به تازگی مسیر آزمایشی تردد قطار هوایی چین در جنوب این کشور راهاندازی شده و چینیها از این مسیر و قطار به عنوان اولین سیستم ترانزیت ماگلو maglev (سیستم حملونقلی که در آن قطارها بر فراز یک ریل حرکت میکنند و دافعه مغناطیسی از آن پشتیبانی میکند. در این سیستم قطار توسط یک پیشرانه خطی حرکت میکند.) که بجای الکترومگنت ها با استفاده از آهنرباهای دائمی ساخته شده نام میبرند. این مسیر میتواند قطارها را بدون منبع تغذیه و بهصورت نامحدود معلق نگه دارد.
نیواطلس می گوید مزیتهای سیستمهای حملونقل عمومی ماگلو نسبتاً واضح است. این سیستمها تقریباً بیصدا بوده و نیاز کمی به نگهداری دارند. همچنین سیستمهای ماگلو فاقد اصطکاک چرخشی هستند و بنابراین انرژی کمی را برای شتاب گیری نیاز دارند. از طرف دیگر سیستمهای موردبحث در سرویسهای حملونقل با سرعت کم بکار گرفته نمیشوند زیرا انرژی مورد استفاده برای معلق نگهداشتن قطار هوایی چین در مقایسه با مترو یا قطار سبک حدود ۱۵ درصد بیشتر خواهد بود. البته این اضافهبار انرژی معمولاً زمانی دیده میشود که شما از الکترومگنت استفاده کنید.
آهنرباهای دائمی نیروی ربایش خود را بهصورت همیشگی ارائه میکنند و شما میتوانید آنها را از فلزات کمیاب زمین به دست آورید. چین حدود ۴۰ درصد کل منابع شناخته شده از عناصر کمیاب زمین را در اختیار دارد و همسایه آن یعنی ویتنام با سهم حدود ۲۰ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد. چین بیش از هر کشور دیگری این منابع را استخراج میکند و بنابراین در زمینه زنجیره تأمین و فراوری حرف اول را میزند. چند شرکت چینی در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۵ درصد عناصر کمیاب فراوری شده را تولید کردهاند.
همه این موارد نشان میدهند قطار هوایی چین که بهصورت آزمایشی راهاندازی شده فقط مختص همین کشور خواهد بود. در حال حاضر تنها ۸۰۰ متر از این مسیر بهرهبرداری شده است. مسیر موردبحث روی ستونهای فولادی با ارتفاع حدود ۱۰ متر از زمین قرار دارند. قطار بکار گرفته شده هم میتواند ۸۸ نفر را جابجا کند. این قطار تماسی با مسیر بالایی خود ندارد و بیصدا و بدون اصطکاک با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت پیش میرود. زمانی که تستها به پایان برسند این مسیر به ۷.۵ کیلومتر گسترش خواهد یافت و حداکثر سرعت آن نیز به حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. واضح است که تأسیس چنین مسیرهای هواییای باعث کاهش هزینهها روی زمین خواهد شد و گفته میشود هزینه قطار هوایی چین حدود یکدهم مترو خواهد بود. از طرفی قدرت ربایش آهنرباهای بهینه شده با نئودیمیوم در یک قرن کمتر ۵ درصد کاهش خواهد یافت و بنابراین طول عمر این تأسیسات میتواند بسیار بالا باشد.
علی جردن
۲۵ مرداد ۱۴۰۱بجای ماشین چینی های یک بار مصرف که صاحب اول و آخرش خودتی و هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارن لاقل قطار شهری از چین وارد می کردی آقای مسئول اینجوری هوا آلوده نمی شد
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۱قرار داد ساخت قطار سریع السیر باهاشون امضا کردن
بعد از خودشون وام گرفتن:)
این کشور پول نداره نمیدونم این همه منابع چی میشه
هیچ سازندگی هم نداره
ولی هر سال کلی کسری بودجه داریم
Reza Waffen SS
۲۵ مرداد ۱۴۰۱جناب مسئول : آیا وارد کردن چنین قطار پیشرفته ای برایم سود شخصی دارد ؟؟؟
علی جردن
۲۵ مرداد ۱۴۰۱خرید ماشین چینی هم سودی نداره اما مردم صف می کشن برا خرید ماشین هایی که اصالت و تاریخچه ندارن بازار فروش فوق العاده ضعیفی دارن ناگهانی خراب می شن قیمت قطعات یدکیش بسیار بسیار گرانه و چون هروز یه مدل جدید چینی تولید می شه تعمیرکار ماهر اصلا ندارن الانم به لطف استقبال بینظیر مردم قیمت های میلیاردی پیدا کردن یه زمانی پورشه باکستر مثل هولو وارد می شد آزاد آزاد چند؟ ۸۰ ملیون🌿
من
