حزب مردم اروپا یا EPP که بیشترین سهم را در پارلمان اروپا در اختیار گرفته است، قصد دارد در مورد توقف فروش خودروهای درونسوز از سال ۲۰۳۵ در این قاره تجدیدنظر کند.
در انتخابات ماه گذشته پارلمان اروپا، EPP بیشترین سهم را در میان تمام گروههای قانونگذاری به دست آورده و هماکنون از مجموع ۷۲۰ کرسی، ۱۸۸ کرسی پارلمان را در اختیار دارد؛ بنابراین، نفوذ این حزب در مجمع اتحادیهٔ اروپا قوی است و یکی از اولین اهداف آن در پیشنویس اولویتهای انجام، بازنگری در قوانین کاهش دیاکسید کربن برای خودروهای جدید است.
سال گذشته، اتحادیهٔ اروپا طرحی را تصویب کرد که فروش خودروهای جدید تولیدکنندهٔ دیاکسید کربن را از سال ۲۰۳۵ ممنوع میکند. البته کمیسیون اروپا به درخواست آلمان، متعهد شد راهی قانونی برای فروش خودروهای جدید با پیشرانههای درونسوز که از سوختهای مصنوعی بدون آلایندگی استفاده میکنند حتی پس از سال ۲۰۳۵ ایجاد کند. این تبصره امکان فروش خودروهای درونسوزی که با سوختهای بدون دیاکسید کربن کار میکنند را فراهم خواهد کرد.
بااینحال، فعلاً مشخص نیست که حزب مردم اروپا قصد دارد چگونه در این سیاستها تغییر ایجاد کند. درهرحال، متقاعد کردن گروههایی مثل سوسیالیستها و دموکراتها که مخالف تضعیف سیاستهای اروپا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند آسان نخواهد بود و به موازنههای سیاسی بستگی خواهد داشت که در اتحادیهٔ اروپا در جریان است.
ارسلان
۲۱ تیر ۱۴۰۳۲۰۳۰ شد ۲۰۳۵…بعد میشه ۲۰۴۰ و الی آخر….
Cert
۲۱ تیر ۱۴۰۳نه در سال ۲۰۱۵ این به توافق رسید و هدف ۲۰ ساله بود
B
۲۱ تیر ۱۴۰۳داداش ۲۰۳۵ بوده طبق خبر احتمالا قراره به چند سال بعد موکول شه
علی
۲۱ تیر ۱۴۰۳واقعا چه قوانینی دارن اروپا و امریکا
اینجا داریم توی دود غلط میخوریم میکن درست میشه
ملت نشتن تا درست بشه :)
ممد ژانگولر
۲۱ تیر ۱۴۰۳باید پارلمان اروپا و ماشین های بنزینینو کل هوم ی لودر اجاره کنی بزنی زیرشون جمشون کنی . ملت دارن از گرما تلف میشن اینا دارن پاس کاری میکنن . گیر آوردن دنیارو
همه چی شده سود و منفعت . آدم سیب زمینی بکاره خودشم درو کنه بهتر از اینه منتظر بشه بقیه براش تصمیم بگیرن .
KAIZEN
۲۱ تیر ۱۴۰۳صنعت حمل و نقل کلا 10% کربن دی اکسید دنیا رو تولید می کنه
بخاطر این 10% داری از گرما تلف میشی؟؟
اول برو ببین اون 90% باقیمونده چجوری و کجاها و توسط کدوم کشورها تولید میشه، بعد بیا ببینم بازم میگی برقی برقی
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۳سهم آلایندگی مستقیم و غیر مستقیم حمل و نقل بیشتر از ده درصده ، به فرض اینکه همون ده درصدی که شما میگی باشه ، برای صنایع دامپروری ، پتروشیمی ، تولید پوشاک
لوازم الکترونیکی و…. قوانینی به مراتب سخت تر از صنعت خودرو وضع شده اما پدال چون سایت حمل و نقله بخش مربوط به خودش رو پوشش میده ، کاری با بحث های محیط زیستی ندارم ولی به عنوان یه مصرف کننده معمولی برای استفاده شهری اگه توی بازار ایران با قیمت منطقی خودرو های برقی عرضه بشن قطعا میخرم ، ماشین های ساکت ، پرشتاب و بدون سرویس های معمول ماشین احتراقی
Joker
۲۱ تیر ۱۴۰۳وقتی آقاتون جوکر میگفت الکتریکی ها به زودی منقرض خواهند شد جدی نگرفتید،حالا کجاشو دیدید…تویوتا همه رو رَنده میکنه و چین هم منابع لتیومش به زودی تمام خواهد شد و واسه انجین درونسوز دست به دامن سامورایی ها خواهد شد،این کامنت رو هیچ وقت فراموش نکن…
زیزیگولو
۲۱ تیر ۱۴۰۳منم همین اعتقاد رو دارم …… همه کمپانیا دارن یکی، یکی از حوزه برقیا پا پس میکشن
NAVID@@98
۲۱ تیر ۱۴۰۳تویوتا همین الانش خودش رنده شده تویوتا رنده شده همین الانش اونم بدست برقی ها 😅
و عنوان پرفروشترین ترین خودروی جهان رو از یه خودروساز نوپا اونم برقی 😂 از دست داد و توسطش رنده شد
پس..ز
الکتریکی منقرض بشه نشه چیکار به اینا داریم ما خودمون بهتر میدونیم این حرفای بیخود رو
مهم اصل قضیه بود😝
