متفرقه

شبیه‌ساز مسابقه‌ای برابام و BPS با قیمت 33 هزار دلار معرفی شد

از راه رسیدن سه شبیه‌ساز مسابقه‌ای برابام شبیه برخورد جهان های تاریخی و مدرن با یکدیگر است. دیوید برابام استرالیایی فرزند جک برابام مشهور است. جک یکی از مشهورترین رانندگان فرمول ۱ بود که تیمی عالی برای تولید خودروهای مسابقه‌ای اسطوره‌ای دست‌وپا کرد. دیوید هم یک راننده عالی با چندین عنوان قهرمانی در استرالیا، بریتانیا، ژاپن و آمریکاست و توانسته است در دو کلاس مسابقات ۲۴ ساعته لمانز قهرمان شود. او این اواخر به خاطر تأسیس شرکت برابام اتوموتیو شناخته شده است و اولین محصولش هم BT62 نام دارد. دیوید به همراه دارن ترنر در تیم استون مارتین حضور داشت و این دو نفر در سال ۲۰۰۷ به قهرمانی در لمانز دست یافتند و ترنر دوران بازنشستگی خود را صرف تولید شبیه‌سازهای پرفورمنس پایه کرد. حالا شاهد عرضه سه شبیه‌ساز مسابقه‌ای هستیم که به منظور گرامی داشت خودروهای فرمول ۱ برابام یعنی BT19 1966، BT46B 1978 و BT52 1983 تولید شده‌اند.

تفاوت این شبیه‌سازها به پوشش آن‌ها مربوط می‌شود و هریک دارای رنگ مشابه با خودروهای فرمول ۱ برابام هستند. هر شبیه‌ساز دارای کامپیوتر گیمینگ پرقدرتی است که با گرافیک استو کورسا و نمایشگر سامسونگ ۴۹ اینچی همراه شده است. این شبیه‌ساز دارای تمامی پیست‌ها و خودروهای مشهور دنیا هستند و کنترل‌های آن‌ها نیز دارای موتور فرمان خاص و دو باکس پدال فیبر کربنی قابل تنظیم است. این کنترل‌ها به یک فریم فولادی متصل شده‌اند و صندلی مسابقه‌ای فیبر کربنی هم جزو دیگر نقاط برجسته شبیه‌سازهای موردبحث است. صدای مسابقات هم از طریق سیستم صوتی کمبریج یا هدفون‌های سنهایزر به گوش می‌رسد.

شبیه‌ساز BT19 ادای احترام به خودرویی است که جک برابام را به رتبه سوم فرمول ۱ رساند. او تنها فردی بود که توانست با خودروی تیم خودش به چنین عنوانی دست یابد. خودروی سبز و طلایی BT19 نیروی خود را از پیشرانه ۸ سیلندر ۳ لیتری رپکو می‌گرفت و از ۹ مسابقه آن فصل فرمول ۱ توانست ۴ قهرمانی را کسب کند. شبیه‌ساز BT46B نیز برای گرامی داشت خودرویی که توسط گوردون مورای طراحی شد عرضه شده است. مورای ایده طراحی این خودرو را از محصولات مسابقه‌ای قبلی گرفته بود. ترفندهای او به حدی خوب بودند که تیم برابام در گرندپری ۱۹۷۸ سوئد از رانندگان خود یعنی نیکی لائودا و جان واتسون خواست تا پیش از مسابقه آرام حرکت کنند؛ اما نکته این بود که راننده از پرتاب سنگ توسط طرفداران شکایت کرد و مدیر تیم نیز خودروهای برابم را دیگر در مسابقات شرکت نداد.

اما شبیه‌ساز BT52 نیز ما را به یاد خودرویی می‌اندازد که توسط نلسون پیکه رانده شد. این مدل مسابقه‌ای آبی و سفید هم توسط مورای و در حدود ۶ هفته طراحی شده بود و از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بی ام و با قدرت بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار استفاده می‌کرد. البته خروجی این پیشرانه برای مسابقات به ۸۵۰ اسب بخار کاهش یافت. قیمت هر شبیه‌ساز از ۲۴۹۹۰ پوند شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (168 ديدگاه)

    هیچ چیزی نمی تواند جایگزینی برای رانندگی واقعی بشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. AMANTE

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1910 ديدگاه)

    اگه کامپیوتری که داره واقعا قوی باشه مثل RTX3090 و… و قفل نباشه و بشه بازی های دیگه ی رو هم روش نصب کرد و به تلویزیون اش هم بشه کنسول نصب کرد،
    قیمت مناسبی داره.
    اما طبق تجربه ی خودم هیچ شبیه سازی نمیتونه مثل رانندگی توی دنیای واقعی باشه.
    چون توی دنیای گیم زیاد نگران نیستی اگه تصادف کنم ماشین و خودم دچار آسیب میشیم و یک مقدار بی پروا تر رانندگی میکنی.

    1. کیانوش

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (845 ديدگاه)

      خیلی گرونه اتفاقا نمایشگر و کامپیوتر و فرمون و پدال که تو بازار هست گیمشم هست اگر یکم جوشکاری طراحی بلد باشی میتونی شاسی هم بسازی یا با المینیوم و پیچ و مهره بسازی
      و بخوای واقعی ترش کنی میتونی لرزش های ماشین رو توی پیست به شاسی هم منتقل کنی با جک های هیدرولیک
      هرچند هرکاری هم بکنی به اندازه شبیه ساز های تیم های فرمول یک حرفه ای نمیشه و اینکه مخالفم میگن شبیه ساز بدرد نمیخوره اتفاقا واسه راننده های حرفه ای خیلی خیلی هم کارایی داره میتونن اونقدر تو پیست برونن که با چشم بسته هم در واقعیت همون پیست رو تایم بزنن توش

  3. Moon

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (170 ديدگاه)

    سلام دوستان ،
    مثل اینکه واردات خودرو باز شد با مجوز 50000 خودروی سواری پدال جان لطفا خبرش رو کار کن واقعا دلم پوسید از دست این ماشین های قدیمی و چینی و ایرانی خدا رو شکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا