دونالد ترامپ وعدهٔ کاهش مالیات را برای تولید خودرو در خاک آمریکا داده و از سوی دیگر، به اعمال تعرفههای سنگین برای واردات خودرو اشاره کرده است.
دونالد ترامپ برای صنعت خودروسازی در ایالاتمتحده وعدههای جسورانهای داده است. نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا برای خودروسازان خارجی که در خاک آمریکا خودرو تولید کنند، مزیتهای مالیاتی را در نظر گرفته و درعینحال، تهدید کرده برای شرکتهایی که جرأت واردات خودرو به آمریکا داشته باشند، تعرفههای سنگینی اعمال خواهد کرد. وی با اعلام کاهش نرخ مالیات از ۲۱ درصد به ۱۵ درصد برای شرکتهایی که محصولات خود را در آمریکا تولید میکنند گفته است:
من میخواهم خودروسازان آلمانی به خودروسازان آمریکایی تبدیل شوند. من میخواهم آنها کارخانههای خود را در اینجا بسازند. من به هر شرکت و تولیدکنندهٔ بزرگی روی کرهٔ زمین، قراردادی ارائه خواهم کرد شامل کمترین مالیات، کمترین هزینهٔ انرژی و دسترسی رایگان به بهترین و بزرگترین بازار روی کره زمین خواهد بود اما فقط اگر محصول خود را در آمریکا تولید کنید و کارگران آمریکایی را برای این کار استخدام کنید. اگر در اینجا تولید نکنید همهچیز از بین میرود و باید تعرفه بپردازید، تعرفههای بسیار زیاد
به گفتهٔ ترامپ، شرکتهایی که خودروهای خود را در آمریکا تولید نکنند، باید تعرفههای سنگینی بپردازند که قیمت تمامشدهٔ محصولاتشان را بالا خواهد برد. وی همچنین تهدید کرده است که برای هر خودرویی که از مکزیک وارد میشود، تعرفهٔ صددرصدی اعمال خواهد کرد. چنین اقدامی برای چندین شرکتی که در مکزیک کارخانه ساختهاند و از هزینهٔ پایینتر نیروی کار در این کشور استفاده میکنند تأثیر منفی خواهد گذاشت. ترامپ میگوید تحت رهبری او، نهتنها مشاغل آمریکا حفظ خواهد شد بلکه:
ما مشاغل دیگر کشورها را هم خواهیم گرفت. ما کارخانههای آن را میگیریم. ما هزاران کسبوکار و ترلیونها دلار ثروت را به ایالاتمتحده بازخواهیم گرداند
در حال حاضر، بامو، مرسدس و فولکسواگن بسیاری از خودروهای خود را در کارخانههای گستردهٔ خود در آمریکا تولید میکنند. اکثر این خودروها نهتنها در بازار آمریکای شمالی عرضه میشوند بلکه برای صادرات هم در نظر گرفته شدهاند. بهعنوانمثال، کارخانهٔ بامو در اسپارتانبورگ تقریباً تمام شاسیبلندهای این شرکت را تولید میکند و ۱۱ هزار کارگر دارد. همچنین بامو برای چندین سال متوالی، بزرگترین صادرکنندهٔ خودرو در ایالاتمتحده بوده و سال گذشته صادراتی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد دلار داشته است. بااینحال، تحلیلگران هشدار دادهاند که اگر خودروسازان آلمانی تولید خود را در آمریکا افزایش دهند، ممکن است مجبور شوند تولید کارخانههای آلمان را کاهش دهند که این میتواند روی راندمان کلی شرکتها تأثیر منفی بگذارد.
در همین حال، جالب اینکه ترامپ از حضور خودروسازان چینی در بازار آمریکا هم استقبال کرده است به شرطی که خودروهای خود را در این کشور تولید کنند:
اگر چین و دیگر کشورها بخواهند به اینجا بیایند و خودرو بفروشند، ما مشوقهایی را ارائه خواهیم کرد به شرطی که در اینجا کارخانه بسازند و کارگران ما را استخدام کنند
شلبی
۱۳ مهر ۱۴۰۳کلا درک درستی از تجارت جهانی نداره و عقاید مرکانتیلیستی داره که خیلی وقت در دنیا منسوخ شده
KAIZEN
۱۳ مهر ۱۴۰۳عملکردش به مذاق شماها خوش نیومده وگرنه آمار و ارقام برعکس ج.ا دروغ نمیگن و در دوره ۴ ساله ایشون اتفاقات مثبتی چه در آمریکا و چه در جهان افتاد. کاسه کوزه پر از کثافت خیلیها داشت از بین میرفت که برش داشتن
پیام
۱۳ مهر ۱۴۰۳هر کشوری که قدرت آمریکا رو داشت هم همین کار رو می کرد. اگه میبینید کشورای دیگه نمی کنن، چون نمیتونن.