phonix
۲۱ تیر ۱۴۰۳اگر تویوتا رنده شده پس چه بلایی سر برند های دیگه اروپایی و امریکایی اومده ؟ به اتماشون تجزیه شدن ؟
از صبح تا شب جون میکنی بیای بگی فلانی از بهمانی بهتره ؟ میدونی اصلا برای ملت مهم نیست ؟
یه یارویی تو سایت بود مثل تو البت خیلی باسواد تر میزد با لینک وسند و… هی نشون میدادم ببین ژاپن هم یه چیزایی برای ارائه داره طرف مغزش از سنگ بود … حالیش نمیشد
تو یه پله از اونم پایین تری
خوشگل عزیزم عشقم ژاپن تو بلوک غربه مراکز تحقیق توسعش بجز ژاپن امریکا و اروپاست یه جاهایی هیچ فرقی با فورد نداره همون جا طراحی میکنه همونجا میسازه همون جا هم میفروشه
فکر نمیکنم شما ها ادعا داربیارید توان ذهنیتون در همین اندازست
NAVID@@98
۲۱ تیر ۱۴۰۳خب ببینید از اون نظر که خودم و ذهنم از شما بالاتره
چون قطعا هم پیمانان آمریکا هر کی باشه
👑🥇تو بلوک غربه و هر چی دارن از اونایی که هر چیز بهترین و اول هستند اروپا و آمریکا دارند که البته واقعا این ها که هرچیز بهترین و اول ها هستند👑🥇 😅کسی به گرد پاشون نمیرسه
برای همین توان ذهنیم همین اندازه ای که است از شما ها خیلی بیشتره
چون باید با نگاه درک عمیق به مسائل نگاه کرد که البته شاید هرکسی درک نکنه🤩
علیزاده
۲۱ تیر ۱۴۰۳چه معنی داره اصلا
به جای این کارا به چین فشار بیارن که با ذغال سنگاش داره پدر محیط زیست رو در میاره
KAIZEN
۲۱ تیر ۱۴۰۳نه تنها فشار نمیارن، بلکه با این قوانین بی پایه و اساس دارن بشدت ازش حمایت هم می کنن
حمایت از کشوری که 90% منابع تولید باتری دنیا رو در اختیار داره
بزودی متوجه میشن میدون دادن به چین چه تبعاتی براشون داره. الان داغن نمی فهمن.
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۳آمریکا هم ذغال سنگ داره
phonix
۲۱ تیر ۱۴۰۳میون کلام حضرات شما هیچ تاثیری در تصمیم گیری اروپا ندارید .
ولی شاید جالب باشه بدونید ایران یکی از بزرگترین تولید کننده های گاز های گلخانه ایه یه فکری به حال مملکت خودمون کنید باتشکر
یحیی
۲۷ تیر ۱۴۰۳کشورهای صنعتی خودشون بیشترین گازهای گلخانه ای رو تولید میکنن جلو پیشرفت ما رو هم میخوان بگیرن به آمار دروغ سازمان ملل اعتماد نکنید هر کشوری که بیشتر از طرح های توسعه سازمان ملل استفاده کرد اقتصادش ورشکسته تر شد نمونش تایلند و ترکیه لطفا گوگل کنید ✌️
علی Shelby
۲۱ تیر ۱۴۰۳چه قوانین چرتی دارن
حسن
۲۱ تیر ۱۴۰۳متوهمین نادان
باید محیط زیست را نجات بدیم
چجوری ؟
خودروها را برقی کنیم
برق از کجا بیاریم
نفت و گاز بسوزونید برق تولید کنید
البته مازوت هم هست اما خودمون باهاش مخالفت کردیم
ذغال سنگ هم هست اما خیلی درمورد مضراتش مقاله ی علمی نوشتیم
راه داره
مازوت و ذغال سنگ را تو کشورهای جهان سوم برا تولید برق استفاده کنید
نفت و گاز و مشتقات سیالتر را در کشورهای صاحب علم و تکنولوجی
شمس
۲۶ تیر ۱۴۰۳شما از توربین بادی و صفحات خورشیدی استفاده کن
شمس
۲۶ تیر ۱۴۰۳سلام و عرض ادب خدمت کارشناسان علامه دهر ، همه چیز دان . منم میخام کمی همه چیزدانی در بکنم ، این قضیه روی دی اکسید کربن و گازهای آلاینده و گلخانه ای بحث می کنه ، اما اگه سوخت تبدیل به مثلا هیدروژن خالی بشه ، محصول نهایی اون موتور خروج بخار آب هست ، یعنی بدون سوختن کربن ، اما به نظر بنده ساخت خودرو برقی ربطی به چند درصد بودن آلایندگی نداره ، بلکه شما از یکسری چیزها راحت میشید ، شما از بنزین و روغن و تسمه تایم وواشر سیلندر و هواکش و توربو و فن و سنسورها و عملگرها و ایسیو و ….. دیگه راحت میشید و سر و کله شما با یک موتور الکتریکی بجای بنزینی هست ، منابعش هم بصورت نامحدود برق از طریق توربین های بادی و خورشید و زمین گرمایی و …. وجود داره .
البته در زمینه میزان ونحوه مراقبت از باتری های و نگهداری از این موتور الکتریکی من خبر ندارم اما قطعا کثافت کاری و مراقبت های موتورهای فسیلی رو نداره . هر کی موافقه صلواتی عنایت کنه .