مدل جدید iX برای این خودروساز آلمانی بهوضوح خودرویی مهم و ویترینی از نوآوریها و تکنولوژیهای جدید است. یکی از این فناوریها، کلید دیجیتالی جدیدی است که با گوشیهای آیفون سازگار بوده و در دسترس مشتریان قرار میگیرد.
این آخرین نسخه از سیستم بدون کلید ویژه بامو با عنوان Digital Key Plus است که از فناوری Ultra-Wideband (UWB) یا فوق پهن باند که در تراشههای U1 آیفونهای ۱۱ به بعد یافت میشود سود میبرد. این نخستین خودروی باواریایی هاست که این ویژگی را ارائه میکند.
UWB یک فناوری ارتباطی رادیویی دیجیتال با برد کوتاه و پهنای باند زیاد است که از محلی سازی دقیق و با حداکثر امنیت ممکن برخوردار است. امنیت، مهمترین ویژگی چنین سیستمی خواهد بود زیرا سیستمهای بدون کلید فعلی، هدفی نسبتاً آسان برای سارقان محسوب میشوند.
به گفته بامو، دقت فوقالعاده فناوری UWB تضمین میکند که حملات رله در جایی که سیگنال رادیویی مسدود شده، امکانپذیر نباشد. این موضوع با مسدودسازی امکان ردیابی سیگنالها صورت میگیرد. اپل و بامو در همکاری نزدیک با کنسرسیوم اتصال اتومبیل (CCC) برای ایجاد نسل سوم کلید دیجیتالی برای باند فوق پهن تلاش میکنند. بدین ترتیب احتمالاً تا چند سال آینده شاهد انقراض کلیدهای فیزیکی خودروها و انتقال کلیدهای دیجیتالی به موبایلها خواهیم بود.
بامو iX همچنین از جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive این شرکت سود میبرد. بدین ترتیب این شرکت خودرو را تبدیل به وسیله متصل هوشمند برای راحتی و ایمنی بیشتر میکند.
•Mohamad•
۲۸ دی ۱۳۹۹اونقدرا هم طراحیش بد نیست زیباست
به نظرم جلو پنجره جدید بی ام و رو ماشین های الکتریکی خیلی زیبا تره
سهند
۲۸ دی ۱۳۹۹من هم اول خوشم نیامد ولی بعد بسیار خوشم آمد و زیباست و به خاطر تکنولوژی هایش بهتر از x5 است.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۳۹۹بیشتر از هر خبری در مورد bmw ، دنبال سری ۷ جدید هستم تا مبادا اونی باشه که احتمالش میره !
وحشتناک و وحشتناک !
امیدوارم مسیری را که انتخاب کرده در طراحی ، به جاهای خوبی کشیده بشه !
MAHDI
۲۸ دی ۱۳۹۹??????
Benz
۲۸ دی ۱۳۹۹خوب اومدیم یه پیر مرد که یه نوکیا ساده داره بخواد پشت این جور ماشینا بشینه. اون چی کار کنه؟
mahdi-abdi
۲۸ دی ۱۳۹۹هر کی در حد تلاشو ذهنیتش به چیزی میرسه یه پیر مرد این شکلی جوونیاش چی کار میکرده؟
RezaRs
۲۸ دی ۱۳۹۹حاجی اون پیرمرد راننده شخصیش یه سامسونگ لمسی درویشی داره
net
۲۸ دی ۱۳۹۹جلوپنجره بزرگ زشت
Ramin
۲۸ دی ۱۳۹۹به اطلاع دوستان بی ام و دوست برسانم که…
اون قسمت جلو داشبورد از پلاستیک درست شده…
ولی پلاستیک قرمز رنگ که روش رو با یه ماده خاصی جلا دادن مثلا با کیفیت بشه…
ولی همون پلاستیک هست…
ولی وقتی بی ام و سوار میشیم اینقدر زوق و شوق داریم اصلا بهش نگاه نمیکنیم…
و رو هوا میگم به به چه قدر خوبه… ولی همون پلاستیک هست… فقط خوشگلش کردن…. ( 80 درصد برند های مطرح جهان هم از این تکنیک استفاده میکنن)
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس… ??
ツSAMURAIツ
۲۸ دی ۱۳۹۹پدال نزار کامنتش منتشر بشه…خیلی داره چرت و پرت میگه
به تویوتا میگه بی کیفیت به BMW میگه بی کیفیت
باشهههه بابا تو خوبی و چانگان
اصلا تو سوار این شدی که میگی پلاستیکه ؟؟
Ramin
۲۸ دی ۱۳۹۹اقای سامورایی
قیطریه به بالا همش نمایشگاه خودرو هست…
همه هم پر بی ام و…
برو چندتا سوال کن…
پشین پشتشت
به اون داشبورد یه دستی بکش.. (نه 1 بار بلکه یه چند بار )
اون موقع بفهم که پلاستیکه یا نه…
پلاستیک هست… ولی پلاستیک با کیفیت… ولی پلاستیکه…
درک بعضی موضوعات سخته….
چون وقتی خلاف نطر کسی حرف زده بشه متاسفانه قبول کردنش سخته…
پدال….. خودت میدونی…. منتشر….. ?
Muty
۲۸ دی ۱۳۹۹چرا همش نگرانی پدال نزاره کامنتت منتشر بشه ؟!!
یعنی خودت معترفی به … گویی یه خودت ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۳۹۹من عاشق Ramin ??!!!
SS
۲۸ دی ۱۳۹۹مطمئنا چانگان جزو اون 20 درصده که داشبوردش از چرم طبیعی ساخته شده ?
کوشا
۲۸ دی ۱۳۹۹۱_ در گذشته این ایراد به خودروسازان پرمیوم گرفته می شد که در خودرو های خودشون از بقایای موجودات زنده استفاده میشه؛ ممکنه دلیل این کار BMW این باشه که حالا که یه خودروی پاک تولید کرده ( به زعم خودش) این خودرو چندان از محصولاتی که زمانی قسمتی از یه موجود زنده بودن استفاده نشه.
۲_ از زمانی که یادمه طرفدار BMW بودم. از زمانی که تمام و کمال زیر سایه ی مرسدس بنز بود تا دهه ی دوم قرن ۲۱ که پیشرفت فوق العاده زیادی کرد و تو یه سری از کلاس های خودرو حتی از مرسدس بنز هم جلو افتاد و تا حالا که جهان زیر سلطه ی خودروسازان چینی (به ویژه چانگان) هست و اولویت اول همه ی مردم ملت های مترقی جهان خرید خودرو های باکیفیت چینی هست… تا جایی که به یاد دارم به همه ی خودروسازان که در شرایطی رقابتی خودرو تولید می کردن ( که سایپا و ایران خودرو جزو اینها نمیشوند) احترام می گذاشتم و توهین به هیچ کدام از طرفداران این برند ها نمی کردم. همانطور که از پیشرفت بیمر لذت می بردم مثلا از صدای غرش موستانگ هم لذت می بردم. به نظرم از انصاف به دور است که مثلا چینی ها رو خوب مطلق قرار بدیم و یا مثلا بگیم ماشین فقط ژاپنی و سعی کنیم بقیه رو تخریب کنیم. به ویژه که واقعا درصد کمی هم از ما واقعا به خودرو های روز دسترسی داریم. مثلا خودم که تا حالا اولین و آخرین باری که سوار یه BMW بودم یک بار بود که داشتم یه x1 رو میروندم که اون هم تو خواب بعد از ظهر بود! و البته چندان ذوق و شوق هم نداشتم.
۳_ من سواد چندانی ندارم ولی گمان می برم ذوق درست است و نه زوق. که البته دخالت سیستم اندروید در متن های تایپی در آن بی تاثیر نیست
۴_سپاس?
Ramin
۲۸ دی ۱۳۹۹اصلاح میکنم…
اشتباه تایپی شد…
ذوق….
امیررضا
۲۸ دی ۱۳۹۹یکی از اشتباه ترین اتفاقاتی که تو قسمت کامنت های پست های ix میبینم بحث طراحیشه. ول کنین توروخدا این ماشین فقط جلوپنجره نیست. میلیون ها قسمت داره که میتونید به اونا هم ایراد بگیرید اگه خیلی به ایراد گرفتن علاقه دارید. بدبخت بیامو یه جلو پنجره ساخته هی میکوبن.
akrh78
۲۸ دی ۱۳۹۹خوب باشه من یکم از بقیه قسمتاش ایراد بگیرم که فکر نکنین فقط جلوپنجرش بده گرچه که با این اوصاف بازم بده
عکس اول، چیه اون رینگا انگار قالپاق پرایده
سقف شناور زشت مال 50 سال قبل
چراغ جلو زشت
پروفایل جانبی ساده و بی روح
فرمان انگار مال ماشین تصادفیه توی اسقاطی پیدا کردن سوار کردن
Sina
۲۹ دی ۱۳۹۹چند نکته رو باید بگم:
اول اینکه بعد از طراحی فرم بدنه و چراغ ها ، جلوپنجره مهم ترین بخش طراحی یه ماشینه ، البته این اولویت ها بعضی وقتا تغییر میکنه ولی هر چی باشه جلوپنجره خیلی مهمه
دوم اینکه طراحی چراغ های جلو بسیار مهمه
سوم اینکه طراحی چراغ ها ، ابعاد جلوپنجره و مکان جزییات طراحی مثل باعث شده این کراس اوور با اینکه ابعاد متوسطی داره ( مثل X5 تقریبا) در حد یه هاچبک دیده بشه ، شاید بعضی مواقع این موضوع یه نکته مثبت باشه ولی توی این ماشین نیست
چهارم اینکه شاید طراحی داخلیش بد نباشه و خوب هم باشه ولی اون صفحه نمایشی که اونجا هست ، یک تیکه هستش که خوب نیست