چری

چری آریزو 8 پرو با طراحی جدید معرفی شد؛ عرضه در فروردین ۱۴۰۴

اولین تصاویر رسمی از آریزو 8 پرو

چری به‌تازگی تصاویر رسمی آریزو ۸ پرو را منتشر کرده است. این سدان کامپکت دارای طراحی جدید در قسمت جلویی و کابین بوده و انتظار می‌رود بهار سال آینده به بازار عرضه شود. چری آریزو 8 پرو

طراحی خارجی

آریزو ۸ پرو از فلسفه طراحی “هنر در حرکت” (Art in Motion) بهره می‌برد. در نمای جلو، چری از یک جلوپنجره هشت‌ضلعی جدید با طراحی مشبک لانه‌زنبوری مشکی استفاده کرده است. ورودی هوای بزرگ در سپر جلو و کانال‌های هوای دوطرفه، ظاهر اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند.

در نمای جانبی، چری رینگ‌های چندپره‌ای دو رنگ را برای این خودرو طراحی کرده که بر پویایی ظاهری آن افزوده است.

کابین و امکانات داخلی

در داخل کابین، آریزو ۸ پرو به یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی مجهز شده که در تمام تیپ‌ها از پردازنده کوالکام ۸۱۵۵ بهره می‌برد. این سیستم از اتصال کامل به خودرو، مسیریابی ارتقایافته و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. بنابراین چری زبان طراحی مانیتورهای به هم پیوسته را دیگر در این مدل کنار گذاشته است.

چری همچنین طراحی پنل درها و صندلی‌ها را نسبت به مدل فعلی آریزو ۸ در این مدل تغییر داده و از دوخت جدید استفاده کرده است. صندلی‌های جلو دارای سیستم تهویه، تنظیم گودی کمر، ماساژور و درِ صندوق عقب برقی هستند.

مشخصات فنی و پیشرانه

آریزو ۸ پرو با دو گزینه پیشرانه عرضه خواهد شد:

  • موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۴۵ کیلووات (۱۹۴ اسب بخار) و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر، همراه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (7DCT)
  • موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۱۸۷ کیلووات (۲۵۰ اسب بخار) و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر

موتور ۲ لیتری توربو دقیقا همان پیشرانه فونیکس آریزو ۸ در ایران است و بنابراین درصورت عرضه نسخه پرو در ایران در بخش پیشرانه شاهد تغییری نخواهیم بود. مصرف سوخت ترکیبی این مدل تنها ۷.۵ لیتر است.

جمع‌بندی

چری آریزو ۸ پرو با طراحی جدید، امکانات مدرن و پیشرانه قدرتمند، گزینه‌ای جذاب در کلاس سدان‌های کامپکت نیمه لوکس محسوب می‌شود. با توجه به امکانات دیجیتالی پیشرفته، شارژ بی‌سیم سریع و صندلی‌های مجهز به ماساژور، این خودرو می‌تواند به یکی از رقابتی‌ترین گزینه‌ها در این سگمنت تبدیل شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Puriya85

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (604 ديدگاه)

    اینام زرت و زرت ماشین فیس لیفت میکنن مسخره بازیه؟ این ماشین چند سال تو بازار بوده که فیسش کهنه شده باشه،بعد زورم میاد فیس قبلیشم قشنگ تر بود😑

    موافقم 40
    مخالفم 10
    1. محمود

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      ۳سال بوده دیگه‌ تو ایرانه که تازه اومد. میخوای به سبک ایران ۱۰ سال یکبار فیس لیفت کنه؟

      موافقم 13
      مخالفم 5
  2. Mamoond

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی بدک نیست ولی قبلش بهتر نبود

    موافقم 21
    مخالفم 6
  3. Avan

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (447 ديدگاه)

    نمی دانم در بقیه دنیا شاید چون خودرو مصرفی است و بعد از ۵ یا ۶ سال اسقاط میشه براشون مهم نباشد ولی این که هر سال فیس لیفت می زند خوب نیست.

    موافقم 13
    مخالفم 13
    1. HAIRYTALE

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (707 ديدگاه)

      هیچ جای دنیا خودرو بعد 5،6 سال اسقاط نمیشه
      تو اروپا میانگین سن خودرو های درحال تردد 12.5 ساله (کمترینش 8 سال در لوگزامبورک و بیشترینشون17 در سال یونان)
      و تو امریکا هم 12.6 سال هست (10 سال در ایالت ورمونت و 17 سال در مونتانا)
      ادیت: البته درمورد چین حق با شماست و 5.1 سال هست

      موافقم 8
      مخالفم 3
  4. Hamid

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام. آریزو ۵ تا حالا بیش از ۴ بار فیس لیفت شده. به جای هزینه برای طراحی نسل جدید، به روز رسانی می کنند تا توجه بازار را از دست ندهند.

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3131 ديدگاه)

      برای x33 هم تقریبا ۱۲ سال با یک پلتفرم موتور و گیربکس جلو رفتن
      اما داشبورد و تجهیزات رفاهی و ظاهر ماشین چند مرتبه کاملا متحول شد

      موافقم 16
      مخالفم 3
  5. ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5608 ديدگاه)

    قبلیش بهتر بود واقعا چری تنها ماشین خوبش همین بود که قشنگ بود یکی این یکی آریزو 6 معمولی خجالت داره واقعا….

    موافقم 4
    مخالفم 6
  6. BMW is GOD

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (162 ديدگاه)

    فروردین ۱۴۰۳ گذشت باید بنویسید فروردین ۱۴۰۴
    😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
    لطفاً اصلاح کنید

    موافقم 9
    مخالفم 3
  7. shetab-car

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا این چینی ها اینقدر عجله دارن تو فیس لیفت یک سال صبر نمی کنن
    بابا صبر بده ماشین جا بیفته تو بازار بعد تغییرش بده
    تازه وارد ایران شده فیس لیفت می کنی مدیران خودرو وارد می کنه 1 تومان میکشه رو محصول جدیده

    موافقم 4
    مخالفم 3
  8. Titanium

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    صبر کن ببینم مگه این آئودی نیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 7
  9. محمود

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    طراحی کابینش خیلی بهتر شده. متنفرم از مانیتور پیوسته

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. رامتین

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3284 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به قبل، موزون تر و به عبارتی جاافتاده تر شده. کیفیت قطعات آریزو را واقعا نمیدونم چطوره. من فکر میکنم در بین چینی ها سری یونی چانگان کیفیت بهتری داشته باشه. اصولا اگر خودرویی چینی را ببینید که در بازار اعراب فروش داره یعنی میشه بهش اعتماد حداقلی داشت.

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا