آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا EPA گزارش رویههای خودرویی خود را منتشر کرده است. این گزارش سالانه اخبار خوبی را درباره کل صنعت خودرو از جمله رکوردهایی درباره مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای مدل ۲۰۲۲ در بر داشته است. طبق گفته EPA، متوسط مصرف سوخت خودروهای مدل ۲۰۲۰ به ۹.۲ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته که اندکی بهتر از سال قبل آن است. به همین منوال متوسط آلایندگی دیاکسید کربن خودروهای یاد شده نیز ۳۴۹ گرم در هر ۱.۶ کیلومتر بوده است. این کمترین میزان آلایندگی اندازهگیری شده تاکنون میباشد.
از دیگر موارد کلیدی این گزارش میتوان به کاهش ۲۴ درصدی آلایندگی کربن دیاکسید از زمان مدل سال ۲۰۰۴ تاکنون اشاره کرد. همچنین مصرف سوخت کلی خودروها نیز در مقایسه با همان سال ۳۲ درصد کاهش یافته است. یکی از مدیران EPA میگوید:
گزارش امروز نشان میدهد خودروسازان قولهای خود در دستیابی به استانداردهای خودروی پاک را دنبال کرده و گزینههای بسیار خوبی را در اختیار مشتریان قرار میدهند. من امیدوارم خلاقیت و قدرت بازاریابی صنعت خودرو با حمایت دولتها از آینده بدون آلایندگی همراه شده و باعث تسریع در توسعه تکنولوژیهای پاک تر، کاهش آلایندگیها و همراهی برای دستیابی به اهداف آب و هوایی شود
EPA تخمین میزند تولید خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی در سال آینده افزایش یابد. خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در دادههای مدل ۲۰۲۱ سهم تولید ۴ درصدی خواهند داشت درحالیکه سهم خودروهای هیبریدی هم ۹ درصد خواهد بود. این رقم در حال حاضر برای خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی ۲ درصد و خودروهای هیبریدی ۵ درصد است. بایدن رئیسجمهور آمریکا هم هدف غیر الزامآور سهم ۵۰ درصدی خودروهای الکتریکی از بازار خودروهای جدید آمریکا تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کرده است.
Yasin
۱ آذر ۱۴۰۰تنها مزیت خودرو الکتریکی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ آذر ۱۴۰۰البته همش بخاطر الکتریکی نیست به هرحال ماشینای جدید هم اینقدر محدود شدن که مصرفشون خیلی کم شده…
Yasin
۱ آذر ۱۴۰۰تنها مزیت خودرو الکتریکی
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۱ آذر ۱۴۰۰بسیار عالیه👍👍
خدا کنه تکنولوژی هایی بیاد که ماشین هارو کم مصرف تر در عین حال با همین کارایی یا بهتر کنه!! مثلا بعضی ماشین هایی که اصلا نیازی به وجود موتور انفس طبیعی توشون نیست حذف بشن! چون مصرفشون بیش از حد زیاده! مثلا کادیلاک اسکلاید که نزدیک ۱۴ ۱۵ لیتر توی صد میلومتر میسوزونه که فاجعه است😑 اگه بجاش یه متتور توربو یا یه چیزی تو این مایه ها میبود قطعا مصرفش نزدیک ۱۰ لیتر میشد که واقعا بهتر بود و برای خریدار هم در مورد مصرف سوختش بهتر بود، خرجش هم قطعا کمتر میشد
ولی من نمیگم برن وی ۱۲ های گل گلاب لامبورگینی رو بردارن❤ اصلا، من منظورم اونایی بود که نیازی به تنفس طبیعی بودن ندارن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ آذر ۱۴۰۰برادر کادیلاک با اون ابعاد چجوری توربو بهش میخوره!؟ماشینایی مثل نوینگیتور، واگونییر اسکالید هر کدوم نزدیک ۲,۵تن وزنشونه عین کشتی میمونن چجوری مثلا یه موتور توربو میتونه همچین چیزی روبکشه؟؟ یا مثلا پیکاپ هاشون که مثل سیرا و f250 به بالا بالای ۶,۵متر طولشونه…
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۱ آذر ۱۴۰۰خب آیا یه نوع موتور دیگه نمیتونه جایگزینش بشه؟
چون واقعا مصرفشون سرسام آوره و آلایندگی عجیب زیادی دارن😑
مهردادکمال
۲ آذر ۱۴۰۰کی دیگه نفت ما رو بخره
عاشق پدال
۲ آذر ۱۴۰۰در مورد نفت فقط همینو بدون که نفت ایران از بازار خارج شد. نفت لیبی خارج شد. سوریه حدود ۱ میلیون بشکه میفروخت و از بازار خارج شده. نفت هلند خارج شد چون هلند یه سری چاهاشو بست کلا.
