متفرقه

اولین بار در ایران: کارشناسی خودرو با تکنولوژی اکتیو ترموگرافی

برای اولین بار در ایران از دستگاه اکتیوترموگرافی مدل ECO 2.0 Carscan   رونمایی شد.

این دستگاه که ساخت کمپانی AT SCAN می‎باشد، در حال حاضر برای کارشناسی بدنه خودرو در مجموعه کارنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.کارنامه به‌عنوان مرجعی برای کارشناسی خودرو، با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا امکان تشخیص آیتم‌های مختلف مربوط به رنگ و بدنه را فراهم کرده که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

کارشناسی خودرو با دستگاه اکتیو ترموگرافی
به طور کلی این دستگاه به روش اکتیو ترموگرافی به اسکن و آنالیز رنگ خودرو می‎پردازد؛ همچنین نحوه‎ عملکرد دستگاه به نوعی است که می‎تواند رنگ خودروهای سرامیک شده را نیز تشخیص دهد. تفاوت دستگاه ترموگرافی با دستگاه‌های تشخیص رنگ دیگر این است که این تکنولوژی می تواند با تابش دما، ضخامت رنگ بدنه و قطعات را با دقت بسیار بالا تشخیص دهد و براساس آن، قطعات و بخش‌های رنگ‌شده را پیدا کند.

با توجه به این که جنس، رنگ، ضخامت و استهلاک قطعات توسط این دستگاه قابل تشخیص است، حتی اگر قطعه‌ تعویض ‌شده، اصل و کارخانه‌ای باشد، در گزارش نهایی تشخیص داده می‌شود.

در ادامه نمونه‎ای از خروجی کارشناسی خودرو توسط این دستگاه نمایش داده شده است:

تشخیص آیتم‌های متنوع در روند کارشناسی رنگ و بدنه کارنامه

کارنامه با آگاهی نسبت به اهمیت کارشناسی خودرو، تلاش دارد تا با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌های موجود در دنیا، به شفاف‌سازی معاملات از طریق ارائه گزارش کارشناسی معتبر کمک کند. درحال حاضر تنها یک کمپانی در جهان، تکنولوژی تشخیص رنگ و آسیب بدنه به روش اکتیو ترموگرافی ( تشخیص به کمک دما) را وارد حوزه خودرو کرده و کارنامه به عنوان تنها شرکت ایرانی، از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

از ویژگی‎های بارز این دستگاه می‎توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. اسکن و آنالیز رنگ خودرو به روش اکتیو ترموگرافی
  2. شناسایی رنگ و آبرنگ
  3. شناسایی لیسه‌گیری‌ها
  4. شناسایی بدنه های تعویضی
  5. شناسایی کیلر پاشی

اهمیت استفاده از تکنولوژی در روند کارشناسی خودرو

به گزارش کارنامه، کارشناسی و تشخیص رنگ خودرو از مهم‎ترین مراحل خرید خودرو به شمار می‎رود؛ چرا که کارشناسی دقیق خودرو تا حد زیادی در معامله و سود و زیان طرفین اثر می‎گذارد. باتوجه به این که خودرو در کشور ما یک کالای سرما‌یه‌ای است، آسیب‌های بدنه در افت قیمت و ارزش خودرو تاثیرگذار است. برای مثال، هر قطعه رنگ‌شده بین ۴٪ تا ۱۰٪ در افت قیمت ماشین تاثیر دارد؛ لذا یک کارشناسیِ مطمئن می‎تواند منجر به یک خرید و فروش منصفانه شود.

از همین رو، کارنامه به‌عنوان یک شرکت پیش‌رو در حوزه تکنولوژی، تلاش دارد با استفاده از ابزار مدرنی مثل اکتیوترموگرافی، دقت تشخیص و ارزیابی را در خدمات کارشناسی خودرو بالا ببرد.

به گزارش کارنامه، امکانِ استفاده از این دستگاه برای کارشناسی خودرو، در موقعیت مکانیِ تهران قابل انجام است.

متقاضیان محترم می‎توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست کارشناسی خودرو با این دستگاه، از طریق پایگاه اینترنتی کارنامه اقدام نمایند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. 911

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    این تکنولوژی به درد دمپایی ها هم میخوره؟

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. Amiro

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (397 ديدگاه)

      فکر کنم روی داخلی ها دستگاه ارور بده تمام رنگ تشخیص بده 😂😂😂 مخصوصا صفر هاشون😂😂

      موافقم 30
      مخالفم 1
    2. Twin H Power

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (272 ديدگاه)

      اتفاقا به درد همین دمپایی ها میخوره که مجبوریم با پول یه عمر زحمت کشیدن به سختی بخریمشون و مراقب باشیم کلاه سرمون نره .
      وگرنه تو اون کشورای خاک بر سر که ماشین کالای سرمایه ای نیست که واسه یه داغون دست دوم اینقد حواسشون رو جمع کنن …

      موافقم 34
      مخالفم 1
  2. HesamS500

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    باشه …

    موافقم 4
    مخالفم 5
  3. بهراد

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تا وقتی فروشنده زیاده خواه باشه ، آدم نباشه ، طمع کار باشه صد تا دستگاه هم بیاد چاره ساز نیست.