۲۵ مرداد ۱۴۰۱عزیزم چقدر سریع به اخبار واکنش نشون میدید .فقط ۷۰۰ متر از این خط هوایی بصورت آزمایشی ساخته شده
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۶ مرداد ۱۴۰۱مردم همیشه تحلیل گر و سیاسی دان ایرانن دیگه
علی جردن
۲۵ مرداد ۱۴۰۱خرید ماشین چینی هم سودی نداره اما مردم صف می کشن برا خرید ماشین هایی که اصالت و تاریخچه ندارن بازار فروش فوق العاده ضعیفی دارن ناگهانی خراب می شن قیمت قطعات یدکیش بسیار بسیار گرانه و چون هروز یه مدل جدید چینی تولید می شه تعمیرکار ماهر اصلا ندارن الانم به لطف استقبال بینظیر مردم قیمت های میلیاردی پیدا کردن یه زمانی پورشه باکستر مثل هولو وارد می شد آزاد آزاد چند؟ ۸۰ ملیون🌿
Payfast
۲۵ مرداد ۱۴۰۱الان بنز اس کلاس ۳.۴ میلیارده فک کنم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ مرداد ۱۴۰۱البته S کلاس 10 سال کارکرده
بهراد
۲۵ مرداد ۱۴۰۱داداش همون ۱۰ سال کارکرده الان ۷ میلیارده اونم حداقل. S کلاس اگه ۳ میلیارد بود که من خودم با کله میخریدم.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۸ مرداد ۱۴۰۱سه میلیارد داداش قیمت های چند سال پیش دستته زیر ده تومن نمیدن
Payfast
۲۸ مرداد ۱۴۰۱من قیمت کوروت رو با اس کلاس اشتب گرفتم =/
meysam
۲۵ مرداد ۱۴۰۱تو برزیل در یک محدوده ای اومدن تلهکابین گذاشتن
درسته سرعتش نسبتبه اینا خیلی کمتره
ولی هم خیلی سریع اجرا میشه
هم خیلی کم هزینه تر از مترو و حتی قطار زمینی و هوایی
و هم متکی به مسیرهای زمینی نیست و میتونه از روی ساختمانها عبور کنه
تو برزیل میگفت مسیری که زمینی ۲ ساعت طول میکشید رو ۲۰ دقیقه ای طی میکنه
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۱چین خر پوله جمعیتشم زیاده اگه بخواد تله کابین بزاره باید یه تعداد خیلی زیادی بزاره و این دیگه استاندارد نیست و خطر ناکه یه تعداد زیاد کابین روی یه نقاله
چین بار اولش نیست قبلا هم از این پروژه های ساخته و بخش حمل و نقل خیلی خیلی پیشرفتس
ژآپن هم میخواد نسل جدید قطار های سریع السیرشو به صورت مغناطیسی بسازه اونم با هزینه چند میلیارد دلار که خیلیه
بعد اقا ایمان میگه فقط غربی ها خوبن
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۱البته تو غرب هم جایی که لازم باشه چیز های خیلی خوب هم ساخته میشه نمونش سیستم متروی انگلیس هست که اگه بهترین نباشه از بهترین هاس
از اون طرف هم از بین شرکت های بزرگ ترانزیت جهانی دوتا امریکایین یکی هم المانی
فدکس و ups و dhl
pendarnews
۲۵ مرداد ۱۴۰۱اللهم الرزقنا برزیل و لامبادا و قس علیهذا
محمد+حسین
۲۵ مرداد ۱۴۰۱تو متن اشاره شده که بی صداست
ولی من جایی می خوندم که اتفاقا یکی از دلایلی که تو اروپا از این نوع قطار استقبال نشده (با توجه به اینکه دانش چنین قطارهایی در اختیار ژاپن و آلمان بود و اولین خط رو هم زیمنس در چین راه اندازی کرد) صدای خیلی زیادش هست
اگرچه برای خودم هم عجیب بود که چرا باید این تکنولوژی صدای زیاد داشته باشه !؟
Payfast
۲۵ مرداد ۱۴۰۱به علت صدای زیاد مالیده شدن ۲ اهن ربا که اونم با مقداری پول و دانش حل میشه
بی نام
۲۵ مرداد ۱۴۰۱مسئولای ایران و رسانه های عقب مونده ای مثل کیهان، از چین فقط سرکوب مخالفان و محدودیت های اینترنت رو یاد گرفتن و اجناس بی کیفیت و درجه صدم چین رو وارد میکنن. اما اصلا از تخصص چینی ها در حوزه توسعه زیرساخت های عمومی استفاده نمیکنن که واقعا باید گفت چینی ها در این زمینه خیلی خوب کار کردن.
JDM lover
۲۵ مرداد ۱۴۰۱خیلی جالب و باحاله
کیفام
۲۵ مرداد ۱۴۰۱در چین بسیاری از محصولات به جهت صادرات ساختمه میشن تا مشتری ها با دیدن اونها به خریدش فکر کنن.
ADAK
۲۶ مرداد ۱۴۰۱همه دنیای اینجوریه
چرا فکر کردی مختص چینه فقط ؟!! :-)
Muty
۲۶ مرداد ۱۴۰۱آلمان هم از این قطار وارونه ها هست
ولی مغناطیسی بودنش رو یادم نیس نمیدونم
Payfast
۲۸ مرداد ۱۴۰۱اینو چطور میخوان وایسونن؟