مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل اول
با عبور از گروههای مختلف کوپهها، در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال حالا به گروههای جذاب سوپراسپرتها رسیدیم که در دو بخش سطح پایین و سطح بالا شاهد رقابت آنها خواهیم بود. در گروه سوپراسپرتهای سطح پایین در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ ماشین باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها شش سوپرکار خود را به مرحلهٔ یکچهارم نهایی رساند. سپس از این مرحله هم سه خودرو شامل پورشه ۹۱۱، شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی آمدهاند درحالیکه به دلیل فرد بودن تعداد این خودروها، آئودی R8 هم بهعنوان خودرویی که در مرحلهٔ یکچهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها اضافه شده است. آخرین دوئل گروه سوپراسپرتهای سطح پایین هم در مرحلهٔ قبلی بین لامبورگینی اوراکان و مکلارن آرتورا برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین لامبورگینی اوراکان و مکلارن آرتورا
مجموع آراء: ۱۳۳۹
آراء لامبورگینی: ۱۰۳۹
آراء مکلارن: ۳۰۰
پیروز دوئل: لامبورگینی اوراکان با کسب ۷۷ درصد از کل آراء
پورشه ۹۱۱ کاررا
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۸
پلتفرم: MMB (ماژولارمید انجین پورشه)
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۰۴۲ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۱۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۷۰۵ دستگاه
فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶,۹۸۶ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پرفورمنس فوقالعادهای که در هر چهارفصل قابلاستفاده است، احساس فرمانی که معیاری برای دیگر خودروها است، هندلینگ عالی، کابین پر از تکنولوژی پیشرفته
نقاط منفی: قیمت گرانی که با سفارش آپشنها بهسرعت گرانتر میشود، صدای پیشرانه میتوانست بهتر باشد، کابین نهچندان دلباز، رشد ابعاد و فاصله گرفتن از اندازهٔ جمعوجور گذشته
چکیده: ۹۱۱ خودرویی با رانندگی هیجانانگیز، قابلیت استفادهٔ آسان بهصورت روزمره و ارزشمند در قبال قیمت است و هنوز هم یک خودرو اسپرت عالی برای کسانی که توانایی خرید آن را دارند خواهد بود
آئودی R8
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵
پلتفرم: MSS (ماژولار اسپرت سیستم گروه فولکسواگن)
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۴۹ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۶۶۶ دستگاه
فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۸۵ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی خشن و جذاب، کابین ساده اما لوکس، صدای اگزوز فوقالعاده، هندلینگ عالی، پیشرانهٔ V10 باشکوه، قیمت ارزانتر از لامبورگینی اوراکان، قابلیت استفادهٔ روزانه
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، فضای بار بسیار محدود، بهاندازهٔ دیگر سوپراسپرتها برای رانندگی جذاب نیست، گیربکس میتوانست بهتر باشد، کندتر از برخی رقبا
چکیده: هرچند R8 یک سوپراسپرت سریع و جذاب است اما مثل دیگر محصولات آئودی، هم استفاده از آن آسان است و هم برای رانندگیهای روزانه مناسب خواهد بود
مقایسهٔ مشخصات فنی
R8 RWD پرفورمنس | ۹۱۱ کاررا GTS 4 | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۳.۰ لیتری H6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