    مالک قطعات اصلی خراب رو برمیداره ، بجاش خازن و مقاومت میزاره یا فیک میبنده،هزینه نگهداری بالاست و مالکا میخوان غیر اصولی تعمیر بشه .

    ماشین نشده دو میلیارد، دومیلیارد شده ماشین !!

    موافقم 6
    مخالفم 20
  4. SLR _ 722

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    این فکر کنم بار چندم هست که توی سایت میگم ولی خوب خیلی رو دلم مونده که این قضیه بارنگ بی رنگ رو کی مد کرد ؟
    ماشین شاسی سالم باشه ظاهرشم تمیز باشه دیگه چه اهمیتی داره رنگ داره یا نه . مهم اینه بچشم قشنگ بیاد .

    موافقم 10
    1. aliHOZA

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (584 ديدگاه)

      ببینم کدومشو میخری:
      اولی: یه تویوتا کمری صفر کیلومتر سفید مدل ۲۰۲۲ فول آپشن به قیمت ۲۵ هزار دلار
      دومی: یه تویوتا کمری صفر کیلومتر سفید مدل ۲۰۲۲ فول آپشن به قیمت ۲۵ هزار دلار که موقع حمل آسیب دیده و گلگیر سمت جلو کامل رنگه و درب کاپوت هم تعویض شده.
      شما کدومشو میخری؟

      1. SLR _ 722

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (231 ديدگاه)

        توی ماشین صفر یا خیلی مدل پایین حرف شما رو قبول دارم ، البته اگر قیمت دست دوم هم فرقی نمی کرد دیگه برام مهم نبود . خیلی ها ماشین خارجی داشتن و فقط موقع فروش فهمیدن یک بخش رنگ داره . این نشون میده واقعا در استفاده روزانه مهم نیست .
        ولی از پنج سال کار کرد به بالا واقعا تمیز بودن ماشین برام مهم تر هست تا رنگ حتی اگر ماشین رنگی قیمت فروش کمتری داشته باشه . چون این من هستم که باید از دیدن ماشینم لذت ببرم ( اونم توی ایران 😄 ، چه حرفا )

    2. Muty

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      درست میفرمایید دوست عزیز
      اما چیزی که هست این رنگ شدگی ها سرنخ هایی از تصادف و شدت اون میده
      ببین بعضی وقت ها حتی با سالم بودن شاسی بعد از تصادف هم ماشین دچار انحرافات و اعوجاج هایی در جلوبندی و شاسی میشه که جتی ممکنه در تشخیص سالم بودن شاسی خودشو نشون نده ، اما در موقع استفاده خصوصا در سرعت های بالا خودشو نشون میده و مشکلاتی مثل لرزش ، گیجی فرمون و … بوجود میاره
      البته این تجربه منه

      1. SLR _ 722

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (231 ديدگاه)

        نظر شما کاملا درسته ، سابقه تصادف واقعا مهم هست .
        ولی خیلی وقت ها رنگ از رو هست و ماشین از داخل بی رنگ هست . یا خیلی تصادف های جزئی روی بدنه موج ایجاد می کنند که خیلی من رو آزار میده مثلاً من اولین بار که گواهینامه گرفتم درب عقب رو به در پارکینگ مالیدم و رنگش خراب شد و خطوط روی درب هم حسابی قر شد ، خوب من طبیعتاً در رو رنگ کردم چون خش گیری و صافکاری و اینها تمیز در نمی اومد .
        قبلاً میگفتن ماشین سه تیکش پلمپ باشه کافی هست و رنگ درب یا بقل گلگیر مهم نیست ، اما الان همش مهم شده .
        حالا باز تبصره میزنن ماشین های که قطعات کائوچو دارن رنگش مهم نیست . یا رکاب ها رنگش مهم نیست . سپر هم همینطوره
        خودشون بنگاهی ها هم انگار فهمیدن کارشون رو الکی سخت کردن هی دارن تبصره اضافه می کنند

  5. A1

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    هیچی دیگه هر ماشین میخوای بفروشی باید بری سی تی اسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا