سید مصطفی آقامیرسلیم که علاوه بر عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مردم تهران در مجلس را دارد؛ ادعا کرد واردات خودرو در مجمع رأی نمیآورد، چون واقعاً مصلحت نیست.
مجلس یازدهم در دو مقطع زمانی تلاش کرد تا واردات خودرو را به صورت مشروط و با شرایطی آزاد کند. نمایندگان یکبار در طرح ساماندهی خودرو خواستند واردات خودرو را مشروط آزاد کنند اما «هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام» آن را مغایر چند بند از سیاستهای کلی نظام اعلام کرد. در بخشی از ایرادهای اعلام شده این هیئت به «وضعیت کنونی کشور در شرایط تحریم و محدودیت فراوان در دسترسی به منابع ارزی حتی برای تأمین کالاهای اساسی» تأکید شده بود. مجلس هم بر نظرش اصرار کرد تا این مصوبهاش به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود. مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصوب کرده بود در سال آینده خودروهای خارجی به صورت محدود به کشور وارد شود که هیئت عالی نظارت به دلایل مشابه دفعه اول، مخالفت کرد.
سید ابراهمی رئیسی، رئیس جمهور ایران، ۱۱ اسفند ماه به پارکینگها و خط تولید مجموعه ایران خودرو رفت و دستور داد برای افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، حداکثر تا ۳ ماه آینده (اوایل خرداد ماه ۱۴۰۱) موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو برطرف شود. سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت هم ۲۲ اسفند از پایان مصوبه سران قوا در مورد ممنوعیت واردات خودرو تا پایان اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت:
این مصوبه دیگر تمدید نمیشود و با توجه به تقاضای انباشته، احتمالا تا بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد خواهد شد.
سید مصطفی آقامیرسلیم علاوه بر عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را دارد. او درباره نظر هیئت عالی نظارت در مورد واردات خودرو و مشکلات صنعت خودروسازی ایران گفتوگو کرده است. بر اساس اطلاعات موجود در فضای مجازی، میرسلیم مؤسس مرکز تحقیقات موتور ایران است و در سایت شخصیاش نوشته شده «عضویت هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» را بر عهده دارد.
سید مصطفی آقامیرسلیم ضمن گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، دربارهی راهکار مناسب برای پیشرفت صنعت خودروسازی، گلایهی رهبری از کیفیت خودروها و موضوع حادثه در بهبهان، گفته است:
اولاً درباره مسائلی که جنبه اجتماعی یا فنی دارد، نمیتوان یکی دو هفتهای اظهار نظر قطعی کرد و کسانی هم که اظهار نظر کردهاند، اشتباه میکنند. در یک استانی تصادفی رخ داده، حدود ۵۰ خودرو تصادف کردهاند و عدهای جان باختند. در این مورد باید بررسی دقیق کارشناسی داشت و ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتیجهاش مشخص شود.
رخدادهای مشابه این تصادف در همه جای دنیا رخ میدهد. ما متأسفانه در کشورمان قانونی را نداریم که اگر اتفاق و تصادفی رخ داد و پس از بررسی کارشناسی، مشخص شد طراح خودرو مقصر است و نه سازنده و بهره بردار، کسی سراغ طراح برود تا از او بازخواست کند. برخی اشکالات به طراح باز میگردد و برای اینگونه مسائل قانونی وجود ندارد.
اینکه خودروها مشکل کیفی دارند درست است و کسی از آن دفاع نمیکند؛ تولیدات صنعتی کشور ما مشکلاتی دارند که پاسخ استاندارد را نمیدهند. این تولیدکنندگان اصلاً دفتر تحقیق و توسعه هم ندارند که اشکالاتشان را بر طرف کنند. وقتی محصولشان دچار اشکال میشود، باید گزارش کنند و همین دفتر تحقیق و توسعه اشکال را بررسی کند که منشأ مشکل کجاست تا از لحاظ فنی اصلاح کنند. اینها نیازمند وجود دفتر تحقیق و توسعه هست.
