ممکن است بارها این موضوع که برخی از خودروی صفرکیلومتر بعد از کارشناسی رنگ، نشان از ترمیم و بتونه رنگ بدنه داشتهاند را شنیده باشید. آسیبدیدگی و مشکلات رنگ در خط تولید و مونتاژ خودروها میتواند طبیعی و متداول باشد و درصدی شاید ناچیز از خودروها دچار چنین مشکلاتی شوند. اما این موضوع که این خودروها سرانجام به دست مشتری میرسند یا از چرخه فروش خارج میشوند بسته به خودروساز یا میزان مشکل دارد.
اخیراً ویدئویی از خط تولید یکی از خودروسازان داخلی منتشر شده بود که نشان از بتونه بودن قسمتهایی از بدنه یکی از خودروها داشت. اینک این شرکت جوابیه خود را در این زمینه منتشر کرده است. بهمن موتور اعلام کرده که این خودرو در خط تولید قرار نداشته و در ایستگاهی برای ارزیابی فنی و تخصصی خودروهای دارای ایراد فنی یا ظاهری یا حادثهدیده حضور داشت.
به گفته بهمن موتور، کمتر از ۳ صدم درصد از خودروها در خط تولید دچار حادثه یا مشکلات فنی یا ظاهری میشوند. بعلاوه بهمن موتور این اطمینان را به مشتریان این شرکت داده که چنین خودروهایی به مصرفکننده تحویل نمیشوند و درنهایت در اموری چون لجستیک و پشتیبانی، خدمات پس از فروش، خودروی تست درایو، خودروی جایگزین برای مشتریانی که خودروی آنها در فرایند تعمیر متوقف مانده و یا داخل خود شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت و برخی از این خودروها نیز بعد از کسب مجوزها از طریق مزایده رسمی واگذار میشوند.
با این حال اگر شما شخصاً تجربهای در این زمینه از هر خودرو یا خودروسازی دارید حتماً با مخاطبان پدال به اشتراک بگذارید.
mercedes-benz-new
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام دوستان این اکانت جدیدمه
کیفیت رنگ خودروهای داخلی و حتی مونتاژی به شدت افتضاحه شما یه دست بکشی به بدنه ماشینای خارجی متوجه صاف و صیقلی بودنشون میشی ولی اکثر خودروهای مونتاژی رنگشون مثل سنباده میمونه
Avan
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بعضی مواقع موقع حمل خودرو از کارخانه تا نمایندگی خودرو دچار حادثه میشه و راننده کامیون یا نمایندگی خودشان رنگ آمیزی می کنند و تحویل مشتری بیچاره میدن
هادی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اوایلی که ماتیز اومده بود، رفتیم ار کارخانه سفیدشو خریدیم
چند روز بعد نمایشگاه داری اوردیم ماشین رو بخره که گفت این ماشین رنگ داره که؟!
گفتیم خودمون از کارخانه اوردیم و ماشین صفره رنگ نداره، گفت زیر گلگیر سیاه هست و گرد سفید رنگ معلومه
پیگیری کردیم دیدم ماشین سیاه بوده اول و با کارخانه دعوامون شد و با کلی جنگ و دعوا پولمون رو پس گرفتیم
ماشین صفر هم میخواین تحویل بگیرین حتماااااا یک کارشناس ببرین و بعد تحویل بگیرین که مثل ما نشین
فرشاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲کاملا تایید میشه
من هم ۲سال پیش پرشیا از ایران خودرو گرفتم، سال بعد خواستم بفروشم خریدار۲جا برد نشون داد گفتن از دو نقطه بتونه و رنگ داره
حدود۵درصد قیمت فروش اومد پایین
حتما موقع تحویل خودرو بدنه رو هم چک کنید،وگرنه با این قیمتها بدجوری نقره داغ میشین مثل من
عارف
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خودروهای داخلی در بهترین حالت با کیفیت و ضخامت پایین ، رنگ آمیزی میشوند . حالا اگه بتونه هم داشته باشه که دیگه ….
احمد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بنده مدتی به عنوان نقاش برای یه صافکار کار می کردم تقریبا اکثر خودرو ها تو مجمع ما بوده . چندتا از دوستان بنده هم تو خط تولید و کنترل کیفیت کار می کنند تو ماشین های داخلی تولید 90 به اینطرف ایران خودرو، خودرو های با آسیب مستقیم میره برای مزایده یا استفاده داخل خطوط تولید و محیط کارخانه و خود شرکت. (در مورد سایپا اطلاعی ندارم .)اگر اتفاقی بیفته تو فاصله نمایندگی به دست مشتریه . اما افت کیفیت کلی رنگ خودرو های تولید قابل کتمان نیست
دیدم تو برگه های کارشناسی نوشتن آبرنگ کارخانه و اینا شاید بیشتر خودرو های مونتاژی که قطعات کمیاب یا مثلا وارداتی هست این ترمیم های جزی صورت بگیره شاید اینجوریه با اطمینان نمی دونم.
کیفیت رنگ و عمق رنگ پایینه ( بیشتر در رنگ های سفید و غیر متالیک )و در بعضی از موارد با نگرانی و استرس زیاد روی ترمیم رنگ کار می کردم . کسی که می خواد کار حرفه ای انجام بده مجبوره چندین بار نقاط مختلف رو دستگاه بزنه تا خیالش از عمق راحت بشه .
در بعضی از موارد هم عمق رنگ مناسب و حتی دقیق اندازه استاندارد بود . کلا یه مسئله ثابت نیست .
روی رنگ های متالیک به خاطر نوع پیاده سازی این استاندارد بهتر رعایت میشه و شخصا ماشین های متالیک رو با استرس کمتری کار می کردم تا جای ممکن هم کار رنگ سالید رو قبول نمی کردم به خاطر نکات گفته شده در بالا
یه نکته هم بگم برای دوستانی که می خوان قسمتی از بدنه رو رنگ کنند دقت داشته باشید که نقاش فقط 50 درصد کار رو انجام میده و مسئله مهم ترکیب رنگه تا دقیق در بیاد اگر می خوایین قسمتی که رنگ می کنید با بدنه همخونی داشته باشه حتما قبل از ترکیب باقی قسمت هایی که رنگ نمی شه رو پولیش کنید تا لایه بالایی که معمولا به خاطر آفتاب و عوامل محیطی فام خودش رو از دست میده از بین بره کد رنگ اصلی خودرو به دست بیاد .به نقاش هم تاکید کنید که عجله نکنه و اجازه بده بتونه با هوا خشک بشه ( چون معمولا با آبجوش سعی در خشک کردن سریع بتونه دارن متاسفانه ) بعد از رنگ خودرو چند روز یا چند هفته اجازه بدید تا قسمت های تازه رنگ شده کامل خشک بشن بعد پولیش کنید چون زمان میبره تا گاز خارج بشه و لایه های پایینی خشک بشن )