نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ نیمی از بازار خودروی کشورهای بزرگ را به خود اختصاص خواهند داد. این موضوع با کاهش قیمت خودروهای الکتریکی و رقابت آنها با خودروهای بنزینی رخ میدهد. تخمینهای ارائه شده توسط بیش از هزار مدیر خودرویی نشان میدهد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ سهم ۵۲ درصدی از بازار خودروی آمریکا، ژاپن و چین و سهم ۴۹ درصدی از بازار اروپای غربی را به خود اختصاص خواهند داد. این در حالی است که سهم خودروهای الکتریکی از بازار خودروی جهان کمتر از ۱۰ درصد بوده و مدیران خودرویی پیشبینی میکنند افزایش سهم این خودروها از بازار با کاهش قیمت و مقایسه با خودروهای درونسوز انجام خواهد شد.
علیرغم چشمانداز خوبی که درباره آینده خودروهای الکتریکی وجود دارد، پیشبینیها از سهم خودروهای الکتریکی متغیر بوده و گفته میشود هنوز اجماعی روی غلبه خودروهای الکتریکی بر سایر خودروها وجود ندارد. جدای از قیمت، یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی در همهگیر شدن خودروهای الکتریکی کاهش زمان شارژ به زیر ۳۰ دقیقه است. این در صورتی است که هماکنون زمان شارژ این خودروها بیش از ۳ ساعت است. مگومو کومیکادو همکار KPMG در ژاپن میگوید:
همهگیری خودروهای الکتریکی در اکثر بازارها به خاطر تعداد محدود این خودروها به تعویق افتاده است. عرضه گسترده خودروهای الکتریکی در ۲ سال آینده گزینههای بیشتری را در اختیار مشتریان خواهد گذاشت
خودروسازان سرمایهگذاری سنگینی روی این خودروها انجام دادهاند. جنرال موتورز میخواهد تا چند سال آینده فقط خودروهای الکتریکی تولید کند و فورد نیز میگوید خودروهای الکتریکی باید تا سال ۲۰۳۰ نیمی از فروش جهانیاش را تشکیل دهند. تسلا که هماکنون بازار خودروهای الکتریکی را در قبضه دارد مشغول تأسیس کارخانههای بزرگ در تگزاس و برلین است. به همان اندازه که مدیران خودرویی روی تولید خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری میکنند، نگران یافتن نیروی کاری کافی هم هستند. حدود ۵۵ درصد از مدیران حاضر در این نظرسنجی گفتهاند بسیار درباره کمبود نیروی کار نگران هستند. ۷۰ درصد مدیران خودرویی در آمریکا از اینکه نتوانند نیروی کاری مناسب پیدا کنند میترسند.
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۴ دی ۱۴۰۰خودرو های به ظاهر تمیز ، در باطن کثیف.
محسن
۲۴ دی ۱۴۰۰کاملا صحیح 👍👌
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۰چی صحیح ؟
کثیف یا تمیز !
دنیای آیندهی نزدیک هست و بهتره ما زیرساختهایش را آماده کنیم تا اینکه در مقابلش جبهه بگیریم !
در این مقاله گفته شده نصف اما من با اطمینان میگویم بیش از ۹۰٪ برقی میشوند و آن ۱۰٪ هم برای مناطقی هست که سخت میشه تامین برق کرد و بخصوص اروپای شرقی !
چیزی که در فرانسه شاهدش بودم و در منطقهی لَدِفانس همه چیز برقی شده و خودر های برقی و اسکوترها در سطح خیابان حرکت میکنند و خودروهای سوخت فسیلی از زیر شهر و تونل حرکت میکنند که وقتی سوال کردم در جواب فهمیدم این منطقه را از ۲۰ سال پیش پایهریزی کرده بودند برای چنین روزی و گام به گام پیش رفتند و جالبه که خودروهای سطحی در این منطقه از طریق بلوکهای سیمانی مُعَلَق ارتباط میگیرند و خودران هستند !
به نظرم در ایران هم باید از نقطهای همین امروز شروع کرد تا روش کار دست ما بیاید و در آینده دچار سردرگمی نشویم و این کار هم فقط از طریق خودروسازان و مشارکتشان با دانشگاهها و شهرداریها امکانپذیر هست ( که بعید میدونم چنین کاری کنند چون ما همیشه ثابت شده چندین سال عقبتر از جهان هستیم و تا مجبور نشویم کاری را انجام نمیدهیم و انجام هم دهیم با مکافات و دستاندازها انجام میدهیم ) !
ای بابا ، طولانی شد ، کشکی کشکی !
Irani
۲۴ دی ۱۴۰۰نوید جان، چندین سال نه، چندین دهه عقب هستیم.
نمونه اش تولید ادامه دار خودروهای سی چهل سال پیش ولی با کیفیت پایین تر و قالب کردن به عنوان خودروهای ملی!
محسن
۲۴ دی ۱۴۰۰فکر کردی ماشین برقی رو با هوا و فضا میسازن همین ماشین برقی چندین برابر بدتر از ماشین بنزینی هست برای ساخت ماشین برقی کلی باتری میسازن بعد از خراب شدن این باتری هارو با کلی حجم از عناصر سنگین چیکار میخواد کنن ماشین برقی شاید خوب جلوه کنه ولی بعد 20 30 سال مشخص میشه چه کندی به دنیا میزنه .
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۰جناب Irani و آقا محسن
شما درست میفرمایید ، اما چه میشود کرد و البته مجبور میشوند به سمت برقی شدن دیر یا زود حرکت کنند .
Avan
۲۴ دی ۱۴۰۰موتورهای بنزینی/دیزلی از 20000 قطعه تشکیل شده در حالیکه موتورهای خودروهای برقی دارای 20 قطعه هستند، با گارانتی مادام العمر فروخته میشوند و در نمایندگی جداسازی و تعویض قطعه فقط 10 دقیقه طول می کشد.پمپ بنزینها ناپدید می شوند.در خیابانها ایستگاههای شارژ برق نصب می شود (در جهان اول شروع شده)
آرین
۲۴ دی ۱۴۰۰حداقل در مورد کشورهای پیشرفته (جز چین) نمیشه اینطور گفت. برای نمونه اروپای شمالی که الان هم عمده مصارف برق رو از تجدیدپذیرها تولید میکنند، آلمان سال بعد و فرانسه و بریتانیا تا یک دهه دیگه نیروگاههای هستهای رو تعطیل میکنند و 100٪ تجدیدپذیر جایگزین میشه، ایالات متحده و کانادا برای سال بعد رشد چشمگیری رو در سهم تجدیدپذیرها برنامه ریزی کردند.
پیشتر مقالهای رو کارکرده بودم که حتا اگر برق مصرفی این ماشینها در مجموع دوران استفاده و در دوران ساخت و استخراج مواد از منابع هسته ای و فسیلی به جز ذغالسنگ تولید بشه باز هم آلودگی کربن کمتری در برابر بنزینیها و دیزلیها خواهند داشت.
پس بهتره که حداقل ماشینهایی که به طور عمومی و روزانه استفاده میشند از برق تغذیه کنند.
واقعیت رو نمیشه نادیده گرفت اگرچه خودم هم دل خوشی از این قضیه ندارم.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۰آقا آرین
فکر نمیکنم در آمریکا به این زودیها ، همگانی شود ، مگر ایالتهایی که جمعیت و ساختمان فشرده دارند مثل نیویورک و… !
آمریکا خیلی گستردگی شهری و روستایی داره که پول و زمان زیادی میبره !
آرین
۲۵ دی ۱۴۰۰همینطوره نوید جان. ولی از اون جایی که مشوقهای سرمایهگذاری در سوختهای فسیلی حذف شده و هزینه تامین مالی این بخش داره بالا میره و همینطور چشمانداز مثبتی از رشد مصرف نفت وجود نداره، کمپانیهای بزرگ نفت و پتروشیمی آمریکا و اروپا مثل شل و توتال و bp دارند بخشی از سرمایهشون رو به سمت تولید انرژی تجدیدپذیر و ساخت جایگاههای شارژ میبرند.
خیلی دور نیست زمانی که شهرهای کم جمعیتشون هم این جایگاهها رو داشته باشند.
Hamid
۲۴ دی ۱۴۰۰خب با رویه ای که کمپانی ها در پیش گرفتن باید هم اینطوری بشه!
اگه خیلی به فکر محیط زیست هستن رستوران های خودشون رو تعطیل کنن تا کربن دی اکسید کمتری تولید بشه (گاو ها خیلی کربن دی اکسید تولید میکنن )
خب چرا این کار ها رو نمیکنن؟!
از جنگل ها حفاظت کنن!
چرا نمیکنن؟!
کلا اینا خواستن الکتریکی ها رو بیارن روی کار که کار درستی هست از نظر عقلانی ولی این که میان پای محیط زیست رو وسط میکشن آدم داغ میکنه!!!
همین فولکس لعنتی که حتی میخواد بوگاتی رو برقی کنه خودش معروفه به خلاف در حوزه آلایندگی!!!!
میثم
۲۴ دی ۱۴۰۰چیزی که بوضوح حس میشه اینه که سیاست نقش مستقیمی در این مسئله داره
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۰دقیقاً همینطوره !
هرجایی پول زیاد باشد ، سیاست هم هست !
اما در این مسئلهی برقی شدن ، حتی اگر سیاست جهانی هم مقابلش باایستد ، باز نمیتواند جلویش را بگیرد چون زمین دارد از آلودگی منفجر میشود و همه نابود میشوند !
مسئلهی لایهی اوزون خاطرتان هست که چطور با تصمیم همگانی در جهان مشکل رفع شد و حالا آلودگی و گرمایش زمین هم همینطوره و باید عمل درست را انجام داد تا جلوگیری بشه از این همه آلودگیها !
البته مسئلهی اصلی تامین انرژی هست که چطور میخواهند بدون آلودگی ، نیاز را برطرف کنند !
مردیم از خوشی
۲۴ دی ۱۴۰۰این پیش بینی کاملا اشتباه هست ! به نظرم تا ۲۰۲۶ نصف بازار مال الکتریکی ها میشه به غیر از رنج ارزان قیمت ! و تا ۲۰۳۰ تمام بازار مگر چندتا سوپر کار همه برقی میشند ، شما دقت کنید ببینید شرکت ها به چه سرعتی دارند الکتریکی سازی میکنند تا متوجه آینده بشید
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۰من هم با شما موافقم .
البته در مورد سوپرکارها اشتباه فکر میکنید ، چرا که سوپرکارهای جدید زودتر دارند به روش دوگانه کار میکنند که یا پلاگین هستند یا موتور برقی بنزینی و … !
نسلهای بعدی لامبورگینی فراری و … برقی یا مکملی هستند بین برق و بنزین با توربو و… !
شما الان به ریماک نگاه کنید که چطور همه را انگشت به دهان گذاشته و در بحث سرعت و شتاب اعجوبهای عمل کرده که حتی بوگاتی را هم به فکر فرو برده برای همکاری در آینده و بوگاتیهای آینده که برقی و رعدآور باشند !
مشتاقی
۲۴ دی ۱۴۰۰اصلا ازین فضاها بیایید بیرون که تا 2030 بخواد همه چیز برقی بشه.
کجای کارید؟
تا 2030 همه چی مجازی میشه و 70 درصد مردم دنیا وارد متاورس میشن.
کسی که وارد متاورس بشه با دنیای حقیقی خداحافظی میکنه و همه کارها و سرگرمیهاش رو تو فضای متاورس انجام میده
خودروی برقی پروژه شکست خورده ای است و نهایتا 5 سال دیگه دوام بیاره.
بیایید تا دیر نشده همه اطلاعاتمون رو از متاورس بالا ببریم و زودتر تو این فضا غوطه بزنیم
Hamid
۲۴ دی ۱۴۰۰سرور ها قطع شد اونموقع متاورسی ها میفهمن دنیای واقعی یعنی چی!
آخه مگه سسخلیم دنیای به این قشنگی رو ول کنیم بریم تو چارتا پیکسل؟!
ملت واقعا رد دادن
آرین
۲۴ دی ۱۴۰۰تاریخ رفتارها نشون داده که اغلب تصمیمات به طور عقلایی گرفته نمیشه.
به نظر من حرف مشتاقی درسته ولی اغراق آمیز.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۰جناب مشتاقی عزیز
شما خودتان میگویید مجازی و حقیقی !
در این دنیای متاورس میشود نان آب و جای خواب را تامین کرد !
میشود ابتداییترین نیازهای زندگی را تامین کرد !
legatuspropraetore
۲۵ دی ۱۴۰۰دیگه سر یه سری مسائل واقعا گندش رو در اوردین هرچی تو تخیل و فیلم می بینی که نباید همون رو به وجود بیاری چیزی که میگی هست ولی به پیامد هایش به ضرر هایی که به جامعه و فرهنگ و مشکلات اجتماعی، رفتاری ،هویتی میزنه باید توجه کرد
d-jan
۲۴ دی ۱۴۰۰الکتریکی مورد علاقتون چیه؟
خودم شخصا bmw i4
Arshia m3csl
۲۶ دی ۱۴۰۰از خودرو های الکتریکی بدم میاد ولی اگه بخوام خودرو الکتریکی انتخاب کنم بنز ای کیو اس رو انتخاب میکنم
mm-yarlou
۲۴ دی ۱۴۰۰زرشک