شاسیبلند امجی مارول R که از فناوری خودران و بدون راننده شرکت DeepRoute.ai بهره میبرد، توانست با موفقیت در ترافیک شهر شنژن چین مسیر ۲۲ کیلومتری را طی کند.
پیش از این فیلمهای زیادی دیدهایم که نشان میدهد خودروهایی با فناوری خودران در جادههای عمومی آزمایش میشوند، اما آخرین ویدیو از DeepRoute.ai کاملاً چشمگیر است و ماهیت پیچیده سیستم Driver ۲.۰ با قابلیت سطح ۴ را برجسته میکند. به گزارش carscoops، نمونه اولیه بدون راننده این خودرو خودران در شهر شنژن چین تحت شرایط ترافیکی سنگین آزمایش شد و نشان داد که چگونه به سناریوهای چالشبرانگیز واقعی واکنش نشان میدهد.
ویدئو یک مسیر ۱۴ مایلی را در جادههای منطقه تجاری مرکزی شنژن نشان میدهد که در یک ساعت تکمیل شد. پس از مقررات جدید خودروهای متصل هوشمند که در شنژن از ۶ ژوئیه اعمال شد، این اولین آزمایش قانونی بدون راننده در چین به شمار میرود. توجه داشته باشید که شنژن چهارمین شهر بزرگ چین با جمعیت ۱۷/۵ میلیون نفر و جادههای پر ازدحام است.
تماشای مدیریت فناوری خودرو خودران در موقعیتهای دشوار با تغییر مسیر خودروها، پیادهروی خطرناک عابران پیاده نزدیک به ترافیک، دوچرخهها در مسیر اشتباه و خودروهایی که از چراغ قرمز عبور میکنند، بسیار جالب است. تجربه کلی باید برای راننده معمولی بسیار ناامیدکننده باشد، اما سیستم خودران بیشترین صبر و حوصله را در دنیا دارد و همیشه رفتار غیرقانونی و خطرناک سایر کاربران جاده را میبخشد. با این حال، تا زمانی که یاد نگیرید به کامپیوترها اعتماد کنید، مسافر بودن در این خودروی بدون راننده قطعاً برای اعصاب شما سخت خواهد بود.
برخلاف سایر سیستمها، سختافزار و نرمافزار DeepRoute.ai به نظر میرسد که با هم هماهنگی دارند و حتی به عنوان یک اقدام احتیاطی برای محافظت از جان انسانها و جلوگیری از برخورد، سرعت خود را کاهش میدهند. بنابراین، فناوری خودران نه تنها به چراغهای راهنمایی، علائم راهنمایی و رانندگی و ترافیک مسیر واکنش نشان میدهد، بلکه میتواند خطوط حرکت را تغییر دهد و به شیوهای پویا با محیط اطراف تعامل کند، حتی زمانی که وسایل نقلیه و عابران پیاده خارج از محدوده میدان دید وارد میشوند.
سختافزار نمونه اولیه خودرو خودران که یک امجی مارول R است، از پنج لایدار (LiDAR) حالت جامد، هشت دوربین و حسگرهای دیگر، به علاوه یک پلتفرم محاسباتی بهره میبرد. با این حال، تغییردهنده بازی، الگوریتم ادراک است که به نظر میرسد در این نمایش بسیار خوب کار میکند و با موفقیت مسیر عابران پیاده، خودروها و دوچرخهها را از ۲۰۰ متر (۶۶۰ فوت) پیشبینی میکند.
شرکت DeepRoute.ai سیستم Driver ۲.۰ را با قیمت ۳،۰۰۰ دلار برای خودروسازانی که قصد استفاده از آن را در خودروهای تولید انبوه و روبوتاکسی دارند، ارائه خواهد کرد. این شرکت سیستم را به عنوان راهحل آماده برای تولید توصیف میکند و انتظار دارد اولین مدلهای مجهز به این سیستم از سال ۲۰۲۵ به بعد ارائه شود.
یوسف
۱۸ مرداد ۱۴۰۱دمش گرم خدایی…. خوب کنترل کرد…. ولی این چینی ها چقدر بد رانندگی میکنن
یاد پیک موتوری بازار تهران افتادم
Kamy
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ماشینهای ایرانی هم خودران دارن … مستقیم به قبرستون
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۱تقریبا هرروز داره تو پدال و سایت های خودرویی اخبار خودرو های خودران منتشر میشه این رقابت سنگینی که بوجود اومده سالهای بعد نتیجه رو میبینیم ، یکی از مهندسان یه شرکت که فناوری خودران رو توسعه میده میگفت تست ماشین های خودران تو چین باعث میشه زودتر این تکنولوژی تکامل پیدا کنه چون هرج و مرج و بی قانونی که تو چین دارن تو آمریکا نمیبینی😂 فکر کنم برای بلوغ اساسی این سیستم اون رو تو هند و پاکستان باید تست کنن به این هرج و مرج چین ، گاو ، میمون ، مرتاض هایی که وسط خیابون چرت میزنن و دستفروش های کف خیابون به علاوه جاده های بدون خط کشی و جدول رو هم اضافه کن😂😂😂😂
phonix
۱۸ مرداد ۱۴۰۱نتیجه اخلاقی
دوتا رادار درست ببندید رو ماشین ها تا خوب بتونن ملت رو ببینن
یکی ازایرادات ماشین های تسلا میتونه این باشه که سنسور ها و گیرنده هاشون پنهان هست و خیلی دقیق کار نمیکنه مثلا در ماجرای موتور سوار ها میشد با استفاده از سیستم ترمز خودکار که فعال کنندش یه رادار جلوی ماشینه جلوی فاجعه رو گرفت
مدل های تست شده سیستم خودران گوگل هم راردار های روی سقف رو دارن ماشین های کانسپت فولکس واگن هم این رادار خارج شده از شقف رو داشتن ولی ابتکار اونجا بود که بعد از بسته شدن ماشین پنهان میشدن.
باید دید طراحا میتونن به مهندسا کمک کنن یا نه یا اصلا میشه رادار هارو انقدر وارد محیط زندگی کرد یا نه
بهزاد
۱۸ مرداد ۱۴۰۱سال ها پیش چند نفر اونور و اینجا داشتن رویای فروش سیستم خودران میدیدن و رو پیش بینی خودشون بیش از حد امیدوار بودن!
چقدر گفتیم بزودی همه ی خواب ها پنبه میشه و رقبا کاری میکنن که همه ی اون روزها خاطره میشه.
سیستمی متشکل از چندین لیدار و دوربین و… فقط ۳ هزار دلار در مقایسه با سیستم معیوب ۱۰ هزار دلاری به همراه اشتراک ماهانه.
جالب ترین بخش مسخره کردن لیدار توسط یکی از همین خواب زده هاست و فکر میکنه چند ساله پیشه که قیمت ۱ عدد لیدار ساخت مگنا ۱۰ هزار دلار باشه و بازی در حال تغییره به خصوص زمانی که شرکت درگیر ساخت تراک و یک کشنده هست و ثبت رکورد ۴۰۰ متر دیگران دارن ریشه میزنن.
T
۱۸ مرداد ۱۴۰۱سیستم خودران آینده ای نداره …
چون هیچیزی جای انسان رو نمیگیره
اما اگه این سیستم معروف بشه حتما تو اتوبوس ها کاربرد خواهد داشت
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۱سخت در اشتباهید
Elmiraj
۱۸ مرداد ۱۴۰۱یکم بیشتر اسکن میکردن بعد رسانه ای میکردین…..
۲۲ کیلومتر اخه ….!!!! 😂
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۱دمت گرم فقط دقیقه 5:10