متفرقه

هزینه های مصرفی خودروی پلاگین هیبرید در مقایسه با خودروی بنزینی

مدت کوتاهی است که خودروی تیگو ۸ پرو e پلاس با تکنولوژی پلاگین هیبرید، به عنوان جدیدترین محصول برند فونیکس درصدد ایجاد تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی، پا به این عرصه گذاشت. عدم آشنایی با این تکنولوژی، شبهه های زیادی را بوجود آورد که هزینه های مصرفی و جانبی این خودرو، یکی از سوالات پرتکرار و اصلی در این میان به شمار می رود.

برخلاف تصوراتی که درباره هزینه مصرفی خودروهای پلاگین هیبرید در ذهن ما شکل گرفته است، از خیلی جهات صرفه اقتصادی این تکنولوژی از خودروهای بنزینی پیشی می گیرد. جهت آشنایی بهتر، در ادامه ما به مقایسه ای دقیق میان خودروهای پلاگین هیبرید با خودروهای بنزینی به تفصیل پرداخته ایم.

اولین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد و همگی در صحت آن اتفاق نظر داریم، صرقه جویی در مصرف سوخت از جانب خودروهای پلاگین هیبرید می باشد.

برای مثال، هزینه‌های سوخت خودروهای پلاگین هیبرید در مسافت‌های کوتاه شهری کمتر از خودروهای بنزینی است. در نتیجه، هزینه تعمیرات و نگهداری این خودروها نیز به‌دلیل کمتر بودن تعداد اجزای مکانیکی آنها، کاهش می‌یابد. از این‌رو، مالکان خودروهای پلاگین هیبرید در طول دوره‌ی استفاده از خودرو، هزینه‌های کمتری را صرف تعویض قطعات مصرفی خواهند کرد. در نتیجه، خودروهای پلاگین هیبرید با استفاده ترکیبی از موتور برقی و بنزینی، مقرون به صرفه‌تر از خودروهای بنزینی عمل می‌کنند. این نکته خصوصا برای افرادی که استفاده‌ی طولانی مدت و زیادی از خودرو دارند، حائز اهمیت واقع می شود. خودروهای پلاگین هیبرید در نتیجه‌ی استفاده از انرژی بهینه، به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری کمتری می‌انجامند، که در ادامه موجب کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست نیز می شوند. با این حال، در انتخاب خودروی مناسب، باید نیازها و شرایط خاص هر فرد را در نظر گرفت و تصمیم‌گیری بهتری انجام داد.

نکته ی بعدی که اشاره به آن خالی از لطف نیست، جذابیت غیرقابل انکار خودروهای پلاگین هیبرید برای رانندگان امروزی می باشد. این خودروها به دلیل استفاده از ترکیب موتور بنزینی و موتور برقی، عملکردی پرسرعت و کارآمدتر را ارائه می‌دهند. مهم‌ترین ویژگی این گروه، توانایی شارژ باتری از طریق ترمزگیری و تولید انرژی در حین حرکت است که مجددا، منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا می‌شود. این خودروها به‌صورت کاملا هوشمندانه میان استفاده از موتور بنزینی و موتور برقی تعادل برقرار کرده و سعی بر آن دارند در بهینه ترین حالت ممکن از انرژی بهره ببرند.

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، خودروهای پلاگین هیبرید نقش مهمی در حفظ محیط زیست ایفا می کنند. کاهش استفاده از منایع سوخت و کمک به کاهش آلودگی هوا به خصوص در کلان شهرها و مناطق صنعتی، منجر به حفظ منابع طبیعی و کاهش اثرات تغییرات‌ اقلیمی می شود. این مسئله برای بسیاری از مشتریان به‌عنوان یک معیار مهم در انتخاب خودرو مطرح است و برای آنهایی که به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهند، می‌تواند دلیل مکفی باشد.

مزیت اصلی یک موتور پلاگین هیبرید، مصرف کمتر بنزین (سوخت فسیلی) و کاهش انتشار CO2 نسبت به خودروهای بنزینی است. تیگو ۸ پرو e پلاس همانند سایر خودروهای پلاگین هیبرید، جزو موثرترین خودروهای سبز می باشد که از موتور بسیار بهبود یافته و سازگار با محیط زیست، بهره می برد.

در کل، استفاده از خودروهای پلاگین هیبرید باعث ارتقای کارآمدی انرژی و کاهش هزینه‌های مصرفی می‌شود و در عین حال به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. به همین دلیل، این خودروها همواره مورد توجه مشتریانی هستند که گزینه‌های پایدار و پربازده را مد نظر دارند.

خودروی تیگو ۸ پرو e پلاس که به‌ عنوان اولین محصول از جریان سبز فونیکس در تیر ماه ۱۴۰۲ رونمایی شد، به یک موتور بنزینی و دو موتور برقی مجهز است که در صورت فول شارژ بودن باتری و باک بنزین، می‌تواند قدرتی معادل ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰  نیوتن متر را تولید کند. این خودرو در حالت بهینه، طی هر ۱۰۰ کیلومتر ۱.۵۵ لیتر بنزین  مصرف می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    پایان رپورتاژ اگهی

  2. حسن

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    وژدانا دنیا را واردنه نکنید
    شما یک خودرو دارید موتور بنزینی داره موتور برقی داره باطریه بزرگ هم داره پس در 3 جبهه هزینه شامل حال شما میشه
    یکی از نکات منفی در خودروهای پلاگین هزینه ی زیاد انها اعلام میشه
    شما شمع و انژکتور و روغن و تعلقات و تعمیرات موتور بنزینی و دف و گیربکس را دارید
    موتور برقی دارید که نوع چینی هزینه ی بیشتری داره تا نوع درجه یک
    باطری هم در بازه ی زمانیه معین باید تعویض بشه که هزینش بسیار بسیار زیاده
    هزینه بالا:خودروهای پلاگین هیبریدی هزینه بالایی نسبت به خودروهای سوختی سنتی دارند. هزینه خرید، نگهداری و تعمیر این خودروها بسیار بالاست.
    وزن زیاد: کنترل سخت تر و مانور پذیری کمتر
    عدم شارژ باطری در اکثر مواقع و در مدار نبودن موتورهای برقی و کاهش راندمان

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. ali

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      اصل کار نگفتی آلایندگی خودرو پلاگین هیبرید بسیار پایین هست چیزی که تو ایران اهمیت نداره

      و بعد تعرفه واردات پلاگین هیبرید ۵ درصده و در برابر تعرفه ۷۰ درصدی نمونه مشابه عملا تمام هزینه های که گفتی جبران میکنه البته اگر وارادتی باشه و…

  3. حسین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه به مطلب تبلیغاتی بود تا یک مطلب علمی.اصلا توضیح کاملی راجع به هزینه های خودروهای هیبریدی نبود فقط میخواستین تبلیغ فونیکس رو بکنید.
    در ضمن هزینه های خودروهای هیبریدی خیلی خیلی بیشتر از یک خودروی بنزین سوزه
    تیر ماه یک فیلم دیدم از یک تعمیر گاه کار درست بابت تعمیر لکسوس ان ایکس هیبرید که از کار افتاده بود به خاطر از کار افتادن باطری . قیمت باطری ۵۰۰ میلیون اجرت نصب و راه اندازی ۵۰ میلیون !!!
    در انتها شما اعلام کردین مصرف فونیکس ۱.۵۵ لیتر در صد کیلومتر .هنوز هیچ خودرو سازی تو کل جهان همچین ادایی نکرده .دروغ محض

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا