در مسیر حرکت به سمت خودروهای الکتریکی چندین مانع بزرگ وجود دارد که یکی از مهمترین آنها شارژ است. با در نظر گرفتن این موضوع بسیاری از خودروسازان در حال استفاده از راهحلهایی برای رفع این مشکلات و اطمینان خاطر بیشتر مشتریان هستند. در اینجا میخواهیم نگاهی داشته باشیم به عملکرد شورولت و مرسدس بنز در زمینه رفع مشکل شارژ خودروهای الکتریکی. زمانی که یک مشتری با خودروی الکتریکی جدیدش از نمایندگی خارج میشود شارژر سطح ۱ در خودرو وجود دارد که باید در خانه آن را به دوشاخه متصل کرد. این شارژرها بسیار کند هستند و شارژ باتری میتواند چندین ساعت طول بکشد.
به همین خاطر است که برندهایی همچون شورولت و مرسدس بنز در حال آغاز استفاده از دوشاخههای شارژ خانگی جدید برای خودروهای الکتریکی در کانادا هستند. مرسدس به مشتریان اجازه میدهد هزینه شارژ خانگی خود را در نیز در معامله حساب کنند. مشتریان البته باید هزینه نصب را بهصورت مستقیم پرداخت کنند اما به این ترتیب شارژر مناسبی را انتخاب میکنند که فرایند شارژ را راحتتر میسازد. شورولت یک پله جلوتر رفته است و نصب رایگان خروجی ۲۴۰ ولتی را پیشنهاد میکند. نیازی به جایگاه شارژ مستقل نیست و این یکی دیگر از مزیتهای این سیستم است. این خروجی ۲۴۰ ولتی زمان شارژی قابلمقایسه با جایگاه شارژ عمومی سطح ۳ دارد و به بولت الکتریکی اجازه میدهد در مدت حدود ۱۰ ساعت یا کمتر باتری خودش را شارژ کند.
مایک مک فی مدیر برند شورولت کانادا میگوید:
هدف کلی شورولت این است که مالکیت خودروی الکتریکی به امری ساده و راحتتر تبدیل شود. بیش از ۸۰ درصد مردم خودروی خود را در خانه شارژ میکنند و این میزان در دوران همهگیری کرونا بیشتر هم شده است. ما راه بسیار خوبی را برای مشتریان در نظر گرفتهایم
شرکت الکتریفای کانادا هم روی راهحلهای جدیدی کار میکند و نصب شارژرهای خانگی را پیشنهاد میدهد. مالکان محصولات الکتریکی آئودی حتی میتوانند شارژر خانگی خود را به شارژر کمپانی مدنظر متصل کنند و شارژر خود را روی آن تنظیم نمایند و در زمانهای غیر پیک بار خودرو را شارژ نمایند که این موضوع روی کاهش هزینهها تأثیر خواهد گذاشت. هیچیک از این راهحلها باعث ساختارشکنی و هجوم خریداران به سمت خودروهای الکتریکی نخواهد شد اما نشان دهنده آیندهی روشن برای چنین محصولاتی است.
رضا
۱۷ فروردین ۱۴۰۱سوالی که مطرحه اینه که چرا این پکیچ شارژر، داخل خودرو نصب نیست، تا راننده صرفا یه دوشاخه معمولی رو به پریز برق خونه یا هر جای دیگهای که تو راه توقف میکنه، وصل کنه!؟
heshmat021
۱۷ فروردین ۱۴۰۱100 کیلو وزن اضافه برا چی رو ماشین باشه
از اونطرف استاندارد های مختلف تو کشور های مختلف وجود داره همچنین وات مختلف شارژ
امیدوارم مثل کامپیوتر ها و موبایل ها استاندار ها یکسان بشه تا دردسر کمتر بشه
Navid_A.J
۱۸ فروردین ۱۴۰۱پول/ اینا شارژر آیفون رو هم حذف کردن به اسم حفظ محیط زیست. باید جدا بخری.
اینجور مبدل شارژ مناسب رو میتونن بفروشن. البته در کانادا میصرفه، چون میتونم بگم هزینه برق، از بقیه انرژی ها ارزون تره، حتی از آب خونه. در استان آنتریو، با وجود این که دولت بسته ی حمایتی برای خرید خودروی الکتریکی نداره (در کبک 8000$ کمک هزینه میدن) باز فروش خودروهای الکتریکی دارن رشد فروش خوبی رو نشون میدن، به خصوص بعد از پندمیک کرونا، خودروهای الکتریکی بیشتری دیده میشن.
مهدی
۱۷ فروردین ۱۴۰۱بنز عکس اول رو به من بدید هم من شارژ میشم هم بنزه
چند راه حل باید همزمان کار شود
1- در جاهایی که زمین گران است جایگاه شارژ خودرو ساختمان چند طبقه بزنند یا حالت پارکینگهای طبقاتی ساختمانی و یا پارکینگهای فلزی چند طبقه
2- در جاهایی زمین ارزان است جایگاه شارژ خودرو مسطح باشد و اگر نیاز بود توسعه چند طبقه ایی شود
3- دستگاههای مناسب برای مجتمع های ساختمانهای مثلا 50 واحدی به بالا با تعرفه برق مناسب و سیستم کارت خرید مناسب طراحی و تعبیه شود
4- در جایگاههای بنزین در صورتیکه از نظر مسایل فنی و ایمنی و تردد و… امکان شارژ برقی میسر است در نظر گرفته شود.
5- بر روی فناوری باطری با شارژ سریع کار شود مثلا در 10 دقیقه برای 1000 کیلومتر مسافت مهیا شو !!
زیزیگولو
۱۷ فروردین ۱۴۰۱چالش واسه رسیدن به توسعه و رشد خیلی اهمیت داره چون باعث میشه مشکلات و موانع بهتر شناخته بشن و در دفعات بعدی بجای درجا زدن روی موانع قبلی روی بهبود و توسعه بیشتر کار تمرکز بشه
هاتف
۱۸ فروردین ۱۴۰۱۱۰ ساعت واسه یه ماشین کوچولو مثل بولت!
فکر کن شب حال یکی بد میشه میخوای برسونیش بیمارستان، میبینی ای دل غافل ماشینت تو شارژه، اسنپ میگیری -))