ما نمیدانیم مطلبی که از نظر خواهید گذراند چگونه میتواند درست باشد اما در سراسر فضای مجازی پخش شده و بنابراین باید درست باشد، اینطور نیست؟
بنا به گزارش منتشر شده در وبسایت چینی اتوهوم، یک راننده چینی که پشت فرمان کراس اوور هاوال H6 قرار داشت به خاطر عدم درگیر شدن ترمزها و ناتوانی در غیرفعال سازی کروز کنترل تثبیت شده روی سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت چندین ساعت در خودرو گیر کرد! ترمز و کروز کنترل، عجب موضوع عجیبی! تنها سرنشین خودرو که در گزارش یاد شده با نام آقای لو شناخته میشود با صبوری تمام خودرو را هدایت کرده و این کار را تا زمان تمام شدن بنزین و توقف شدن خودرو ادامه داده است. مقامات محلی میگویند او با گوشی خود موضوع را به پلیس اطلاع داده و آنها نیز در اکثر مسیر پیموده شده او را اسکورت کردهاند. آنها میگویند با مهندسان شرکت هاوال تماس گرفتهاند اما شرکت موردبحث راهحلی برای این مشکل ارائه نکرده و تنها به آقای لو توصیه کرده تا زمان تمام شدن بنزین به رانندگی ادامه دهد!
هنوز مشخص نیست که چرا او در یک مسیر مستقیم و با همراهی پلیس نخواسته یا نتوانسته خودرو را به راحتی خاموش کرده و در کنار مسیر توقف کند. پلیس ظاهراً درباره این موضوع تحقیق میکند. البته این داستان برای اولین بار رخ نداده و در سال ۱۹۹۴ و فیلم سرعت شاهد تردد یک اتوبوس بودیم که اگر سرعت آن از حد مشخصی بیشتر یا کمتر میشد بمب کار گذاشته شده در آن منفجر میشد. ما حدس میزدیم چنین ماجراهای عجیبی بیشتر مناسب فیلمهای هندی و بالیوودی باشد اما ظاهراً چینیها روی دست هندیها زدهاند و چنین اتفاقاتی را نیز رقم میزنند. نظر شما درباره این اتفاق عجیب چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
AMANTE
۲۰ آذر ۱۴۰۱کروز کنترل ربطی به ترمز نداره و حتی اگه فعال هم باشه باید ترمز ها کار کنن.
احتمالا یک مشکل نرم افزاری یا مکانیکی یا ترکیبی از هر دو هست.
البته ممکنه راننده هم در این اتفاق تاثیر داشته.
در هر صورت هاوال باید به این موضوع رسیدگی کنه.
DoctoR
۲۰ آذر ۱۴۰۱مسخرست یعنی حتی به ذهنش نرسیده دنده رو بیاره روی N؟
Behnam1012
۲۰ آذر ۱۴۰۱اگه دسته دنده فیزیکی نباشه و صرفاً کلید الکترونیکی باشه امکانش هست که ماشین خلاص نشه
MILADZM
۲۰ آذر ۱۴۰۱اینا بعد ۱۰ سال هنوز نتونستن یه کپی درست و حسابی از اندروید و آی او اس بزنن حالا بقیه موارد پیشکش .
هر چند یه شخصی که مردم معترض کف خیابون رو وحشی خطاب کنه بعید نیست به همچین دلقک هایی هم بگه اقتصاد اول دنیا .
ساندیس اثراتش خیلی مخرب تر از اون چیزیه که بعضی ها فکر میکنن .
هر چند همین چین هم الان داره علیه شون بیانیه صادر میکنه :))
heshmat021
۲۰ آذر ۱۴۰۱اندروید و ای او اس مثال خوبی نبود
چون ساخت سیستم عامل خیلی سخته و کاربر جذب کردن برای اون سیستم عامل سخت تر
شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و اوبونتو هم تو ساخت سیستم عامل موبایلی شکست خوردن، چه برسه چینی ها
رستاخیز مردگان
۲۱ آذر ۱۴۰۱این یه داستانه بعنوان دروغ سیزده سال ۲۰۲۰ با ماشین جک،لذا از اساس بی اعتبار و دروغ است
Hadi
۲۰ آذر ۱۴۰۱یعنی کل مسیر رو با سرعت ۱۰۰ کیلومتر حرکت کرد بدون اینکه به چیزی برخورد کنه تا بنزینش تمام بشه؟
نمیدونم این خبر راست هست یا نه، چون هیچ فیلمی هم ازش نیست ولی اینکه کروز کنترل قاطی کنه و اجازه غیر فعال سازی نده رو هست ولی اینکه اینقدر حرکت کنی حرکت کنی حرکت کنی و به چیزی اصلا نخوری با ۱۰۰ تا برام عجیبه، مگه اینکه تو جاده خیلی طولانی تو بیابان باشی
کیانوش
۲۰ آذر ۱۴۰۱تو بزرگان بوده لابد که کروز کنترل رو رو صد کیلومتر گذاشته دیگه
کیان
۲۰ آذر ۱۴۰۱اونایی ک علامه هستن و میپن چین اقتصاد اول دنیاست !!! تحویل بگیرن
حتی این مرحله هم برای ایران خودرو قفله
ممد ژانگولر
۲۰ آذر ۱۴۰۱نمیدونم چرا ولی از وقتی چین رفته سمت کشورهای حوزه خلیج فارس محصولاتش دیگه کیفیت سابقو نداره 😔
kato
۲۰ آذر ۱۴۰۱از چین بعید نیست
محمدرضا
۲۰ آذر ۱۴۰۱خب الان بگیم چین اقتصاد اول دنیا نیست مسئله حله دیگه آمار جابجا میشه.
نیاز به علامه بودن نیست آمار ها مشخصه
MASOUD 0099
۲۰ آذر ۱۴۰۱حالا کاربر گرامی فقط چین حال کردی
شما خیلی ………………………
Amir mahdi @-1387
۲۰ آذر ۱۴۰۱اولن فکر کنم که مرد چینی سواد نداشته
و اینکه تازه به دوران بوده که رفته مدل بالا
خریده گیر کرده
الانم تو ایران نصف کسانی که سوار ماشین های لوکس میشن سواد ندارن ؟
ehsan.fa
۲۰ آذر ۱۴۰۱کامنتهای پدال هر روز عجیبتر از دیروز ، حتی دنا ۹۴ آشغالی ما هم کروز کنترل داره چی میگی ؟
کیانوش
۲۰ آذر ۱۴۰۱نمردیم معنی لوکس رو هم فهمیدیم مسلمون هاوال لوکسه؟!؟!تو همون ن هم قیمت ی هاچ بک تویوتا میشه نسخه فول اپشنش تازه
Amir mahdi @-1387
۲۰ آذر ۱۴۰۱یکبار تو خیابون بودم دیدم یارو یارو سوار
بی ام و x4 بخدا شبیه روستایی بود
بعد دنده عقب بلد نبود
Behnam1012
۲۰ آذر ۱۴۰۱روستایی نباید ماشین مدل بالا سوار بشه ؟
روستایی ها مردم شریفی هستن لطفاً توهین نکن
کیان
۲۰ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز روستایی شهری بالایی پایینی و
تونسته سوار شده، هرکی با پول خودش سوار بشه نوش جونش
هرکی با پول مردم سوار بشه جای بحث و … داره
یاس ی
۲۰ آذر ۱۴۰۱از شانس بدش هم کروز گیر کرده هم ترمزها درگیر نمیشدن!!!!!!!!! اگه ترمز کار میکرد کروز خودش قطع میشد! این هر دو مشکل الکترونیکی و مکانیکی را همزمان داشته. منتظرم دوست عزیز آقای فقط چین بیاد بگه هاوال اچ6 از هامر اچ2 و مرسدس جی کلاس بهتره اینهم احتمالا توطئه دشمنان خارجی چین هستش.
کیان
۲۰ آذر ۱۴۰۱دیگه چین با عربستان یکاری کرده ک طرفدارای ریش دار هم نمیتونن ماست مالیش کنن، حالا اگر کسی بیاد اینو جمع کنه دیگه خیلی …
در ضمن یادتون باشه از قول اساتید سایت چین قدرت اقتصادی اول جهان هست، چینی ک بخش مسکن ک 40% اقتصادش و تشکیل میده داره برشکسته میشه و چین رو قدرتمند تر از پیش به قله های اقتصادی سوق میده !!!
کیانوش
۲۰ آذر ۱۴۰۱ی بخش مسکنش ی بخش بزرگ دیگه از اقتصادش هم تولید واسه بقیه دنیا هست از خود کارو گوش پاکن بگیر تا قطعات الکترونیکی پس نتیجه میگیرم هم بخش مسکنش و هم این بخش تولیدش میتونه تو چند سال بگا بره و دچار رکود بشه از همین الان شرکت های خارجی برنامه چیدن که وابستگی خودشون به چین رو کم کنن بخش مسکنشم که تا ابد نمتونه واسه روستایی های مهاجر برج بسازه بلاخره ی جایی عرضه از تقاضا بیشتر میشه تو بخش مسکن. اینا منظورشون ازاول تولید ناخالص داخلی باید باشه که انچنان معیار دقیقی نیست
علی جردن
۲۰ آذر ۱۴۰۱لاماری جک لیفان هاوال چینی تو ایران قیمتش چند ملیارد تومن بود؟؟؟!!!
لطفا موقع رانندگی با اسب های چینی تون از کروز کنترل استفاده نکنید بقیه راننده ها بی گناهن
عاشق پدال
۲۰ آذر ۱۴۰۱هههه. فوکویاماهای خاورمیانه.
چه نظراتی ادم میشنوه.
مهربد
۲۰ آذر ۱۴۰۱هاوال H6 یکی از پرفروشترین کراساورهای چینی در سالهای گذشته محسوب میشود و سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷)، ششمین شاسیبلند پرفروش جهان شد . هاوال اچ شش، خودرو بسیار با کیفیت و مدرنی است و این داستان باید از اساس بی پایه و دروغ باشد. البته نه به خاطر کیفیت هاوال های گریت وال و یا پرفروشی ، بلکه بخاطر مکانیزم کروز کنترل و سیستم ترمز در این ماشین . دست کم ، هشت روش و گزینه برای خلاصی از خرابی کروز کنترل وجود دارد که همگی در دسترس راننده هستند و حتی یک راننده ناشی هم می تواند یکی از آنها را پیدا کند. یکی از راه های ریست شدن کروز، ترمز کردن است راه های دیگر هم مانند خاموش کردن ، خلاص کردن با اهرم کنترل پیمایش ، ترمز الکترونیک ، پدل شیفتر پشت فرمان ، دگمه ریست و یا حتی دگمه اسکرول و کاهشی کروز و یا کلید گردان جوی استیک تغییر وضعیت رانندگی و یا حتی در برخی خودروها با باز کردن کمربند ایمنی راننده ، خودرو از حالت کروز خارج می شود. در این مورد ، کار نکردن اهرم ترمز پایی هم از آن داستان های شاخ دار است ولی از آنجایی که چندی پیش، فیلم مستندی از موردی با کیا موهیو 2013 در آمریکا دیدم ، درصدی را هم به حقیقی بودن ماجرا می دهم . (توجه اینکه هر خودرویی با یک مانور ناگهانی هم سیستم پایداری اش فعال می شود و خود به خود از مکانیزمی دیگر، ترمز خودکار می کند و خودرو از کروز خارج می شود که این یکی ممکن است به ذهن راننده نرسد و یک راننده معمولی در سرعت صد، نتواند آنرا بدون خطر انجام دهد.)