متفرقه

مقابله‌به‌مثل چین با اروپا؛ اعمال تعرفه برای واردات خودروهای لوکس

سخنگوی وزارت بازرگانی چین به اعمال تعرفه بر واردات کالاهای مختلف اروپایی و افزایش تعرفهٔ واردات خودروهای لوکس اشاره کرده است.

با نزدیک شدن به زمان اعمال تعرفه‌های سنگین اتحادیهٔ اروپا بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین، پکن نیز مقابله‌به‌مثل کرده است. این کشور قصد دارد بر واردات براندی (نوعی مشروب) از اروپا تعرفه اعمال کند. به گفتهٔ وزارت بازرگانی چین، بر واردات این کالا تعرفه‌ای بین ۳۰.۶ تا ۳۹ درصد اعمال خواهد شد. به گفتهٔ دولت چین، این اقدام در پاسخ به تحقیقاتی صورت گرفته است که نشان می‌دهد صنعت براندی داخلی چین به خاطر واردات اروپایی در معرض آسیب جدی قرار گرفته است. این موضع حمایتی دولت چین مشابه موضعی است که در اروپا و آمریکا برای حمایت از صنعت خودروسازی اتخاذ شده است. دولت‌های غربی نگران هستند که صنعت خودروسازی آن‌ها توسط خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت چینی ورشکست شود و به همین دلیل، اخیراً شاهد وضع تعرفه‌های سنگینی از سوی دول غربی بوده‌ایم.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین در واکنش به رأی مثبت اخیر اتحادیهٔ اروپا به اعمال تعرفه بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین گفته است:

چین قاطعانه با اقدامات حمایتی ناعادلانه و غیرمنطقی اتحادیهٔ اروپا مخالف است. این اقدام قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند. تعرفه‌های گمرکی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. چین تمام اقدامات لازم برای محافظت قاطعانه از منافع شرکت‌های چینی را انجام خواهد داد.

درحالی‌که براندی اولین هدف چین برای مقابله‌به‌مثل با اروپا است اما آخرین آن نخواهد بود زیرا سخنگوی وزارت بازرگانی این کشور با اشاره به واردات گوشت خوک و لبنیات از اروپا، گفته است این مسیر ادامه خواهد داشت:

چین به‌طور کامل از حقوق همهٔ ذینفعان محافظت خواهد کرد و تصمیمات منصفانه‌ای را بر اساس نتایج تحقیقات اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین همچنین در ادامه به بررسی اقدامات دیگری مثل افزایش تعرفه بر واردات خودروهای اروپایی درون‌سوز با پیشرانه‌های حجیم هم اشاره کرده و گفته است:

تمام اقدامات لازم برای حفظ حقوق و منافع مشروع صنایع و شرکت‌های چینی را انجام خواهیم داد.

اعمال این تعرفه‌ها می‌تواند شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی که خودروهای لوکس و اسپرت بنزینی را در چین عرضه می‌کنند به دردسر بیندازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Sina_carshow

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (258 ديدگاه)

    این روش باعث باخت هر دو طرف میشه
    همیشه رقابت هست باعث میشه محصول خلاقانه با قیمت مناسب عرضه بشه اگر رقابت سالم وجود نداشته باشه صنعت خودرو سازی هم وجود نخواهد داشت
    چینی ها تونستن با قیمتای بسیار کمتر ماشینای بهتری عرضه کنن و اروپایی ها و آمریکایی ها نمیتونن اینکارو انجام بدن در حال حاضر و نمیخوان بلایی که ژاپن سرشون آورد ۶۰ سال پیش دوباره سرشون بیاد
    تو اون طرف آب خودرو یه کالای مصرفی هستش و هر ماشینی بخری تا ۵ سال آینده ۵۰ درصد قیمتش افت میکنه پس همیشه تلاش میکنن قشر متوسط خودرویی بخرن که ارزش خرید بالاتر و قیمت کمتری داشته باشه
    بیاین واقع گرا باشیم از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ میزان صادرات خودروی چین ۸۰۰ درصد رشد داشته اصن هم شوخی نیس آیا لیاقتشو داره؟ صد درصد
    فکرشو کنید پاش باز بشه به آمریکا چی میشه اولین اتفاق اینه میخ تابوت رو میکوبه به سر در شرکتای کرایسلر و دوج استلانتیس ا
    مثال بزنم بی وای دی شارک رو تصور کنید با قیمت ارزونتر مصرف سوخت کمتر و رنج بالاتر از فورد رنجر میده با اینکه ظرفیت حمل بارش خیلی ضعیفه ولی در ازای سواری بهتر و نرم تری داره جوری که باعث شده آمریکایی ها به خریدش فکر کنن و مکزیکی ها ازش استقبال گرمی کنن
    اگر ویدیو های خارجی رو نگا کنید میبینید اکثرن نقد مثبت داشتن و این ماشینو یه رقیب شایسته برا محصولات آمریکایی دونستن

