فن حقیرو ببین

          موافقم 16
          مخالفم 2
        4. datsun

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3947 ديدگاه)

          جنسیس خودش لوگوش کپ کرایسلر بود

          موافقم 19
          مخالفم 2
  2. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    فراخوان اصلا چیز بدی نیست که تا اسمش میاد در جا خیلی ها کمپانی که فراخوان داده رو مسخره میکنن !! اتفاقا فراخوان نشون میده که کمپانی سازنده برای امنیت و آرامش خریداران ارزش قائل به عنوان مثال همین چند ماه پیش بود که بنز به دلیل کند شدن سرعت سانروف مدل های ۱۰ تا ۲۰ سال پیش فراخوان داد ! ( در این حد احترام به مشتری ) یا لینکلن چند سال پیش به خاطر احتمال آتش سوزی مدل های نویگیتور و آویاتور یه فراخوان کلی داد و جالبه بدونید : کسانی که ماشینشون رو به نمایندگی ها برای برسی میبردن ، به هر نفر یک ماشین نو از همون مدلی داشتن از طرف نمایندگی داده می‌شد تا زمانی که احتمال آتش سوزی ماشین های خودشون بر طرف بشه ( احترام به امنیت و وقت مشتری ) ، اونوقت اینجا میبینی سالانه هزار آشغال تولید داخلی تصادف میکنن بدون اینکه ایربگشون باز بشه و خدا میدونه چند نفر به این دلیل فوت میکنن و تازه شرکت سازنده به جای معذرت خواهی و غرامت دادن به خانواده جانباختگان ، طلبکار هم میشه و میگه : چون زاویه برخورد ها اشتباه بوده پس در نتیجه ایربگ باز نشده !! و با همین یه توضیح غیر عقلانی و علمی خودشون رو تبرئه میکنن

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. X

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      همین جوری که روشن فکرانه نظر میدید
      فراخوان در بین ماشین باز ها به معنی باگ مهندسی نظارت و کیفیت قطعاته وظیفشه فراخوان بده اینکه کشور شما فراخوان نمیده دلیل نمیشه از شرکتی که فراخوان میده قهرمان بسازید
      اگر میخوای قهرمان بسازی به سایت اخبار مدیریت بازرگانی مراجعه کن داداش:)

      موافقم 13
      مخالفم 7
  3. Anti BTS

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    « افراد مجروح شده نیز در خودروهای ساخت کیا، کرایسلر، هیوندای و فولکس‌واگن حضور داشته‌اند »

    از فراخوان چراغ جلو تا صندوق عقب ؛ با هیوندای و کیا
    از طرف شرکت فراخوان یار آتش گستر ایرانیان
    نمایندگی رسمی کیا و هیوندای در ایران

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. Killer

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      خیلی حرفه که ۳ چرخه فن بیاد زیر مطلب فراخوان مربوط به ایربگ که اسم ۳ چرخه سازان هم توش هست به بقیه تیکه بندازه در حالی که جاپون خودش به تنهایی با خلق حماسه ایربگ های تاکاتا توی محصولاتش بزرگترین فراخوان تاریخ( ۴۰ میلیون خودرو) رو رقم زد با ۱۶ تا کشته و هزاران زخمی!!

      اینکه ایمیل رو بلد نیستی سیو کنی هم خیلی شبیه یه اکانت دیگه هست البته به طور اتفاقی 😂

      موافقم 3
      مخالفم 22
    2. MC20

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      فراخوان یار آتش گستر ایرانیان …
      🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 20
      مخالفم 4
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    فراخوان خوبه که به فکر کردم هستن

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. پویا

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (487 ديدگاه)

    واقعا ما ها تو یه سیاره دیگه ایم اینا تو یه سیاره دیگه…

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. Killer

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    اسم ایربگ میاد ۳ چرخه سازا استرس میگیرشون،بقیه کشورا ایربگ ساختن برای محافظت اینا با ایربگ تاکاتا کشته دادن تازه

    موافقم 3
    مخالفم 15
  7. MC20

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    حالا دیدین چرا ” ایراد خودرو ” و” سنگ پا ” ، چندین سال ، ایربگ نمیگذاشتن … میدونستن قراره یک نفر فوت کنه و هفت نفر زخمی بشن … 😢😢😢
    بگذریم …

    [[[ در صورتی‌که چنین حکمی نهایی شود شرکت‌های بی‌ام‌و، فورد، فیات کرایسلر، جنرال موتورز، هیوندای، کیا، مازراتی، مرسدس بنز، پورشه، تسلا، تویوتا و فولکس‌واگن باید محصولات خود را به نمایندگی‌ها فرا بخوانند ]]]

    انشاءالله همین جمع ، فردا همه دم در NHTSA
    🤣🤣🤣

    حالا هی کره ای فنا ، بشینن تاکاتا تاکاتا کنن … 🤣🤣🤣

    آرک و دلفی ، یه جوری زدن ، که همه رو بگیره …
    🤣🤣🤣

    باز تاکاتای بدبخت ، حداقل شرف داشت و گردن گرفت و غرامت داد …
    اینا که انگار ، گردن گیرشون هم خراب شده …
    🤣🤣🤣

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (109 ديدگاه)

      خدا رو شکر لگن سازان داخلی کیسه هواشون رو با باد معده پر میکنند اتفاقی هم نمی افته🤭😆

  8. H2

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    کلا 8 نفر درگیر این ماجرا بودن بخاطرشون 50 میلیون ماشینو فراخوان دادن
    اینجا سالی چند ده هزار نفر بخاطر نا امن بودن خودروها میمیرن و هیچکس هم جوابگو نیست و همه به هم پاسکاری میکنن
    از اون جالبتر مردمی هستن که میرن صف میبندن تا اون ارابه ها رو به 10 برابر قیمت جهانی بخرن
    حالا اونی که واقعا نیاز داره عذرش موجهه، ولی اونی که به قصد دلالی و سود میره ثبت نام میکنه و باید کرد تو گونی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  9. JDM

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    واقعا برام جالبه که بعضی ها حتی متنو نمیخونن اما میان مسخره میکنن و باعث متشنج شدن سایت میشه اینکه به هر دلیلی به مدل و برند فراخوان بدن در ضعف برند و بد بودنش نیست بلکه نظارت رو یه چیزی مثل ایربگ ضعف داشتن یا حتی آتش‌سوزی چه درونسوز چه الکتریکی ایراد و نقص فنی کوچیک باعث اینها میشه حالا چرا نقص کوچیک چون بعضی مواقع چیزی که به‌نظر نمیاد و ساده میدونیم روش کوتاهی میکنیم
    (البته بگم این اشتباها از عمد نیست اما درهر صورت اشتباهه و فراخوان باعث زیر سوال رفتن یه برنده)
    یادمون نره بهترینا هم اشتباه میکنن و این تعصب ماهست که نمیزاره سطحمون بره بالا و نفهمیم چرا و به چه دلیلی این اشتباهات و پیشرفت‌ها شکل میگیره.

    موافقم 9
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا