در صورت اتخاذ تصمیم نهایی NHTSA، احتمالاً چندین خودروساز معتبر حاضر در بازار آمریکا به زودی مجبور به فراخوان بیش از ۵۰ میلیون خودرو خود خواهند شد.
NHTSA آمریکا تصمیم اولیه خود درباره برخی باد کنندههای کیسه هوای تولید شده توسط شرکتهای آرک و دلفی را اعلام کرد و بر این اساس خودروهای مجهز به این کیسههای هوا باید فراخوان شوند. درصورتیکه چنین حکمی نهایی شود شرکتهای بیامو، فورد، فیات کرایسلر، جنرال موتورز، هیوندای، کیا، مازراتی، مرسدس بنز، پورشه، تسلا، تویوتا و فولکسواگن باید محصولات خود را به نمایندگیها فرا بخوانند.
سازمان یاد شده از سال ۲۰۱۶ تاکنون مشغول بررسی گزارشهای مربوط به نقص عملکرد باد کننده کیسه هوای دو شرکت آرک و دلفی بوده است. در ماه آوریل بود که NHTSA با ارسال نامهای به آرک درخواست فراخوان محصولات خود را کرد اما این کمپانی با رد ادعاها از انجام چنین کاری سر باز زد. این سازمان ایمنی در حکم اولیه خود تصریح میکند فرایند جوشکاریای که باعث اتصال بخشهای بالایی و پایینی باد کننده میشود امکان تولید ذرات مشخصی را خواهد داشت. این ذرات میتوانند خروج باد کننده در زمان باز شدن کیسه هوا را مسدود کنند و اگر این ذرات به حد کافی بزرگ باشند احتمال نقص عملکرد باد کننده و پرتاب اشیای تیز و فلزی به سمت سرنشینان وجود خواهد داشت.
NHTSA میگوید بر اثر نقص عملکرد این قطعات هفت نفر مجروح شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است. این باد کنندهها که منجر به جراحت افراد شدهاند در زمانهای مختلف و در سه کارخانه تولید شدهاند. یکی از اولین گزارشهای حادثه در سال ۲۰۰۹ ثبت شده و جدیدترین آنها نیز به خودروی شورولت تراورس در مارس ۲۰۲۳ مربوط میشود. افراد مجروح شده نیز در خودروهای ساخت کیا، کرایسلر، هیوندای و فولکسواگن حضور داشتهاند. چندی پیش بود که جنرال موتورز حدود ۱ میلیون شاسیبلند تولید بیوک، شورولت و جی ام سی را به خاطر نقص کیسههای هوا فراخوان کرد و شاید در ماههای آینده با نهایی شدن تصمیم NHTSA شاهد فراخوانهای گستردهای باشیم.
باد کنندههای کیسه هوای موردبحث بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ تولید شدهاند و در آن زمان آرک ۴۱ و دلفی ۱۱ میلیون باد کننده را تولید کردهاند. در ژانویه ۲۰۱۸ بود که آرک فرایند آزمایش جدیدی را برای تشخیص میزان ذرات جوشکاری اضافی در باد کنندهها بکار گرفت. سازمان ایمنی موردبحث نیز میگوید پس از شروع فرایند آزمایش جدید آرک هیچ گزارشی از نقص عملکرد باد کنندهها را دریافت نکرده است. NHTSA در ۱۳ مهر امسال با برگزاری رویدادی عمومی که بهصورت زنده نیز پخش خواهد شد معیوب بودن یا نبودن باد کنندههای کیسه هوای دو شرکت یاد شده را بررسی خواهد کرد هرچند فعلاً زمان اعلام تصمیم نهایی دراینباره اعلام نشده است.
제네시스
۱۶ شهریور ۱۴۰۲آخ جون فراخوان 😋😝😜
Anti BTS
۱۶ شهریور ۱۴۰۲چه به لوگوی پروفایلت و شرکت اصلیشم میاد آخه
Car love
۱۶ شهریور ۱۴۰۲این لوگوی سنچوری هست دیگه با توجه به اسکی ضایعی که از جنسیس رفته 🤣🤣🤣🤣
JDM
۱۶ شهریور ۱۴۰۲لوگوی سنچوری فرق داره داداش
پیام
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ماشین سنگ شوری 😂😂😂😂😂😂
M.83
۱۶ شهریور ۱۴۰۲کره ای فن حقیرو ببین
datsun
۱۶ شهریور ۱۴۰۲جنسیس خودش لوگوش کپ کرایسلر بود
امیر
۱۶ شهریور ۱۴۰۲فراخوان اصلا چیز بدی نیست که تا اسمش میاد در جا خیلی ها کمپانی که فراخوان داده رو مسخره میکنن !! اتفاقا فراخوان نشون میده که کمپانی سازنده برای امنیت و آرامش خریداران ارزش قائل به عنوان مثال همین چند ماه پیش بود که بنز به دلیل کند شدن سرعت سانروف مدل های ۱۰ تا ۲۰ سال پیش فراخوان داد ! ( در این حد احترام به مشتری ) یا لینکلن چند سال پیش به خاطر احتمال آتش سوزی مدل های نویگیتور و آویاتور یه فراخوان کلی داد و جالبه بدونید : کسانی که ماشینشون رو به نمایندگی ها برای برسی میبردن ، به هر نفر یک ماشین نو از همون مدلی داشتن از طرف نمایندگی داده میشد تا زمانی که احتمال آتش سوزی ماشین های خودشون بر طرف بشه ( احترام به امنیت و وقت مشتری ) ، اونوقت اینجا میبینی سالانه هزار آشغال تولید داخلی تصادف میکنن بدون اینکه ایربگشون باز بشه و خدا میدونه چند نفر به این دلیل فوت میکنن و تازه شرکت سازنده به جای معذرت خواهی و غرامت دادن به خانواده جانباختگان ، طلبکار هم میشه و میگه : چون زاویه برخورد ها اشتباه بوده پس در نتیجه ایربگ باز نشده !! و با همین یه توضیح غیر عقلانی و علمی خودشون رو تبرئه میکنن