    موافقم 32
    مخالفم 20
    1. پیام

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      آمریکا و اروپا باید افسار چین رو بکشن

      موافقم 23
      مخالفم 33
      1. amir

        ۲۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        پیام جان جنگ روسیه و اوکراین قدمی برای کشیدن افسار چینه

        موافقم 5
        مخالفم 23
      2. amir

        ۲۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        درسته الان با خالی شدن جای روسیه در بازار های نظامی آفریقا و کشور های جهان سومی آسیا چین جاشو داره پر میکنه ولی در نهایت چیزی که داره اتفاق میوفته تنها شدن چین با دهه ها عقب افتادن روسیه در زمینه های مختلفه جوابشم ساده اس
        روسیه اتفاق سنگین رسمی براش نمیوفته مثل نابودی تصرف شدن و در نهایت با یه آتش بس و یا توافق جنگ به پایان میرسه ولی خیلی عقب افتاد روسیه تا بتونه ۵۰۰ ۶۰۰ هزار نفر دست کم نیروی نظامی هزاران نیروی متخصص چندین هزار تانک و موشک رو دوباره تولید کنه خیلی زمان میبره آسیب های اقتصادی رو جبران کنه …. یعنی به طور فنی از گردونه خارج میشه
        و چین تنها تر میشه و پیکان حمله متوجه چین!

        موافقم 5
        مخالفم 17
        1. امیرحسین

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (122 ديدگاه)

          فرانسه جای روسیه رو در بازار نظامی پر کرده. الان فرانسه با اختلاف دومین صادرکننده اسلحه در جهانه.

          موافقم 7
          مخالفم 8
        2. amir

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          منظور من بعضی کشور های آسیایی آفریقایی بود که خبراشم بود که چین جای روسیه رو داره میگیره

          موافقم 2
          مخالفم 1
      3. Sina_carshow

        ۲۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (258 ديدگاه)

        افسار بکشن که هرچه قدر دلشون خواستن فورد و شورولت و تویوتا و … برا ماشیناشون قیمت بزارن؟ همین الانش نوآوری نیستش تو صنعت خودرو سازی چینی ها برن کنار که فقط برندایی که اسمشون مونده از قدیم ورشکست نشن؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Amir Machine

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          مثلاً 10 سال پیش که خودروسازی چین هیچ جایگاهی تو جهان نداشت، فورد و شورلت و تویوتا هرچقدر دلشون میخواست رو ماشیناشون قیمت میذاشتن؟
          یا وقتی چینی‌ها نبودن هیچ خودروسازی به فکر نوآوری نبود؟
          خدایی یه حرفایی میزنید آدم شاخ درمیاره

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. amir

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          اره راست میگی وقتی چینی چانگ چونگی با مانیتور ۵۰ اینچی و فرمون اسباب بازی و طراحی بیرونی کپی از ۱۵۰ مدل مختلف نبود و ۱۱ هزار دلار قیمت نداشت دودوتای عقب مونده و کره مربای بیچاره و اروپایی های الکی گرون و آمریکایی های اسب بخار فیک همشون ۲میلیون دلار رو لگناشون قیمت میگذاشتن اصلا هم ماشین ۲۰ ۳۰ هزار دلاری وجود خارجی نداشت

          موافقم 3
          مخالفم 3
    2. amir

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      چیزی که متوجه نشدی و مطمئنم نخواهی شد اینه هیچ وقت هیچ وقت چیزی به اسم رقابت سالم وجود خارجی نداره اولا و تا اینجای تاریخ روزگار شرکتی پیدا نشده که بدون دوز و کلک رقابت سالم کنه!!
      ولی چینی جماعت دیگه درو کنده گذاشته روی سرش!
      متریالی که از کشورای ارزون و یا معادن داخلی خودش میگیره و با کارگر ارزون و با زدن از هزار و یک تکنولوژی دیگر اعم از تناسب در طراحی ظاهری طراحی مهندسی و آپشن های یکبار مصرف داره ماشین با قیمت ۲۰ هزار دلار میده و با ماشین ۴۰ هزاردلاری مقایسه میکنه!

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. Sina_carshow

        ۲۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (258 ديدگاه)

        خوب اگر بلدن اینام بگیرن مشکلی نداره بعدم دست از تعصباتت وردار اره که میزنه و بهترم هس بعد یه یار مصرف؟ شوخیشم زشته از بهترین مهندسای اونور استفاده شده از طراحان سابق آئودی و لامبورگینی و آلمانی ها اسم تک تکشون رو میتونم بیارم

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. amir

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          اره راست میگی بی وای دی از بوگاتی شیرون بهتره
          کی به کیه
          اصلا خاک بر سر بوگاتی با اون قیمت فضاییش لعنت به اتوره بوگاتی بیاد با اون شرکتش دزدای متمدن!!!

          موافقم 3
          مخالفم 3
    3. سوشیانت

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      چینی ها نهایت کاری که بلدن اینه که ماشین های اقتصادی خوبی بسازن وگرنه خودرو های پرچمدارشون در حد برند های معتبر نیست

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. محمد

        ۲۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1236 ديدگاه)

        ۱۰ درصد مصرف کننده ها خودرو های پرچمدار رو می خرند.

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. amirkhanzadeh

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1033 ديدگاه)

          دقیقا
          هیچ آدم عاقلی نمیره سراغ بدترع

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          مصرف کننده تکنولوژی رو تعیین نمیکنه چون اکثر مردم درکشون از ماشین اینه که فقط جا به جا بشن

        3. محمد

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1236 ديدگاه)

          سوشیانت چیزی که باعث میشه یک خودروساز ورشکست نشه و بتونه ادامه بده تکنولوژی نیست بلکه مقدار فروشه.

  2. Sahand

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (670 ديدگاه)

    هرچند از چین و خودروهایش خیلی خوشم نمیاد ولی این کار لازم بود برای عدالت

    موافقم 19
    مخالفم 19
  3. Amirmohammad

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (563 ديدگاه)

    منطقیه کارشون

    موافقم 11
    مخالفم 16
  4. مظفر

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگر اجازه بدن dolphin و seal وارد بازار امریکا بشه. احتمالا در سگمنت ماشینهای کوچک و متوسط انقلاب به پا میشه و کار حتی برای هیبریدی ها هم سخت میشه. چون مشوق ۷۵۰۰ دلاری را هم که بگیرن قیمت نهایی ماشین خیلی کم میشه.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. ممد ژانگولر

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    من احساس میکنم چین زیادم احتیاج نداره به بازار اروپا و آمریکا ماشین بفروشه . همین آسیا و آفریقارو جنس بده کافیه . با توجه به زیاد بودن جمعیت فقیر تو این دوتا قاره برای چین کافی باشه .
    جنگ نشه شانس آوردیم

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. amir

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      ولی برای جهش توی سود و فروش قطعا به بازار آمریکا احتیاج داره چون جمعیت فقیر خیلی کمتر میتونه برای محصول هزینه کنه مگر اینکه همیشه توی بازار اقتصادی بمونن

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. ممد ژانگولر

        ۲۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4151 ديدگاه)

        داش امیر اون که صد در صده. شکیم نیست کی از سود زیاد بدش میاد .
        منظورم این بود کار به لج و لج بازی برسه بود .
        خداوکیلی بعضی از مدلهاش خوبه و کارو راه میندازه .