اما و اما نفت قیمتش از ۱۵۰ دلار رسیده به هشتاد دلار امروزی. یک سال پیشا ۴۰ دلار بود. و تازه به خاطر رونق پسا کرونا نفت شده ۸۰ دلار. چون یهویی چرخ اقتصاد داره چرخیده میشه و نفت تو زمان سریع نیاز دارن. حدود ۵ماه دیگه نفت به ۴۰ دلار قبلی میرسه.
این هیچی اکثر پیش بینیها گفته نفت قیمتش حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار میرسه بعد یه دوره به ثبات رسیدن ۲۰ ساله.
هنوز یه سری کله پوک خوش خیال هستن میگن نه نه دنیا به نفت نیاز داره باهاش پلاستیک و محصول تولید میکنه. اره نیاز داره . برا همینه نفت ۲۰ تا ۳۰ دلار اوانس داره ۲۰ سال اینده. و به نفت همه کشورا نیاز نیست. همون عربستان کانادا امریکا روسیه نفتشون برا همین نیازمندیها کافیه حتی یه سری کشور مثل نروژ اسکاتلند مکزیک کشورای عربی ایران از بازار به دلایلی مثل فشار سیاسی یا نداشتن تکنولوژی و غیره بیرون میرن. و تکنولوژی خیلی مهمه. چیزی که ما نداریم. حتی تکنولوژی ۵۰ سال قبل رو نداریم. این اخباری که هی میگن فلان قطعه تو پالایشگاه رو داخل ساختن همشون مربوط به تکنولوژی ۵۰ سال قبله که از زمان قبل انقلاب بوده. تازززززه داخلی کردن.
و تولید نفت و تولید محصولات پتروشیمی همیشه با تکنولوژی به روز هست که به صرفه هست. برا همینه خیلی از کشورا با نداشتن تکنولوژی خارج میشن. چون براشون نمیصرفه.
مثلا عربستان با نئوم میخواد تازه جا پای ۲۰ سال قبل امارات متحده بزاره. یا روسیه تازه ۱۰ ساله کلا به فکر افتاده.
یا قطر از اول کلی سرمایه گذاری کرده و حتی نیاز به خرید و داشتن تابعیت اروپایی ندارن. خودشون یه پا غربی شدن.
این حرفهایی که مثلا میگن غرب یهو سهام قطر یا امارات رو بالا میکشن همش کشکه. این حرفا رو برا گول زدن من و تو میگن که بگیم اره. ما عقب مونده اییم خوبه. و عربها هم به وضع ما دچار میشن. اما نمیشن.
و اقتصاد اصلا طوری نیست مثلا امریکا بیاد پول عربستان رو بالا بکشه.
چرا؟
چون از اینور کلی شرکتای امریکایی تو عربستان فعالن.
یا همین ژاپن. بیشترین بدهی امریکا به ژاپن هست. و از اینور بیشترین بدهی ژاپن به امریکا.
مهدی
۲ آذر ۱۴۰۰من طرفدار ماشینهای الکتریکی هستم
اما در کل فرایند تولید باید آلودگی محیط زیست هم بررسی کرد
عارف
۲ آذر ۱۴۰۰خوب با پیشرفت در طراحی موتور و نوع احتراق ، مصرف کم خیلی دور از انتظار نیست . اما برای مصرف بهینه و آلایندگی کمتر راه درازی در پیش داریم