متفرقه

وانت‌های الکتریکی می‌توانند کره زمین را نجات دهند!

وقتی بحث کاهش آلایندگی گازهای گلخانه‌ای خودروهای سواری باشد، الکتریکی سازی یک پاسخ عالی خواهد بود. تحقیقات جدید دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد اگر درباره کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای جدی هستیم پس باید روی خودروهای خاصی تمرکز کنیم. همه می‌دانیم که خودروسازان زیادی در مسابقه تولید وانت‌های الکتریکی حضور دارند و داده‌های این دانشگاه نشان می‌دهد وانت‌های الکتریکی می‌توانند به نجات و حفظ کره زمین کمک کنند.

آمریکایی‌ها علاقه زیادی به وانت‌ها دارند. این خودروهای کاربردی و جادار می‌توانند هر کاری را به جز مصرف سوخت پایین انجام دهند. قطعاً گزینه‌های هیبریدی خوبی در بازار وجود دارند که نسبت به سال‌های پیش به شدت کم‌مصرف‌تر شده‌اند اما این خودروهای بزرگ مسئول تولید آلایندگی بیشتری نسبت به خودروهای کوچک‌تر هستند. به همین دلیل است که تمرکز روی تولید وانت‌های الکتریکی تأثیر زیادی روی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد داشت.

محققان دانشگاه میشیگان این‌گونه نتیجه‌گیری کرده‌اند:

سدان ها، شاسی بلندها و وانت‌های الکتریکی در طول عمر خود حدود ۶۴ درصد گاز گلخانه‌ای کمتری را نسبت به خودروهای درون‌سوز تولید می‌کنند

به ‌این ‌ترتیب صرف‌نظر از کلاس خودروی مدنظر، استفاده از خودروهای الکتریکی تأثیر قابل‌توجهی روی تولید آلایندگی‌ها خواهد داشت.

این مطالعه می‌گوید:

جایگزینی یک سدان درون‌سوز با نمونه‌ای الکتریکی باعث می‌شود ۴۵ تن دی‌اکسید کربن کمتری تولید شود. جایگزینی یک شاسی‌بلند درون‌سوز با شاسی‌بلند الکتریکی به معنی کاهش ۵۶ تنی تولید دی‌اکسید کربن خواهد بود و جایگزین کردن یک وانت درون‌سوز با وانت الکتریکی یعنی کاهش ۷۴ تنی تولید دی‌اکسید کربن در طول عمر این خودرو

این بدان معنی است که جایگزین کردن یک وانت درون‌سوز با نمونه‌ای الکتریکی تأثیر بسیار بیشتری روی کاهش میزان آلایندگی نسبت به سایر کلاس‌های خودرویی دارد. وقتی‌که علاقه آمریکایی به وانت‌ها و تولید هرچه بیشتر نمونه‌های الکتریکی از خودروسازان سنتی و بازیگران جدید را در نظر بگیریم، انتظار داریم کاهش قابل‌توجه آلایندگی را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. rassull rt

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا این محقق های دانشگاه میشیگان خیلی به خودشون فشار آوردن . خسته نباشید عزیزان …

    (ولی باز خوبه حداقل یه اعداد و ارقامی پیدا کردن آوردند)

    موافقم 19
    مخالفم 4
  2. GMA

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    وانت بدون آلایندگی فقط نیسان آبی:)))

    موافقم 17
  3. Farimanico

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عرض ادب و احترام
    این یک دروغ بسیار بزرگه . امروزه کمتر کسی هست که ندونه خودروهای الکتریکی با باطری قبل از اینکه بدست مصرف کننده برسند بواسطه تولید باطریها حداقل باندازه ۶ سال خودروهای درونسوز آلودگی تولید کردند. تازه بعد از حدود ۸ سال یا حتی ده سال . زباله های سمی میمونن روی دست بشر . چاره کار باطری نیست

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. X

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      جسارت نشه ولی پس شما خیلی خوب می دونی ساختار بنزینی ها با الکتریکی چطوره کدوم الودگی کمتر دارن
      ولی این برندا،مدیرعامل هاشون،مهندساشون که چندین دهه و چندین ساله دارن ماشبن می سازن نمیدونن

      پدال کامنتم منتشر شه با سپاس

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Farimanico

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (43 ديدگاه)

        درود برشما . مدیرعاملها البته که می دونن، اما دارن از همون کمپانی پول میگیرن . معلومه که نمی گن ماستشون ترشه. البته بهتره یه سرچ بفرمایید و مطلبی باعنوان ناگفته ها در خصوص خودرو های برقی را بخوانید. بعد می فهمید که ناآگاه کی هست و آگاه بودن چه خوبه. ضمنا صرفا جهت اطلاع : بنده اختراع ثبت شده در همین حوزه رو دارم. خودرو برقی بدون نیاز به باطری. نمونه ش در اینستا هست farhaad_imani. بد نیست یه نگاه بندازین.

  4. سعeد

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فقط دیزل فقط گازوئیل فقط موتور کامینز فقط پاورواگن
    وانت الکتریکی فقط رو کاغذ خوبه

    موافقم 8
    مخالفم 7
  5. سعeد

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دود دیزل و بوی بنزین بهترین عطر دنیا

    موافقم 6
    مخالفم 11
  6. پرهام رهام

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (224 ديدگاه)

    خدا کنه اینجوری بشه واقعا بدون شوخی چند روز پیش رفته بودم به یک جایی به همراه دوستان در همین ایران یعنی فاجعه وار بود یعنی ماشین های وانتی که جلومون بودن یا بغلمون یک جوری دود میکردند که آدم خفه میشود یعنی آنچنان دودی می کنه نیسان آبی که حال آدم و عالم بد میشه واقعا اگه این وانت های الکتریکی دنیا رو نجات می دهد بده.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. Solid Snake

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خودروهای الکتریکی رو دارن الکی تو اخبار فقط بولد میکنن ولی ضرر خالیه
    هر دو تا 3 سال باید نصف پول ماشین رو خرج کنی تا باتری هاش رو عوض کنی
    کارکردش هم به مرور زمان ضعیف میشه
    مثلا همین تسلا الان تو اینستا و یوتیوب میبینم مالکان تسلا همه بعد چند ماه پشیمون میشن از خریدشون بخصوص تو مدل های Y و 3
    فقط میخوان سوخت رو از نفت ببرن روی لیتیوم که معادن لیتیوم افغانستان رو بخورن
    وگرنه اگه بخوایم نفت هم استفاده نکنیم هیچ سوختی به صرفه تر از هیدروژن نیست
    چه به صورت درون سوز چه به صورت سلول سوختی

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. 1123

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      کارکردش هم به مرور زمان ضعیف میشه
      منظورتون چیه؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
  8. میثم

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    یه کار دیگه ای که میشه کرد، جایگزینی کراس اوورهای درونسوز با سدانهای الکتریکی است.
    حدود 90% کراس اوورها قابلیت آفرود خاصی ندارن و در عمل تفاوتی با یه سدان ندارن
    صرفا بخاطر حسی که ارتفاع بیشتر داره خریداری میشن
    بهتره که بجا اونها، سدانها یا استیشن واگنهای الکتریکی با آیرودینامیک بهتر خریداری بشه.
    برای مقایسه با استناد به سایت car and drive آمریکا کرولا هاچبک با انجین 2 لیتری در شهر 32 و در بزرگراه 42 mpg
    و کرولا کراس دیفرانسیل جلو با همون انجین 2 لیتری در شهر 31 و در بزرگراه 33 mpg مصرف میکنند
    یعنی کرولا هاچبک در بزرگراه حدود 27% مصرف کمتری داره
    حالا فکر کنین یه کراس اوور درونسوز رو با یه هاچبک الکتریکی یا پلاگین هم اندازه جایگزین بشه قطعا اختلاف آلایندگیشون بیش از 50% میشه.
    حتی اگه با هیبریدیها هم جایگزین بشن بازم کمک بزرگیه
    یه کرولا هیبریدی معمولی، بطور میانگین صدی 3.4 لیتر مصرف میکنه مدل معمولی حدود 6.5 لیتر

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. Clean energy (صیانت!)

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    خدا کنه این دروغ راست باشه!

    موافقم 2
    مخالفم 5
  10. ایلیا

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام تنها مشکل خودرو های الکتریکی اینکه باطری های مزری دارند اگه این مشکل حل بشه یعنی یه باطری دیگه بجای لتیوم بیاد خیلی بهتر میشه هم مصافت بیشتری میتونی بره هم دیگه کلا خودرو های الکتریکی بدون ضرر میشن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  11. میثم

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    تنها چند سال با تکنولوژی باتریهای پاک و پربازده و همچنین هیدروژن پاک بیشتر فاصله نداریم.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. Pooriya.BMW_Germany

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اگر آمریکا یا اروپا زندگی میکردم حتماً خودروی الکتریکی می‌گرفتم
    کاری هم به مسائل زیست محیطی ندارم
    چون با یک جنگ در گوشه‌ی دیگر دنیا قیمت بنزین یک شبه چندین برابر میشه

    اگر آمریکا بودم
    شورولت سیلورادو ای وی
    پورشه تایکان
    آئودی ائی ترون
    بنز ای کیو اس
    کیا ای وی ۶
    هیوندای آیونیک
    بهترین گزینه ها بودند

    دوستان ضمنا یک اکانت فیک جدیدا دقیقا با نام مشابه من دیدم کامنت می‌ذاره خواستم اعلام کنم که من نیستم

  13. matin

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (415 ديدگاه)

    هیچکدوم اندازه شورولت اولی ظاهر مدرن و با جذبه ندارن طراحی ریویان خیلی سادس اون حس قدرت رو به ادم نمیده

  14. Farimani

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عرض ادب و احترام
    خودروی دست دوم برقی ×
    از زمان تصمیم به تولید باطری اون لامپ بالاسر تصمیم گیرندگان از سوخت فسیلی یه.
    استخراج متریال باطری توسط ماشینی هست که سوختش فسیلی یه.
    حمل به کارخانجات باطری سازی سوختش فسیلی یه.
    در کارخانجات باطریسازی تمام رباطها و دستگاهها برقشون از سوخت فسیلی یه.
    حمل به کارخانجات خودروسازی ، ماشینش با سوخت فسیلی یه.
    در کارخانجات خودروسازی تمام رباطها و دستگاهها برقشون از سوخت فسیلی یه.
    تازه خودرو برقی با باطری دست مشتری می رسه صد متر هم اگه بخواد بره. شارژ با برقی که از سوخت فسیلی یه.

    واقعا خودروهای برقی با باطری بدون آلودگی ین؟!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا