دریفت همواره جزو هیجانانگیزترین رشتههای موتور اسپرت بوده و در ادامه میخواهیم ببینیم چگونه میتوان یک خودروی مسابقهای و قدیمی ناسکار را به هیولای دریفت تبدیل کرد.
دریفت با خودرو طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. دریفت به خوبی نشان میدهد که راننده و خودرو نقش بسیار مهمی در حرکات نمایشی بازی میکنند و برای ارائه یک دریفت هیجانانگیز که بتواند دود زیادی را از لاستیکها هوا کند باید راننده و خودرو در هماهنگی کامل باشند. بهترین بخش دریفت این است که برخلاف اکثر رشتههای موتور اسپرت، محدودیتهای بسیار کمتری از نظر خودروهای مسابقهای وجود دارد. اساساً شما میتوانید هر نوع هیولای مسابقهای را به خودروی دریفت تبدیل کنید هرچند آن خودرو باید قدرت کافی، زوایای مناسب سیستم تعلیق و سیستم خنککنندگی پرقدرت داشته باشد.
اما اگر بخواهید یک خودروی مسابقهای قدیمی را به یک هیولای دریفت تازهنفس تبدیل کنید فرایند کار چگونه خواهد بود؟ این ایدهی آرون لوسی بوده و او همیشه تلاش داشته دریفت کردن را به فرایندی جذابتر تبدیل کند. در ویدئوی جدیدی که کانال یوتیوب لری چن منتشر کرده، لوسی داستان تبدیل یک خودروی مسابقهای قدیمی به هیولای دریفت را بازگو میکند.
واقعیت این است که با یک ترکیب باورنکردنی از قطعات مختلف روبرو هستیم. هیولای دریفت موردبحث ما از شاسی لولهای یک خودروی مسابقهای ناسکار به همراه ساب فریم جلوی شورولت شول استفاده میکند. پیشرانه ۸ سیلندر و گیربکس ۴ سرعته دستی آن نیز از خودرویی که لوسی خریداری کرده بود گرفته شدهاند. او اذعان میکند برای نصب پیشرانه در خودروی خود تغییرات بسیار کمی را اعمال کرده زیرا پیشرانه و اکسلها هماهنگی خوبی داشتهاند؛ اما آیا هیولای دریفت لوسی از بدنه خودروهای ناسکار استفاده کرده است؟ در اکثر بخشها بلکه اما او زمان زیادی را نیز صرف باز کردن قطعات مختلف بدنه و سپس سرهمبندی آنها کرده است.
نکته دیگر به زمانبر بودن تنظیمات سیستم تعلیق مربوط میشود. خودروی موردبحث ما در اصل یک مدل مسابقهای تک جهته است که لوسی مجبور شده آن را به هر دو جهت تبدیل کند. همچنین تغییرات زیادی در ژئومتری فرمان انجام شده تا بتواند دریفت را انجام دهد. تمامی فنرها، شوکها، ترمزها و دیگر بخشها اصلاح شدهاند و سیستم تعلیق خودروی دریفت لوسی بسیار تنظیمپذیر است. پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده جدای از نصب کاربراتورهای جدید تغییری نداشته است. همین تغییر به ظاهر کوچک باعث میشود نیروگاه ۵.۷ لیتری خودروی دریفت موردبحث ما ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری داشته باشد و حداکثر قدرتش در سر چرخ ها به حدود ۳۷۰ اسب بخار برسد. لوسی میگوید با برخی تغییرات دیگر میتوان قدرت بسیار بیشتری را از این نیروگاه گرفت.
M@M@DRZ911
۸ بهمن ۱۴۰۱دوستان عزیز مسابقه دیتونا رو از چه طریق میشه تماشا کرد؟ یه راهنمایی بکنید ممنون میشم .
OM.01
۸ بهمن ۱۴۰۱سلام دوست عزیز
بله منم همین سوال را دارم و تو پست C8Z06 GT3.R چند ساعت پیش پرسیدم کسی جواب نداد.
لطفا اگه امکانش هست سایت خارجی که آنلاین مسابقات دیتونا رو رایگان بخش کنه اگه کسی میشناسه معرفی کنه. سپاس
HS
۹ بهمن ۱۴۰۱بله سوال منم بود
اگه کسی ل.ینک داره به ما بده عقب نمونیم :)
محمد مختاری آذر
۸ بهمن ۱۴۰۱سلام دوستان یه سوال داشتم من یه بی ام و 520i e34 (سال 1992 6سیلندر 150 اسب بخار) قیمتش هم 400 میلیون هست به نظرتون خوبه؟
سوال دیگه داشتک از کجا میشه e34 525 یا 535 که خیلی تو ایران محدود هست پیدا کرد؟
MASOUD 0099
۸ بهمن ۱۴۰۱دوست عزیز از سایت باما
911
۸ بهمن ۱۴۰۱واکنش دمپایی بازان داخلی =
سلاطین ۴۰۵ و پرشیا و سر دسته شون دنا پلاس توربو دارن از عقب نور بالا میزنن.
رئیس ایران دمپایی =بزودی دنا پلاس را با موتور ۱۵۲ اسبی و مدل ترک ادیشن را با قیمت یک(نه ۱ ی ا ک )میلیارد معرفی میکنیم.
رئیس سا دمپایی =بزودی سهند را با موتور ۱۱۰ اسبی شاهییین ایییرررانننیی معرفی میکنیم و کادیلاک ایرانی را هم با فضای داخلی لوکس و چرم گنجشک تولید میکنیم.
مردم =یا ابولفضل……..
آپشن ها =بوق اف هاش، صندلی ملی با چرم ماهی، موتور ۲ اسب بخاری که روی موتور ۹۰ اسبی نصب میشود…..
نام محصول جدید = کامار، موستان،پوره، لامپورنگینی، فرار از دمپایی، دیمو ،ممد پلاس، بوقاطی….
fordglx2008
۸ بهمن ۱۴۰۱پارس ید بلندی داره تو دریفت 405 هم که رو دستش فک نکنم اومده باشه اگه اونوریا لاستیک سایی دارن ما اینور آسفالت سایی داریم
❤BMW❤
۹ بهمن ۱۴۰۱؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
Hamilton1970
۹ بهمن ۱۴۰۱این که چه کامنت گیرایی گذاشتن! که بماند فقط آیدی چی میگه
فورد چه ربطی به اون داره دقیقا؟!🤣