چری بهتازگی تصاویر رسمی آریزو ۸ پرو را منتشر کرده است. این سدان کامپکت دارای طراحی جدید در قسمت جلویی و کابین بوده و انتظار میرود بهار سال آینده به بازار عرضه شود.
طراحی خارجی
آریزو ۸ پرو از فلسفه طراحی “هنر در حرکت” (Art in Motion) بهره میبرد. در نمای جلو، چری از یک جلوپنجره هشتضلعی جدید با طراحی مشبک لانهزنبوری مشکی استفاده کرده است. ورودی هوای بزرگ در سپر جلو و کانالهای هوای دوطرفه، ظاهر اسپرتتری به خودرو بخشیدهاند.
در نمای جانبی، چری رینگهای چندپرهای دو رنگ را برای این خودرو طراحی کرده که بر پویایی ظاهری آن افزوده است.
کابین و امکانات داخلی
در داخل کابین، آریزو ۸ پرو به یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی مجهز شده که در تمام تیپها از پردازنده کوالکام ۸۱۵۵ بهره میبرد. این سیستم از اتصال کامل به خودرو، مسیریابی ارتقایافته و شارژ بیسیم ۵۰ واتی پشتیبانی میکند. بنابراین چری زبان طراحی مانیتورهای به هم پیوسته را دیگر در این مدل کنار گذاشته است.
چری همچنین طراحی پنل درها و صندلیها را نسبت به مدل فعلی آریزو ۸ در این مدل تغییر داده و از دوخت جدید استفاده کرده است. صندلیهای جلو دارای سیستم تهویه، تنظیم گودی کمر، ماساژور و درِ صندوق عقب برقی هستند.
مشخصات فنی و پیشرانه
آریزو ۸ پرو با دو گزینه پیشرانه عرضه خواهد شد:
- موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۴۵ کیلووات (۱۹۴ اسب بخار) و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر، همراه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (7DCT)
- موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۱۸۷ کیلووات (۲۵۰ اسب بخار) و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر
موتور ۲ لیتری توربو دقیقا همان پیشرانه فونیکس آریزو ۸ در ایران است و بنابراین درصورت عرضه نسخه پرو در ایران در بخش پیشرانه شاهد تغییری نخواهیم بود. مصرف سوخت ترکیبی این مدل تنها ۷.۵ لیتر است.
جمعبندی
چری آریزو ۸ پرو با طراحی جدید، امکانات مدرن و پیشرانه قدرتمند، گزینهای جذاب در کلاس سدانهای کامپکت نیمه لوکس محسوب میشود. با توجه به امکانات دیجیتالی پیشرفته، شارژ بیسیم سریع و صندلیهای مجهز به ماساژور، این خودرو میتواند به یکی از رقابتیترین گزینهها در این سگمنت تبدیل شود.
Puriya85
۳ اسفند ۱۴۰۳اینام زرت و زرت ماشین فیس لیفت میکنن مسخره بازیه؟ این ماشین چند سال تو بازار بوده که فیسش کهنه شده باشه،بعد زورم میاد فیس قبلیشم قشنگ تر بود😑
محمود
۳ اسفند ۱۴۰۳۳سال بوده دیگه تو ایرانه که تازه اومد. میخوای به سبک ایران ۱۰ سال یکبار فیس لیفت کنه؟
Mamoond
۳ اسفند ۱۴۰۳طراحی بدک نیست ولی قبلش بهتر نبود
Avan
۳ اسفند ۱۴۰۳نمی دانم در بقیه دنیا شاید چون خودرو مصرفی است و بعد از ۵ یا ۶ سال اسقاط میشه براشون مهم نباشد ولی این که هر سال فیس لیفت می زند خوب نیست.
HAIRYTALE
۳ اسفند ۱۴۰۳هیچ جای دنیا خودرو بعد 5،6 سال اسقاط نمیشه
تو اروپا میانگین سن خودرو های درحال تردد 12.5 ساله (کمترینش 8 سال در لوگزامبورک و بیشترینشون17 در سال یونان)
و تو امریکا هم 12.6 سال هست (10 سال در ایالت ورمونت و 17 سال در مونتانا)
ادیت: البته درمورد چین حق با شماست و 5.1 سال هست
Hamid
۳ اسفند ۱۴۰۳سلام. آریزو ۵ تا حالا بیش از ۴ بار فیس لیفت شده. به جای هزینه برای طراحی نسل جدید، به روز رسانی می کنند تا توجه بازار را از دست ندهند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ اسفند ۱۴۰۳برای x33 هم تقریبا ۱۲ سال با یک پلتفرم موتور و گیربکس جلو رفتن
اما داشبورد و تجهیزات رفاهی و ظاهر ماشین چند مرتبه کاملا متحول شد
۳ اسفند ۱۴۰۳قبلیش بهتر بود واقعا چری تنها ماشین خوبش همین بود که قشنگ بود یکی این یکی آریزو 6 معمولی خجالت داره واقعا….
BMW is GOD
۳ اسفند ۱۴۰۳فروردین ۱۴۰۳ گذشت باید بنویسید فروردین ۱۴۰۴
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
لطفاً اصلاح کنید
shetab-car
۳ اسفند ۱۴۰۳من نمی دونم چرا این چینی ها اینقدر عجله دارن تو فیس لیفت یک سال صبر نمی کنن
بابا صبر بده ماشین جا بیفته تو بازار بعد تغییرش بده
تازه وارد ایران شده فیس لیفت می کنی مدیران خودرو وارد می کنه 1 تومان میکشه رو محصول جدیده
Titanium
۳ اسفند ۱۴۰۳صبر کن ببینم مگه این آئودی نیست؟
محمود
۳ اسفند ۱۴۰۳طراحی کابینش خیلی بهتر شده. متنفرم از مانیتور پیوسته
رامتین
۳ اسفند ۱۴۰۳طراحیش نسبت به قبل، موزون تر و به عبارتی جاافتاده تر شده. کیفیت قطعات آریزو را واقعا نمیدونم چطوره. من فکر میکنم در بین چینی ها سری یونی چانگان کیفیت بهتری داشته باشه. اصولا اگر خودرویی چینی را ببینید که در بازار اعراب فروش داره یعنی میشه بهش اعتماد حداقلی داشت.