همینها باید درآمدی داشته باشند که هزینههایشان را پرداخت کنند. اگر قرار باشد ضررده باشند، نمیتوانند این کار را هم انجام دهند. موضوع قیمتها، روی تحقیق و توسعه و کیفیت اثر میگذارد و باید همه را با هم در نظر گرفت. هیچ کس هم نمیتواند از کیفیت بد محصولات در کشور دفاع کند. واقعاً باید انقلابی کرد تا کیفیت خودروها افزایش پیدا کند. راهش این است که بر مبنای طراحی درست، تحقیق و سرنوشت محصولات پس از فروش، اقدام کنیم؛ آن وقت این کار، کار علمی است.
در کشور خودرو گران عرضه میشود و به آن میزان ارزش ندارد. البته برخی قطعات هنوز وابسته به خارج از کشور است و بر روی قیمت گذاری خودروهای داخلی اثر دارد. حالا آیا این را باید گردن خودروساز بیندازیم؟ خودروساز میگوید قیمت تمام شده خودروی ما ۱۶۰ میلیون است، اما چرا در بازار ۲۹۰ میلیون تومان است؟ چون خودرو در کشور ما برعکس تمام دنیا جنبه مصرفی ندارد. خارج از کشور شما اگر خودرویی را بخرید و از کارخانه بیرون بیاورید، قیمتش افت میکند.
در کشور ما برعکس است و قیمت آن رشد پیدا میکند؛ اصلاً میتوانید روی خودرویتان سرمایه گذاری کنید، آن را نگهدارید و زمانی که قیمتش بالا رفت، بفروشید و ضرر هم نمیکنید. این هم به علت بیمار بودن اقتصاد کشور است.
ساختارهای خودروسازی ما هم ایراد دارد. دو خودروسازی عظیم ایران خودرو و سایپا که حدود ۵۰۰ هزار نفر در آن کار میکنند، مدیرانشان را دولت تعیین میکند؛ در حالی که هیچ حقی ندارد این کار را انجام دهد. دولت تنها ۵ درصد در ایرانخودرو و ۱۶ درصد در سایپا سهام دارد.
سید مصطفی آقامیرسلیم دربارهی انحصار در بازار خودرو، کمبود حق انتخاب برای مردم و طرح واردات خودرو گفت:
کدام انحصار؟ ما انحصار نداریم. الان رقابت هست، علاوه بر ایران خودرو و سایپا، بهمن خودرو و… هم رقابت میکنند. اینها باید جواب مردم را بدهند.
مردم الان میتوانند ۶ تا ۷ نوع انتخاب داشته باشند. الان ۱۲۰ جواز خودروسازی در کشور داریم. مردم حق انتخاب دارند، میخواهید از سایپا، بهمن خودرو یا ایرانخودرو و کرمان خودرو خودرو خریداری کنید.
اینکه میگوییم کیفیت خودروها ایراد دارد، یعنی ما ایرانیها در تولید خودروی با کیفیت بیعرضه هستیم. باید عرضهمان را زیاد کنیم. تا کی میخواهید نوکر دیگران باشید. این خفت است، جوانان ما تحصیل میکنند و بعد به عنوان مهندس فعالیت میکنند. بعد گفته میشود ببخشید که این محصول بیکیفیت است!
خب ما چه درسی به این مهندسان خودمان دادهایم؟ پس درس دادنمان ایراد دارد نه اینکه ایرانیها بهره هوشی نداشته باشند. یادتان باشد، واردات نیازمند ارز است، اما باید ارز را صرف کالای اساسی کنیم که مردم نیاز دارند. خودرو رده سوم نیاز مردم است، همین حالا خودرو در خیابانها زیاد است. ببینید که چه ازدحامی است و مردم نمیتوانند به خانههایشان برسند.
سید مصطفی آقامیرسلیم دربارهی مخالفت هیئت عالی نظارت و مجمع تشخیص مطلحت نظام، پیرامون واردات خودرو گفت:
اعضای هیئت عالی نظارت به اتفاق آراء مخالف هستند. البته اعضای هیئت عالی نظارت از مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هستند، اما زیرمجموعه این مجمع نیستند. این موضوع واردات در مجمع هم رأی نمیآورد، چون واقعاً مصلحت ما نیست. ما باید کوشش کنیم که کیفیتها را افزایش دهیم.