ردلاین | ۸,۷۰۰ rpm | ۷,۵۰۰ rpm |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۲ ثانیه | ۲.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۰.۹ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۳.۸ ثانیه | ۲۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت | ۳۱۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۹۶ | ۳۴.۱ متر | ۳۰.۲ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۸ جی | ۱.۰۹ جی |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۳ لیتر | ۶۶ لیتر |
تولید آلایندگی | ۲۹۱ گرم/کیلومتر | ۲۵۲ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۶۱۷ کیلوگرم | ۱۶۲۲ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۴۱ به ۵۹ جلو/عقب | ۳۸ به ۶۲ جلو/عقب |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۸ کیلو/اسب بخار | ۳.۴ کیلو/اسب بخار |
طول | ۴,۴۲۹ میلیمتر | ۴,۵۳۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۴۹ میلیمتر | ۲,۴۵۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۱۲ لیتر | ۲۶۴ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲+۲ نفر |
قیمت | ۱۵۱,۸۹۵ دلار | ۱۴۵,۳۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مازیار
۲۵ تیر ۱۴۰۱تو هر مقایسه ای اگه پورشه باشه
دلیلی برای انتخاب اتومبیل دیگه ای نیست
Reza Waffen SS
۲۵ تیر ۱۴۰۱از آئودی هم نمیشه گذشت دوراهی خیلی خیلی سختیه من که انتخاب نمیکنم
مازیار
۲۵ تیر ۱۴۰۱این یه مقایسه در کلاس سوپراسپرت هست
و تمام مولفه های حرکتی پورشه بالاتره
مثل شتاب، پیست، ترمز و شتاب جانبی
تازه اگه مصرف و آلایندگی کمتر رو بخاطر اولویت بعدی در کلاس سوپراسپرت
بحساب نیاریم
پس انتخاب نباید چندان سخت باشه
pedram7
۲۵ تیر ۱۴۰۱آخه این سوال داره
معلومه پورشه :)
ehsan fa
۲۷ تیر ۱۴۰۱من همیشه گفتم آمار فروش حرف آخر رو میزنه یعنی مصرف کننده نهایی
بی طرف
۲۵ تیر ۱۴۰۱به جز از لحاظ تکنولوژی کلی و عملکرد در پیست آئودی از هر لحاظ بهتره به نظر من.
هیچکس
۲۵ تیر ۱۴۰۱آقای بیطرف میشه بفرمائید از هر لحاظ که گفتید کدوم لحاظ هست؟
گشتاور؟
شتاب اولیه؟
شتاب ثانویه؟
مصرف سوخت؟
تعداد دنده؟
آلایندگی؟
محورهای محرک؟
ظرفیت سرنشین؟
عملکرد ترمز؟
قیمت؟
کدوم عزیزم؟
بی طرف
۲۷ تیر ۱۴۰۱عملکرد توی پیست خیلی از چیزایی که گفتید رو شامل میشه. خودشم من گفتم تقریبا.
Si
۲۵ تیر ۱۴۰۱خواهشا هیچ ماشینی رو با غولی به نام پورشه مقایسه نکنید
TML BN
۲۵ تیر ۱۴۰۱لطفا بیا پایین عزیز
Si
۲۵ تیر ۱۴۰۱داداش اینو من نمیگم کلی کارشناس خودرو هم میگن
TML BN
۲۵ تیر ۱۴۰۱به خاطر توئین توربو شتاب کاررا بیشتر ولی ار ۸ واقعا ماشین خوشگل و خوبی حیف شد آئودی ولش کرد رای من R8
Carlover
۲۵ تیر ۱۴۰۱پورشه قطعا 🤌🏻
AMD
۲۵ تیر ۱۴۰۱R8
Alan.r
۲۵ تیر ۱۴۰۱آئودی قشنگتر و لوکستره به خاطر موتور V10 تنفس طبیعیش هم صدای به مراتب بهتری داره ولی پرفورمنس پورشه بهتره در کل انتخاب سختیه
انتخاب من آئودیه
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۲۷ تیر ۱۴۰۱پورشه لوکستره برادر
ARMAN سابق
۲۵ تیر ۱۴۰۱اگه پورشه صدا جارو برقی نمی داد بهش رای می دادم
قاطر فروش
۲۵ تیر ۱۴۰۱چرا یکی بابت همچین چیزایی پول بده
با این نرخ انتخاب من الپینا B7
mohammad-2005
۲۵ تیر ۱۴۰۱آلپینا B7 بیشتر یه خودرو لوکس هست با چاشنی اسپرت . ولی اینا سوپر اسپرت هستند و لذت رانندگی خالص . پس تو این محدوده قیمتی غالبا سلیقه حاکم هست .
Erfan
۲۵ تیر ۱۴۰۱از بی ربط ترین مقایسه ها کی یه سدان لوکس خانوادگی رو با یه اسپورت ۱۰سیلندر با دور حدود ۹هزاز مقایسه میکنه.
A.m.A
۲۹ بهمن ۱۴۰۲آدمی که قاطر فروشه!؟
Porsche 911
۲۵ تیر ۱۴۰۱نسخه GTS4 خیلی نسخه قدرتمندی نیست و یک جور هایی فاصله میان GT3 و نسخه های توربو رو پر میکنه
و در این مقایسه R8 ماشین لذت بخش تر و خالص تری هست
ولی اونطور که توی بررسی ها نشون داره GTS هم یکی از ماشینای قدرتمند این کلاس هست ولی اینجا انتخابم R8 هست
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۵ تیر ۱۴۰۱پورشه عشقه…
Amin
۲۵ تیر ۱۴۰۱….انتخاب سختی هست ، شاید به نظر ساده باشه ….ماشین سریع تر رو انتخاب کن …ولی در عمل کمی متفاوته ، موتور ۱۰ سیلندر آئودی و ظاهرا گیراتر واقعا جذب کننده هست ، از اون شمشیر دولبه ی پورشه …
شاید بستگی به این داشته باشه چه دیدگاهی نسبت به خودرو دارین ، اگر میخواین صفر تا صد و پیست هارو چند دهم ثانیه سریع تر برین ، و هزینه ی کمتری برای بنزین بدین ، ۹۱۱ پاسخ شما هست، ولی اگر صدای موتور جذابیت بیشتر میخواین ، آئودی ، اگر هم ترکیبی از این دو ، ۹۱۱ gt3 یا gt4rs ، منظورم در این رنج قیمت هست
من به هیچکدوم از اینا علاقه ندارم و هیچ وقت در صورت پول داشتن به خرید شون حتی فکر همنمکنم و بنابر این بدون جهت گیری نظر دادم
JDM lover
۲۵ تیر ۱۴۰۱من بین ۹۱۱ ها فقط تریم های بالایی و gt3 رو میپسندم نه نسخه های کاررا
اینجا هم انتخابم r8 است با اونموتور جذاب v10
ماکسیمیلیان
۲۵ تیر ۱۴۰۱هر دو بسیار عالی هستند.
برگزاری نظرسنجی میان این دو به مانند مقایسه کردن انار با زرشک است.
هر دو ترش هستند اما دارای احساساتی متفاوت.
GMA
۲۵ تیر ۱۴۰۱دوستان از همه عذر میخوام
از پدال خواستم کامنت قبلی من رو حذف کنه،متوجه شدم اشتباه کردم، امیدوارم کسی دلخور نشده باشه…
Swedish Arrogant Tiger
۲۵ تیر ۱۴۰۱از سخت ترین دوئل ها بود دست کم برای من که هر دو رو از گذشته دوست دارم.
از پورشه نمیشه گذشت ولی ده سیلندر تنفس طبیعی آئودی حرف های بیشتری برای گفتن داره و بنظرم میشه بخاطرش از چند دهم ثانیه تایم کمتر چشم پوشی کرد، طراحی خشن تر و دف عقبشم اضافه کنید.
رای من R8 با این که میدونم با اختلاف نسبتا زیاد تو این دوئل میبازه ،مثل همیشه که در حقش کم لطفی شده.
Comodor
۲۵ تیر ۱۴۰۱چطور میشه از ظاهر وحشی و موتور ۱۰ سیلندری که تا نزدیک ۹ هزار دور میگیره گذشت :))
درسته پورشه تو شتاب سریعتره و ترمزهای بهتری داره، ولی اولا اختلاف زیادی ایجاد نمیکنه، دوما هیچ وقت حسش به پای حس موتور آئودی نمیرسه.
پس انقد متعصب نباشید و از روی کاغذ قضاوت نکنید
نوید AJ
۲۶ تیر ۱۴۰۱هردوتاشون هم نسل قبلی رو دیدم هم جدیدشون رو. نسل جدید 911 واقعا بهتر شده، برعکس R8 به نظرم پسرفت داشت. من که به راحتی 911 رو انتخاب میکنم. شاید فقط در صدای اگزوز مغلوب بشه ولی در بقیه ی موارد پیروزه حتی طراحی.