شلبی
۱۳ مهر ۱۴۰۳یعنی اتحادیه اروپا نمیتونه رو محصولات امریکایی تعرفه ببنده؟ مگه تو همین دوره قبلیه ترامپ نبست؟
فک نکنید ترامپ دانشمند و این ایده ها برای اولین بار به ذهنش رسیده تمام این کارها در گذشته توسط کشورهای مختلف اعمال شده و اینکه چه سیاستی چه نتیجه ای داره کاملا مشخصه
یعقوب
۱۳ مهر ۱۴۰۳جسور و شجاع
Mhosein
۱۵ مهر ۱۴۰۳ترامپ مو طلایی
شلبی
۱۳ مهر ۱۴۰۳تجارت جاده دو طرفه است یکجانبه گرایی در تجارت معنی نداره این کار باعث میشه کشورهای دیگه هم رو محصولات امریکایی تعرفه وضع کنن و منافع ناشی ازتجارت به مرور از بین بره ضمن اینکه در ازای تاسیس کارخانه و استخدام بعضی از افراد محصولات به دست مصرف کننده امریکایی گرون میرسه و اضافه رفاه کل جامعه کم تر میشه و تقاضای کل صنعت کم تر میشه و نکته دیگه امریکا با چاپ دلار کالا تامین میکنه و هر چقدر تولید نهایی ارزان تر باشه کالای بیشتری رو میتونه تامین کنه و همچنین این کار باعث کاهش وابستگیه اقتصاد مکزیک به امریکا و به مرور زمان فاصله گرفتن همسایه جنوبی از امریکا میشه که میتونه تبعات بدی داشته باشه و در اخر این کار باعث تضعیف خودروسازای اروپایی در مقابل رقبای شرقیشون و پیشرفت خودروسازیه چین میشه چون اونها به دلیل هزینه های کم تر مزیت پیدا میکنن و پول بیشتری رو میتونن صرف توسعه مدل های جدید و پیشرفت تکنولوژیشون کنن
KAIZEN
۱۳ مهر ۱۴۰۳در دوره ۴ ساله ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا رو خودروهای اروپایی ۲۵٪ مالیات میگرفت ولی اروپاییها رو محصولات ساخت آمریکا دست کم ۴۰٪ . ترامپ میگفت یا شما هم ۲۵٪ بگیرید یا ما هم میکنیم ۴۰٪ که داد دموکراسی چرند اروپاییها دراومد. تازه این یکی از اختلافاتشون بود. مشابه این اختلافات رو با چین هم داشت ولی شدیدتر. ترامپ یه کاسب حرفهآیه.
Taha Ayoobi
۱۳ مهر ۱۴۰۳ای بابا
با پاراگراف آخر خراب کرد
اول صبحی خیلی چسبید این مقاله ممنون.
آرمان
۱۳ مهر ۱۴۰۳چینی که در امریکا ماشین بفروشه خیلی بهتر از چینی هست که در امریکا ماشین نفروشه
Ferrari
۱۳ مهر ۱۴۰۳مشکل ترامپ این هست که بازی با کلمات رو بلد نیست.
همین مطلب رو میشد خیلی جذابتر بیان کرد طوری که المانی ها ناراحت نشن.
وقتی میگی من کاری میکنم خودروسازان المانی به امریکایی تبدیل بشن، حس ناسیونالیستی المانی هارو تحریک میکنی که با این کار مقابله کنن.
amirkhanzadeh
۱۳ مهر ۱۴۰۳دقیقا مثل سال ها که زیر آلمانی ها دست پا می زدند چه خودرو سازهاشون که سهام شرکت هاشون برای آلمانی ها و چینی هاست
چه در مسائل دیگر
با این کار فشار بیشتر روی آمریکا میره
و دوباره شرکت های خودرو سازی بیشتری تو آمریکا ورشکسته میشن
ایرانی
۱۴ مهر ۱۴۰۳آلمان اگه حس ناسیونالیستی داشت که پناهنده و مهاجر نمی پذیرفت که کشورش بشه ۳۵ درصد غیر آلمان یا چندرگه در ۲۰۲۴….
و همچنین اگر تصویر رو نگاه کنی میبینی که در شرکت بی ام و یا بنز اون ماشین سبز قطعاتش داره توسط یک سیاهپوست که هیچ ربطی نه تنها به مردم آلمان بلکه به هیچ یک از دیگر مردمان ژرمن(انگلیسی،هلندی،دانمارکی،نروژی،سوئدی،ایسلندی،فاروئی و …) نداره سرهم میشه پس بدون آلمان توسط فاتحین به ویژه سیاستمداران فاتح لیبرال دموکرات غربی از میان رفت ….
طبق آمار تا ۲۰۵۰ یا شایدم قبل تر مردم آلمانی و اتریشی و انگلیسی بومی در کشورهای خودشون که کلی دانشمند و انسان مهم پرورش دادن و دیگر انسان ها رو متمدن کردند اقلیت و خرده میشوند چون حس میهن پرستی و نژادپرستی رو از دست دادند و محکوم به فنا هستند
Ali
۱۳ مهر ۱۴۰۳عملا داره تهدید میکنه
البته که اینا بخشی از وعده ها واسه ریاست جمهوریه
حالا اگر بیاد باید ببینیم چی میشه
datsun
۱۳ مهر ۱۴۰۳تاریخ نشون داده خودروسازی های که با مشوقهای دولتی و حمایت سرپا نگه داشته میشن هیچی نمیشن،
سوشیانت
۱۳ مهر ۱۴۰۳اتفاقا گروه جنرال موتورز با حمایت دولت آمریکا از ورشکستگی نجات پیدا کرد ولی با نگاه کردن به امثال سیرا و اسکالید و کوروت میبینیم که حرف های زیادی برای گفتن دارن
JDM سابق
۱۳ مهر ۱۴۰۳در نظر داری این چیزی که میگید شامل هر برندی میشه
سال ۱۹۵۱ اگر سفارش های دولت و ارتش آمریکا نبود تویوتا ورشکسته میشد
datsun
۱۳ مهر ۱۴۰۳ارتش و دولت آمریکا که عاشق چشم ابروی تویوتا نبودن که وقتی دیدن یه ماشین تویوتا ساخته از نظر کیفیت و دوام و مصرف و قیمت بهتر از محصول خودشون بوده اونو خریداری کردن در واقع این تویوتا بوده که اونا رو جذب خودش کرده،
JDM سابق
۱۳ مهر ۱۴۰۳چی داری میگی!!
تو جریان جنگ کره بخاطر اینکه از لحاظ جغرافیایی ژاپن نزدیکتر بوده تو سه سری سفارش به ترتیب ۱۰۰۰ و ۲۳۲۹ و ۱۳۵۰ تراک BM تویوتا سفارش دادن، همین الان تراک های آمریکایی رقیب ندارن چه برسه به دهه ۵۰ که تویوتا تازه داشت بارشو میبست.
این حجم از سفارش تویوتا رو از ورشکستگی نجات داد،
Absurd Hero
۱۳ مهر ۱۴۰۳Jdm سابق
اینکه از اون ور اقیانوس تراک آمریکایی ترانسپورت کنن اصلا توجیه اقتصادی نداشته حتی اگه تراک آمریکایی بهتر بوده باشه
datsun
۱۳ مهر ۱۴۰۳بله تو درست میگی!