دولت باید در خودروسازی تنظیمگر باشد، اما وقتی تصدی کند و مدیر بگذارد، نمیتواند بگوید تنظیمگر است.
دولت باید سهامهایش را در خودروسازی واگذار کند تا خود مجموعه مدیر لایقی را بگذارد. آن وقت دولت نظارت میکند تا خودروسازی محصول با کیفیت به مردم بدهد. مجموعهها خودشان تشکیل شوند و قانون تجارت را اجرا کنند تا دولت بتواند از آن خودروسازیها بازخواست کند.
احمدرضا
۸ فروردین ۱۴۰۱دیگه اینا اخبار خودروسازی نیست بیشتر جنگ مافیاست
حسین
۸ فروردین ۱۴۰۱کدام انحصار؟الان بالای ۴۰ ساله کشور در انحصار هستش،چه در خودرو و چه بقیه صنعت های دیگه،حتی در خود آلمان که صنعتی کشور هست،انحصار وجود ندارد آقای میر سلیم،باید رقابت وجود داشته باشه تا کشور رشد کنه،البته تا تحریم هست نمیشه به رشد امیدوار بود،دلم از این همه انحصار و تحریم گرفت.
MR.JD
۸ فروردین ۱۴۰۱جالب اینجاست ایشان با رد تمامی حقایق همچنان ادعا دارند :
-1) کدام انحصار؟ ما انحصار نداریم الان {رقابت} هست، علاوه بر ایران خودرو و سایپا، بهمن خودرو و… هم رقابت میکنند. اینها باید جواب مردم را بدهند
-2) مردم الان میتوانند ۶ تا ۷ نوع انتخاب داشته باشند. مردم حق انتخاب دارند، میخواهید از سایپا، بهمن خودرو یا ایرانخودرو و کرمان خودرو خودرو خریداری کنید.
-3) تا کی میخواهید نوکر دیگران باشید. این خفت است، جوانان ما تحصیل میکنند و بعد به عنوان مهندس فعالیت میکنند. بعد گفته میشود ببخشید که این محصول بیکیفیت است!
اینها ادعاهای جناب میرسلیم است و بنده هم به عنوان کوچک ترین برادر شما و از جوانترین عضوهای پدال میخواهم جواب این ادعاهارا بدهم . شماهم فکر کنید و بگویید حق با چه کسی است :
– اول اینکه چطور رقابتی بین خودروسازان هست که هر یک فقط در کلاس و سگمنت و بودجه های خاصی حضور دارند ؟
شما که میگویی میتوان از بین ایران خودرو و سایپا و بهمن خودرو انتخاب کرد ؟؟؟ گویا از اینکه این سه خودروساز اصلا رقیب یکدیگر نیستند خبر نداری ؟
مثلا سایپا در گروه قیمتی 150 تا 250 به عنوان خودروساز قشر 3 جامعه فعالیت دارد و هیچ یک از ماشین هایش توانایی رقابت با محصولات ایران خودرو را ندارند . ماشین هایی کوچک . ارزان و بی کیفیت که فقط برای داخل تردد داخل شهری مناسب اند و همگی تقریبا همان پراید دهه 70 هستند .
از آنطرف ایران خودرو هم مشغول تولید خودروهایی تقریبا بزرگ و جادار از خانواده پژو (و زیر شاخه های آن نظیر سمند و دنا و …)
است که قشر 2 جامعه را هدف گرفته و با بازه قیمتی 250 تا حدود 600 کاملا حسابی جداگانه با سایپا دارد
به طوری که بیشتر مناسب خانواده های پر جمعیت تر و کسانی است که مسافرت های بین شهری و به اصطلاح بیشتر تردد های جاده ای دارند و به خودرویی بزرگتر و مناسب تر بدین منظور نیاز دارند. مثل انواع پژو و زیر شاخه های آن نظیر سمند و دنا و …
خلاصه خلاصه کلام اینکه سایپا از 150 تا 200 میلیون / 250 میلیون هیچ رقیبی ندارد و کاملا تاخت و تاز میکند و ایران خودرو از حدود 300 میلیون تا 550 و یا 600 میلیون
– ( ظاهرا تنها رقیب این دو شرکت برای یکدیگر پروژه جدید تارا و شاهین است که آنهم بعد از حدود 30 سال انحصار و تاخت و تاز هیچ تاثیری بر بازار مرده و بی رمق ایران نمیگذارد . باز هم حساب خریداران سایپا و ایران خودرو کاملا از هم جداست )
اگر تا اینجای کار آمدید و سخن مرا متوجه شدید احتمالا خودتان هم حدس زدید که بازار و مشتریان بهمن خودرو هم دقیقا مثل دو شرکت قبل حسابی و کتابی کاملا متفاوت دارد و محصولاتش مزدا 3 و وانت کارا و از جدیدترین مدل هایش دیگنیتی و فیدلیتی هستند که هر دو جزو ماشین های میلیاردی و لوکس هستند و مسلما با ایران خودرو و سایپا در فروش رقابت نمیکند !!!
( بازار هدف بهمن خودرو هم صرف نظر از وانت های کارا و … کاملا ماشین های لوکس و اکثرا بالای میلیارد است و حتی یک محصول هم جهت رقابت با این دو خودروساز دولتی ندارد و حتی نمیتواند داشته باشد)
حالا که جواب ادعاهای اول و دوم را دادیم میتوانیم به سراغ ادعا سوم و مهندسین ایرانی برسیم :
شما که میگویی “تا کی میخواهید نوکر دیگران باشید. این خفت است، جوانان ما تحصیل میکنند و بعد به عنوان مهندس فعالیت میکنند. بعد گفته میشود ببخشید که این محصول بیکیفیت است”
– اگر نوکر دیگران و به خصوص غرب بودن بد است ؟! چرا قریب 30 سال است پژو 405 فرانسه که عملا دشمن اسلام و ایران و فلان و بهمان است را تولید میکنیم ؟
خیلی راحت میتوان گفت که ما هم خودروی ملی داریم و خودروساز هستیم و …
جنابعالی بعد از 30 سال بقول خودشما عرضه تولید محصولی غیر از پژو را نداشتید . حتی اگر پژو 405 نبود الان نه سمند و نه دنا و پرشیا و … نبود .
شما نتوانستید در این 30 سال ماشینی تولید کنید که بگویید ساخت ایران است / ایرانی است / بومی است / فلان است بهمان است .
هنوز هم اگر پلتفرم و موتور و اتاق پژو را از شما بگیریم بیچاره و عاجز خواهید ماند . آن وقت ادعای خودروسازی و حمایت از کالای داخلی و … دارید
اول فرق مونتاژ و تولید از 0 تا 100 را بدانید بعد شعار حمایت و فلان بهمان بدهید .
ARMAN
۸ فروردین ۱۴۰۱این چرا نمیخواد بفهمه که با انحصار پیشرفتی صورت نمیگیره؟
بعدم یه آدم چقدر میتونه نفهم و….. و……و……..و… باشه؟
Clean energy (صیانت!)
۸ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز
این مجمع برای مردم نیست… برای چیزیه که تو اسمش هست…
انتخاب هایی میکنه که به مفع اونه…
Jdm باز
۸ فروردین ۱۴۰۱حق بسیار دارکی بود
Amard
۸ فروردین ۱۴۰۱شما بخودت فشار نیار خوش بین نباش همه اینایی که تصمیم گیر هستن سهام دار کارخانه جات مواد اولیه قطعه سازی و خودروسازی هستند چرا باید اجازه بدن واردات بیاد تو چند دهه گذشته چکاری برای رفاه مردم انجام دادن که الان بدن ما چرا تحریم هستیم بخاطر تصمیمات همین عده که متاسفانه تصمیم گیر کشور هستند و تا تغییر بزرگ حاصل نش چیزی عوض نمیشه
M.Kkarimi
۸ فروردین ۱۴۰۱(کدام انحصار؟ ما انحصار نداریم. الان رقابت هست، علاوه بر ایران خودرو و سایپا، بهمن خودرو و… هم رقابت میکنند. اینها باید جواب مردم را بدهند.
