بخش مهندسی از تیم فرمول یک ویلیامز با همکاری استودیو طراحی ایتال دیزاین، محصولی جدید به نام دئوس وایان (Deus Vayanne) معرفی کرده است. این مدل، ۲۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و با تیراژ تولید محدود به ۹۹ دستگاه عرضه میشود.
برخلاف بسیاری دیگر ابرخودروهای رونمایی شده در ماههای اخیر، دئوس وایان دارای نمونهی واقعی برای نمایش به عموم مردم است. دیگر نکتهی مثبت برای این مدل، تولید توسط برندهای مشهور و شناخته شده در دنیای خودرو، شامل ویلیامز و ایتال دیزاین است. شرکت سازنده با نام کامل دئوس اتومبیلز (Deus Automobiles) در اتریش قرار داد و سال ۲۰۲۰ تاسیس شده است.
هنوز جزئیات کامل از پیشرانهی دئوس وایان مشخص نیست. این مدل، تمام برقی با قدرت ۲۲۰۰ اسب بخار خواهد بود و بنابر ادعای شرکت سازنده، سرعتگیری صفر تاصد کیلومتر برساعت ۱/۹۹ ثانیه خواهد داشت. نهایت سرعت دئوس وایان، ۴۰۰ کیلومتر برساعت عنوان شده که برای خودرویی با پیشرانهی تمام الکتریکی، فراتر از انتظار است.
در آینده، اخبار بیشتری از همکاری استودیو طراحی ایتال دیزاین و تیم مهندسی پیشرفته ویلیامز (Williams Advanced Engineering) منتشر خواهد شد. این گروه، برنامههای متنوع برای تولید محصول و ارائهی خدمات مهندسی دارند. دئوس وایان، در سال ۲۰۲۵ تحویل مشتری خواهد شد.
Humer
۲۵ فروردین ۱۴۰۱چه قیمته؟؟؟؟؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ فروردین ۱۴۰۱علی الحساب 1/5 تا 2 میلیون دلار حساب کنین تا خبراش بیاد
reza342
۲۵ فروردین ۱۴۰۱جلوش خوبه ولی عقبش …
ممد ژانگولر
۲۵ فروردین ۱۴۰۱داداش رضا عقبش از لوگوی بی نهایت یا infinity الهام گرفته که به نظرم فوق العادست این طراحی
حتی در جلو پنجرش هم استفاده کرده
انشالله قسمت بشه از استخرهای اینفینیتی استفاده کنی تا ادرنالین خونت بره رو ۱۰۰۰
مسعود
۲۵ فروردین ۱۴۰۱بد نیست خوبم نیست
Scuderia Ferrari
۲۵ فروردین ۱۴۰۱طراحی بسیار زیبایی داره 😍😍
با ۲.۲۰۰ اسب بخار و گشتاور آنی باید شتاب بهتری داشته باشه ؛ تاپ اسپید خوبی هم داره
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۱عقبش خیلی کشیده شده بده و چراغ عقب و سپر عقب و سپر جلو که باز شده بد هست.چراغ باریک جلو و سقف مشکی و قوص سقف شبیه لوتوس امیرا شده.لوتوس امیرا قشنگتر از این ماشین هست.طراحی داخلی شبیه ماشینهای سوپر اسپرت نیست
mohamadreza83
۲۵ فروردین ۱۴۰۱وقتی مشخصات محصولات برقی شرکت های دیگه رو میخونم ؛ متوجه میشم که سیستم لانچ مدل اس پلد چقدر پیشرفته و کارآمد هست .
فقط باید کلاه از سر برداشت و به احترام تسلا سکوت کرد .
یاد حرف مدیر عامل فولکس واگن افتادم که گفت :
تسلا حداقل ۱۰ سال از ما جلو تر هست .
دیگه وقتی ( مدیرعامل !) یه غووول آلمانی این ادعا رو میکنه ؛ ببین فاصله تکنولوژیکی بین تسلا و شرکت های کوچیک تر چقدر هست …
MOHAMMAD.OBASH
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ی توضیح میدی لانچ تسلا چه فرقی با بقیه لانچا داره
Muty
۲۶ فروردین ۱۴۰۱mohamadreza83
لینک اصلی خبری که مدیر عامل فولگس واگن همچین در و گهری فرمودن رو هم بزار لطفا !!
سعeد
۲۵ فروردین ۱۴۰۱این با ۲۲۰۰ hp شتاب ۱.۹ میده
پلد با ۱۱۰۰ همین شتاب
تازه سدان خانوادگیه
اگه پلد ۲۲۰۰ اسب قدرت داشت شتابش منفی میشد
پلد شاه کار تسلا و آمریکا
بهنام زز
۲۵ فروردین ۱۴۰۱تاپ اسپیدش چقده اون وقت این شاهکار ؟
Taha Malek
۲۵ فروردین ۱۴۰۱نمیدونی تسلا فنا وقتی از پرفورمنسشون ایراد بگیری میگن سدان خانوادگیه
وقتی بگی سدان خانوادگیتون چرا کیفیتش در حد رقباش نیست میگن پرفورمنس
mohamadreza83
۲۵ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز
توی تاپ اسپید یه متحرک علاوه بر ضرایب دنده و ایرودینامیک ؛ مهم ترین عامل قدرت ( توان ) انجین متحرک هست .
هر چی قدرت بیشتر ؛ در نتیجه سرعت انجام کار بیشتر و در نهایت تاپ اسپید بیشتر .
اینجا این ماشین ۲.۲ برابر پلد قدرت داره ؛ انتظار داری تاپ اسپیدش کمتر باشه ؟؟
( حالا من عوامل دیگه رو در نظر نگرفتم )
اما توی شتابگیری و کندن ماشین از زمین گشتاور مهمه و گشتاوره که کار انجام میده ؛ افتخار سیستم لانچ پلد اینجا مشخص میشه که پلد قطعاا گشتاور کمتری از این ماشین داره ( عامل موثر توی شتابگیری )؛ ولی شتاب از حال سکون تا ۶۰ مایل این دو تا ماشین ذره ای تفاوت نداره …
sam
۲۵ فروردین ۱۴۰۱۱.۹۹ پلد تو درگ استریپ با ۱ فوت رول اوت حساب شده تو اسفالت عادی بدون رول اوت ۲.۲ ۲.۳ میزنه
بعدشم این بازی مسخره شتاب یه جا متوقف میشه تا کجا میخواد برسه ۰.۵ یا ۰.۱ ثانیه??
«اینجا این ماشین ۲.۲ برابر پلد قدرت داره ؛ انتظار داری تاپ اسپیدش کمتر باشه ؟؟»
ما همینو درباره درگ سدانهای ۶۰۰ اسبی در برابر پلد ۱۱۰۰ اسبی میگفتیم چطور اون موقع دو برابر قدرت بیشتر پلد مهم نبود حالا مهم شد
AMIN (M.A.S)
۲۵ فروردین ۱۴۰۱حداکثر سرعت چارجر اسکات پک 485 اسب بخاری از تسلا بیشتره مدل S Plaid فقط حدود 270 تا فک کنم میره اسکاتی حدود 285تا
تو بحث حداکثر سرعت الکتریکیا چون با افزایش سرعت و جریان کشی زیاد فشار وارده به سیستم خیلی زیاد میشه برای جلوگیری از وارد شدن اسیب حتمی مجبورن سرعتو رو یه عدد مطمئن محدودش کنن
البته حدسم اینه و از پاورترین الکتریکیا اطلاع زیادی ندارم
درسته تو درونسوزا محدودیت دور رو داریم که موتور بانزدیک شدن بهش در اصطلاح کات اف میکنه
اما اگر برای ECUلیمیتر نباشه در حالت طبیعی موتور تو حداکثر قدرت (تو محدوده دور مجاز) ریسکش مثل الکتریکیا حتمی و خطرناک نیست
اما اگر ایراد یا نقص باشه یا حرارت زیاد از حد شه (اونم البته یه جور نقصه) بحثش جداس
Philipp
۲۵ فروردین ۱۴۰۱شتابش منفی بشه که عقبکی راه میره😂
rezars pc
۲۶ فروردین ۱۴۰۱فک کن همین بچه امسال کنکورم داره با این سواد فیزیک براش نگرانم فصل حرکت شناسی ۱۲ ام رو درک نکرده اصلا
Muty
۲۶ فروردین ۱۴۰۱نهایت نهایت 100-0 یه روزی میشه 1 ثانیه
اون روز دیگه قدرت 10هزار اسبم که باشه ملاک نیست!!
پارامترای دیگه میشن ملاک برتری و موفقیت و انتخاب
ARMAN
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ماشینای الکتریکی زمانی قابله تحملن که قدرتاشون همینقدر بالا باشه
Jdm باز
۲۵ فروردین ۱۴۰۱طراحی جلو: نسبتا خوب
طراحی عقب: متوسط
طراحی داخلی: نسبتا بد ( اصلا حس اینکه توی هایپر کار نشستی رو منتقل نمیکنه)
پرفورمنس: عالی
باید بیشتر روش کار بشه و مشکلاتش برطرف بشه
محمد
۲۵ فروردین ۱۴۰۱خیلی تاپ اسپید پایینی داره به نسبت توانش
بوگاتی ویرون با ۱۲۰۰ اسب بخار کمتر ۷ کیلومتر برساعت سرعت بیشتری داره
تازه فقط چهار دهم ثانیه شتاب کند تری داره
Philipp
۲۵ فروردین ۱۴۰۱بنظرم صبر کنیم عرضه بشه بعد در موردش قضاوت کنیمجالب تره
مثل دول۱۶ و اسپایروس کائوس که هنوز نیمدن