JDM سابق
۱۳ مهر ۱۴۰۳Absurd Hero@
عزیز من بنده اصن کاری به کیفیت ندارم، بحث کیفیت رو اون رفیقمون پیش کشید، اون جنگ هم اگر امریکا میباخت اول از همه دودش تو چشم ژاپن میرفت بخاطر اینکه در صورت باخت، کمونیستای تحت حمایت شوروی فقط 190 کیلومتر با ژاپن فاصله آبی داشتن، ژاپن علاوه بر تعطیلی تویوتا وارده یه درگیری جدید میشد
ایرانی
۱۴ مهر ۱۴۰۳این نشان دهنده سطح سواد شما است که نمی دانید شوروی از نظر دریایی هیچ عددی نبود که با قدرت سوم دریایی جهان امپراتوری ژاپن درگیر بشه و اگه بمباران های تمام عیار و پشتیبانی مادی و اطلاعاتی بریتانیا و ایالات متحده از شوروی نبود حداکثر شوروی میتونست آلمان رو از مرزهای پیش از مولوتوف-ریبنتروپ بیرون بندازه نه بیشتر که تا برلین پیش بره و تنها دولت مدرن اروپا(آلمان بزرگ) رو سرنگون کنه نتیجه اش هم بشه اینکه مردم آلمان تو کشور خودشون از ۹۹ درصد بشن ۶۵ درصد در ۲۰۲۴
ایرانی
۱۴ مهر ۱۴۰۳فولکس واگن رو حضرت هیتلر(ص) پشتیبانی کرد و در جنگ جهانی دوم با اینکه آلمان کمبود شدید منابع آلی(نفت و گاز و ذعال سنگ) و معدنی(انواع فلز ها و خاک رس) داشت تونست خیلی خودرو و تانک تولید کنه
مازیار
۱۳ مهر ۱۴۰۳در مجموع خیلی نمیشه این آدمو جدی گرفت
کسی که تو کرونا پیشنهاد داد مواد ضدعفونی کننده رو مستقیم تزریق کنید توی رگ😄
Ace
۱۳ مهر ۱۴۰۳البته بعدش گفت شوخی بود
اون زمان ما هم یه رییس جمهور داشتیم که میگفت از شنبه وضع کشور به روال عادی برمیگرده . کلا رییس جمهورِ تعطیل تو دنیا کم نداریم
جالب اینکه یه عده تو امریکا به حرفاش گوش دادن و اینکارو کردند و سر از بیمارستان دراوردند
B
۱۳ مهر ۱۴۰۳اینم ۶ و ۸ میزنه اون هریس خیلی ۷ خطه ولی
آرین صاحب جمعی
۱۳ مهر ۱۴۰۳در واقع این کار ترامپ به صنعت خودروسازی آلمان ضربه میزنه ولی به تولید ناخالص داخلی و اقتصاد آلمان سود میرسونه چون تولیدات بی ام و به عنوان مثال درسته در آمریکاست ولی جزئی از خاک آلمان محسوب میشه و درامد و سودش و تمام چیزاش به اون میرسه به نظرم کار ترامپ منطقیه صنعت زدایی در اروپا با گمراه کردن از لحاظ عددی و تراز اقتصادی به شرط اینکه اسرائیل و بریتانیا بزارن بیاد سر کار که خوب احتمالش کمه
هوشنگ بایی
۱۳ مهر ۱۴۰۳من اصلاً با بحث اقتصادیش کار ندارم هر چند که خودم به شخصه باهاش موافقم ولی از این که رهبری هست که همه چیز رو برای کشورش میخواد بی نظیره ،نه مثل ما!!!!!!
حسین دهمرد
۱۳ مهر ۱۴۰۳اینکه فک کنی فقط تو میتونی این کارو کنی احمقانه س.بقیه که ننشستن یه قل دو قل کنن.
تو جنگ قیمتی چین برنده س دارن روز به روز سهم اروپا رو میدن به چین.
درضمن هرکی گفت اقتصاد آزاد اینو بهش نشون بدید بلکه از جهالت رهایید.
علی
۱۵ مهر ۱۴۰۳اینقدی که ترامپ به اقتصاد دراز مدت کشورش ضربه زد ، هیچ رئیس جمهور دیگه ای نزد. با بستن تعرفه بالا شاید در سال های اول خوب باشه ولی بعد اقتصاد کشور رو منزوی میکنه. اگه با بازار آزاد با تعرفه معقولانه نری جلو ، پیشرفتت توی سال های متمادی کم میشه و در عوضش پیشرفت کشورهای رقیب مثل چین بیشتر میشه. این چیزی که تاریخ نشون داده. ترامپ اگه بیاد، آمریکا رو بعد از چند سال تبدیل میکنه ایران