فرمان خودروها به نمایشگر مجهز خواهد شد
از آنجا که خودروسازان فکر میکنند تعداد نمایشگرهای درون کابین کم بوده، ترند بعدی صنعت، استفاده از نمایشگر روی فرمان خواهد بود.
هماکنون هم خودروسازان در هر جایی که بتوانند از نمایشگر استفاده میکنند تا به مشتری بهروز و نواجوانان ثابت کنند محصولاتشان مطابق با نیاز روی و روی مد طراحی شده است. در این میان، شرکت آلمانی تامینکننده قطعات خودرو یعنی ZF که بیشتر برای تولید جعبهدنده شناخته میشود، راهحلی پیدا کرده تا یک نمایشگر را به کابین اضافه کند. واحد ایمنی ZF در تلاش است با جای دادن نمایشگر درون فرمان، رانندگان را برای آیندهای مملو از اشک مصنوعی آماده کند.
مهندسان ZF برای نگهداشتن نمایشگر در مرکز فرمان، کیسه هوا را به بخش کناری و بالای آن انتقال دادهاند. به این ترتیب، فضای مرکزی برای یک نمایشگر در اندازه گوشیهای هوشمند باز شده است. شرکت یادشده در فکر استفاده از یک نمایشگر نمایشی یا چندلمسی در این بخش است تا به خودروسازان دستی باز برای استفاده از فناوری بدهد؛ بدون آنکه ویژگیهای ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد.
سازنده توضیح میدهد که نیازی نیست تمام اجزا با نمایشگر پوشیده باشد میتوان آن را با دکمههای مختلف ترکیب کرد. ZF معتقد است که استفاده از نمایشگر در مرکز فرمان به مهندسان امکان نصب حسگرهای بیشتر برای تطبیق خودروها با فناوری خودران را خواهد داد؛ برای نمونه، نمایشگر لمسی میتواند میزبان حسگر لمس باشد که در حالت خودران، تمرکز راننده روی رانندگی را مشخص میکند. بر پایه گزارش رسانه «Motor1» که با سازنده این فناوری تماس گرفته اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.
آیا نمایشگرهای آینده ZF بهشکل برآمده طراحی خواهند شد یا تخت خواهند بود؟ هر چه باشد نمیتوان این سوال را نادیده گرفت که اگر دست راننده روی قسمت بالای فرمان، محل جدید قرارگیری کیسه هوا، باشد و تصادف کند چه خواهد شد؟ مشخصا اگر شما راننده GT یا فرمول ۱ نباشید، احتمالا چندان نیازی هم به نمایشگر روی فرمان پیدا نخواهید کرد. بسیاری معتقدند که مهندسان میتوانند بهجای اتلاف وقت روی ایجاد فناوریهایی که تنها راه فروش آنها فریب دادن مشتری به نیاز محصول است، محصولاتی را توسعه دهند که واقعا نیاز به آنها حس میشود.
