شرکت مدیریت و ردیابی ناوگانی ژئوتب میگوید وانت پیکاپ های الکتریکی برای انجاموظیفه در سازمانها و ناوگانها خودروهای معقولی به حساب میآیند. این خودروها تواناییهای بیشتری نسبت به انجام اکثر وظایف وانتهای سبک کنونی دارند و احتمالاً در طولانیمدت باعث صرفهجویی در هزینهها خواهند شد. ژئوتب دادههای مربوط به بیش از ۴۰۰ هزار وانت سبک ناوگانی در سراسر آمریکا و کانادا را بررسی کرده تا بداند این خودروها در یک روز دقیقاً چهکاری انجام میدهند و آیا وانتهای الکتریکی میتوانند این کارها را انجام دهند یا خیر.
این شرکت میگوید نیمی از تمامی وانتهای سبک هرگز در یک روز مسافت بیش از ۴۵۰ کیلومتری را (در بازه زمانی یک ساله) طی نمیکنند. در واقع ژئوتب میگوید ۷۶ درصد این خودروها هرگز بیشتر از شعاع حرکتی یک وانت الکتریکی در روز حرکت نمیکنند. باید اذعان کرد میزان مسافت طی شده که ژئوتب آن را محاسبه کرده برای وانتهای خالی از بار بوده اما وانتهای سازمانی معمولاً وسایل زیادی را حمل میکنند. البته باید گفت به خاطر اینکه وانتهای موردبحث حداکثر مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی میکنند به معنی انجام این کار در هر روز نیست. با این تفاسیر باید دانست فورد F-150 الکتریکی قول شعاع حرکتی ۵۱۵ کیلومتری را داده و شورولت سیلورادو الکتریکی نیز به دنبال طی مسافتی بیشتر از ۶۴۴ کیلومتر خواهد بود و اگر هم این وانتها پر از بار باشند احتمالاً به کار اکثر کمپانیها خواهند آمد.
اگرچه قیمت خودروهای الکتریکی همچنان بالاتر از مدلهای درونسوز است اما از نظر کاربردهای ناوگانی مزیتهای چشمگیری دارند. درحالیکه مشتریان شخصی میخواهند حداکثر رفاه را با هزینه کمتر داشته باشند، سازمانها به دنبال هزینههای عملیاتی کمتر هستند و خبر خوب اینکه برق هزینه کمتری برای سازمانها دارد و پایدار از هزینههای بنزین و گازوئیل خواهد بود. اینکه صرفهجوییهای یاد شده هزینه خرید اولیه را جبران خواهند کرد یا خیر به چگونگی استفاده سازمانها از خودروهای خود بستگی دارد. ژئوتب میگوید مسافت طی شده کم وانتها در سازمانها یکی از مباحث کلیدی در جبران کردن هزینههای خرید اولیه به شمار میرود.
ناوگانها و سازمانها با الکتریکی کردن وانتهای خود میتوانند ۴ هزار دلار را در طول استفاده از این خودروها صرفهجویی کنند. با وجود مشوقهای مالیاتی نیز مزیتهای این خودروها بیشتر خواهد شد. اگر سازمانها به ازای هر وانت ۴ هزار دلار مشوق دریافت کنند ۵۶ درصد خودروهای این مطالعه با الکتریکی شدن میتوانند مبلغ یاد شده را برای مالکان حفظ کنند. در صورتی که مشوق به ۶۵۰۰ دلار برسد میزان خودروهای شامل این برنامه به ۶۲ درصد خواهد رسید. ژئوتب از وانتهای الکتریکی به عنوان تغییر دهنده بازی در صنعت خودروهای سازمانی نام میبرد و میگوید این محصولات میتوانند گاو شیرده خودروسازان باشند.
قاطر فروش
۲۰ تیر ۱۴۰۱دیزل بهتره ک
نوید AJ
۲۱ تیر ۱۴۰۱در امریکای شمالی دیزل طرفدار زیادی نداره. جایگاه های سوخت کمتری هستن (در شهر) که دیزل هم دارن. قیمت دیزل هم از بنزین، بیشتره. حتی خودروهای کاری، بیشتر بنزینی هستن تا دیزلی. به نظرم پلاگین هایبرید برای این دسته گزینه ی معقول تریه، ولی نمونه ی درست و درمونی نیست. مستقیم رفتن سراغ الکتریکی که به نظرم با این افزایش قیمت سوختی که پیش اومده، خیلی سریع مشتریان زیادی رو به سمت خودشون میکشن.
Twin H Power
۲۰ تیر ۱۴۰۱اخیرا کانال یوتوب TFL یه مقایسه بین فورد لایتنینگ برقی و جی ام سی سیرا v8 بنزینی انجام داد که نتیجه جالب بود .
با اضافه شدن تریلر پشت وانت ها برد وانت برقی به یک سوم مقدار اعلام شده توسط فورد کاهش پیدا کرد . در طرف مقابل سیرا با موتور بنزینی پر مصرف هنوز برد خیلی بهتری داشت .
وانت برقی برای کسی که استفاده شهری و عادی داره گزینه خوبیه . ولی وقتی بحث درمورد مسافت های طولانی و یدک کشیدن تریلر سنگین هست این وانت اصلا کاربردی نیست .
MAJking2
۲۰ تیر ۱۴۰۱قشنگ میخوان، بزور ماشین شارژی رو غالب کنن
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۱وانت های برقی الان برای مصارف شخصی سبک خوبن برای کار های سنگین استفاده مداوم دیزل یا بنزین هنوز بهتره نسل بعدی وانت های برقی قطعا بهتر از درون سوز ها خواهند بود ولی الان واسه مهاجرت به برق برای وانت های سازمانی زوده