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4381 ديدگاه)

      ممد اینارو ول کن،

      من که هنوز عاشق این ماشینم تورو نمیدونم https://www.pedal.ir/chinese/chery/omoda-5-fownix-fx-facelift/

      1. ممد ژانگولر

        ۲۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4151 ديدگاه)

        طاها داداش کلی خندوندی منو دمت گرم جیگرم حال امد .
        ی ماشینی چین ساخته چقدر خوشتیپ و عالیه هم از نظر ظاهری هم از نظر آپشن و قیمت .
        نمیدونم تا چه حد ازش خبر دارین
        اسمش جتور داشانگه
        از نزدیک دیدم و سوارش شدم پشمام ریخت قیمتشم حدود ۱۶۰۰۰ دلاره
        میخوام بدونم شما هم با من موافقین که نسبت به قیمتش فوق العاده دوست داشتنی و به چشم میاد .
        جلو داشبوردش از تسلا زیباتره

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4381 ديدگاه)

          ممد عشق منی، درسته خیلی دیس میگیری با کامنت هات ولی من کلی می‌خندندم😂👌
          هنوز اون کامنت جاده شمال و آب آلبالو رو یادمه🤣

          اون داشانگه هم دیدم جالب بود.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. ممد ژانگولر

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4151 ديدگاه)

          😂

  6. mehran911

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2118 ديدگاه)

    توضیحش طولانیه اما بستن تعرفه روی محصولات چینی در حال حاضر استراتژی درستی نیست…
    هر چند آلمان مخالف بستن تعرفه سنگین بود اما اتحادیه رای اشتباهی بابت این موضوع صادر کرد در کل ده رای موافق داده شد ۴ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع
    بهترین استراتژی در حال حاضر این بود که چینی‌ها رو مجبور به سرمایه‌گذاری در اروپا کنن تقریبا مشابه کاری که چینی‌ها در اوایل کردن کمترین مزیت اینکار کاهش وابستگی توسعه‌دهنده‌های چینی به سوبسید‌های دولت بود… باید قوانین جوری تعریف می‌شد که حداقل درصدی هر چند کم از تولیداتشون رو که قراره در بازار اروپا بفروشن، تو همین اروپا و با قوانین اروپا تولید کنن و بفروشن
    این موضوع خیلی میتونست به نفع اروپا تموم بشه
    به هر حال این آشی بود از ابتدا اتحادیه با قوانین آلایندگی و سوق دادن بی‌منطق خودروسازها به سمت الکتریکی‌ها برای خودسازها پخت همین دولت‌ها با کاهش تولید ناخالص و کاهش توان سرمایه‌گذاری بعد از مدتی کاسه چه کنم دست خواهند گرفت…

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. امین

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (662 ديدگاه)

      تا اینجا منطقی ترین کامنت این مطلب گذاشتی.
      بقیه از ایشون یاد بگیرند.
      آدم به آینده ایران امیدوار میشه.
      بعضی ها انگار نسبت خونی با اروپایی و مستعمرات سابقشان دارند که قلب ذهن شون برای فقط دنیای غرب میتپه.
      دوستان ، دنیا محل گذر هست. امپراتوری ها ظهور و افول می‌کنند و این چرخه ادامه خواهد داشت. گریز ناپذیر هست.

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. Amir Machine

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      خب چطوری باید چینی‌ها رو مجبور به ایجاد سایت تولیدی در اروپا میکردن؟ مگه راهی غیر از تعرفه بستن هم بود؟
      همون چین هم برای اینکه خودروسازهای جهانی رو مجبور به ایجاد جوینت ونچر و کارخونه تولیدی تو چین بکنه واردات رو محدود کرد
      الان با اعمال این تعرفه‌ها، بعضی خودروسازهای چینی مثل BYD به فکر خرید یا احداث کارخونه تو اروپا افتادن، اگه تعرفه نباشه که خب چینی‌ها میبینن واردات به صرفه‌تره، پس ادامه میدن و دنبال تولید تو خود اروپا نمیرن چون اینجوری مزیت اصلیشون یعنی نیروی کار ارزون و حمایت‌های دولتی رو از دست میدن

      موافقم 3
      مخالفم 3
    3. محمد

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      با حرفت هم موافقم هم مخالف‌.
      همین الان چینی ها دارند تو اروپا کارخونه می زنند.
      نکته جالبش هم اینه که بیشتر تو مجارستان دارند ابن کار انجام می دهند.
      جایی که از لحاظ فکری کمی با بقیه اتحادیه اروپا فرق داره.
      کلاً از قصد جایی سرمایه گذاری کردن که سیاست مدار های کشورای غرب اروپا فشار بخورند.
      و چون مجارستان جزو اتحادیه هست چیزی نمیتونن بگن‌

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. Reza-a

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    این کار برای توازن اقتصادی منطقیه ولی باعث پسرفت خودروسازای چین میشه چون رقابت کمتر و پیشرفت کند تر میشه نتیجه فشاری که به خودروسازای غربی میاد که تاثیر زیادی هم داره کمتر از تاثیر روی پیشرفت برندهای چینیه
    اما چیزی که مشخصه اینکه مصرف کننده چینی خوشحال نیست!

    1. محمد

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      چین فعلاً تعرفه آنچنانی نزاشته پس برای خودت ندوز‌ و نباف‌.
      احتمالاً برای خودرو های لوکس تعرفه بزاره تا خودروسازان مثل هونگچی بکشن بالا.
      وگرنه در بقیه سگمنت ها و رده های قیمتی اروپایی ها رو شکست می دهند.
      مثلاً آئودی نمیتونه تو خودرو های اقتصادی و قیمت متوسط رقابت کنه با چینی ها پس قطعاً تو این
      رده ی قیمتی تعرفه نمیزارند.

  8. امیرحسین

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    دلم تنگ شده واسه ماشین های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میرفتیم عباس آباد تهران نمایشگاه ماشین های ساخت خوده کمپانی میدیدیم
    بنز بی ام و پورشه فولگس واگن آئودی وغیره ای خدا

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. محمد

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    باز یک مطلب در مورد چین و تحلیل های دوستان شروع شد.
    این تصمیمات نشان دهنده‌ی این است که در چین افراد عاقلی تصمیم می گیرند.
    چین تو صنعتی که قوی هست مثل خودرو انحصار نمیده به خودروسازان داخلیش‌ چون باعث پسرفت میشه در صورتی که اگر بقیه کشور ها بودند قطعاً واردات رو به کل ممنوع می کردند.
    فکر کردید چی باعث شده که اروپا تعرفه بزاره؟
    برتری خودرو های چینی که باعث شده خریدار خودرو چینی رو به اروپایی ترجیح بده.
    این یعنی عقب افتادن صنعت خودرو اروپا از چین و با این محدودیت این فاصله بیشتر میشه.
    برای افرادی که غرب پرستن سخته ولی حقیقته.
    یادتون باشه چه بپذیرید چه نپذیرید تغییری در این روند رخ نمیده.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  10. محمد

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    منطق بعضی از دوستان غرب پرست:
    اروپا تعرفه می زاره=>
    به به عجب کار خوبی باید افسار چین رو می کشیدن.🤡🤡
    چین تعرفه می زاره=>
    لعنت به کمونیستا‌ اینا دارن جهان رو با رقابت ناعادلانه به گند می کشند.

    موافقم 4
    مخالفم 5
  11. علی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مشکل اصلی تفکر تعرفه گذاری دقیقا اینجاس که طرف مقابل رو پشم میبینه، اینقدر نمی‌فهمه که خوب طرف مقابل هم میاد تلافی میکنه و نهایتاً تمام شرکت ها و مصرف کننده ها در تمام دنیا متضرر میشن… آخر این بازی جنگ تعرفه کاهش تولید و رفاه مردم و رکود و فقر و بدبختی و البته نهایتا شروع جنگه…. تاریخ رو بخونید متوجه میشید جنگ دوم هم با جنگ تعرفه شروع شد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا