وانگ چانفو، رئیس شرکت BYD، پس از اعلام کاهش قیمت خودروهای الکتریکی تسلا در چین، در یک روز ۱۵ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد. این کاهش قیمت باعث شده که تسلا با قیمتی رقابتیتر با BYD در بازار چین قرار گیرد.
در روز ۱۲ آگوست ۲۰۲۳، تسلا قیمت خودروهای الکتریکی خود در چین را به طور متوسط ۲۰ درصد کاهش داد. این کاهش قیمت باعث شد که تسلا با قیمتی رقابتیتر از BYD در بازار چین قرار گیرد. این کاهش قیمت، ضربه بزرگی به BYD وارد و بازار چین را برای این شرکت دشوارتر کرده است. وانگ چانفو، میلیاردر چینی، ثروتمندترین فرد در صنعت خودروسازی چین است. او مالک اصلی شرکت BYD، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی و باتری در جهان است.
در نتیجه این کاهش قیمت، ضربه بزرگی به بی وای دی وارد کرد. ارزش سهام BYD در بازار بورس چین کاهش یافت و ثروت وانگ چانفو نیز به شدت کاهش یافت. ارزش سهام BYD در این روز بیش از ۲۰ درصد و ارزش خالص داراییهای وانگ چانفو از ۶۰ میلیارد دلار به ۴۵ میلیارد دلار کاهش یافت. BYD یکی از بزرگترین رقبای تسلا در بازار چین است. این شرکت در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است و به یکی از پیشروترین تولیدکنندگان خودروهای برقی در جهان تبدیل شده است.
با این حال، کاهش قیمت تسلا، بازار چین را برای BYD دشوارتر کرده است. این شرکت باید برای رقابت با تسلا، قیمت محصولات خود را کاهش دهد یا ویژگیهای جدیدی به آنها اضافه کند.
رضا
۵ شهریور ۱۴۰۲اقتصاد هم پدیده عجیبیه!
مزدا
۵ شهریور ۱۴۰۲آقای وانگ بیا ایران دوبرابر قیمت جهانی بفروش ضررهات جبران بشه!!
تا دلت بخواد اینجا مسولین بی لیاقت و منفعت طلب هست
Navid A J
۶ شهریور ۱۴۰۲برای همین بود که بزرگی فرمود: اقتصاد مالِ خر است.
blackwing
۵ شهریور ۱۴۰۲حاجی خیلی حَرفه ۱۵ میلیارد دلار 🥶🤦🏻♂️
مجتبی .
۵ شهریور ۱۴۰۲این وسط خوش بحال مصرف کننده چینی.
F22RAPTOR
۵ شهریور ۱۴۰۲حا خداییش🙆
مجتبی .
۵ شهریور ۱۴۰۲میشه بفرمایید من چه چیزناجوری گفتم که باز تولیست سیاه شمام؟؟
کیان
۵ شهریور ۱۴۰۲هرچند از ایلان و تسلا و خوشم نمیاد ولی هرچی ک چین و مرتبط به چین و متضرر کنه شدید خواستنی هست. پیشرفت چین یعنی بدبختی دنیا !!!
blackwing
۵ شهریور ۱۴۰۲آقا کیان اینطوریا هم نیست
کند شدن رشد اقتصاد چین برابر میشه با پایین اومدن تقاضا و بالا رفتن قیمتهای جهانی و در نتیجه کند شدن رشد اقتصاد جهانی.
درسته که من ، شما و خیلیهای دیگه از چین دل خوشی نداریم و به سیاستهای چین خیلی بدبین هستیم ولی چون چین تو سالهای گذشته به یکی از مهم ترین بازیگران اقتصاد جهانی تبدیل شده ، رشد اقتصاد این کشور بقیه کشورها رو هم یدک میکشه.
دقیقاً مثل امریکا که سال ۲۰۰۷ رکود مسکن تو ایالتهای غربی باعث شد کل اقتصاد امریکا و در نهایت کل اقتصاد جهانی وارد بحران جدی بشه.
Cyber truck punk
۵ شهریور ۱۴۰۲صد در صد با حرف شما موافق هستم.
چین کمونیست هستش.
کمونیست انگل و مانع پیشرفت محسوب میشه.
Porsche
۵ شهریور ۱۴۰۲دیروز یه پستی گذاشتم درباره این که : خودروسازی چین هنوز نتونسته محبوبیتی بین مردم پیدا کنه ، که خیلی ها گفتن نه اینطوری نیست و …. بفرما اینم مدرک !! معلوم شد تو خود چین هم مردم به خاطر این byd میخریدن چون قیمتش از تسلا و فولکس کمتر بود اما الان که تسلا سیاست کاهش قیمت رو در پیش گرفته ، دیگه حتی خود چینی ها هم ترجیح میدن تسلا بخرن تا تولید داخلی خودشون رو !! متاسفانه چین در یک برهه زمانی هر چی میساخت آشغال بود و به خاطر همینه که الان چهره خوبی از خودش تو دنیا به یاد نذاشته ! تو آمریکا که کلا نیستن و تو اروپا هم فروششون به حدی پایین که تعجب میکنم با چه امیدی هنوز اونجا هستن !
TRD PRO
۵ شهریور ۱۴۰۲این موضوع اتفاقا ربطی یه محبوبیت نداره
این یه قانون سادست که مردم چیزی که بیشتر به نفعشونه رو میخرن .
همه جای دنیا هم همینه . جنگ صنعتی امروز تو دنیا ( به جز ایران و دوستانش ) ، جنگ خدماته . هر کی بیشتر خدمت کنه برنده ست . کیفیت بالاتر ، قیمت پایین تر ، تسهیلات بیشتر و …
کوشا
۵ شهریور ۱۴۰۲نه دابش هژمونی آمریکا در حال شکستنه
آخه ببین قدرت داره از غرب به شرق شیفت میکنه🦆
JDM سابق
۵ شهریور ۱۴۰۲به امید بیشتر متضرر شدن تسلا 🤷
JDM سابق
۵ شهریور ۱۴۰۲ببخشید منظورم کاهش بیشتر قیمت تسلا بود
Enzo Ferrari 2008
۵ شهریور ۱۴۰۲جونم الان کاربر تسلا جشن می گیره
JDM سابق
۵ شهریور ۱۴۰۲این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست
خودروسازی آمریکا از دیرباز تخصص در تولید محصولات قیمت مناسب داشته حالا چینی ها با استراتژی که سالها تخصص آمریکا تو صنعت خودرو هست میخوان وارد بشن البته میتونن ارزون تر بدن ولی عمرا کیفیت محصولات آمریکایی رو داشته باشن آمریکاییا به جزو در مواقع بحران های اقتصادی و سیاسی که داشتن همیشه کیفیت چشمگیری داشتن الان تب رقابت بالا نگرفته هر چه رقابت شدیدتر بشه قیمت ها هم رقابتی تر میشن و کار برای چین سخت تر میشه کمتر کسی برای چند هزار تا کمتر ماشین کیفیت پایین سوار میشه چون یه طور معمول اختلاف قیمت هم کمتر میشه
حسین دهمرد
۵ شهریور ۱۴۰۲رقابت همیشه به نفع مصرف کننده س. به نفع خود بی وای دی هم هست بالاخره یه محرکی هست که خرجشو بیاره پایین یا یه تکنولوژی ارزونتر پیدا کنه.
اما در طرف دیگر قضیه فکر نکنید تسلا داره سود میکنه
💀
۶ شهریور ۱۴۰۲ایلان ماسک: 🗿
وانگ چانگ فو: 🤡😭😡🤬
JaMsHiD
۸ شهریور ۱۴۰۲واکنش ایلان ماسک : به درک !