اولین بار در ایران: کارشناسی خودرو با تکنولوژی اکتیو ترموگرافی
برای اولین بار در ایران از دستگاه اکتیوترموگرافی مدل ECO 2.0 Carscan رونمایی شد.
این دستگاه که ساخت کمپانی AT SCAN میباشد، در حال حاضر برای کارشناسی بدنه خودرو در مجموعه کارنامه مورد استفاده قرار میگیرد.کارنامه بهعنوان مرجعی برای کارشناسی خودرو، با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا امکان تشخیص آیتمهای مختلف مربوط به رنگ و بدنه را فراهم کرده که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.
کارشناسی خودرو با دستگاه اکتیو ترموگرافی
به طور کلی این دستگاه به روش اکتیو ترموگرافی به اسکن و آنالیز رنگ خودرو میپردازد؛ همچنین نحوه عملکرد دستگاه به نوعی است که میتواند رنگ خودروهای سرامیک شده را نیز تشخیص دهد. تفاوت دستگاه ترموگرافی با دستگاههای تشخیص رنگ دیگر این است که این تکنولوژی می تواند با تابش دما، ضخامت رنگ بدنه و قطعات را با دقت بسیار بالا تشخیص دهد و براساس آن، قطعات و بخشهای رنگشده را پیدا کند.
با توجه به این که جنس، رنگ، ضخامت و استهلاک قطعات توسط این دستگاه قابل تشخیص است، حتی اگر قطعه تعویض شده، اصل و کارخانهای باشد، در گزارش نهایی تشخیص داده میشود.
در ادامه نمونهای از خروجی کارشناسی خودرو توسط این دستگاه نمایش داده شده است:
تشخیص آیتمهای متنوع در روند کارشناسی رنگ و بدنه کارنامه
کارنامه با آگاهی نسبت به اهمیت کارشناسی خودرو، تلاش دارد تا با استفاده از بهروزترین دستگاههای موجود در دنیا، به شفافسازی معاملات از طریق ارائه گزارش کارشناسی معتبر کمک کند. درحال حاضر تنها یک کمپانی در جهان، تکنولوژی تشخیص رنگ و آسیب بدنه به روش اکتیو ترموگرافی ( تشخیص به کمک دما) را وارد حوزه خودرو کرده و کارنامه به عنوان تنها شرکت ایرانی، از این تکنولوژی استفاده میکند.
از ویژگیهای بارز این دستگاه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- اسکن و آنالیز رنگ خودرو به روش اکتیو ترموگرافی
- شناسایی رنگ و آبرنگ
- شناسایی لیسهگیریها
- شناسایی بدنه های تعویضی
- شناسایی کیلر پاشی
اهمیت استفاده از تکنولوژی در روند کارشناسی خودرو
به گزارش کارنامه، کارشناسی و تشخیص رنگ خودرو از مهمترین مراحل خرید خودرو به شمار میرود؛ چرا که کارشناسی دقیق خودرو تا حد زیادی در معامله و سود و زیان طرفین اثر میگذارد. باتوجه به این که خودرو در کشور ما یک کالای سرمایهای است، آسیبهای بدنه در افت قیمت و ارزش خودرو تاثیرگذار است. برای مثال، هر قطعه رنگشده بین ۴٪ تا ۱۰٪ در افت قیمت ماشین تاثیر دارد؛ لذا یک کارشناسیِ مطمئن میتواند منجر به یک خرید و فروش منصفانه شود.
از همین رو، کارنامه بهعنوان یک شرکت پیشرو در حوزه تکنولوژی، تلاش دارد با استفاده از ابزار مدرنی مثل اکتیوترموگرافی، دقت تشخیص و ارزیابی را در خدمات کارشناسی خودرو بالا ببرد.
به گزارش کارنامه، امکانِ استفاده از این دستگاه برای کارشناسی خودرو، در موقعیت مکانیِ تهران قابل انجام است.
متقاضیان محترم میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست کارشناسی خودرو با این دستگاه، از طریق پایگاه اینترنتی کارنامه اقدام نمایند.
911
۱۸ بهمن ۱۴۰۱این تکنولوژی به درد دمپایی ها هم میخوره؟
Amiro
۱۸ بهمن ۱۴۰۱فکر کنم روی داخلی ها دستگاه ارور بده تمام رنگ تشخیص بده 😂😂😂 مخصوصا صفر هاشون😂😂
Twin H Power
۱۸ بهمن ۱۴۰۱اتفاقا به درد همین دمپایی ها میخوره که مجبوریم با پول یه عمر زحمت کشیدن به سختی بخریمشون و مراقب باشیم کلاه سرمون نره .
وگرنه تو اون کشورای خاک بر سر که ماشین کالای سرمایه ای نیست که واسه یه داغون دست دوم اینقد حواسشون رو جمع کنن …
HesamS500
۱۸ بهمن ۱۴۰۱باشه …
بهراد
۱۸ بهمن ۱۴۰۱تا وقتی فروشنده زیاده خواه باشه ، آدم نباشه ، طمع کار باشه صد تا دستگاه هم بیاد چاره ساز نیست.
مالک قطعات اصلی خراب رو برمیداره ، بجاش خازن و مقاومت میزاره یا فیک میبنده،هزینه نگهداری بالاست و مالکا میخوان غیر اصولی تعمیر بشه .
ماشین نشده دو میلیارد، دومیلیارد شده ماشین !!
SLR _ 722
۱۹ بهمن ۱۴۰۱این فکر کنم بار چندم هست که توی سایت میگم ولی خوب خیلی رو دلم مونده که این قضیه بارنگ بی رنگ رو کی مد کرد ؟
ماشین شاسی سالم باشه ظاهرشم تمیز باشه دیگه چه اهمیتی داره رنگ داره یا نه . مهم اینه بچشم قشنگ بیاد .
aliHOZA
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ببینم کدومشو میخری:
اولی: یه تویوتا کمری صفر کیلومتر سفید مدل ۲۰۲۲ فول آپشن به قیمت ۲۵ هزار دلار
دومی: یه تویوتا کمری صفر کیلومتر سفید مدل ۲۰۲۲ فول آپشن به قیمت ۲۵ هزار دلار که موقع حمل آسیب دیده و گلگیر سمت جلو کامل رنگه و درب کاپوت هم تعویض شده.
شما کدومشو میخری؟
SLR _ 722
۱۹ بهمن ۱۴۰۱توی ماشین صفر یا خیلی مدل پایین حرف شما رو قبول دارم ، البته اگر قیمت دست دوم هم فرقی نمی کرد دیگه برام مهم نبود . خیلی ها ماشین خارجی داشتن و فقط موقع فروش فهمیدن یک بخش رنگ داره . این نشون میده واقعا در استفاده روزانه مهم نیست .
ولی از پنج سال کار کرد به بالا واقعا تمیز بودن ماشین برام مهم تر هست تا رنگ حتی اگر ماشین رنگی قیمت فروش کمتری داشته باشه . چون این من هستم که باید از دیدن ماشینم لذت ببرم ( اونم توی ایران 😄 ، چه حرفا )
Muty
۱۹ بهمن ۱۴۰۱درست میفرمایید دوست عزیز
اما چیزی که هست این رنگ شدگی ها سرنخ هایی از تصادف و شدت اون میده
ببین بعضی وقت ها حتی با سالم بودن شاسی بعد از تصادف هم ماشین دچار انحرافات و اعوجاج هایی در جلوبندی و شاسی میشه که جتی ممکنه در تشخیص سالم بودن شاسی خودشو نشون نده ، اما در موقع استفاده خصوصا در سرعت های بالا خودشو نشون میده و مشکلاتی مثل لرزش ، گیجی فرمون و … بوجود میاره
البته این تجربه منه
SLR _ 722
۱۹ بهمن ۱۴۰۱نظر شما کاملا درسته ، سابقه تصادف واقعا مهم هست .
ولی خیلی وقت ها رنگ از رو هست و ماشین از داخل بی رنگ هست . یا خیلی تصادف های جزئی روی بدنه موج ایجاد می کنند که خیلی من رو آزار میده مثلاً من اولین بار که گواهینامه گرفتم درب عقب رو به در پارکینگ مالیدم و رنگش خراب شد و خطوط روی درب هم حسابی قر شد ، خوب من طبیعتاً در رو رنگ کردم چون خش گیری و صافکاری و اینها تمیز در نمی اومد .
قبلاً میگفتن ماشین سه تیکش پلمپ باشه کافی هست و رنگ درب یا بقل گلگیر مهم نیست ، اما الان همش مهم شده .
حالا باز تبصره میزنن ماشین های که قطعات کائوچو دارن رنگش مهم نیست . یا رکاب ها رنگش مهم نیست . سپر هم همینطوره
خودشون بنگاهی ها هم انگار فهمیدن کارشون رو الکی سخت کردن هی دارن تبصره اضافه می کنند
A1
۱۹ بهمن ۱۴۰۱هیچی دیگه هر ماشین میخوای بفروشی باید بری سی تی اسکن