استفاده از نمایشگر کنترلی روی فرمان ما را به یاد پونتیاک «بونوایل» میاندازد که در بخش مرکزی فرمانش به چندین دکمه کنترلی مجهز شده بود. حقیقتا پیشرفت بد نیست اما وقتی ایده دکمههای پونتیاک شکست خورد، کسی با آن مخالفت نکرد اما حال که با صفحات نورانی مقابله میکنیم، افراد زیادی جبههگیری میکنند. امروزه بهجای سیستمهای آنالوگ در سرعتسنج و صفحه نمایش اطلاعات روبهروی راننده، سیستم تهویه، سیستم اطلاعات-سرگرمی، روی شیشه و حتی روی داشبورد روبهروی سرنشین جلو از نمایشگرها استفاده میشود. نظر شما درباره فرمان دیجیتال چیست؟
۲۲ خرداد ۱۴۰۳و مایی که هنوز فرمان ماشینمون دکمه هم نداره…
Joker
۲۲ خرداد ۱۴۰۳وقتی یه عده تینیج با پول تو جیبی باباشون میتونن یکی یه دونه اسباب بازی برقی بخرن باید به کمپانی ها حق داد محصولاتشون رو با سلایق این رنج سنی تطبیق بدن،از کسایی که تسلا رو با یه فرمون نصفه و یه نمایشگر خرکی وسط یه خروار پلاستیک خشک خودرو لوکس میدونن و آپشن صدای باد معده رو تکنولوژی چه توقعی داری؟
JaMsHiD-R1988
۲۲ خرداد ۱۴۰۳اقلا بخاطر خودران ها فرمون حذف نشه نمایشگر هم اضافه بشه سگ خورد …
danielo
۲۲ خرداد ۱۴۰۳دلم برای سال های ۲۰۱۶ به قبل خیلی تنگ شده که تو ماشینا رو با چوب و چرم تزئین میکردن
taranom
۱ تیر ۱۴۰۳حقق
اصلن اون ماشینا حال و هوای دیگه ای داشتن… هر چند که اینا اصلن ماشین حساب نمیشن
khashayar0
۲۲ خرداد ۱۴۰۳این همه دکمه کم بود ؟؟ حالا یک مانیتور رو هم می خوان بچسبونن داخل فرمان !!
MehdiTurbo
۲۲ خرداد ۱۴۰۳نه دیگه دکمه ها حذف میشند کلا شده نمایش خانگی کل داشبورد که مانیتور میبندند در امتداد پشت امپر از اون طرف تنظیم کولر و … هم کلا مانیتور ضبط مانیتو فرمان مانیتور ای …. تو این مانیتور چقدر مسخره اس
شاید مسخره کنین ولی مانیتور و صفحه نمایش تشعشعاتی داره که بسیار برای بدن ضرر داره اون موقع ها تلویزیون اومده بود میگفتند نزدیکش نشینید الان همه جا را دارند پر این اشعه ها میکنند تو خودرو نبود که اونم دارند پر میکنند
اینم یه جریان عین واکسن و برقی شدن و همستر و …
با خر دوچرخه ادم بر اینور اونور بهتر
زیزیگولو
۲۲ خرداد ۱۴۰۳درسته مانیتور خودرو در حال حاضر یکی از امکانات پرطرفدار تو اکثر ماشینای امروزی هستش ……. ولی یادمون باشه که سرگرم شدن راننده با مانیتور چه خطرات جبران ناپذیری داره
هوشنگ بایی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳در طول یک مسافرت 10ساعته، پشت فرمون حتی یک بار هم به فرمون نگاه نمیکنم ،حالا نمایشگر یا دکمه ،فقط سالی یه بار بوق میزنم
Amirsh
۲۲ خرداد ۱۴۰۳“آینده ایی مملو از اشک مصنوعی”
جمله جالبی بود ، من از صفحه نمایشا خسته شدم ،
دیگه خوشم نمیاد
کاش حداقل نمایشگر های e-ink فراگیر تر بشن
Dh
۲۲ خرداد ۱۴۰۳فقط میتونم بگم که خودرو های امروزی چقدر چرت و مسخره شدند …..
! i M α η δ υ α R
۲۲ خرداد ۱۴۰۳باعث حواس پرتی راننده و تصادف میشه …
اگه کمربند نبسته باشی و سیستم های Pre-Crash و یا ترمز اضطراری خودکار ( AEB) و یا دستیار ترمز اضطراری (EBA ) و یا ضد واژگونی ( ARP ) و هزار جور سنسور دیگه هم فعال بشه ، با سر میری توو شیشه …
کلا باید از دنیای خودرو لفت داد دیگه …
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۳لابد آپشن بعدی مانیتور رو نشیمنِ صندلی راننده است؟
! i M α η δ υ α R
۲۲ خرداد ۱۴۰۳آفرین بر این خلاقیتت محمد جان …
بهترین کامنت این پست …
با اختلاف …
Dark Knight
۲۲ خرداد ۱۴۰۳این عطش مانیتور بازی انگار قرار نیست تموم بشه ! بنز اومد کل داشبورد ماشین رو با یه دیسپلی ۵۶ اینچی عوض کرد کافی نبود الان فرمان هم میخواد کلا اینطوری بشه و تا چند وقته دیگه مطمئنا پنل در ها هم اینطوری میشن ( دستگیره در جای خودش رو به یه دکمه لمسی عوض میکنه ) و بعد نوبت صندلی ها تمام دیجیتالی میشه فقط موندم اگه صندلی ها هم اینطوری بشن چطور قراره روش بشینیم 😂 در کل خودروسازی هم دیگه داره بچه بازی میشه !
Roham
۲۲ خرداد ۱۴۰۳جالبه!
از یه طرف نمایشگر سر بالا (Head Up Display) می ذارن و از طرف دیگه مانیتور روی فرمون!!!
مگه قرار نبود ایمنی بالا بره؟!
خدایی، مخ، جای کلید گردون سیستم تهویه رو، توی ناخداگاهش ثبت می کنه یا سیستم لمس داخل برنامه های تبلت روبروش رو؟
مگه چند میلیونم ثانیه ای که به آمپر نگاه می کردیم حادثه ساز نبود؟! حالا روشن کردن چراغها از داخل صفحه نمایش روی فرمون، حادثه ساز نیست؟!
خیلی جالبه!!
JaMsHiD-R1988
۲۳ خرداد ۱۴۰۳اینا همش بهانه هست . میخوان حداقل هزینه رو برای ساخت یه ماشین داشته باشن .
حسن
۲۲ خرداد ۱۴۰۳دیگه وقتشه کریستوفر نولان یه خودرو طراحی کنه
Taha
۲۳ خرداد ۱۴۰۳هدف بعدی مجهز کردن کف خودرو به نمایشگر
رهام
۲۲ خرداد ۱۴۰۳خدایا بسه دیگه
A Sus man
۲۳ خرداد ۱۴۰۳صندلی تمام مانیتور به زودی…
هادی
۲۴ خرداد ۱۴۰۳یک مورد هست که بکی از ایرادات و مشکلات مهم هر خودرو که کمتر کسی هم تخصصی ازش سر در میاره مشکلات برقی هست،اونم در ماسینهای قبلی که چندتا لامپ و نهایت سه چهارتا سنسور داشت و یه ایسیو،حالا با ابنمه استفاده از لوازم الکترونیکی و برقی فردا یه جرقه یا اتسال فاتحه تمام ماشین رو میخونه که،از طرفی اینهمه سیستم و نمایشگر ،نیاز به باتری های قوی تری داره!
چرا بجای سرگرم کردن ملت داخل خودرو به اینچرندیات،دنبال ابده های نو نمیرن در زمینه قدرت موتور بهینه،گیربکس بهینه،بدنه با آلیاژهای جدید،و خیلی موارد اینچنینی؟؟
بیلبورد اتوبان باعث پرت شدن حواس ادممیشه،اما جلو داشبورد تمام مانیتور باعث حواس پرتی نمیشه؟؟
بعد خدای نکرده بک تصادف یا اتصالی،کی توانایی سرهم کردن مجدد اون ماشین رو خواهد داشت،تعمیرکاران بابد پا به پای این ابشن های چرت برن یاد بگیرن!
در این کشور آرزوی سوار شدن بر یک ماکسیما با موتور ۳ هزار به دلمون موند،چه برسه به موتورهای بزرگ امریکایی،حالا باید بریم سراغ ماشین برقی بی صدا،بدون لیور دنده و مسخره
ما که آرزو بدل موندیم برای همیشه
پیمان
۲۵ خرداد ۱۴۰۳بهرحال ما که در نوستالژی های خودمون به سر خواهیم برد واز پیشرفت ده ها عقبیم اگه هم چیز جدیدی بیاد که چینی هست وقیمتش با جیب یه عده بسیار حداقلی میخونه نه با همه مردم