X
۱۶ شهریور ۱۴۰۲همین جوری که روشن فکرانه نظر میدید
فراخوان در بین ماشین باز ها به معنی باگ مهندسی نظارت و کیفیت قطعاته وظیفشه فراخوان بده اینکه کشور شما فراخوان نمیده دلیل نمیشه از شرکتی که فراخوان میده قهرمان بسازید
اگر میخوای قهرمان بسازی به سایت اخبار مدیریت بازرگانی مراجعه کن داداش:)
Anti BTS
۱۶ شهریور ۱۴۰۲« افراد مجروح شده نیز در خودروهای ساخت کیا، کرایسلر، هیوندای و فولکسواگن حضور داشتهاند »
از فراخوان چراغ جلو تا صندوق عقب ؛ با هیوندای و کیا
از طرف شرکت فراخوان یار آتش گستر ایرانیان
نمایندگی رسمی کیا و هیوندای در ایران
Killer
۱۶ شهریور ۱۴۰۲خیلی حرفه که ۳ چرخه فن بیاد زیر مطلب فراخوان مربوط به ایربگ که اسم ۳ چرخه سازان هم توش هست به بقیه تیکه بندازه در حالی که جاپون خودش به تنهایی با خلق حماسه ایربگ های تاکاتا توی محصولاتش بزرگترین فراخوان تاریخ( ۴۰ میلیون خودرو) رو رقم زد با ۱۶ تا کشته و هزاران زخمی!!
اینکه ایمیل رو بلد نیستی سیو کنی هم خیلی شبیه یه اکانت دیگه هست البته به طور اتفاقی 😂
MC20
۱۶ شهریور ۱۴۰۲فراخوان یار آتش گستر ایرانیان …
🤣🤣🤣🤣🤣
Enzo Ferrari 2008
۱۶ شهریور ۱۴۰۲فراخوان خوبه که به فکر کردم هستن
پویا
۱۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا ما ها تو یه سیاره دیگه ایم اینا تو یه سیاره دیگه…
Killer
۱۶ شهریور ۱۴۰۲اسم ایربگ میاد ۳ چرخه سازا استرس میگیرشون،بقیه کشورا ایربگ ساختن برای محافظت اینا با ایربگ تاکاتا کشته دادن تازه
MC20
۱۶ شهریور ۱۴۰۲حالا دیدین چرا ” ایراد خودرو ” و” سنگ پا ” ، چندین سال ، ایربگ نمیگذاشتن … میدونستن قراره یک نفر فوت کنه و هفت نفر زخمی بشن … 😢😢😢
بگذریم …
[[[ در صورتیکه چنین حکمی نهایی شود شرکتهای بیامو، فورد، فیات کرایسلر، جنرال موتورز، هیوندای، کیا، مازراتی، مرسدس بنز، پورشه، تسلا، تویوتا و فولکسواگن باید محصولات خود را به نمایندگیها فرا بخوانند ]]]
انشاءالله همین جمع ، فردا همه دم در NHTSA
🤣🤣🤣
حالا هی کره ای فنا ، بشینن تاکاتا تاکاتا کنن … 🤣🤣🤣
آرک و دلفی ، یه جوری زدن ، که همه رو بگیره …
🤣🤣🤣
باز تاکاتای بدبخت ، حداقل شرف داشت و گردن گرفت و غرامت داد …
اینا که انگار ، گردن گیرشون هم خراب شده …
🤣🤣🤣
حسین
۱۶ شهریور ۱۴۰۲خدا رو شکر لگن سازان داخلی کیسه هواشون رو با باد معده پر میکنند اتفاقی هم نمی افته🤭😆
H2
۱۶ شهریور ۱۴۰۲کلا 8 نفر درگیر این ماجرا بودن بخاطرشون 50 میلیون ماشینو فراخوان دادن
اینجا سالی چند ده هزار نفر بخاطر نا امن بودن خودروها میمیرن و هیچکس هم جوابگو نیست و همه به هم پاسکاری میکنن
از اون جالبتر مردمی هستن که میرن صف میبندن تا اون ارابه ها رو به 10 برابر قیمت جهانی بخرن
حالا اونی که واقعا نیاز داره عذرش موجهه، ولی اونی که به قصد دلالی و سود میره ثبت نام میکنه و باید کرد تو گونی
JDM
۱۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا برام جالبه که بعضی ها حتی متنو نمیخونن اما میان مسخره میکنن و باعث متشنج شدن سایت میشه اینکه به هر دلیلی به مدل و برند فراخوان بدن در ضعف برند و بد بودنش نیست بلکه نظارت رو یه چیزی مثل ایربگ ضعف داشتن یا حتی آتشسوزی چه درونسوز چه الکتریکی ایراد و نقص فنی کوچیک باعث اینها میشه حالا چرا نقص کوچیک چون بعضی مواقع چیزی که بهنظر نمیاد و ساده میدونیم روش کوتاهی میکنیم
(البته بگم این اشتباها از عمد نیست اما درهر صورت اشتباهه و فراخوان باعث زیر سوال رفتن یه برنده)
یادمون نره بهترینا هم اشتباه میکنن و این تعصب ماهست که نمیزاره سطحمون بره بالا و نفهمیم چرا و به چه دلیلی این اشتباهات و پیشرفتها شکل میگیره.