مردم الان میتوانند ۶ تا ۷ نوع انتخاب داشته باشند. الان ۱۲۰ جواز خودروسازی در کشور داریم. مردم حق انتخاب دارند، میخواهید از سایپا، بهمن خودرو یا ایرانخودرو و کرمان خودرو خودرو خریداری کنید.) :))))
(ما باید کوشش کنیم که کیفیتها را افزایش دهیم.) به کوششتون ادامه بدید … :)))
ممد ژانگولر
۸ فروردین ۱۴۰۱خدایا شکرت من تازه ماشین ثبت نام کرده بودم حالا با این خبر قیمتش میره بالا
تازشم یک پراید دارم دادم تیونینگش کردن کلی خرجش کردم حالا دیگه خیالم راحته ماشینم حالا حالاها شاخ میمونه 🤲🏻😎
ابوالفضل
۸ فروردین ۱۴۰۱این مردم درد ندارند هرچیم بگی نمیتونی تحریکشون کنی عزیز جان
italian gentleman by maserati (MC20)
۸ فروردین ۱۴۰۱کدام انحصار؟ ما انحصار نداریم . الان رقابت هست . . . واقعا خوش به حال مردم تهران که کسی چون او ، نمایندگی شون رو به عهده داره و از حقوقشون دفاع می کنه . . .
علیرضا
۸ فروردین ۱۴۰۱من با چشمای خودم دیدم دور میدون آرژانتین که این آقای محترم سوار بنز e350 سفید مدل ۲۰۱۳ بود . به ولله به پیر به پیغمبر خودم دیدم . حتی رهبری هم تلویحا موافقت کردن با واردات خودرو . من نمیدونم چرا اینقدر بعضی از سیاستمدارا مردم رو احمق فرض میکنن
منوچهر
۸ فروردین ۱۴۰۱مردم را بیخودی که احمق فرض نمیکنند خود مردم دلشون میخواهد اگر نه کسی خرید نمیکرد تا بفهمند دنیا دست کیه مثل اینکه باید مثل زمان شاه یکی بیاد فتوا بده تا تغییری صورت بگیره
Aboalfazl demon
۸ فروردین ۱۴۰۱گورباچوف هم همین حرفا رو میزد
دیدیم چیشد
تحت پیگرد
۸ فروردین ۱۴۰۱ای کاش به جای مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع تشخیص مصلحت مردم داشتیم
Clean energy (صیانت!)
۸ فروردین ۱۴۰۱یا خدا روز به روز پ.ر رو تر میشید😐
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۱واردات رو دولت ممنوع کرده و خود دولتم داره آزاد میکنه و هیچ ممنوعیتی هم سر راهش وجود نداره و احتیاجیم به مصوبه مجلس نداره چون با این مصوبه مجلس و در صورت تاید مصوبه مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام فقط ماشینای درپیت وارد میشه ….. پس چه بهتر که مجلس دخالتی در این موضوع نکنه تا از اردیبهشت ماه دولت مثل همون روال سه سال پیش که واردات ممنوع نبود دوباره خودرو وارد کشور کنه
ناشناس
۸ فروردین ۱۴۰۱واردات خودرو در مجمع رأی نمیآورد، چون واقعاً مصلحت نیست.
این پول لعنتی چیه که از جون انسانها مهمتره. تو این چند روز کلی انسان،( پدر، مادر، فرزند) کشته شدند. پلیس میگه ایربگ باز نمیشه. باز اینا قبول نمیکنن که واردات انجام بشه یا حداقل یه تلنگر ریزی به این دوتا فرقون ساز بزنند.
ماکسیمیلیان
۸ فروردین ۱۴۰۱ایکاش عضوی از چارپایان می بودم، لااقل از لحاظ ذهنی در آرامش بودم.
تا به الان چنین متنی را در پدال نگارش نکرده بودم.
ماکسیمیلیان
۸ فروردین ۱۴۰۱جـنــون از مزایای زندگی کردن با مـسـئو_لـیـن ایــر_ا_ن زمـیـــن اسـت
افشار
۸ فروردین ۱۴۰۱خداوکیلی راست میگی ، من هم با این حرف موافقم
2311
۸ فروردین ۱۴۰۱“تا کی میخواهید نوکر دیگران باشید. این خفت است،” اینکه خودروساز ها برای رضایت مشتریان ایرانی به تکاپو بیوفتند و هزینه کلان صرف کنند خفته یا اینکه خودروساز ایرانی با وقاحت ماشینی که کمتر از 50 میلیون تومن می ارزه رو بفروشه به 400 میلیون تومان تا خریدار اگه چیز بهتری خواست بره سراغ چینیا و بازم ضرر ده باشه؟
“مردم الان میتوانند ۶ تا ۷ نوع انتخاب داشته باشند” چقدرم زیاده 6 تا7
“این تولیدکنندگان اصلاً دفتر تحقیق و توسعه هم ندارند که اشکالاتشان را بر طرف کنند. ” اگه مرکز R&D ندارن باید درشون تخته شه، مگه ما تو کشور اسلامی نیستیم؟ باید تو تمام زمینه ها منافع مردم در نظر گرفته شه.
ماکسیمیلیان
۸ فروردین ۱۴۰۱فرسنگ ها فاصله است میان اســـلــا_م
و نـــفــا_ق جـــنـاب…
آرم@ن
۸ فروردین ۱۴۰۱قطر و إمارات کشور إسلامی هستن نه ما!
طرف به فکر جیب خودش و مافیاس،إسلام واسش مهمه اصلا!؟
Swedish Arrogant Tiger
۸ فروردین ۱۴۰۱“همین حالا خودرو در خیابانها زیاد است. ببینید که چه ازدحامی است و مردم نمیتوانند به خانههایشان برسند”
ببینید مسئولین چقدر به فکر ما هستن، خب اگه خودرو وارد بشه و قیمت ها پایین بیاد مردم هنوز دیر تر به خونه هاشون میرسن، این واقا معضل بزرگیه.
شاهین
۸ فروردین ۱۴۰۱ما باید این حرفارو بزنیم اونوقت این داره این حرفارو میزنه که به گوش ما برسه
چشم. حتما تلاشمونو میکنیم که خودروی بهتری بسازیم برای خودمون و سودشم بره تو جیب شما
ارین صاحب جمعی
۸ فروردین ۱۴۰۱ساییدین مارو بابا یک تصمیم بگیرین دیگه
کوبیده
۸ فروردین ۱۴۰۱قطر و کویت و امارات رو ول کنین ماشینایی ک تو عراق هست رو ببینید
لامصبا چ وضعیه
Jdm باز
۸ فروردین ۱۴۰۱جنگ مافیا هس
هر کدوم برای منافعشون یه تصمیماتی میگیرن
هچکس هم جلوشونو نمیگیره ( نمیتونه بگیره)
این وسط هم خیلی از خونواده ها قربانی میشن
به قول اقای ماکسیمیلیان هیکاش یه چهارپایی چیزی بودم حداقل این وضعیت بد رو درک نمیکردم و در ارامش بودم
عادل
۸ فروردین ۱۴۰۱تو بیشتر از اروپایی ها و چینی ها و آمریکایی ها میدونی ، اونا خودشون بهترین ماشینا رو تولید میکنن ولی ماشین هم وارد میکنن ، میتونی بگی چرا آقای دانا
مجید
۸ فروردین ۱۴۰۱وقتی ایشان خودشان ذینفع هستند چرا باید در رای گیری و تصمیم گیری طرح شرکت کنند .ایشان اصلا فکر نمیکنند نماینده مجلس هستند و این موضوع از مطالبات مردم هست و انتظار دارند وکیل شان پیگیری کند .بله وقتی افرادی مثل ایشان در هیات مدیره خودروسازی هستند و ذینفع ،اگر در جایگاهی باشند که تصمیم بگیرید شک نکنید منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح میدن.همه میتوانند در چنین شرایطی فقط و فقط واردات میتواند این بازار نابسامان درست کند ولی متاسفانه کسی به فکر مردم نیست و یه جورایی مجلس که نماینده مردم هست و منطقا وکیل ۸۰میلیون مردم هستند در عمل کاره ای نیستند
مجید
۸ فروردین ۱۴۰۱وقتی ایشان خودشان ذینفع هستند چرا باید در رای گیری و تصمیم گیری طرح شرکت کنند .ایشان اصلا فکر نمیکنند نماینده مجلس هستند و این موضوع از مطالبات مردم هست و انتظار دارند وکیل شان پیگیری کند .بله وقتی افرادی مثل ایشان در هیات مدیره خودروسازی هستند و ذینفع ،اگر در جایگاهی باشند که تصمیم بگیرید شک نکنید منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح میدن.همه میتوانند در چنین شرایطی فقط و فقط واردات میتواند این بازار نابسامان درست کند ولی متاسفانه کسی به فکر مردم نیست و یه جورایی مجلس که نماینده مردم هست و منطقا وکیل ۸۰میلیون مردم هستند در عمل کاره ای نیستند
شاپور
۸ فروردین ۱۴۰۱وقتی بخواهی با احتمال چرب شدن سبیل مبارک، گرفتاری بزرگی را توجیه کنی دلیل زیاد میشود آورد و این یعنی سفسطه.
Humer
۸ فروردین ۱۴۰۱کدام انحصار؟ ما انحصار نداریم. الان رقابت هست، علاوه بر ایران خودرو و سایپا، بهمن خودرو و… هم رقابت میکنند. اینها باید جواب مردم را بدهند.
مردم الان میتوانند ۶ تا ۷ نوع انتخاب داشته باشند. الان ۱۲۰ جواز خودروسازی در کشور داریم. مردم حق انتخاب دارند، میخواهید از سایپا، بهمن خودرو یا ایرانخودرو و کرمان خودرو خودرو خریداری کنید.
اینکه میگوییم کیفیت خودروها ایراد دارد، یعنی ما ایرانیها در تولید خودروی با کیفیت بیعرضه هستیم. باید عرضهمان را زیاد کنیم. تا کی میخواهید نوکر دیگران باشید. این خفت است، جوانان ما تحصیل میکنند و بعد به عنوان مهندس فعالیت میکنند. بعد گفته میشود ببخشید که این محصول بیکیفیت است!
نگاه کنید 👆👆👆
با دیوار هم حرف بزنید
تفاوتی نداره
داوود
۸ فروردین ۱۴۰۱استاد فرمود که ” این به مصلحت ما نیست” دقت کنید: مصلحت ما!!!
ناشناس
۸ فروردین ۱۴۰۱چطور برج 7 اتوبان ساوه به تهران بودم فقط فقط ماشین خارجی امریکایی با ماشین نیوردن
پدرام
۸ فروردین ۱۴۰۱اسمش که روشه تشخیص مصلحت نظام! یعنی تشخیص می دن چی به نفعشون هست و چی به ضررشون اسمش تشخیص مصلحت برای مردم که نیست
حسین
۸ فروردین ۱۴۰۱بچه ها خدا وکیلی من به وضع موجود اسف بار خودرویی کشور واقفم اما به من حق بدین که از شنیدن جمله ی “ما تو صنعت خودروی کشور رقابت داریم” چنان بخندم که دل درد بگیرم. به خدا ایشون باید کمدین میشدن نه نماینده. دمش گرم دل ما رو شاد کرد، خدا دلشو شاد کنه.
رامتین
۸ فروردین ۱۴۰۱بنظرم واردات آزاد میشه و نظر این افراد مهم نیست.
AliREZA
۸ فروردین ۱۴۰۱فیلم قشنگی بازی میکنن!!!!!!!!!!!! داداش شما با چین توافق کردی و حق واردات هیچ خودرویی نداری !!!! این تصویب نشدنا همش فیلم هایی هس که امسال شما دارید بازی میکنید!!!!!!!!!!
کوروش
۹ فروردین ۱۴۰۱سلام علیکم ؛
مادامیکه این چند هزار خودروی صفر کیلومتر وارداتی مدلهای ۱۸~۲۰۱۷ آقایون با ژن خوب فروش نرود ،
اجازه واردات خودرو داده نمی شود.
مردم ۶ تا ۷ حق انتخاب دارتد آفای میرسلیم ، انتخاب بین بد و بدتر می باشد ، در این وانفسای کمبود
مدل های روز از برندهای مطرح جهان …
mamad66
۹ فروردین ۱۴۰۱ساقیشو زنده میخام..